۱۶۶۴۸۸
۱۲ نظر
۷۶۳۲
۱۲ نظر
۷۶۳۲
پ

«کوچولو ترین» پدر و مادرهای دنیا +عکس

انتشارعکس جوان ترین پدر و مادرهای متولد دهه ۸۰ ایرانی واکنش زیادی را در رسانه ها و افکار عمومی کشور داشت. اما این موضوع برای مردم جهان اتفاق تازه ای نیست.

مجله مهر - علی همتی: انتشارعکس جوان ترین پدر و مادرهای متولد دهه ۸۰ ایرانی واکنش زیادی را در رسانه ها و افکار عمومی کشور داشت. اما این موضوع برای مردم جهان اتفاق تازه ای نیست.

با اینکه سن ازدواج در جهان و همینطور کشورمان هر لحظه بالاتر می رود گهگاهی خبرهایی از زوج ها و یا والدین کم سن و سال در گوشه و کنار جهان به گوش می رسد.

پدر ۱۲ ساله، مادر ۱۵ ساله

«کوچولو ترین» پدر و مادرهای دنیا +عکس

«شان استوارت» ۱۲ ساله و «اما وبستر» ۱۵ ساله در ۲۰ ژانویه ۱۹۹۸صاحب فرزند می شوند تا در صدراخبار بریتانیا قرار بگیرند. اما آنها در کارشان تنها نبودند ۱۲ سال بعد پدر دیگری لقب این پدرو مادر جوان را از آنها گرفت. ولی قصه «شان» و «اِما» خوب ادامه پیدا نکرد تا در ۱۲ سالگی کودکشان «اما» از «شان» جدا و با فرد دیگری ازدواج کند «شان» نیز قصه پدر جوان دیگر بریتانیا را در زندان این کشور می شنود .

پدر ۱۳ ساله، مادر ۱۵ ساله

«کوچولو ترین» پدر و مادرهای دنیا +عکس

یک بچه مدرسه‌ای در انگلستان در سال ۲۰۰۹ پدر شد. با این اتفاق «آلفی پاتن» ۱۳ ساله توانست رکورد جوانترین پدر بریتانیا را که در اختیار یک پدر ۱۵ ساله بود جابه جا کند. مادر این نوزاد همکلاسی آلفی است که زمان تولد فرزندش ۱۵ سال داشت. بعد از این اتفاق پدرو مادر این پسربچه به عنوان بدترین پدر و مادر انگلستان انتخاب شدند.

مادر ۱۱ ساله

«کوچولو ترین» پدر و مادرهای دنیا +عکس

«ترزا میدلتون» در ۱۱ سالگی باردار شد و با اینکه همه وی را به سقط جنین وادار میکردند اما او با سن کمی که داشت تصمیم گرفت فرزندش را نگهدارد چون محبت زیادی نسبت به کودکش داشت و این امر باعث شد ترزا در سال ۲۰۰۶ جوان ترین مادر بریتانیا انتخاب شود.

پدر ۱۳ ساله، مادر ۱۲ ساله

«کوچولو ترین» پدر و مادرهای دنیا +عکس

در آوریل سال ۲۰۱۴ خبر بچه دار شدن یک زوج کم سن و سال دوباره مردم انگلستان را متعجب کرد. این دختر زمانی از پسری ۱۲ ساله باردار شد که هنوز در مقطع ابتدایی درس می خواند. به گفته برخی منابع نزدیک به خانواده این زوج کم سن و سال این دو باهم تصمیم گرفتند که برای تداوم عشق و محبتشان به صورت آگاهانه بچه دار شوند. مادربزرگ این نوزاد۲۷ سال دارد و به عنوان جوان ترین مادربزرگ بریتانیا انتخاب شد.

مادر ۱۵ ساله با دو فرزند

«کوچولو ترین» پدر و مادرهای دنیا +عکس

«آلیشا گرکسون» یکی از جوان ترین مادران دنیاست که دو فرزند دارد. آلیشا دختری خجالتی بود که در منطقه ای به غیر از محل تولدش زندگی می کرد و به خاطر لهجه محلی اش توسط همکلاسی هایش مدام مسخره می شد تا اینکه یک روز آلیشا در حالی که ۱۲ سالش بود مادر شد.او توانست تا ۲۲ دقیقه قبل از زایمان این موضوع را حتی از مادرش مخفی کند. آلیشا در ۱۴ سالگی نیز برای بار دوم باردار شد تا در ۱۵ سالگی صاحب دو فرزند باشد.

مادر ۱۳ ساله

«کوچولو ترین» پدر و مادرهای دنیا +عکس

«هلنا دین» استرالیایی تنها ۱۳ سال داشت که فرزندش را در آغوش گرفت. هلنا درباره بارداری و زایمان می گوید که احساس تلخ و شیرینی را سپری کرده است. شیرین از این لحاظ که نوزادش را در آغوش کشیده و تلخ برای اینکه هنوز خودش کودک است و دلش می خواهد دوران کودکیش را بگذراند و بازی کند. همکلاسی های او در مدرسه در حال درس خواندن هستند اما باید در خانه بنشیند و کتابهایی درباره مادر شدن بخواند.

هندوستان مرکز زوج های کوچک

«کوچولو ترین» پدر و مادرهای دنیا +عکس

کشور هندوستان مرکز ازدواج های غیرمتعارف و عجیب و غریب است که هرچند وقت یکبار سوژه رسانه های جهان می شود. بسیاری از عکاسانی که به این کشور سفر می کنند عکس های متعددی از ازدواج کودکان و نوجوانان و مادران کم سن و سال این کشور گرفته اند که بازتاب های رسانه ای فراوانی داشته است اما نام و نشان درست و اطلاعات دقیقی از این زوج ها و مادر کم سن و سال در دسترس نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خردادی

      مگه هنره ؟
      اینکه تو سن 11 سالگی مادر بشی یا 13 سالگی پدر بشی که افتخار نیست . به این نمیگن مادرشدن یا پدر شدن میگن نادونی نوجوان که به جای اینکه دراین سن و سال درحال تحصیل یا حداقل درحال بازی کردن با هم سن و سالهای خودش و لذت بردن از دوران کوتاه تینیجری باشه باید بچه به بقل بگیره . ازدواج کردن و بچه دارشدن سن و سال خودش رو میطلبه . درهمین چند روز گذشته درشبکه های اجتماعی خبری مبنی بر جوانترین پدرو مادر ایران منتشر شد که فقط 13 سالشون بود و یه نوزاد تو بغلشون بود . برای این فقر فرهنگی متاسفم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا موافقم . . .

    • راها

      ازدواج که سخت نیست، آسونه ... بچه دار شدن هم که آسون تر ....
      ولی زندگی کردن و تربیت کردن فرزند و پدر بودن و مادر بودن و له نشدن ... خیـــــــــــــــــــلی سخته ... خیلی ...

      پاسخ ها

      • سام

        ما که هفت ساله نامزدیم نمیتونم ازدواج کنم
        کی گفته اسونه ...
        فکر کنم بچه دار هم بشیم یه ده بیست میلیونی خرج داشته باشه

    • جوان

      بابا اینا دیگه کین

    • علی

      بچه دار شدن کاری نداره.مادرو پدر پودن هنره.کاش عاقبت فرزندان فوق هم ذکر میشد،اگر شانس بیارن یه خوانواده خوب به فرزند خواندگی بگیردشان وگرنه ..

    • بدون نام

      همیشه قدیمی ها میگن : تربیت بچه از وجودش با ارزش تره . . . اینایی که توی این سن بچه دار نشدن همش نبود تربیت صحیح والدینه، حالا چطور میخوان اون بچه توی بقلشونو تربیت کنن !!؟!؟؟

    • بدون نام

      اینا دیدشون از زندگی معلومه چیه و چی می خوان. برای پدر و مادرشون باید تأسف حورد. این هم از مملکت های آزاد

    • بدون نام

      يكي ازتفاوتهاي اساسي انسان و حيوان همينه

    • بدون نام

      در کشورهای اروپایی پدر و مادر واقعی بچه ها دولت است.

    • بدون نام

      واقعاً متاسفم براشون یعنی واقعا خجالت آور

    • f

      زوددست به کارشدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج