۱۶۵۴۲۷
۳ نظر
۵۰۱۳
۳ نظر
۵۰۱۳
پ

خلبان اردنی: داعش مرا خواهد کشت

گروه داعش در مجله الکترونیکی رسمی خود موسوم به «دابق» مصاحبه‌ای منسوب به «معاذ الکساسبه» خلبان اردنی اسیر منتشر کرد.

عصر ایران: گروه داعش در مجله الکترونیکی رسمی خود موسوم به «دابق» مصاحبه‌ای منسوب به «معاذ الکساسبه» خلبان اردنی اسیر منتشر کرد.

وانا به نقل از رأی الیوم نوشت: گروه داعش در مجله الکترونیکی رسمی خود موسوم به «دابق» مصاحبه‌ای منسوب به «معاذ الکساسبه» خلبان اردنی منتشر کرد.

به همراه این مصاحبه تصویری از این خلبان اردنی با لباس نارنجی منتشر شده که به یونیفرم «اعدام» این گروه معروف است.

به گزارش این مجله انگلیسی زبان، در این مصاحبه معاذ کساسبه خلبان اردنی جزئیات و اطلاعاتی از مأموریت محول شده به خود می‌گوید.

خلبان اردنی: داعش مرا خواهد کشت

متن مصاحبه به شرح زیر است:

از خودت بگو. اسمت چیست؟ اهل کجایی؟ چند ساله هستی؟

اسمم معاذ صافی یوسف کساسبه است و ساکن اردن هستم و متولد سال ۱۹۸۸ و ۲۶ ساله هستم.

در نیروی هوایی مرتدها چه درجه‌ای داری؟ از چه وقتی این راه را در پیش گرفته‌ای؟

من خلبان هستم و درجه‌ ستوان یکمی دارم. در سال ۲۰۰۹ از دانشکده نیروهای هوایی ملک حسین اردن فارغ التحصیل شده و پس از گذراندن مراحل آموزشی در سال ۲۰۱۲ در دسته اول پایگاه هوایی «موفق السلطی» خلبان شدم.

از پرواز هوایی‌ات بگو که روز چهارشنبه منجر به اسارت تو شد؟

یک روز قبل از آن در ساعت چهار بعدازظهر خبر دادند که مأموریت مهمی داریم. نقش ما در این مأموریت پاکسازی مناطق و پوشش دهی به جنگنده‌ها بود و سپس جنگنده‌های مجهز به سلاح لیزری برای انجام مأموریت راهی منطقه شدند. ما در ساعت ۶:۱۵ دقیقه صبح از پایگاه هوایی موفق السلطی واقع در منطقه «الازرق» استان «الزرقاء» اردن پرواز کردیم و به سمت عراق به راه افتادیم و سپس در ساعت ۷:۵۵ دقیقه صبح سوخت گیری هوایی کردیم و بعد به منطقه انتظار رسیدیم، جایی که دسته‌ای از هواپیماهای اف ۱۵ عربستان، اف ۱۶ امارات، اف ۱۶ مغرب در آنجا بودند.

بعد از آن ما وارد منطقه «الرقه» سوریه شدیم تا کار پاکسازی را شروع کنیم و سپس جنگنده‌های برای انجام حمله وارد شدند که پس از آن هواپیمای من به وسیله موشک حرارتی هدف قرار گرفت. من صدای آن را شنیده و ضربه را حس کردم. به دنبال من ستوان یکم «صدام مردینی» خلبان همکارم حمله را ادامه داد و به من گفت که صدمه دیده‌ای و از دهانه موتور عقبی آتش بلند می‌شود. خودم نیز از طریق سیستم رصد هواپیمایم از این آسیب مطمئن شدم.

سیستم اطلاع داد که موتور دچار آسیب شده و آتش گرفته است. هواپیمایم از مسیر طبیعی خود خارج شد و من در آن حال از کابین خارج شده و با چتر نجات پایین پریده و به سمت رودخانه «فرات» فرود آمدم. برای لحظه‌ای من گیر کردم تا اینکه عناصر دولت اسلامی اسیرم کردند.

دیگر چه رژیم‌های عربی در حملات هوایی صلیبیان همکاری دارند؟

اردن با جنگنده‌های اف ۱۶، امارات با جنگنده‌های اف ۱۶ مجهز به موشک‌های لیزری، عربستان با جنگنده‌های اف ۱۵ مجهز به بمب‌های لیزری، کویت با هواپیماهای سوخت رسان هوایی، بحرین با جنگنده‌های اف ۱۶، مغرب با جنگنده‌های اف ۱۶ پیشرفته، قطر و عمان.

پایگاه‌ هوایی که در حملات هوایی خود از آن استفاده می‌شود کدام است؟

هواپیماهای اردنی از خود کشور بلند می‌شوند و هواپیمای کشورهای حاشیه خلیج فارس به شکل کلی از کویت، عربستان و بحرین پرواز را آغاز می‌کنند. ما برخی فرودگاه‌های دیگر برای فرود اضطراری داریم که از آن جمله فرودگاه الازرق در اردن، فرودگاه عرعر در عربستان سعودی، فرودگاه بین المللی بغداد و فرودگاهی در ترکیه که اسم آن را در خاطرم نیست، این فرودگاه در ۱۰۰ کیلومتری مرزهای سوریه قرار دارد.

صلیبی‌ها (کشورهای غربی) چه؟! پایگاه‌های هوایی آنان چه؟

برخی هواپیماهای آمریکایی و فرانسوی از پایگاه هوایی شاهزاده حسن و پایگاه هوایی موفق السلطی شروع به پرواز می‌کنند و برخی دیگر از هواپیماهای آمریکا از ترکیه پرواز می‌کنند.

هماهنگی پروازها چگونه انجام می‌شود؟

برخی پایگاه‌های آمریکا در قطر واقع است که برنامه ریزی برای گشت‌های هوایی، انتخاب اهداف و تقسیم مأموریت‌ها از آنجا انجام می‌شود. آنها یک روز قبل از حمله نقش و وظیفه هر کشور عضو را مشخص می‌کنند. کشورهای عضو ساعت ۴ روز بعد از مأموریت خود مطلع می‌شوند. هواپیماهای بدون سرنشین با پرواز از کشورهای حاشیه خلیج فارس به تشخیص و بررسی اهداف می‌پردازند و نقشه‌های هوایی و تصاویری از اهداف در اختیار ما قرار می‌دهند.

با صلیبی‌های آمریکایی دیدار داشتی؟

مطمئنا بله. در پایگاه هوایی موفق السلطی اردن حدود ۲۰۰ آمریکایی وجود دارد که از این میان ۱۶ نفر خلبان هستند که یکی از آنها زن است و باقی آن ۲۰۰ تن به عنوان تکنسین و مهندس و دیگر وظایف نشغول فعالیت هست ن د. آمریکایی‌ها گاهی شام را با ما می‌خورند. گفتگوی آنان و ما به دلایل امنیتی و محرمانه شامل جزئیات عملیات نمی‌شود.

آیا از میان این خلبانان آمریکایی کسی هم در این پروازها کشته شده است؟

در اوایل دسامبر یکی از آنها از پایگاه موفق السلطی اردن پرواز کرد و به سمت عراق به راه افتاد، به گونه‌ای که شماری از هواپیماهای ائتلاف در فضا برای تشکیل دسته‌های هجومی گرد آمدند و به دنبال آن هواپیمای دیگر در همان مسیر آغاز به پرواز کرد. هواپیمای دومی پس از پرواز نتوانست چرخ‌های خود را جمع کند. وی از هواپیمای اولی خواست تا به عقب برگشته و از وجود نقص مطمئن شود. خلبان اولی گفت مشکلی در چرخ‌های فرود پیش آمده است. در همین حال ابر غلیظی شکل گرفت و هواپیما متلاشی شد و خلبان آن جان باخت.

آیا ویدیوهای داعش را دیده‌ای؟

نه، ندیده‌ام.

علی رغم اکراه کفار، ما مشتاق آنیم که زندانیان فرصت مشاهده آن را به دست آورند؛ آیا می‌دانی دولت اسلامی (داعش) با تو چه خواهد کرد؟

بله. مرا خواهند کشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاطمه

      خدایا نجاتش بده

    • محمد

      چقدر شبیه عادل فردوسی پور هستش!!

    • شهاب

      داعش f-16 رو با موشک حرارتی زد...فکر کنم چند وقت دیگه موشک هسته ای هم بزنه...خلبان های عرب با f-16 پرواز می کنن خلبان های ما با f-4 ...نبرد برابریه...بهتره به جای تمسخر اونها و اینکه کشورشون شهر بازیه و...عمیق تر فکر کنیم ...با نفی حقیقت چیزی عایدمون نمیشه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج