جاباما
۱۶۶۳۲۸
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

جنجال تازه فیلم گلشیفته فراهانی

نمایش فیلم جنجال‌برانگیز "اکسدوس" در مراکش نیز ممنوع اعلام شد. گویا کارگردان بریتانیایی، ریدلی اسکات، در نمایش واقعیت‌های تاریخی مرتکب "اشتباه" شده است. گلشیفته فراهانی، در این فیلم نقش زن فرعون را ایفا کرده است.

پایگاه خبری انتخاب: نمایش فیلم جنجال‌برانگیز "اکسدوس" در مراکش نیز ممنوع اعلام شد. گویا کارگردان بریتانیایی، ریدلی اسکات، در نمایش واقعیت‌های تاریخی مرتکب "اشتباه" شده است. گلشیفته فراهانی، در این فیلم نقش زن فرعون را ایفا کرده است.

دویچه وله گزارش داد؛ "کمیسیون فیلم" مراکش، در نامه‌ای به سینماهای این کشور نمایش فیلم "اکسدوس"، ساخته‌ی کارگردان بریتانیایی، ریدلی اسکات را به دلیل "تحریف تاریخ" ممنوع اعلام کرد.

گلشیفته فراهانی در این فیلم که برگرفته از تورات است، نقش نفرتیتی زن فرعون را بازی می‌کند. این فیلم خروج قوم یهود از مصر را به رهبری موسای پیامبر دستمایه قرار داده است.

عبدالرحمن تازی، رییس "اتحادیه‌ی سینماگران مراکش" اقدام "کمیسیون فیلم" این کشور را "مضحک و غیرمنطقی" خواند و درباره‌ی پیامدهای منفی آن در خارج مراکش هشدار داد. او گفت که ممنوعیت نمایش این فیلم سبب می‌شود که سینماگران جهان، از این پس از ساختن آثار خود در مراکش خودداری کنند. بخشی از فیلم "اکسدوس ـ خدایان و پادشاهان"، در مراکش ساخته شده است.

ممنوعیت نمایش در کشورهای دیگر

پیش از این مصر و امارات متحده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی عربی نیز نمایش فیلم یادشده را ممنوع اعلام کرده بودند. جابر عصفور، وزیر فرهنگ مصر در این رابطه گفته بود که نقش یهودی‌ها در ساختن اهرام مصر در فیلم "اشتباه" است.

به گفته‌ی او، این بناها پیش از میلاد مسیح و "پیش از ظهور پیامبر قوم یهود" ساخته شده است. مخالفان نمایش فیلم، هم‌چنین انتقاد می‌کنند که "یک زمین‌لرزه و نه معجزه‌ی حضرت موسی" دلیل شکافته‌شدن دریای سرخ بوده. به دنبال این واقعه بود که پیروان موسی توانستند از چنگ لشکر مصر بگریزند.

در فیلم سه بعدی اکسدوس که با بودجه‌ای حدود ۱۴۰ میلیون دلار ساخته شده، کریستین بل نقش پیامبر یهودیان، جوئل ادگورتون، نقش فرعون رامسس دوم (فرمانروای مصر) و سیگورنی ویور، نقش مادر رامسس دوم را بر عهده دارند.

"اکسدوس" در دو هفته‌‌ی نخست اکران در آمریکای شمالی، حدود ۴۶ میلیون دلار فروش کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا

      شما حالا چرا اينقد خوشحالي؟!!!

    • بدون نام

      خوبش میشه دختره از خود راضی و بی حیا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج