۱۶۶۰۵۶
۱ نظر
۵۰۳۰
۱ نظر
۵۰۳۰
پ

زیباترین بناهای بلند جهان در سال ۲۰۱۴

هر ساله لیستی از زیباترین ساختمان‌های مرتفع جهان توسط انجمن اسکان شهری و ساختمان‌های بلند (Council on Tall Buildings and Urban Habitat) منتشر می‌گردد.

فارنت: هر ساله لیستی از زیباترین ساختمان‌های مرتفع جهان توسط انجمن اسکان شهری و ساختمان‌های بلند (Council on Tall Buildings and Urban Habitat) منتشر می‌گردد. با ما در ادامه در فارنت همراه باشید تا نگاهی به زیباترین ساختمان‌های بلند جهان در سال ۲۰۱۴ که توسط CTBUH گلچین شده اند بیندازیم.

برگزیده آسیا و اقیانوسه

زیباترین بناهای بلند جهان در سال 2014

این ساختمان فوق مدرن که در حقیقت فضای سبز عمودی در دل سیدنی استرالیا به شمار می‌آید از دو فناوری منحصربه‌فرد بهره می‌برد؛ به‌کارگیری به‌روزترین روش‌های کاربردی در توسعه فضای سبز و بهره‌گیری از آینه‌های مخصوص رساندن پرتوی تابشی خورشید به نواحی تاریک و فرورفته در سایه.

برگزیده اروپا در روتردام هلند

زیباترین بناهای بلند جهان در سال 2014

این پروژه چند منظوره، بخشی از فرم مرکزی شهر رتردام به شمار می‌رود و دارای طیف وسیعی از فضاهای اداری، تجاری و مسکونی هست. این برج با ۱۵۰ متر ارتفاع و تداخل فضاها، توانسته یک طرح سازمان یافته را با توجه به تفاوت کاربری فضاها به وجود آورد.

برگزیده آمریکا، پرتلند ایالت اورگن آمریکا

زیباترین بناهای بلند جهان در سال 2014

این ساختمان در سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۵ ساخته شده و دارای ۱۸ طبقه است و تحت مالکیت اداره فدرال می‌باشد. مساحت این ساختمان سبک بین‌الملل بیش از ۳۷۰۰۰۰ فوت مربع (۳۴۰۰۰ متر مربع) است که توسط شرکت اسکیدمور، اوینگز و مریل طراحی و ساخته شده است. نام ساختمان از نام دو تن از نمایندگان مجلس ایالات متحده، وندل ویات و ادیت گرین گرفته شده است.

برگزیده خاورمیانه و آفریقا در امارات متحده عربی، دبی

زیباترین بناهای بلند جهان در سال 2014

برج CAYAN TOWER یک ساختمان فلزی مارپیچ است که ۳۰۶ متر ارتفاع دارد و روی بندرگاه مصنوعی دبی احداث شده است. این برج ۷۵ طبقه دارد و هر طبقه نسبت به طبقه قبلی ۱.۲ درجه تغییر مکان دارد که چرخشی ۹۰ درجه به این ساختمان داده است.تمام طبقات از لحاظ ظاهری با طبقه زیرین خود یکسان بوده با این تفاوت که حدود ۱.۲ درجه نسبت به طبقه زیرین چرخش دارد.

چین

زیباترین بناهای بلند جهان در سال 2014

Sheraton Huhzou Hot Spring Resort نام یکی از هتل‌های لوکس واقع در هازوی چین است، که بعضی‌ها به آن لقب نعل اسب و بعضی‌ها پیراشکی داده اند. این ساختمان ۲۷ طبقه دارای ۳۱۲ اتاق، ۳۷ پنت هاوس و ۴۰ سوئیت می‌باشد. ساختمان مذکور توسط معمار مطرح چینی Yansong Ma طراحی گردیده و از اواخر سال ۲۰۱۳ به‌طور رسمی پذیرای گردشگران است.

دبیرخانه سازمان ملل متحد، ایالات متحده، نیویورک

زیباترین بناهای بلند جهان در سال 2014

آنچه امروز از ساختمان سازمان ملل مشاهده می‌کنیم حاصل طرحی است که در سال ۱۹۴۷ با همکاری Oscar Niemeyer برای برج بین‌المللی ۳۹ طبقه و Le Corbusier برای ساختمان مجمع عمومی سازمان ملل و حفظ ظاهر میدان مدنی Niemeyer با پارکی بزرگ مشرف به East River است. ساخت این پروژه در سال ۱۹۵۲ به اتمام رسید و ساختمان دبیرخانه به سمبلی از سازمان ملل مبدل شد.

اکوادور، شهر گوایاکیل

زیباترین بناهای بلند جهان در سال 2014

این بنا، بلندترین ساختمان اکوادور به شمار می‌آید که بر روی گسلی نزدیکی ساحل ساخته شده است. The Point دارای ۷۶ طبقه بوده و از سال ۲۰۱۳ به‌طور رسمی پذیرای هزاران گردش از سرتاسر جهان است.

کره جنوبی، سئول

زیباترین بناهای بلند جهان در سال 2014

این برج ۵۰ طبقه، ۲۴۰ متر ارتفاع دارد و یکی از شیک‌ترین ساختمان های سفارشی ساز سئول به شمار می‌آید.جالب است بدانید، حدود ۵ درصد انرژی مصرفی این ساختمان از پنل های خورشیدی نصب شده بر روی پشت‌بام تأمین می‌گردد.

چین، پکن

زیباترین بناهای بلند جهان در سال 2014

یکی از سه پروژه بزرگ چین است که توسط زاها حدید در شانگهای اجرا گردید. شکل این حجم‌های ساده مانند کوه‌هایی منحنی هست و هر سه قله این برج‌ها مشرف به شهر می‌باشند. بلندترین برج ۲۰۰ متر ارتفاع دارد، طراحی این برج‌ها از بالا شبیه به ماهی است که از سمت بالا به پایین عرض آن‌ها گسترش یافته. این مجموعه با یک سیستم تصفیه آب خالص آشامیدنی مطابق با استانداردهای آب برای فضانوردان مجهز شده است.

استرالیا، سیدنی

زیباترین بناهای بلند جهان در سال 2014

این برج ۱۸ طبقه در مرکز شهر سیدنی واقع شده است.۸ Chifley یکی طرح‌های نوآورانه ساختمان‌سازی در استرالیا محسوب می‌گردد و بزرگ‌ترین پنت‌هاوس آن دارای زیر بنایی بالغ بر ۱۸۰۰ متر است.

تایلند، بانکوک

زیباترین بناهای بلند جهان در سال 2014

این ساختمان در منطقه مسکونی Sukhumvit قرار گرفته و برنامه توسعه آن برای دو برج جدا از هم و به صورت متفاوتی در نظر گرفته شده است که هرکدام برای قشر خاصی از متقاضیان طراحی شده‌ است. ساختمان کوچک‌تر که ده طبقه دارد، Skyle نام گرفته و واحدهای کوچک ۲۳.۳ مترمربعی آن مناسب زوج‌های جوان یا بدون فرزند ساخته شده است. برج بلندتر با نام Ashton که ۳۲ طبقه دارد، برای خانواده‌ها در نظر گرفته‌شده و با تأکید بر فضاهای افقی و بالکن‌دار ساخته شده است. اندازه واحدها از یک‌خوابه، دوخوابه دوبلکس با استخر اختصاصی و باغچه‌ها متفاوت است.

سنگاپور

زیباترین بناهای بلند جهان در سال 2014

این برج ۳۶ طبقه، ۱۷.۱۷۸ مترمربع زیربنا دارد. بنای تجاری، مسکونی Ardmore در یکی از مناطق لوکس سنگاپور ساخته شده و یکی از نمادهای پیشرفت این شهر قلمداد می‌شود.

سنگاپور

زیباترین بناهای بلند جهان در سال 2014

مجتمع The Interlace یکی از جاه‌طلبانه‌ترین و بی‌نظیرترین پروژه ­های معماری شهرک­ های مسکونی است که تا به حال اجرا شده. فضای آپارتمانی این مجتمع بیش از ۸۰ هزار مترمربع است که در سی‌ویک بلوک چیده­ شده بر روی‌هم که ارتفاع هر یک به‌اندازه‌ی شش طبقه بوده و طول یکسانی دارند، مجموعاً ۳۱۶ طبقه را به وجود می آورند که شامل ۱۰۴۰ دستگاه آپارتمان در متراژهای مختلف می­‌شود.

ژاپن، اوزاکا

زیباترین بناهای بلند جهان در سال 2014

Abeno Harukas، یک مجتمع با کاربری‌های گوناگون است که کلنگ ساخت آن در ماهای اولیه سال ۲۰۱۰ در شهر اوزاکای ژاپن به زمین زده شد. این ساختمان دارای ۶۲ طبقه دارای ۳۰۰ متر ارتفاع بوده و از اواخر سال ۲۰۱۴ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تینا

      وای ....خدایا کاش سنگاپوری بودم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج