۱۶۵۷۴۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آیت لله مکارم: الان موقع جناح‌ بازی نیست

یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه الان که حکومت اسلامی شکل گرفته، باید دست به دست هم داد گفت: الان موقع جناح بازی و حزب بازی نیست بلکه باید از فرصتها استفاده کرد.

خبرگزاری مهر: آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار مشاوران امور روحانیت استانداران سراسر کشور با بیان حدیثی از پیامبر اسلام اظهار کرد: پیامبر اسلام می‌فرماید در دوران عمر شما نسیم های سعادت می‌وزد و بیدار باشید و از این نسیم‌ها استفاده کنید. معنایش این است که همیشه این نسیم‌ها ممکن است نوزد.

وی گفت: شما هم در این دریای پرتلاطم زندگی سوار بر کشتی هایی هستید که از مبدایی شروع شده و باید به مقصد برسد و باید از این نسیم‌های سعادت استفاده کنید.

وی با بیان اینکه نسیم‌های سعادت در عمر انسان متفاوت است جوانی را یکی از این نسیم‌ها ذکر کرد و افزود: انسان به هر چیزی که می‌تواند بشود در دوران جوانی است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: برای تهذیب نفس و تحصیل علوم و خدمت به کشور باید از دوران جوانی استفاده کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی جمهوری اسلامی را یکی از نسیم‌های مهم سعادت دانست و گفت: در گذشته که حکومت اسلامی نبود شاهان ظالم یکی پس از دیگر می‌آمدند تا اینکه خداوند توفیقی داد و ماموریتی به امام راحل داد و ایشان برخاست و از فرصت استفاده کرد و پایه ‌های حکومت اسلامی محکم شد.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: ویرانه‌های قرن‌ها را باید بتوانید در این شرایط ترمیم کنید. ویرانه‌های اخلاقی، اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و... سالیان دراز وجود داشته که شما باید اینها را برطرف کنید.

وی تشکیل فرقه‌های ضاله را یکی از خیانت‌های شاهان گذشته بیان کرد و افزود: در مدتی اصرار داشتند خط فارسی باعث پیشرفت نیست و اعتقاد داشتند رابطه ما با تمام کشورها قطع می‌شود ولی الان حکومت اسلامی شکل گرفته و باید دست به دست هم داد. موقع جناح بازی و حزب بازی نیست بلکه باید از فرصتها استفاده کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به مشاوران امور روحانیت استانداران کشور گفت: امیدوارم مشاوران امور روحانیت مشاوران تشریفاتی نباشند بلکه مشورت واقعی بدهند و استانداران هم به مشورت آنها گوش دهند.

این مرجع تقلید افزود: مشاوران باید شرایط زمان و مکان و مشکلات را در نظر بگیرند. اگر قرار است یک روز همه چیز اصلاح شود برای اشعار خوب است در عمل باید از فرصت‌ها استفاده کرد. نه تندروی درست است نه کندروی، بلکه باید با سرعت کارها را پیش ببریم.

مسائل فرهنگی شرایط نامطلوبی دارد

وی بر توجه به مسائل فرهنگی جامعه تاکید کرد و افزود: الان مسائل فرهنگی شرایط نامطلوبی دارد و رسانه‌های مبتذل بلای عصر ما شدند و دنیا را به فساد می‌کشانند. انسان شرمنده می‌شود اسم این فیلم‌ها و برنامه‌ها را ببرد تا اینکه آنها را ببیند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه همایش امور روحانیت سه فایده دارد تاکید کرد: فایده اول آن این است که کارهای شما را هماهنگ می‌کند. دوم، تجربیات خودتان را منتقل کنید. سوم اینکه به قم سفر می‌کنید و از نظرات و افکار مراجع و شخصیت‌ها استفاده می‌کنید.

وی افزود: باید در محیط کاری خودتان خیلی بیدار باشید، طوری باشد که نگویند بودجه های فرهنگی را در جاهای دیگری هزینه کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج