۱۶۵۷۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

خانه‌داري دم‌دري!

بايد بدانيد كه غيرممكن است وقتي جلو در آپارتمان، لابي، راه‌پله يا آسانسور آپارتمان شما كثيف و نامرتب است و در دكور كردن آن هيچ سليقه‌اي به خرج نداده‌ايد، زيبايي منزل شما به چشم بيايد. به همين دليل بايد دنبال راه‌حلي باشيد تا بيرون از در خانه شما هم درست مثل درون خانه منظم و مرتب باشد.

خانه‌داري دم‌دري!
خانه‌داري دم‌دري!

زمان گذشته كه خانه‌ها حياط داشتند، كدبانو‌ها حياط‌شان را هم مثل داخل خانه تميز مي‌كردند، گل مي‌كاشتند، لب حوض گلدان مي‌گذاشتند و حتي توي كوچه، جلو در را آب‌پاشي مي‌كردند اما از وقتي زندگي‌ها آپارتماني شده، تميز كردن بيرون از در، ور افتاده. فوقِ فوقش، ساختمان‌هايي كه هيئت‌مديره و همسايه‌هاي پايه‌اي دارند پول جمع مي‌كنند و به سرايدار مي‌دهند تا پله‌ها را تميز كند اما بايد بدانيد كه غيرممكن است وقتي جلو در آپارتمان، لابي، راه‌پله يا آسانسور آپارتمان شما كثيف و نامرتب است و در دكور كردن آن هيچ سليقه‌اي به خرج نداده‌ايد، زيبايي منزل شما به چشم بيايد. به همين دليل بايد دنبال راه‌حلي باشيد تا بيرون از در خانه شما هم درست مثل درون خانه منظم و مرتب باشد.


در

در خانه، نزديك‌ترين بخش فضاي بيرون، به خانه شماست. به همين دليل به قول معروف هر كاري كه براي زيباتر كردن آن انجام دهيد كم كرده‌ايد! همين حالا در منزل‌تان را وارسي كنيد و ببينيد چه كم دارد. اگر درِ خانه شما به رنگ احتياج دارد، آن را رنگ كنيد يا از نقاش ساختمان بخواهيد اين كار را براي‌تان انجام دهد. البته توجه كنيد كه در خانه شما بايد با بقيه درهاي ساختمان هم هماهنگ باشد تا منظره بدي ايجاد نكند. حتي مي‌توانيد براي تنوع، دستگيره را عوض كنيد. مطمئن باشيد خرج زيادي برنمي‌دارد و بعد از آن در را تزئين كنيد. الان تمام مغازه‌هايي كه لوازم تزئيني مي‌فروشند، حلقه‌هاي كوچك گل دارند. حلقه‌هايي كه جان مي‌دهد براي آويزان كردن به در. حتي مي‌توانيد با سليقه خودتان يك حلقه گل درست كنيد و به در آويزان كنيد. تزئين در خانه شما لازم نيست حتما حلقه باشد. مي‌توانيد از يك گلدان كوچك يا هر چيز ديگري كه فكر مي‌كنيد مناسب است، براي تزئين درِ منزل‌تان استفاده كنيد. يك گلدان زيبا كنار در مي‌تواند حتي پيش از ورود، حسي بسيار خوب و صميمي به مهمانان شما بدهد.


حياط و نما

بعضي از آپارتمان‌ها حياط دارند. اگر آپارتمان شما هم جزو اين دسته است واقعا مي‌ارزد يك باغبان استخدام كنيد تا كارهاي باغچه حياط را انجام دهد. البته اگر شما يا يكي از همسايه‌ها با كمك بقيه به حياط برسيد كار بسيار بهتري است و در روحيه شما و اعضاي ديگر ساختمان موثر است اما اگر وقت نداريد مي‌توانيد از يك باغبان خواهش كنيد هفته‌اي يك‌بار به باغچه شما سر بزند و به آن برسد. خرج زيادي هم براي‌تان برنمي‌دارد. اگر نماي آپارتمان شما كهنه يا كثيف شده بهتر است از مدير ساختمان بخواهيد و با همكاري همسايه‌ها آن را تعمير كنيد يا از يكي از كارگرهاي ارتفاع بخواهيد آن را بشويد. گذاشتن چند گلدان در تراس يا پشت پنجره هم نماي ساختمان شما را زيباتر خواهد كرد.


راه‌پله

اگر براي تميز كردن راه‌پله هميشه با همسايه‌ها درگير هستيد مي‌توانيد يك قرار مسالمت‌آميز با هم بگذاريد. هر كسي راه‌پله طبقه خودش را تميز كند. اين‌طوري به هيچ‌كس برنمي‌خورد و هيچ‌كس هم كار را از سر خودش باز نمي‌كند. اما گردگيري راه‌پله‌ها فقط تميز كردن آن‌ها نيست. شما مي‌توانيد راه‌پله منزل‌تان را تزئين كنيد. گذاشتن چند گلدان روي پله‌ها، بهترين راهي است كه جلوي پاي‌تان است. مي‌توانيد براي تزئين راه‌پله از تابلو هم استفاده كنيد. تابلوهاي چند قسمتي، بهترين گزينه براي ديوار راه‌پله‌ها است. مي‌توانيد براي كنارهم گذاشتن آن‌ها سليقه به خرج دهيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

خانه‌داري دم‌دري!



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج