۱۶۵۴۱۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مرگ یک قلاده پلنگ بر اثر تصادف با خودرو

تصادف خودرو با یک قلاده پلنگ در جاده پارک ملی گلستان منجر به تلف شدن این گونه نادر حیات وحش در منطقه شد.

خبرگزاری ایرنا: تصادف خودرو با یک قلاده پلنگ در جاده پارک ملی گلستان منجر به تلف شدن این گونه نادر حیات وحش در منطقه شد.

روابط عمومی پارک ملی گلستان اعلام کرد: در شامگاه ۹ دی ماه یگان حفاظت محیط زیست و محیط بانان واحد دشت در حین گشت، کنترل و پایش منطقه چشمه جان لر روبروی پیچ سلیمان کشته با لاشه یک قلاده پلنگ تلف شده مواجه شدند.

با اعلام این وضعیت از سوی نیروهای یگان حفاظت، بازدید از محل و لاشه پلنگ تلف شده توسط رییس و کارشناس پارک ملی گلستان انجام و مشخص شد این پلنگ بر اثر تصادف با خودروهای عبوری و ضربه شدید به پای عقب، زیر فک، پشت پاها و پنجه ها آسیب دیده است.

گزارش روابط عمومی پارک ملی گلستان حاکیست: پلنگ زخمی خود را کشان کشان از مسیر جاده دور کرده و در محدوده چشمه جانلر که تا جاده ۳۰۰ متر فاصله داشته، تلف شده است.

جنسیت این پلنگ ماده و سن آن سه سال تشخیص داده شد که یک ماده تازه بالغ بوده و لاشه آن به منظور بررسی های بیشتر کارشناسی، به اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان انتقال داده شده است.

پارک ملی گلستان یا جنگل گلستان منطقهٔ حفاظت شده ای در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که ۱۳۵۰ گونهٔ گیاهی و ۳۰۲ گونهٔ جانوری، از جمله نیمی از گونه های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت خود جای داده و به همین دلیل از سوی یونسکو به عنوان ذخیره گاه زیست کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

پارک ملی گلستان از بهترین زیستگاه های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه ای، گرگ، وشق، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز است.

اصلی ترین مسیر ارتباطی شمال کشور و استان خراسان (و یکی از محورهای ارتباطی تهران - مشهد) از این جنگل می گذرد و یکی از مهمترین خطرات زیست محیطی جنگل گلستان وجود این جاده و حجم بالای تردد در آن است.

آمار کشته شدن پستانداران پارک ملی گلستان در این جاده بسیار بالا است و تنها در سال ۱۳۸۴ بیش از ۱۳۰ گونه حیوان و حدود ۶۰ جغد در تصادف با خودروهاها قربانی شده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج