جاباما
۱۶۵۴۷۸
۷۴ نظر
۴۲۹۳۱
۷۴ نظر
۴۲۹۳۱
پ

ایده‌هایی برای طراحی خانه دوخوابه

خانه‌های دو اتاق خوابه شاید خیلی بزرگ نباشند، اما به اندازه کافی فضا دارند که طرح‌های دکوراسیونی خود را در آن‌ها پیاده کنیم. به همین منظور، در این مطلب تصاویری از پلان این آپارتمان‌ها را انتخاب کرده ایم تا با دیدن آن‌ها برای خانه خود ایده بگیرید.

برترین ها: خانه های دو اتاق خوابه شاید خیلی بزرگ نباشند، اما به اندازه کافی فضا دارند که طرح های دکوراسیونی خود را در آنها پیاده کنیم. به همین منظور، در این مطلب تصاویری از پلان این آپارتمان ها را انتخاب کرده ایم تا با دیدن آنها برای خانه خود ایده بگیرید.

البته این مطلب برای افرادی است که هنوز خانه نساخته اند و به دنبال طرح و ایده های جالب هستند. این طرح ها را می توانید به معمار بدهید تا بر اساس آن برایتان خانه را بسازد و دکوره کند.

1. اتاق خواب ها را در کنار هم بگذارید تا فضای استراحت و خواب از دیگر بخش های پرسروصدای خانه همانند اتاق نشیمن و آشپزخانه دور باشند. هر جا اتاق خواب را انتخاب می کنید، آشپزخانه را درست در مقابل آن قرار دهید.

ایده‌هایی برای طراحی خانه دوخوابه
۲. با این طرح، انتقال صدا میان اتاق ها به کمترین میزان می رسد. دیوار مشترک میان دو اتاق خواب نیز دسترسی به کمد دیواری و انبار لباس ها راحت تر خواهد بود .

ایده‌هایی برای طراحی خانه دوخوابه
3. لزوما هر دو اتاق خواب خانه نباید نقشه یکسان داشته باشند. همان طور که در این پلن می بینید، اتاق اصلی بالکن نیز دارد و فضای جالبی برای مطالعه یا استراحت های عصرگاهی ایجاد کرده است. اتاقک لباس ها و سرویس دستشویی و حمام در فاصله میان دو اتاق ساخته شده است تا از هر دو طرف دسترسی آسان داشته باشند. مسلما اتاقی که پشت آشپزخانه قرار گرفته چندان ایده آل به نظر نمی رسد .
ایده‌هایی برای طراحی خانه دوخوابه
۴. این پلن برای خانواده ای که فقط یک فرزند دارند مناسب است. اتاق خواب کوچک تر، به کودک اختصاص داده شده است. سرویس بهداشتی در میان دو اتاق خواب است و با در نظر گرفتن یک راهروی باریک، اتاق نشیمن و آشپزخانه از فضای خواب و استراحت جدا شده اند تا صدای کمتری به آنجا برسد.
ایده‌هایی برای طراحی خانه دوخوابه
5. در این پلن، اتاق خواب ها هر کدام سرویس بهداشتی خودشان را دارند. همین مساله موجب شده تا اتاق نشیمن فضای کوچک تری داشته باشد، اما در عوض اتاق ها کاملا مستقل هستند .

ایده‌هایی برای طراحی خانه دوخوابه
۶. اتاق خواب ها در کنار هم و در یک طرف واحد قرار گرفته اند. حمام و سرویس اصلی واحد در اتاق خواب اصلی قرار گرفته اند. فضای اتاق های خواب و سرویس های بهداشتی همانند یک سوئیت از بقیه خانه تفکیک شده اند .

ایده‌هایی برای طراحی خانه دوخوابه
7. در این واحد، یک بالکن کوچک و یک فضای باز بزرگ در ابتدای ورودی خانه در نظر گرفته شده است. سرویس بهداشتی و حمام در کنار اتاق خواب اصلی ساخته شده و فضای میان همه اتاق ها، به عنوان فضای غذاخوری انتخاب شده است .

ایده‌هایی برای طراحی خانه دوخوابه
۸. این آپارتمان، دو اتاق خواب معمولی و یک اتاق کوچک دارد که می توان به عنوان اتاق مهمان از آن استفاده کرد .

ایده‌هایی برای طراحی خانه دوخوابه
9. در آپارتمان هایی که دو طبقه هستند باید در نظر داشته باشید که اتاق نور کافی داشته باشند. برای آنها پنجره زیاد در نظر بگیرید تا نور طبیعی وارد خانه بشود .

ایده‌هایی برای طراحی خانه دوخوابه

۱۰. برای آپارتمان هایی که قرار است دو نفر با هم هم‌خانه باشند، این پلن می تواند گزینه خوبی باشد زیرا دو سرویس بهداشتی مجزا برای هر اتاق وجود دارد و سالن و نشیمن نیز موارد لازم برای دو نفر مجزا را دارد .

ایده‌هایی برای طراحی خانه دوخوابه
11. در این واحد، با در نظر گرفتن فضای غذاخوری در مقابل بالکن یک فضای دلپذیر برای صرف غذا ایجاد شده است و علاوه بر نمای زیبا، می توان از بالکن هم استفاده کرد .

ایده‌هایی برای طراحی خانه دوخوابه
12. این آپارتمان برای خانواده ای طراحی شده است که دو فرزند دارند. بزرگ ترین اتاق خانه برای فرزندان انتخاب شده است تا به صورت مشترک از آن استفاده کنند. کوچک ترین اتاق نیز، به عنوان اتاق کار در نظر گرفته شده است. در فضای بیرون خانه، فضای مجزایی برای غذاخوری لحاظ ده است تا در روزهای گرم سال بتوان از آن استفاده کرد. آشپزخانه نیز بزرگ در نظر گرفته شده تا علاوه بر پخت غذا، همان جا هم صرف شود .

ایده‌هایی برای طراحی خانه دوخوابه
۱۳. این آپارتمان مدرن، طراحی شیک و هوشمندانه ای دارد. سرتاسر خانه پنجره کار شده است تا از نور بیشترین استفاده بشود . اتاق خواب ها در دو طرف خانه ساخته شده اند. در پشت آشپزخانه نیز فضایی برای انبار لباس و میز آرایش قرار داده شده است تا از همه فضای خانه به بهترین شکل استفاده شود .

ایده‌هایی برای طراحی خانه دوخوابه
14. این نمای از بالا نیز نمونه دیگری برای استفاده بهینه از زمین است. دو اتاق خواب در کنار یکدیگر. یکی بالکن و حمام دارد و به عنوان اتاق اصلی انتخاب شده است .

ایده‌هایی برای طراحی خانه دوخوابه
۱۵. این واحد به صورت لایه به لایه همه اتاق ها رادر خود جای داده است. اتاق خواب ها در انتها، آشپزخانه و سرویس در وسط و سالن پذیرایی و غذاخوری در انتها و در محلی که تراس بزرگی هم در نظر گرفته شده است که در روزهای گرم می توان به عنوان اتاق نشیمن از آن استفاده کرد .

ایده‌هایی برای طراحی خانه دوخوابه
16. این آپارتمان دو خوابه برای خانواده هایی که دو فرزند بزرگ دارند، مناسب است. دو سرویس بهداشتی بزرگ و فضاهایی مجزا برای نشیمن و غذاخوری. همان طور که می بینید، در این پلن نیز تراس در اتاق نشیمن در نظر گرفته شده است تا هم نور اتاق تامین شود و هم منظره زیبایی در پرکاربردترین اتاق خانه ایجاد شود. البته این واحد، یک بالکن دیگر هم در اتاق خواب اصلی دارد .

ایده‌هایی برای طراحی خانه دوخوابه
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی

      پاسخ ها

      • هوشنگ‌رجبی

        سلام‌خاکم‌۱۴*۸ سه‌نبشه‌لطفا‌نقشه‌چه‌جوریه

    • zohre

      خیلی خوب بود، از طرح خانه های خارجی خوشم میاد.

      پاسخ ها

      • عابدین محمدی

        سلام یک خاک بازیر بنای۱۰۸مترلطفارهنمایم کنید ممنون

    • وحید جلالیان عبدی

      سلام خسته نباشید.تشکر میکنم از زحماتتون. من وحید از ارومیه هستم.ارشد سازه تموم کردم و10 ساله دفتر پیمانکاری دارم .ولی فقط اجرا کار میکنم.وبعضی وقتها نقشه کشی هم میکنم.میخواستم بگم من میخوام یه طراح و نقشه کش وارد بشم.ولی نمیدونم از کجا شروع کنم.تو نت آدم رو گیج میکنن. الان یه نقشه ساده با اجراش برام گفتن.99متر مربع هستش ابعاد5.5*18 وطرف طرح میخواد فقط.ومیخواد سقفش طاق ضربی باشه ودرپایین یه پارکینگ 3.80*4دربیاره وهال پذیرایی.وآشپزخانه وسرویس وتراس.و2تا اتاق خواب در بالا دربیاره (بهار خواب ) کد پارکینگ و ساختمان 0.000 هستش .و من تو طرح این ساختمان ساده موندم. تعجب میکنم چرا نمیتونم طرح بدم.!!!!!!!! میشه خواهشا منو راهنمایی کنید ( هم درمورد این ساختمان .و هم آموزش پیشرفته طراحی ساختمان ) ... من باید طرح این مشتری رو حتما بدم با 3بعدیش. تشکر ممنون

    • بدون نام

      سلام من دوسدارم یگ خونه ۱۰۰متری بسازم خواهش میگنم یکی یک نقشه خوب بفرستید یا بزاری ببینم

    • نرگس

      سلام من میخوام یک خونه ی دویست متری بسازم لطفا منو راهنمایی کنید ممنون میشم

    • جواد

      سلام یه زمین دارم 8عرض داره و 18قد داره میشه برا نقشه راهنمایی کنید

    • رضا فرهادی

      سلام با تشکر از زحماتتان
      من یک زمین 18*12 دارم و احتیاج به نقشه 100متری برای ویلا دارم

    • محمدرضا عباسی نژاد

      سلام ازسایت شما بازدید کردم وخیلی خوشم امد .من قصددارم یه خونه بسازم دریه زمین به ابعاد یازده دربیست ودومتر دونبش میخوام صدمترازان رازیربنا کنم با سقف شیروانی لطف کنید اگر نقشه ای هست برام بذارید ممنون میشم

    • افشین

      سلام. یه اپارتمان 70متری دو خوابه باید متراژاتاقها و هال و اشپزخانه چقدر باشن . لطفا اگه کسی میدونه جواب بده

    • محمددوامی

      سلام من یک خانه به متراژ200متربا120مترزیربنادوطبقه کهدارای 4مترپخ است وساختمان دونبش است لطفایک نقشه دوخوابه لطف می کنید

    • بدون نام

      برای پولدارها خوب است.

    • بی نام

      چرا تو نقشه هاش پله ها نیستن

    • بدون نام

      سلام،....آخه این نقشه ها چه به درد ما میخورد

    • بدون نام

      سلام کسی میدونه این طرح ها با چه نرم افزاری طراحی شدن؟

    • e30shahbakhsh

      پول کجا بود که زمین باشه?زمین کجا بود که ساخت وساز باشه!!!ما این طرح ها رو میبخشیم به بعضیای دیگه چون فعلا تو کف چهار سال قسط وام ازدواجیم

    • سید جعفر نجات

      سلام من زمینی دارم عرضش11وطول18 یه نقشه خوب
      می خوام دو اتاق خواب یه هال یه آشپزخانه یه پذیرایی یه پارکینگ وحیات خلوت

    • مسعود

      سلام زمینی دارم ب متراژ۱۵۰ متر خواستم ۱۰۰ متر زیر بنا باشه طول ۱۵و عرض۱۰ متر میباشد لطفا یک نقشه خواستم با تشکر

    • بدون نام

      سلام من ی زمین دارم ب ابعاد۱۱*۱۰/۶(زیر بنا بدون حیات)میخوام سرویس پله دوخواب وی آشپزخونه وحال داشته باشم ممنون میشم راهنمایی کنید در ضمن زمین شمالی جنوبیه

    • عامر

      سلام ما یه زمین 200 متری داریم یه نقشه دوخوابه با هال و پذیرای لازم دارم میشه کمکم کنید

    • مجتبی

      سلام من یه زمین 400متری دارم میخوام یه نقشه دوخوابه ویه حال 6در6واشپز4در4نقشه میخوام

    • فرامرز

      یه زمین دارم عرض 8.60در23 یه نقشه خوب میخوام دواتاق خواب اشپزخانه وپذیرایی خوب

    • آریو رستمی

      یک خانه دارم 13×9 شمالی نقشه دو خوابه میخام

    • متین

      سلام، من یه زمینی دارم به متراژ 12 در17 متر، میخوام یه خونه شیک با زیر بنای 130 یا 140 بسازم لطفاً برای نقشه و طراحی منو راهنمایی کنین، ممنونم از همتون.

    • الی

      سلام یه نقشه برای یه زمین باعرض۷.۵وطول۱۶با حیاطودوتا پارکینگ میخوام کل زمینم متراژش ۱۲۰متره

    • اسلام

      من یک زمین 200متری دارم نقش برای 160متر دارای هال آشپزخانه سرویس بهداشت بااتاق 3خوابه

    • آیسو

      سلام من یک زمین ۲۰۰ متری دارم میخوایم امسال خونه بسازیم به هر خونه ای میرم از نقشه اش خوشم نمیاد لطف کنید یه نقشه اتاق دو خوابه با سالن و آشپز خانه ی بزرگ

    • ستیلا

      سلام من یک نقشه میخواستم با هال ۴۸ متری دوتا خواب ۱۶متری اشپزخانه ۱۸ متری یک راهرو باحمامو سرویس بهداشتی لطفا کمکم کنین

      پاسخ ها

      • 09170214634

        ابعاد زمین چند در چند هست همراه با زیربنا لطفا برام بفرستین شاید بتونم کمکتون کنم

    • ارمیا

      سلام من یه نقشه برای زمین ۲۰۰متری شمالی که ۱۲۰ متر اون ساخت میشه می‌خوام جای آسانسور هم داشته باشه با دو تا اتاق خواب ممنونم

    • هادی

      سلام خوبین من یه قطعه زمین ۱۶۰متری دارم اگه زحمتی نباشه میشه یه نقشه ساده ویلایی دوخوابه بهم بکشید خیلی ممنون میشم

    • شیدا

      سلام کاش متراز هر اتاق و دستشویی و.... را مینوشتید

    • امین

      سلام خسته نباشید واقعا طرحهاتون عالی هستن من یک زمین دارم 130 متر میخ اهم ساختمان دوبلکس بریزم ولی متاسفانه کسی ندیدم که کم‌کم بکنه یک طرح عالی بهم بده همه طرحهاتون قدیمی هستن امکانش هست یک طرح عالی به روز بهم بدیم ممنون میشم ابعاد زمین 10 در 13 جنوبی هسته
      ممنونم از لطفتدن

    • امير هداوند

      زمينى دارم به مساحت هفتاد متر كه مى خواهم اگر امكان داره دو خوابه كه پذيراى واشپزخانه در يك طبقه واتاق خواب ها ويك نشيمن در طبقه ى دوم اگر امكان داره راهنمايم كنيد

    • امير هداوند

      زمينى دارم به مساحت هفتاد متر كه مى خواهم اگر امكان داره دو خوابه كه پذيراى واشپزخانه در يك طبقه واتاق خواب ها ويك نشيمن در طبقه ى دوم اگر امكان داره راهنمايم كنيد

    • محمدی

      سلام.من نیاز به یک نقشه برای یک خانه ویلایی در شهرستان دارم.حدود 100 متری.با زمین 250 متری.نیاز به کمک دارم.چطور میتونم با شما ارتباط برقرار کنم

    • احمد

      سلام میخوام ی ویلای ۹۰متری بسازم خواهشا ی نقشه خوب بدین

    • امیر

      سلام در خانه با زیر بنای ۲۰۰ متر میتوانم ۴خواب داشته باشم

    • علی

      سلام میخواهم درمتراژ140متري دوخواب یکه هال

      50 متری داشته باشه و سرویس بهداشتی جداگانه هم داشته باشد

    • بدون نام

      سلام.منم مخوام

    • پرویز

      نمی دانم از کجا و چطور شروع کنم زمین دارم نیاز به یک طراح ایده و اجرا کننده ماهر برای خانه های پیش ساخته و ارزان وبا کیفیت وسریع دا رم.بیش از 100 متر وبه روز باشد.

    • بدون نام

      سلام من زمین ۱۲۶متری رامیخوام بسازم راهنمای کنید دونبش هست

    • رضا صمیمی

      با سلام یه زمین 70متری ارز 5 طول 14 نیاز به نقشه خوب دارم کسی میتونه کمک کنه ممنون

    • حسین

      من میخوام خونه ای که قسمت پذیرایی سقف بلند واتاق خواب ها بالا وحالت نیم طبقه درمیاد بسازم معایبش رو میشه بفرمایید اکثر مهندسین مخالفند

    • رضا

      این نقشه برای زمینهای تو شمال هستش طرف هزار متر زمین داره از هر طرف میتونه نور و پنجره بزاره راست میگی یه نقشه 70 متری (کل زمین 70) نقشه بکشید تازه مهندسین شهرداری هم ایراد نگیرن

    • بدون نام

      سلام، یک نقشه دو خوابه برای زمینی در ابعاد۱۸*۱۰می خوام، در واقع زیربنا بین ۱۲۰ تا ۱۳۵ باشه. در ضمن زمین دو نبشه... ممنون اگه راهنمایی بفرمایید.

    • بدون نام

      خانه ای ساخته ایم همه تکرار صفا.

    • بدون نام

      نقشه خونه ۶در۱۸ متری میخواستم

    • ایرج

      درودبنده یه نقشه درب حال به روزمیخوام مساحت زمینم222مترعرض10دوست دارم یه زیرزمین داشته باشم پذیراییم بزرگ یعنی 3قالی بخوره هراتاق کمددیواری داشته باشه آشپزخانه بزرگ ودل بازباشه یکی اتاقهاهم مسترباشه لطفاچون اولین بارهست که ساختمان میخوام درست کنم کمکم کنیدونقشه زیبایی بهم پیشنهادکنیدسپاسگزارم

    • سیدحمید

      سلام زمین بهر۱۲.۵*۸دوخابه چه پیش نهادی دارید ویلایی

    • هادی

      زمینم صدمترزیربناداره ازیه طرف 6مترعرض داره ازیه طرف 7،50دوخواب چه طورنقشه ای خوبه ممنون

    • پریسا

      سلام عالی مچکرم .

    • پریسا

      سلام خسته نباشید .یه زمین ۱۹۴متری دارم میخواستم لطفا براش نقشه شیک ودو خواب .راهنماییم کنید طول ۸،۴۵و عرض ۱۳،۸ با تشکر از شما

    • پریسا

      این زمین که گفتم درب به ساختمان هستش لطفا جواب بدین با تشکر

    • مهدی

      سلام.لطفا جهت ساخت یک ساختمان در ابعاد ۷ در ۱۰ متر در شمال ایران دارای دو اتاق خواب نقشه و طرح ارایه بفرمایید
      از محبت شما بسیار سپاسگزارم

    • مهدی

      سلام.لطفا جهت ساخت یک ساختمان در ابعاد ۷ در ۱۰ متر در شمال ایران دارای دو اتاق خواب نقشه و طرح ارایه بفرمایید
      از محبت شما بسیار سپاسگزارم

    • سید

      سلام من یه زمین به عرض12متر دارم طولشم 30متر هست یه نقشه خونه 100متری میخوام لطفا کمکم کنید

    • محسن

      سلام من یک زمین دارم ۵ متر عرض در۱۸ مت طول فق ط قسمت شمالی نور میگیره برای طراحیش مشکل داریم لطفا کمک کنید دوخوابه باشه

    • سلام مسعود هستم

      عرضشود یه زمین 150متری دارم بهاضلاع 10در15که صدمتر زیربنا بهمن داده اندلطفا راهنمای کنید .

    • مریم

      سلام یه زمین ۳۴۰ متری دارم میخوام یه ویلا ۲۱۰ متری توش بسازم شمالی جنوبی با چهار خواب در دو طبقه یک طبقه ونیم یه نقشه خوب لطفا راهنمایی کنید

    • مریم

      سلام یه زمین ۳۴۰ متری دارم میخوام یه ویلا ۲۱۰ متری توش بسازم شمالی جنوبی با چهار خواب در دو طبقه یک طبقه ونیم یه نقشه خوب لطفا راهنمایی کنید

    • حسین

      سلام من می خوام یه خونه 10در 10دوطبقه بسازم کی می تونه یه نقشه خوب برام بفرسته ممنون میشم

    • مهسا

      سلام میخام ی خونه 75 متری بخرم باید چ جوری نقشهبسازم

    • مسلم

      سلام یه زمین دارم درطول11در9عرض یک طرف طول اش دیوارهمسایه هست میشه یک نقشه سه خوابه یادوخوابه بدین

    • علی

      مطالب جالبی اشتراک گذاشتن دوستان

    • صالح کعبی

      زمینی به مساحت 140 متر دارم میخواهم 110 متر آن نقشه دو خواب هال پذیرایی را در بیارم و بالای آن نیز همان نقشه را بکشید

    • محمد

      با سلام و خسته نباشید.میدونم که خواسته ام زیادی هست ولی من یه قطعه جنوبی 27*8.15 دارم ولی هیشکی یه نقشه خوب برام نمیکشه میتونم ازتون خواهش کنم واسم یه ایده بدید.ممنونم

    • ونوس

      سلام من یه زمین به عرض۷.۵ وطول ۲۱متر.سه نبش دارم ( دونبش عرض ویه نبش طول)میشه یه نقشه ویلایی دو خواب واسم بفرستید!!سپاسگزارم

    • بدون نام

      سلام زمین دارم طول 28 متر و عرض 7 متر . خونه ویلایی میخوام بسازم دو خوابه و دو طبقه باشه

    • مهدی

      سلام وقت عالی بخیر بهترین نقشه برای خانه یک طبقه ۱۵۸ متری هشت و نیم در سیزده را به هم معرفی کنید باتشکر

    • امیر

      سلام خسته نباشید
      ببخشید ما زمینمون ۴۰۰ متر میخواستم یه گوشش یه خونه ۱۲۰ متری که پایینش فقط یه سالن و یه اشپز و حمام دستشویی باشه اتاقها هم طبقه بالا باشه به اضافه یه حموم دستشوی هم بالا ازتون برا نقشش کمک میخوام اگه امکانش هست نقشش برامن بفرستید

    • سیمین

      سلام من یه نقشه خیلی شیک میخواستم برای 100متر زیربنا بسازم ممنونم

    • سوسن

      سلام منه یه خونه صد متری دو خوابه آشپزخانه حمام و دستشویی هال و پذیرایی مجزا مبخوام بسازم لطفا یه نقشه خوب معرفی کنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج