۱۶۵۵۰۶
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

کدام بهتر است؟ HTC One M۸ یا Sony Xperia Z۲؟

اینکه بخواهیم محصولات دو کمپانی اچ‌تی‌سی و سونی را با یکدیگر مقایسه کنیم، شاید به ظاهر چندان جالب نباشد. به طور مثال، مقایسه محصولات سامسونگ و اپل یا حتی ال‌جی و سامسونگ به نظر منطقی‌تر است. اما اچ‌تی‌سی و سونی هم شباهت‌هایی به یکدیگر دارند.

کدام بهتر است؟ HTC One M8 یا Sony Xperia Z2؟

برترین ها- ترجمه از فروغ بیداری: اینکه بخواهیم محصولات دو کمپانی اچ‌تی‌سی و سونی را با یکدیگر مقایسه کنیم، شاید به ظاهر چندان جالب نباشد. به طور مثال، مقایسه محصولات سامسونگ و اپل یا حتی ال‌جی و سامسونگ به نظر منطقی‌تر است. اما اچ‌تی‌سی و سونی هم شباهت‌هایی به یکدیگر دارند. مثلا هر دو اندرویدی و هر دو نیز در تلاش برای تولید بهترین گوشی‌های این پلتفورم هستند. منظور از بهترین از هر دو لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است.

هر دو این شرکت‌ها گوشی‌های زیبایی تولید می‌کنند که با استانداردهای جهانی تطابق کامل دارند. محصولات این کمپانی ‌های ژاپنی و تایوانی از نظر کیفیت ساخت، پردازنده، اندازه نمایشگر و حتی اتصالات متناسب با نیاز کاربران و کاملا به‌روز هستند.

به همین منظور، ما در اینجا دو اندرویدی زیباروی که اتفاقا سیرت زیبا نیز دارند را در کنار یکدیگر قرار داده‌ایم تا ببینیم در بازار شلوغ و پررونق گوشی‌های هوشمند اندرویدی چه می‌گذرد؟ کدام برند برتر از دیگری ظاهر شده است و آیا این موبایل‌های زیبا، کارکردهای خوبی هم دارند؟

برای آشنایی با این گوشی‌های هوشمند و مقایسه آنها با یکدیگر در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

کدام بهتر است؟ HTC One M8 یا Sony Xperia Z2؟

طراحی و کیفیت ساخت

اچ‌تی‌سی One M۸ و سونی اکسپریا Z۲ ، فلسفه طراحی مشابهی دارند و در عین حال بسیار هم با هم فرق دارند. گیج نشوید، توضیح می‌دهیم منظورمان چیست. هر دو گوشی از نظر قد و بالا شبیه هم هستند و هر دو هم به یک اندازه لاغر هستند. اما فرق‌های آنها شاید در بلندگوهای تعبیه شده در جلو یا حاشیه صفحه نمایش باشد. به طور مثال، سونی اکسپریا Z۲، عریض‌تر است و ظاهرا هم کمی خمیدگی دارد. اچ‌تی‌سی One M۸، با قد و بالای ۱۴۶.۴ میلیمتری حدود چهارصدم از سونی با قد ۱۴۶.۸ میلی‌متر کوتاه‌تر است. وزن آنها نیز به ترتیب ۱۶۰ و ۱۶۳ گرم است.

کدام بهتر است؟ HTC One M8 یا Sony Xperia Z2؟

طراحی

سونی اکسپریا Z۲ ، صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچ و یک جفت بلندگوی استریو در قاب جلوی خود دارد. البته بلندگوها بیرون از محدوده شیشه ضدخشی که روی نمایشگر را پوشانده است، قرار دارند. اچ‌تی‌سی One M۸ نیز در اطراف صفحه نمایش خود شبکه‌های بلندگو را گنجانده است.

از نظر کلیدهای کنترلی موجود روی نمایشگر، هر دو تلفن همراه، هر دو گوشی فضای بی‌استفاده‌ای در زیر نمایشگر خود دارند و این مساله در اچ‌تی‌سی One M۸ بیشتر است. سونی اکسپریا Z۲، لامپ‌های LED در زیر بلندگوی بالایی خود دارد. دوربین دوم که در قاب جلوی این گوشی قرار دارد نیز حسگری با اندازه ۲.۲ مگاپیکسل دارد. اچ‌تی‌سی One M۸، لامپ‌ LED را در زیر شبکه بلندگو قرار داده است و دوربین دوم آن نیز کیفیت ۵ مگاپیکسل دارد. این دوربین برای برداشتن عکس‌های سلفی، کیفیت بهتری دارد.

کدام بهتر است؟ HTC One M8 یا Sony Xperia Z2؟

لبه‌های بدنه سونی اکسپریا Z۲ تیز و زاویه‌های آن حجیم هستند. در مقایسه، اچ‌تی‌سی One M۸ طراحی کاملا ارگونومی و مهندسی‌ساز دارد. صفحه شیشه‌ای نمایش گوشی سونی مستقیما روی فریم استیل سوار شده است و به همین دلیل، همه چیز درست در جای خود ثابت شده‌اند. در گوشی One M۸ اچ‌تی‌سی، لبه‌های قاب جلو به سمت عقب خمیدگی دارند و همین موجب ایجاد نوعی خمیدگی و گرد بودن شده است که در دست گرفتن و استفاده از گوشی را بسیار راحت می‌کند.

جنس بدنه گوشی اچ‌تی‌سی One M۸، آلومینیوم است. روی صفحه نمایش را نیز یک لایه شیشه ضد خش گوریلا گلاس ۳ پوشانده است. استفاده از آلومینیوم در ساحت بدنه گوشی‌ها نوعی کلاس برای کمپانی‌ها است. سونی Xperia Z۲ نیز اطراف بدنه را با آلومینیوم پوشانده است و در پرداخت نهایی بدنه، یک لایه شیشه ضدخش کشیده است تا آن را در برابر هر نوع خراشیدگی محافظت کند.

در دست نشستن گوشی

در این قسمت می‌توانید به راحتی تفاوت وزن و اندازه دو گوشی اچ‌تی‌سی One M۸ و سونی اکسپریا Z۲ را نادیده بگیرید. تنها نکته‌ای که تفاوت بین این دو گوشی را مشخص می‌کند، خمیدگی گوشی‌ها است. سونی اکسپریا Z۲ کمی زاویه‌دار است که این مساله راحتی در دست نشستن آن را تحت تاثیر قرار داده است.

این گوشی کمی تیز است اما خیلی بد نیست. فقط در مقایسه با گوشی اچ‌تی‌سی One M۸ باید گفت استفاده ناراحت‌تری دارد. همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، هر دو گوشی کاملا منطبق بر استانداردهای ساخت طراحی شده‌اند.

از نظر زیبایی‌شناسی، گوشی One M۸ یک جفت بلندگوی استریو و فناوری اینفرارد دارد که بسیار زیباتر از رقیبش است. کلید شاتر اختصاصی و ضدآب بودن بدنه نیز از برتری‌های گوشی سونی هستند.

صفحه‌نمایش

اچ‌تی‌سی One M۸ و سونی اکسپریا Z۲ هر دو صفحه‌نمایش‌های خوب و با کیفیتی دارند. رزولوشن این نمایشگر وضوح ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل دارند و فقط چیدمان آنها با یکدیگر متفاوت است. اچ‌تی‌سی One M۸ صفحه‌نمایش ۵ اینچ سوپر ال‌سی‌دی با تراکم تصویر ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ دارد. سونی اکسپریا Z۲ نیز ال‌سی‌دی X-Reality از نوع Triluminos با اندازه ۵.۲ اینچ و تراکم تصویر ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ دارد.

هر دو پانل ال‌سی‌دی از استاندارد RGB برای چیدمان پیکسل‌ها استفاده می‌کنند. به این مفهوم که ۳ زیرپیکسل (قرمز، سبز و آبی) برای هر پیکسل وجود دارد. البته ماتریکس دو گوشی با یکدیگر فرق دارد.

کدام بهتر است؟ HTC One M8 یا Sony Xperia Z2؟

عملکرد صفحه‌نمایش در هر دو گوشی هوشمند یکسان است. عمق رنگ مشکی در سونی اکسپریا Z۲ بیشتر از اچ‌تی‌سی One M۸ است اما در ظاهر و با کنار یکدیگر قرار دادن آنها نمی‌توانید متوجه این تفاوت بشوید. مقایسه نور و کنتراست نمایشگرهای گوشی‌ها نشان می‌دهد که اچ‌تی‌سی One (M۸) بهتر از گوشی اکسپریا Z۲ سونی ظاهر شده است. البته باز این تفاوت چندان بارز نیست.

در مورد خوانایی محتویات نمایشگر زیر نور نمایشگر، باز هم گوشی اچ‌تی‌سی One M۸ بهتر است. اما این حرف‌ها به این معنا نیست که سونی اکسپریا Z۲ ضعیف است یا با استانداردهای جهانی تناسبی ندارد.

عمر باتری

در مقایسه باتری‌ها، باید بدانید باتری سونی اکسپریا Z۲ حدود ۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت بزرگ‌تر از رقیب تایوانی خود است. اچ‌تی‌سی One M۸ با باتری ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعتی عرضه شده است. این در حالی است که باتری سونی اکسپریا Z۲، ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعتی است. هر دو این باتری حدود ۲۰ ساعت مکالمه را پشتیبانی می‌کنند. سونی اکسپریا Z۲، حدو دو ساعت بیشتر از گوشی اچ‌تی‌سی می‌توان شارژ در خود نگه دارد. از این نظر یک پله بالاتر از One M۸ قرار می‌گیرد.

کدام بهتر است؟ HTC One M8 یا Sony Xperia Z2؟

در تست پخش ویدئو، گوشی سونی حدود یک ساعت بیشتر دوام می‌آورد و اچ‌تی‌سی One M۸ را پست سر خود می‌گذارد. در حالت استندبای نیز گوشی سونی اکسپریا Z۲، حدود ۸۹ ساعت دوام دارد و گوشی اچ‌تی‌سی One M۸ فقط تا ۷۱ ساعت در حالت استندبای روشن می‌ماند.

بنچ‌مارک

سونی اکسپریا Z۲ و اچ‌تی‌سی One M۸، هر دو پردازنده چهارهسته‌ای Krait ۴۰۰ و تراشه کوالکوم MSM۸۹۷۴AB اسنپ‌دراگون ۸۰۱ دارند. هر دو پردازنده نیز با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز کار می‌کنند و پردازنده گرافیکی آنها نیز Adreno ۳۳۰ است. اما از نظر ظرفیت رم با یکدگیر متفاوت هستند. اچ‌تی‌سی One (M۸)، ۲ گیگابایت رم دارد در حالی که سونی اکسپریا Z۲، یک گیگابایت بیشتر و ۳ گیگابایت رم دارد. در ظاهر گوشی سونی باید قابلیت‌های بهتری در انجام چند کار هم‌زمان از خود نشان دهد. اما این موارد را فقط در تست‌های بنچ‌مارک می‌توان متوجه شد.

کدام بهتر است؟ HTC One M8 یا Sony Xperia Z2؟

تست GeekBench ۳ در زمینه بنچ‌مارک پردازنده و حافظه گوشی‌ها است. تست AnTuTu ۴ نیز در مورد گرافیک‌های دوبعدی و سه‌بعدی هستند. در تست GeekBench ۳، گوشی هوشمند سونی اکسپریا Z۲ نسبت به رقیب خود برتری داشت و در تست AnTuTu ۴، این گوشی اچ‌تی‌سی One M۸ بود که بسیار بهتر ظاهر شده بود.

Basemark OS II نیز تست دیگری است که همه‌جانبه سخت‌افزار گوشی‌ها را مورد آزمایش قرار می‌دهد. در این تست، پردازنده، سیستم، حافظه، گرافیک و قابلیت‌های وب‌گردی گوشی‌های هوشمند زیر ذره‌بین برده می‌شوند. نتیجه آن عملکرد تک‌هسته‌ای و چند‌ هسته‌ای پردازنده گوشی‌ها را مشخص می‌کند. تست کلی این دو گوشی نشان داد که اچ‌تی‌سی One M۸ بهتر از گوشی سونی است. البته در مورد تست چند هسته‌ای، سونی بهتر از اچ‌تی‌سی است.

در تست گرافیکی دیگری که انجام شد، هر دو این گوشی‌ها از نظر کیفیت نمایشگر مورد آزمایش GFXBench's ۲.۷ T-Rex قرار گرفتند. گوشی One M۸، رتبه ۱ تا ۲ فریم در ثانیه در تست ۲.۷ T-Rex دریافت کرد. در حالی که سونی اکسپریا Z۲، ۰.۳-۰.۶ فریم در ثانیه داشت که رتبه بهتری است.

کیفیت صدا

سونی اکسپریا Z۲، کیفیت صدای بسیار خوبی دارد و از نظر عملکرد نیز با کمترین میزان نویز ظاهر شده است. اما اچ‌تی‌سی One M۸ کلاس و کیفیت خاص خود را دارد. این گوشی تایوانی یکی از بهترین و بلندترین صداها را در میان گوشی‌های اندرویدی دارد.

کدام بهتر است؟ HTC One M8 یا Sony Xperia Z2؟

دوربین

پیش از ورود به مقایسه دوربین‌های این دو گوشی باید بدانید، در این قسمت با دو دوربین و کیفیت کاملا متفاوت روبه‌رو هستیم.

کدام بهتر است؟ HTC One M8 یا Sony Xperia Z2؟

دوربین عکاسی

گوشی اچ‌تی‌سی One M۸، دوربین ۴ مگاپیکسل با حسگر ۱/۳.۰ اینچ با رزولوشن بالا ۲۶۸۸×۱۵۲۰ پیکسل عرضه شده است. نسبت تصویر این دوربین، ۱۶:۹ است. به این مفهوم که در مقایسه با نسبت تصویر ۴:۳، عکس‌های عریض‌تری دارد. هر پیکسل در فاصله دو میکرونی قرار دارند که برای اسمارت‌فون بسیار عالی است. دیافراگم نیز f/۲.۰ است که به کاربر اجازه می‌دهد نور بیشتری به حسگر بتاباند و عکس‌های روشن‌تری داشته باشد. عمق دید نیز ۲۸ میلی‌متری است. برخلاف گوشی‌های پیش از خود، اچ‌تی‌سی One M۸ لرزش‌گیر نوری ندارد. دوربین جلوی گوشی اچ‌تی‌سی One M۸ نیز ۵ مگاپیکسل است.

دوربین گوشی سونی اکسپریا Z۲، با حسگر ۱/۲.۳ اینچ و اندازه ۲۰.۷ اینچ با نسبت تصویر ۴:۳ طراحی و ساخته شده است. البته بیشتر مواقع کاربر با کیفیت ۸ مگاپیکسل و نسبت تصویر ۱۶:۹ یا ۴:۳ عکاسی خواهد کرد. با توجه به حالتی از عکاسی که انتخاب می‌کنید، رزولوشن عکس‌ها ۵۲۴۸×۳۹۳۶ پیکسل (۲۰.۷ مگاپیکسل) یا ۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسل (۸ مگاپیکسل) هستند.

کدام بهتر است؟ HTC One M8 یا Sony Xperia Z2؟

اندازه پیکسل‌ها کوچک‌تر از ۱/۱ میکرون هستند. دیافراگم نیز f/۲.۰ و عمق دید آن ۲۷ میلی‌متری است. این دوربین نیز لرزش‌گیر نوری ندارد. دوربین جلوی گوشی فقط ۲.۲ مگاپیکسل اندازه دارد.

کلید فیزیکی شاتر در گوشی سونی اکسپریا Z۲، عکاسی را برای کاربر آسان‌تر می‌کند. در حالت Steady Shot لرزش‌گیر دیجیتال وجود دارد. دوربین گوشی سونی، دو رابط‌کاربری دارد. رابط‌کاربری پیش‌فرض، در حالت Superior Auto است. این گزینه به صورت خودکار یکی از حالت‌های عکاسی را با توجه به شرایط محیط انتخاب می‌کند. این گزینه همیشه با رزولوشن ۸ مگاپیکسل و نسبت تصویر ۱۶:۹ عکاسی می‌کند و نمی‌توانید آن رابه ۲۰.۷ مگاپیکسل ارتقا دهید.

دوربین فیلم‌برداری

اچ‌تی‌سی One M۸، از نظر فیلم‌برداری نسبت به گوشی‌های پیش از خود تغییری نکرده است. این گوشی با کیفیت ۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌کند. قابلیت فیلم‌برداری صحنه آهسته نیز دارد. در این حالت، با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه و رزولوشن ۷۲۰p تصویربرداری می‌کند. همانند گوشی هوشمند آی‌فون ۵s، این دوربین قابلیت فیلم‌برداری HDR با کیفیت ۱۰۸۰p نیز دارد.

سونی اکسپریا Z۲ نیز با کیفیت ۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری می‌کند. البته قابلیتی به نام Timeshift Video نیز دارد که با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه و رزولوشن ۷۲۰p فیلم‌برداری می‌کند. همچنین به کاربر امکان ویرایش فیلم‌ها را نیز می‌دهد. این دوربین همچنین قابلین فیلم‌برداری با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و کیفیت ۲۱۶۰p UHD نیز دارد. این فیلم‌ها دو برابر فیلم‌های گوشی One M۸ کیفیت دارند.

کلام آخر

مقایسه دو پرچم‌دار که هر کدام ادعای بهترین بودن دارند، بسیار دشوار است. هر دو گوشی هوشمند سونی اکسپریا Z۲ و اچ‌تی‌سی One M۸، امکانات و قابلیت‌های بسیار خوبی دارند و اینکه بتوان از میان آنها یکی را برتر از دیگری معرفی کرد، به هیچ عنوان آسان نیست. اما هر کدام از آنها نسبت به دیگری برتری‌‎هایی دارد. به طور مثال، گوشی سونی، ضدآب است. یا گوشی اچ‌تی‌سی، بدنه آلومینیومی دارد و از این لحاظ بهترین رقیب اندرویدی برای آی‌فون به شمار می‌رود.

کدام بهتر است؟ HTC One M8 یا Sony Xperia Z2؟

اینکه کدام یک بهتر از دیگری است را شما باید انتخاب کنید. ما هر آنچه لازم بود در مورد آنها گفتیم و همه‌جانبه آنها را مورد بررسی قرار دادیم. بقیه راه با شما.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج