۱۶۵۴۴
۱ نظر
۵۰۲۳
۱ نظر
۵۰۲۳
پ

این‌كه چه بپوشیم و چگونه بپوشیم سوال خیلی از خانم‌های باردار است

در کمد یک خانم باردار چه خبر است؟!

خیلی از خانم‌ها بیشتر از آن‌كه به سلیقه خودشان و راهنمایی‌های دنیای لباس اعتماد كنند به حرف‌های فروشنده‌ها اعتماد مي‌كنند، مثلا فكر مي‌كنند هر چيزي كه با اسم لباس بارداري فروخته شود از همه جهت براي اين دوره مناسب است، درحالي‌كه اين‌طور نيست.

در کمد یک خانم باردار چه خبر است؟!
در کمد یک خانم باردار چه خبر است؟!

برترین ها : خیلی از خانم‌ها بیشتر از آن‌كه به سلیقه خودشان و راهنمایی‌های دنیای لباس اعتماد كنند به حرف‌های فروشنده‌ها اعتماد مي‌كنند، مثلا فكر مي‌كنند هر چيزي كه با اسم لباس بارداري فروخته شود از همه جهت براي اين دوره مناسب است، درحالي‌كه اين‌طور نيست. درباره لباس‌هاي بارداري بايد به نكات زيادي توجه كرد. ۹ ماه از سخت‌ترين اما شيرين‌ترين ماه‌هاي زندگي شما قرار است وقف شما و فرزندتان شود، پس هر دوي‌تان بايد راحت باشيد، كاملا راحت! لباسي كه براي اين دوران انتخاب مي‌كنيد بخشي از راحتي‌تان را فراهم مي‌كند.


در کمد یک خانم باردار چه خبر است؟!

2 نكته مهم براي اول كار

خانم‌هاي باردار معمولا تصور دقيقي ندارند كه چقدر به وزن‌شان اضافه خواهد شد. براي همين هم عجيب نيست اگر يك دفعه متوجه شوند لباسي كه ماه پيش اندازه‌شان بوده، حالا براي‌شان تنگ شده است. براي خريد لباس‌هاي بارداري به ۲ نكته اوليه توجه داشته باشيد:

اول اين‌كه در ابتداي بارداري براي بقيه ماه‌ها خريد نكنيد، مثلا اگر قيمت لباس‌هاي يكي از فروشگاه‌ها پايين است يا به خاطر حراج پايين آمده، هول نشويد و سريع پول‌تان را خرج نكنيد. شما اصلا نمي‌دانيد قرار است در ماه‌هاي آينده چقدر چاق شويد، شكم شما روزبه‌روز بزرگ‌تر خواهد شد پس پول‌تان را براي سايزي كه نمي‌دانيد چه خواهد بود دور نريزيد. به‌خصوص كه اين ۹ ماه حداقل در ايران ۳ فصل متفاوت با ۳ آب‌وهواي متفاوت را در بر مي‌گيرد. خريد لباس ابتداي بارداري، ممكن است براي امروزتان مناسب باشد اما هيچ‌كس از فردا خبر ندارد.

نكته دوم اين‌كه موقع خريد لباس‌هاي بارداري حواس‌تان به جنس دور كمر لباس‌ها باشد. خيلي از خانم‌ها ترجيح مي‌دهند به جاي خريد شلوارها و دامن‌هاي بارداري، جين‌هاي ساده يا دامن‌هاي پارچه‌اي معمولي را تهيه كنند، منتها با سايز بزرگ‌تر. بايد بدانيد هرچقدر هم سايز لباس‌تان بزرگ باشد ديگر شلوارهايي با كمر سفت و شق‌ورق به كارتان نمي‌آيند. براي دامن و شلوار مطمئن شويد كش دور كمرشان به اندازه كافي باز مي‌شود. بعضي از خانم‌ها فكر مي‌كنند، كش آمدن دور كمر به اين معناست كه اگر روزي هم با اين كش احساس تنگي كردند مشكلي نيست. نخير! خوب است كه شلوار يا دامن‌تان زياد كش بيايد اما اگر روي پوست‌تان جا مي‌اندازد و اذيت‌تان مي‌كند وقتش رسيده كه عوضش كنيد. براي ساير لباس‌ها هم به‌خصوص از بزرگ بودن بغل‌ها و روي شكم مطمئن شويد. يك نكته مهم ديگر را هم به خاطر داشته باشيد؛ احتمالا تا مدتي پس از زايمان هم از لباس‌هاي دوران بارداري‌تان استفاده خواهيد كرد. در اين دوره شما به لباس‌هايي آزاد و راحت نياز داريد تا در وقت شيردهي مشكلي براي‌تان ايجاد نكنند، مثلا لباس‌هايي كه روي بندهاي‌شان دكمه دارند مي‌توانند جزو لباس‌هاي مناسب اين دوره باشند.


در کمد یک خانم باردار چه خبر است؟!

طبق مد خريد نكنيد

يكي از بدترين سرمايه‌گذاري‌ها در ايام بارداري اين است كه سراغ لباس‌هايي برويد كه طبق مد طراحي شده‌اند. اين‌كه رنگ لباس‌تان طبق رنگ فصل باشد يا مدل دامنش طبق آخرين مدل طراحي شده سال باشد، يك اشتباه بزرگ است. دليلش هم ساده است، ممكن است در آينده بخواهيد دوباره باردار شويد. اگر لباس بارداري‌تان را طبق مد امسال بخريد در سال‌هاي آينده به دردتان نمي‌خورد و مجبور خواهيد شد لباس‌هاي جديدي را مهمان كمدتان كنيد، آن هم با هزينه‌هايي چند برابر هزينه‌هاي فعلي! شما كه دوست نداريد به خاطر ۹ ماه ديگر، دوباره هزينه كنيد؟


رنگ‌هايي براي لباس‌تان

خيلي‌ها اعتقاد دارند، براي مخفي كردن چاقي و تغيير شكل بدن هنگام بارداري، بايد از رنگ‌هاي تيره‌اي مثل مشكي، قهوه‌اي و خاكي استفاده كنيد تا كمتر غصه چاق شدن‌تان را بخوريد،‌ اما عمل كردن به‌نظر اين عده در ايامي كه روحيه شما به خاطر تغييرات هورموني و شكل بدن‌تان كمي متفاوت با ايام ديگر است كار مناسبي به‌نظر نمي‌رسد. شما به رنگ‌هاي شادتري نياز داريد تا روزهاي بارداري‌تان را زيباتر بكنند! بنابراين استفاده از رنگ‌هاي شاد را فراموش نكنيد. اگر خيلي روي تغيير شكل بدن‌تان حساس هستيد مي‌توانيد از رنگ‌هاي تيره ذكر شده در بالا براي شلوار يا دامن‌تان استفاده كنيد ولي براي بالاپوش‌تان سراغ ساير رنگ‌ها برويد.


در کمد یک خانم باردار چه خبر است؟!

در محل كار چه بپوشم؟

خيلي از خانم‌هاي باردار در ماه‌هاي اوليه بارداري همچنان به انجام وظايف شغلي‌شان مي‌پردازند. براي اين خانم‌ها هم توصيه‌هايي داريم؛ هر چقدر كه در خانه پوشيدن رنگ‌هاي شاد آزاد است، بيرون از خانه قدغن است، دليلش هم راحت‌تر بودن خودتان است. با رنگ‌هاي تيره كمتر كسي به بارداري شما دقت مي‌كند بنابراين از رنگ‌هاي تيره استفاده كنيد. براي انتخاب مانتو مي‌توانيد سراغ پانچوها برويد چون آزاد و راحت هستند. ترجيحا پانچوهايي با آستين‌هاي دوخته شده را انتخاب كنيد، چون حركت هنگام بارداري كار چندان ساده‌اي نيست و هر چقدر آزادي حركتي بيشتري در پانچوي‌تان داشته باشيد، پانچوي شما گزينه مناسب‌تري خواهد بود. بهتر است بالاپوش‌تان دكمه‌هاي زيادي هم نداشته باشد.

قد پانچویتان (مانتوي‌تان) نبايد خيلي‌كوتاه باشد و نبايد هم خيلي بلند باشد. (در اين شماره مدل‌هاي متفاوتي از پانچوهاي مناسب را معرفي كرده‌ايم) مانتويي كه احتمال‌ گير كردن به اين طرف و آن طرف داشته باشد مي‌تواند در حركت‌تان مشكل ايجاد كند. در فصل‌هاي سرد هم احتمالا پانچوها بهترين انتخاب خواهند بود، فقط به اندازه كافي گرم نيستند و بايد زيرشان لباس‌هاي گرمي بپوشيد.

براي شلوارتان هم سراغ شلوارهاي كشي گشاد با رنگ‌هاي تيره بروید كه در آن‌ها راحت هستید. در دوران بارداری دامن شلواری‌ها جزو راحت‌ترین و محبوب‌ترین انتخاب‌های خانم‌ها به حساب می‌آیند، شما هم از این انتخاب لذت ببرید.

از آن جایی كه فصل سردی را پیش رو داریم و احتمالا خیلی از پالتوها دیگر اندازه‌تان نیستند، می‌توانید علاوه‌بر خرید یك پالتوی سایز بزرگ از ژاكت‌های بلند بافتنی هم استفاده كنید كه به موازات بزرگ شدن شكم‌تان، كش می‌آیند.


در کمد یک خانم باردار چه خبر است؟!

انتخاب بلوز و ژاكت

برای انتخاب ژاكت و بلوز از مدل‌هایی استفاده كنید كه بالاتنه‌شان نسبتا تنگ است و از روی شكم به‌صورت باز و آزاد قرار می‌گیرند، این‌طوری كمتر چاق به‌نظر می‌آیید. سعی كنید از مدل‌های ۳ دكمه استفاده كنید كه بالای‌شان بسته می‌شود اما قسمت پایینی‌شان آزاد می‌ماند، به‌خصوص روی شكم باید كاملا آزاد باشد. به جنس لباس‌تان هم دقت كنید؛ از پارچه‌های پشمی یا سایر جنس‌هایی كه كرك پس می‌دهند استفاده نكنید. چون تمیز كردن این ذرات در حالتی كه وزن شما به طرز عجیبی بالا رفته و حركت برای‌تان سخت شده اصلا جالب نیست.


در کمد یک خانم باردار چه خبر است؟!

بیننده را گول بزنید!

خانم‌های باردار نباید قدرت زیورآلات را دست‌كم بگیرند. یكی از كلك‌های خوبی كه در مهمانی‌ها با زیورآلات می‌شود زد، استفاده از گردنبندهای پر زرق و برق و خیره‌كننده است! وقتی گردنبند شما تمام حواس بیننده را در قسمت بالایی بدن به‌خودش معطوف كرد می‌توانید خاطر جمع باشید كه حالا حالاها كسی متوجه بزرگی شكم‌تان نخواهد شد.دستمال گردن هم از دیگر گزینه‌های كلك زننده است! یك دستمال گردن پر نقش‌و‌نگار دقیقا نقش گردنبند را برای‌تان ایفا خواهد كرد، به‌خصوص اگر بر اثر بارداری صورت‌تان هم پف كرده باشد.


در کمد یک خانم باردار چه خبر است؟!

2 راه صرفه‌جويي در هزينه لباس

قيمت لباس‌هاي بارداري خيلي بالاست اين گراني به زمان اندك مفيد پوشيدن اين لباس‌ها نمي‌ارزد! معمولا سايز بزرگ‌ها را در ۳ ماه پاياني بارداري مي‌پوشند. بنابراين تمام پول‌هاي‌تان را خرج خريد اين دسته از لباس‌ها نكنيد، در عوض مي‌توانيد از ۲ روش استفاده كنيد:

  • قرض گرفتن از دوستان
كل پولي كه براي اين روش بايد خرج كنيد هزينه تلفني است كه به دوستان‌تان مي‌كنيد. به دوستاني كه از نظر قد و اندام تقريبا با شما هم سايز هستند زنگ بزنيد و از آن‌ها بخواهيد تا لباس‌هاي اين ايام‌شان را به شما قرض بدهند. اگر خودشان هم لباس هم اندازه شما نداشته باشند ممكن است كساني را بشناسند كه با شما هم سايز هستند. با اين كار شما در بخش بزرگي از هزينه‌هاي‌تان صرفه‌جويي كرده‌ايد. يادتان باشد قرض گرفتن لباس بارداري به اين معنا نيست كه شما قدرت خريد اين لباس‌ها را نداريد بلكه به اين معناست كه براي تنها ۳ ماه هزينه‌اي بيشتر از لباس‌هاي كل سال‌تان نمي‌پردازيد و مسلما اين كار، كار عاقلانه‌اي است، پس خجالت نكشيد و گوشي تلفن را برداريد! خيلي از خانم‌ها هستند كه دوست دارند در چمدان لباس‌هاي بارداري‌شان را براي شما باز كنند.
  • دوختن
در خارج از كشور فروشگاه‌هايي هستند كه لباس‌هاي‌شان را با دريافت مقداري هزينه اجاره مي‌دهند. خيلي از خانم‌هاي باردار هم به‌خصوص وقتي قرار است در مهماني يا مراسم مهمي شركت كنند سراغ اين فروشگاه‌ها مي‌روند، اما از آن جايي كه در ايران چنين فروشگاه‌هايي وجود ندارد پس ما سراغ روش كم هزينه سنتي خودمان مي‌رويم؛ دوختن!

دوختن از قديم‌الايام يكي از روش‌هاي به صرفه تهيه لباس در بين ايرانيان بوده و هنوز هم هست؛ روشي كه در آن اول از همه مي‌توانيد پارچه و طرح موردنظرتان را با قيمتي مناسب خودتان انتخاب كنيد و بعد هم مدل موردنظرتان را از خياط بخواهيد. پس اگر در روزهاي بارداري‌‌تان به مراسم مهمي دعوت شديد نگران نشويد، هزينه‌اش فقط يك گشت ساده در پارچه فروشي‌هاست و سر زدن به خياط‌تان. هيچ‌كس از شما توقع ندارد كه مثل روزهاي قبل از بارداري لباس بپوشيد.


در کمد یک خانم باردار چه خبر است؟!

لباس‌هایی كه كش می‌آیند

اگر قرار است برای مهمانی‌های ایام بارداری لباسی بخرید می توانید سراغ پارچه لاكرا بروید. قانون در مورد لباس‌های مهمانی این است كه هر چقدر شما چاق شدید لباس‌تان هم باید چاق شود! اما همانطور كه قبلا گفته شد نباید جنسی باشد كه باعث التهاب پوستی شود. لاكرا با رعایت نكاتی، جنس مناسبی است؛ پوشیدن این جنس از پارچه فقط در كوتاه‌مدت و درصورتی كه باعث بروز واكنش پوستی نشود، مجاز است.


در کمد یک خانم باردار چه خبر است؟!

چه كیفی انتخاب كنم؟

انتخاب كیف در ایام بارداری مثل انتخاب زره است! اشتباه نكنید مسئله جنگ نیست، مسئله استتار است! باید زره‌ای را انتخاب كنید كه به موقع روی شكم‌تان را بپوشاند و بار شیشه‌ای كه حمل می‌كنید را پنهان كند. پس تا حد امكان دور كیف‌های كوچك را خط بكشید و بر عكس به سراغ كیف‌های بزرگ، عریض و طویل بروید. این كیف‌ها حكم زیورآلات پر زرق‌وبرق را دارند چون توجه بیننده را به‌خودشان اختصاص می‌دهند و لاغیر! یك كیف بزرگ هم در ۹ماه بارداري و هم در دوران شیردهی به دردتان می‌خورد. یك عالم از خرت‌و‌پرت‌های موردنیاز خودتان و نوزادتان داخلش جا می‌شود.


به جنس پارچه لباس‌هاي بارداري توجه كنيد

پوست خانم‌ها در ايام بارداري بسيار حساس مي‌شود پس انتخاب پارچه‌اي با جنس مناسب يكي از كارهاي مهمي است كه بايد انجام دهيد، چه شمايي كه باردار هستيد و چه شمايي كه مي‌خواهيد به دوست يا فاميل باردارتان لباس هديه بدهيد!

ايجاد حساسيت و خارش بر سطح پوست خانم‌هاي باردار يكي از دردسرهايي است كه لباس‌هايي با پارچه‌هاي مصنوعي ايجاد مي‌كنند. پارچه‌هايي كه در بافت آن‌ها مقادير بالايي از نايلون به كار رفته است مي‌تواند باعث ناراحتي پوستي شود. بهترين پارچه براي اين دوران كتان است و از اين پارچه مناسب براي اين روزها استفاده كنيد. پارچه كتان باعث تعريق زياد نمي‌شود و به اكسيژن‌رساني پوست هم كمك مي‌كند. كاملا هم ضد‌حساسيت است و راحتي‌تان را فراهم مي‌كند!


در کمد یک خانم باردار چه خبر است؟!

چه كفشی بپوشم؟

بارداري می تواند تاثیرات بدی روی سلامت پاهای شما داشته باشد، اگر كفش مناسبی انتخاب نكنید. تغییرات هورمونی، افزایش وزن، پاهای دردناك یا متورم و كمر درد همگی می‌توانند روی سلامت پاهای‌تان چه طی ۹ ماه بارداری و چه بعد از آن تاثیر بگذارند. پس باید كفش‌هایی بپوشید كه در بیشترین حد ممكن راحت باشند اما چه كفشی راحت است؟ در این‌جا بعضی از نكات مربوط به انتخاب كفش را برای‌تان آورده ایم.
  • كفی مناسب: كفشی را انتخاب كنید كه قوس كف پای‌تان را به خوبی حمایت كند. خیلی از كفش‌های موجود در بازار خودشان كفی مناسبی دارند. درصورتی كه كفش‌تان كفی خوبی ندارد، از بیرون و به‌صورت جداگانه برایش كفی بخرید.
  • سوالی كه درباره پوشیدن كفش‌های پاشنه بلند ندارید؟ چون از هر كسی بپرسید قطعا یك جواب می شنوید؛ نه! تحت هیچ شرایطی سراغ كفش‌های پاشنه بلند نروید. در دوره بارداری باید كفش‌های تخت بپوشید یا كفش‌هایی كه پاشنه‌های بسیار كوتاه و پهنی دارند.
  • در همان مراحل اول از خریدن كفش‌های بندی خودداری كنید چون بستن این بندها به‌خصوص در ماه‌های آخر اصلا كار آسانی نیست و شما را دچار دردسر می كند. بهتر است از كفش هایی استفاده كنید كه به راحتی می توانید بپوشیدشان و به راحتی هم می توانید از پای‌تان خارج‌شان كنید.
  • احتمالا می دانید كه احتمال ورم كردن پاها زیاد است. پس موقع خرید كفش بارداری سایزی را انتخاب كنید كه كمی بزرگ‌تر از سایز پاهای‌تان در حالت معمولی است، این كار باعث می شود قلب دوم‌تان احساس بهتری داشته باشد.
  • در نهایت یادتان باشد اگر قرار است با كفش‌تان جوراب به پا كنید، سراغ جنس‌های طبیعی مثل نخ بروید؛ جنس‌هایی كه در ساخت آنها از الیاف مصنوعی استفاده شده، باعث تعریق بیشتر و لیز خوردن پا در كفش می‌شود.


در کمد یک خانم باردار چه خبر است؟!

نكات تكمیلی بعد از بارداري

بعد از به دنیا آمدن فرزندتان منتظر نباشید كه خیلی زود بدن‌تان به حالت اولیه برگردد. یادتان باشد، بدنی كه طی ۹ ماه از شكل همیشگی‌اش خارج شده حداقل ۹ ماه زمان می برد تا به حالت اولیه‌اش برگردد! خانم‌ها معمولا بعد از زایمان گلايه می كنند كه لباس‌های قبل از بارداری‌شان نه تنها دیگر اندازه‌شان نیستند بلكه قدیمی هم به‌نظر می‌رسند. از آن جایی كه باز هم بدن‌تان در حال تغییر است، دست به خرید لباس‌های متعدد نزنید. برای به روز كردن ظاهرتان چند اقدام ساده انجام بدهید:
  • یك شلوار جین ساده و راحت بخرید. جین‌ها معمولا قیمت زیادی ندارند و با همه‌چیز هماهنگ می‌شوند. خیلی هم ظاهر را امروزی می كنند.
  • در مرحله بعدی سراغ بلوزها و پیراهن‌هایی بروید كه آزاد هستند. بلوزهایی كه راه راه عمودی دارند شما را لاغرتر نشان می‌دهند.
  • از آن زماني كه به‌اصطلاح شكم دارید، می‌توانید سراغ شلوارهایی با فاق‌های خیلی بلند بروید، شلوارهایی كه می توانند شكم شما را جمع‌تر نشان بدهند انتخاب‌های خوبی هستند.
  • ممكن است كمی ریزش مو پیدا كرده باشید. علاوه بر این، باید در دوره بارداری و بعد از زایمان تغذیه خیلی خوب و درستی داشته باشید. برای پنهان كردن ریزش موهای‌تان هیچ ایرادی ندارد اگر یك مدل جدید و لایه‌لایه را براي كوتاه كردن موهاي‌تان انتخاب كنید. مدل‌های لایه لایه یا خرد، موهای شما را پر پشت‌تر نشان می دهند. یك ظاهر جدید تاثیر خوبی هم در روحیه‌تان خواهد گذاشت.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

در کمد یک خانم باردار چه خبر است؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • vahid

      بسیار سایت جالبی داری عکس بازیگرهای بیشتری در سایتت بکارببر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج