۱۶۵۷۵
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

لاغري بدون گرسنگی؟!

چرا فكر مي‌كنيد اصلاح رژيم تغذيه‌اي فقط به معناي حذف غذاهاي قبلي و جايگزين كردن آن‌ها با مرغ پخته و نان سبوس‌دار است؟ گاهي وقت‌ها با تغييرات بسيار كوچك در روش پخت غذاها مي‌توان غذاهايي سالم‌تر و با چربي و روغن كمتري پخت و با اين روش به سلامت اعضاي خانواده كمك كرد.اين چند نمونه را ببينيد تا بتوانيد براي تغييرات ديگر ايده بگيريد.

لاغري بدون گرسنگی؟!

لاغري بدون گرسنگی؟!

چرا فكر مي‌كنيد اصلاح رژيم تغذيه‌اي فقط به معناي حذف غذاهاي قبلي و جايگزين كردن آن‌ها با مرغ پخته و نان سبوس‌دار است؟ گاهي وقت‌ها با تغييرات بسيار كوچك در روش پخت غذاها مي‌توان غذاهايي سالم‌تر و با چربي و روغن كمتري پخت و با اين روش به سلامت اعضاي خانواده كمك كرد. خيلي از اين تغييرات را اگر درست انجام دهيد، اعضاي خانواده متوجه آن‌ها نمي‌شوند و بدون اين‌كه مزه غذا عوض شود، كالري دريافتي شما كاهش پيدا مي‌كند. اين چند نمونه را ببينيد تا بتوانيد براي تغييرات ديگر ايده بگيريد.


خوراك مرغ

معمولا براي درست كردن خوراك مرغ، مرغ‌ها را در پياز و رب گوجه تفت مي‌دهند يا در روغن سرخ مي‌كنند. با اين روش چربي‌هاي مرغ هم آزاد مي‌شوند و خوراك شما پر از روغن مي‌شود. براي جلوگيري از آن بايد اول مرغ را درست پاك كنيد. گوشت سينه مرغ بدون چربي است اما اگر آن را دوست نداريد و ترجيح مي‌دهيد از ران مرغ استفاده كنيد، بعد از خريد مرغ، چربي‌هاي آن را با يك چاقوي تيز جدا كنيد. سپس مقداري پياز خرد شده را با روشي كه در بخش خورش ياد گرفته‌ايد تفت دهيد و مرغ‌ها را كمي در آن بچرخانيد تا رنگ‌شان عوض شود. حالا مي‌توانيد كمي رب گوجه يا زعفران اضافه كنيد، ادويه بزنيد و به ازاي هر ران مرغ، نصف ليوان آب اضافه كنيد. حالا كافي است در ظرف را كاملا ببنديد تا مرغ با آب و چربي خودش سرخ شود. اين روش خوراك كم‌ضررتر و پرخاصيت‌تري را به شما خواهد داد.


لاغري بدون گرسنگی؟!

سوپ سفيد، پاستاي خامه‌اي و بيف استروگانف

براي درست كردن اين غذاها معمولا از خامه استفاده مي‌شود و كساني كه قصد رژيم گرفتن يا مصرف غذاهاي كم‌چرب‌تر را دارند، معمولا آن‌ها را از برنامه غذايي حذف مي‌كنند اما خيلي راحت مي‌توان خامه را با شير كم‌چرب جايگزين كرد و با اين روش همان غذا را با چربي بسيار كمتري پخت. براي درست كردن سوپ سفيد كم چرب، درست به اندازه آب گوشت شير اضافه كنيد و به ازاي هر ۲ ليوان شير، يك قاشق آرد به سوپ اضافه كنيد. با اين روش بدون استفاده از خامه سوپ غليظ و خوشمزه‌اي خواهيد داشت. براي درست كردن پاستا هم در مواد شير بريزيد و بگذاريد كمي بيشتر بماند تا آب آن كم شده و غليظ شود. بيف‌استروگانف را هم مي‌توانيد با همين روش درست كنيد. وقتي مايه گوشت آماده شد، در آن شير بريزيد تا كاملا سفيد شود. سپس بگذاريد مدتي روي حرارت بماند تا غليظ شود و شكل مايه با خامه به‌خود بگيرد.


سس مايونز

سالاد الويه، سالاد ماكاروني، سس سالاد فصل و انواع ديگر سالادها و سس‌ها به سس مايونز نياز دارند. سس مايونز هم به دليل داشتن روغن مايع و تخم‌مرغ پر از مواد چاق‌كننده و ناسالم است كه بهتر است به بدن نرسانيد. خيلي‌ها براي جلوگيري از مصرف مايونز، از خوردن غذاهايي مثل سالاد الويه صرف‌نظر مي‌كنند و سالادشان را با آبليمو يا چاشني‌هاي ديگر ميل مي‌كنند اما مي‌توان مايونز را با چيز ديگري جايگزين كرد. ماست بهترين چاشني براي جايگزين كردن مايونز است. البته بايد ماست را كمي فر‌آوري كنيد تا طعمي شبيه به مايونز پيدا كند. براي اين كار به ازاي هر ليوان ماست، يك قاشق غذاخوري شكر و يك قاشق سس مايونز در ماست بريزيد و كاملا هم بزنيد. اين تركيب كاملا حس مايونز خوردن را به شما مي‌دهد درحالي‌كه كالري آن بسيار كمتر از مايونز است. توجه كنيد چون ماست آب مي‌اندازد بهتر است سالادي كه با ماست درست كرده‌ايد را سريع مصرف كنيد تا از شكل نيفتد.


كتلت و كوكو

مشكل اين غذاها روغني است كه كتلت يا كوكو را در آن سرخ مي‌كنيد. خود مايه غذا كالري زيادي ندارد. اگر واقعا مي‌خواهيد اين غذا‌ها را همان‌طور كه پيش از اين درست مي‌كرده‌ايد مصرف كنيد مي‌توانيد چند لايه دستمال حوله‌اي كنار گاز بگذاريد و كتلت يا كوكو را بعد از سرخ كردن روي دستمال بگذاريد و بعد از چند دقيقه برگردانيد تا روغن ۲ طرف آن كاملا گرفته شود. همچنين شما مي‌توانيد با روش ديگري هم اين غذاها را درست كنيد. با يك تكه پنبه كف يك تابه تفلون را چرب كنيد و بعد از اين‌كه كمي داغ شد، مايه را بعد از درست كردن در آن پهن كنيد. در تابه را بگذاريد تا يك طرف غذاي شما كاملا پخته شود. بعد آن را با يك كفگير برش بزنيد و برگردانيد تا طرف ديگرش هم كمي برشته شود.


كباب ديگي

براي درست كردن كباب ديگي، مايه آن را به خوبي ورز مي‌دهند و در روغن سرخ مي‌كنند اما كباب ديگي را مي‌توان به راحتي بدون روغن درست كرد. مايه كتلت را با گوشت چرخ شده بدون چربي يا بسيار كم‌چربي و البته با كمي پياز بيشتر درست كنيد و بعد آن را درون تابه بدون اين‌كه روغن بريزيد پهن كنيد. مي‌توانيد يك زرده تخم‌مرغ هم به مايه اضافه كنيد. سپس با دست به گوشت فرم كباب بدهيد و در تابه را بگذاريد تا گوشت با آب خودش بپزد. بعد از يك ربع، با رب‌گوجه، آب، ادويه و درصورت تمايل كمي زعفران، يك سس درست كنيد و روي كباب‌ها بريزيد. وقتي آب گوشت كاملا بخار شد، غذاي شما حاضر است.


پيازداغ

براي درست كردن پيازداغ بدون چربي، پياز را خرد كنيد و بدون روغن كمي در تابه تفت دهيد تا سبك شوند. سپس يك قاشق غذاخوري روغن زيتون را در تابه بريزيد و كاملا هم بزنيد تا پيازها كمي روغني شوند. با اين روش كف تابه روغني نخواهيد ديد اما نگران نباشيد، پيازها سرخ خواهند شد. فراموش نكنيد آن‌ها را بايد مرتب هم بزنيد تا نسوزند. با حرارت متوسط بعد از چند دقيقه پيازداغ بدون روغن شما آماده خواهد شد.


لاغري بدون گرسنگی؟!

خورش

براي درست كردن خورش بايد پياز را تفت دهيد، گوشت پر چربي را در آن سرخ كنيد و بعد مواد ديگر را در آن بريزيد. به‌دليل وجود اين همه روغن، معمولا خورش‌ها چرب از آب در مي‌آيند اما مي‌توانيد خورش را خيلي كم روغن‌تر درست كنيد. با روش درست كردن پيازداغ بدون روغن، پياز داغ درست كنيد و بعد از آن بدون اين‌كه روغن اضافه كنيد، گوشت را كمي در تابه تفت دهيد و سپس روي آن‌ها آب بريزيد. براي كم‌چرب‌تر كردن خورش از گوشت پرچرب گوسفند صرف‌نظر كنيد. مي‌توانيد از مغز ران يا بخش‌هاي ديگر بدون چربي گوشت استفاده كنيد. براي خورش‌هايي كه رب گوجه دارند، لازم نيست رب را سرخ كنيد. رب را در آب خورش بريزيد و به هم بزنيد. كمي كه زمان پخت را طولاني‌تر كنيد، رب با بقيه مواد خورش مخلوط مي‌شود و حس رب سرخ شده به شما مي‌دهد. براي خورش‌هايي مانند قرمه‌سبزي، سبزي را بعد از خرد كردن و شستن كاملا بپزيد. اگر زمان پخت سبزي را طولاني‌تر كنيد، آب آن كاملا گرفته مي‌شود و بعد فقط با اضافه كردن يك قاشق غذاخوري روغن زيتون مي‌توانيد طعم سبزي سرخ شده را به دست بياوريد. براي خورش‌هايي مثل بادنجان، مي‌توانيد بادنجان‌ها را تكه‌تكه كنيد، سپس با يك پنبه كمي به ۲ طرف آن روغن بماليد و در تابه ۲ طرفه بگذاريد. طعم اين بادنجان با بادنجان سرخ شده فرق چنداني نخواهد داشت. تمام خورش‌ها را مي‌توان با اين روش با مصرف بسيار كمتري از روغن پخت.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

لاغري بدون گرسنگی؟!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرسده

      مطلبتون فوق العاده عالی بود.بابت زحمتی که واسه تهیه اش کشیدید خیلی مرسی

    • ناهید دشتی

      با سلام از مطالب شما استفاده کردم خیلی عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج