۱۶۵۵۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

به دنبال رجزخوانی سرمربی تراکتورسازی

خبرنگاران از قلعه نویی شکایت کردند

تعدادی از خبرنگاران به خاطر حرف های امیر قلعه نویی، از سرمربی تراکتورسازی شکایت کردند.

برترین ها به نقل از تماشا: تعدادی از خبرنگاران به خاطر حرف های امیر قلعه نویی، از سرمربی تراکتورسازی شکایت کردند. به گزارش ایسنا، امیر قلعه نویی هفته پیش در مصاحبه ای درباره بخشی از خبرنگاران اظهارنظری کرده بود که با موضع گیری ۶۰ خبرنگار رو به رو شد.

این خبرنگاران در واکنش به صحبت های تند قلعه نویی دست به کار شدند و با انتشار بیانیه ای این حرف ها را محکوم کرده و از کمیته انضباطی و ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه ای فوتبال خواستند مقابل «فردی که هنوز طریق مودبانه سخن گفتن در رسانه را نیاموخته» برخورد قاطع داشته باشند.

پس از انتشار این حرف ها، قلعه نویی دوباره بر حرف هایش پافشاری کرد و به ایسنا گفت از هرگونه شکایتی استقبال می کند. پس از این گفت و گو همان خبرنگارانی که بیانیه ای را علیه قلعه نویی صادر کرده بودند شکایت نامه ای را تنظیم کردند و در اختیار کمیته انضباطی و ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه ای فوتبال گذاشتند.

در بخشی از این شکوایه آمده است: مشخص نیست فوتبال ایران در چه مسیری گام برمی دارد که فردی با این همه «داعیه» بدترین الفاظ و هتک حرمت ها را نسبت به جامعه شریف و زحمتکش «رسانه» ابراز می دارد و معلوم نیست که حضرات از کدام قدرت پشت گرم هستند که بر این توهین ها و ناسزاها ناجوانمردانه پای می فشارند و حتی در مصاحبه های بعدی هم بر آن تهمت ها اصرار می ورزند.

اعتقاد نداریم در هیچ عرصه ای همه چیز به صورت «مطلق» وجود دارد که این قشر می خواهد «رسانه» باشد یا «مربی» ولی فرضا اگر نقیصه ای در یکی از بخش های اقشار مختلف رسانه باشد آیا می توان دلیلی بر بیان «هر» حرفی و «ناسرا» و هتاکی بر این مجموعه شریف باشد؟

این توهین، هشداری است به جامعه علاقه مندان به رشته پاک فوتبال که تشنه حقیقت می باشند، اینکه «هر» فردی به خود اجازه ندهد «هر» توهینی را نثار «هر» قشری کند تا قدرت، صلابت وا همیت خود را به اثبات برساند، شاید آنان در فکر القای فرهنگ نوظهور خود می باشند، غافل از اینکه فرهنگ متمدن ایرانی اعتقاد دارد: «ادب مرد به ز دولت اوست» و اینکه «سرمایه مرد ادب اوست».

در ادامه این خبرنگاران خواستار بررسی فوری این شکوائیه و ارجاع آن به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و نیز ستاد پیگیری تخلفات حرفه ای فوتبال شدند.

واکنش مازیار ناظمی نسبت به اظهارات امیر قلعه نویی:
حتی یک شهروند عادی هم حق توهین به دیگری را ندارد

نایب رئیس انجمن ورزشی نویسان نسبت به حرف های امیر قلعه نویی واکنش نشان داد اما ترجیح داد به صورت کلی درباره ضرورت رعایت احترام و ادب در جامعه ورزش سخن بگوید.

مازیار ناظمی به قانون می گوید: «امیر قلعه نویی نه تنها به عنوان یک مربی، بلکه حتی به عنوان یک شهروند عادی هم نمی تواند شهروند دیگری را مورد توهین قرار دهد و قانون مقابل او می ایستد. اما بحث اینجاست که اگر پیش از این وقتی اتفاقی مانند بی احترامی به خبرنگاران و عکاسان ورزشی رخ می داد واکنش نشان داده می شد. کار به اینجا نمی کشید».

او با اشاره به سوابق این مسائل ادامه می دهد: «نمی خواهم این بحث را به امیر قلعه نویی محدود کنم چراکه پیش از این بارها اتفاق افتاده که اسطوره های فوتبال کشورمان به خبرنگاران یا عکاسان بی احترامی کرده اند و حتی آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده اند و شاهد هیچ گونه واکنشی از سوی این صنف نبوده ایم. باید بپذیریم که فوتبال ما آیینه ای از جامعه ماست که در ان تضادهای فرهنگی بسیاری وجود دارد. وقتی در ورزشگاه های ما رکیک ترین فحشس ها رد و دل می شود. طبیعی است که به مرور اعضای این جامعه فکر می کنند در هر جایی باید با همین ادبیات صحبت کنند».


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

خبرنگاران از قلعه نویی شکایت کردند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج