۱۶۶۷۹
۵۷ نظر
۵۲۸۳
۵۷ نظر
۵۲۸۳
پ

شوخ طبع ها چه ویژگی هایی دارند و چگونه می توان شوخ طبع بود؟

شوخ طبعی یعنی اینکه بتوانید از وجود خودتان بیرون بیایید، بی طرفانه به خود نگاه کنید و خودتان را جدی نگیرید یا به عبارتی بتوانید به خود بخندید. این کار به شما امکان می دهد هنگام برخورد با مسائل جدی و بزرگ، میزان کمتری از اضطراب را متحمل شوید.

شوخ طبع ها چه ویژگی هایی دارند و چگونه می توان شوخ طبع بود؟

تندرستی: حتما تا به حال افرادی را دیده اید که در هر جمعی می نشینند ستاره می شوند و توجه همه را به خود جلب می کنند. سرعت عمل آنها در تبدیل هر موقعیت و اتفاقی به دستمایه ای برای شوخی و خنده و شادی، این افراد را به مرکز جمع تبدیل می کند. این ستاره های جمع در یک ویژگی مشترکند؛ آنها شوخ طبع هستند.

خنده به شوخی های زندگی

شوخ طبعی یعنی اینکه بتوانید از وجود خودتان بیرون بیایید، بی طرفانه به خود نگاه کنید و خودتان را جدی نگیرید یا به عبارتی بتوانید به خود بخندید. این کار به شما امکان می دهد هنگام برخورد با مسائل جدی و بزرگ، میزان کمتری از اضطراب را متحمل شوید.

شوخ طبع ها چه ویژگی هایی دارند و چگونه می توان شوخ طبع بود؟

شوخ طبعی و سیمای گشاده مانند خورشیدی که تازه طلوع کرده، از مهم ترین عوامل تندرستی و پیروزی است. شوخ طبعی، علاج و پادزهری برای احساسات منفی، خشم، ناراحتی های روحی، رنجش، تنفر، بیزاری، یأس، ناامیدی، اهانت و افسردگی است که همواره در تجربیات روزانه فرد پرخاشگر اتفاق می افتد. شوخی وسیله بسیار خوبی برای تضمین موفقیت در روابط میان فردی است.

شوخی و خنده مسری بوده و میل به خندیدن یک خاصیت محبت آمیز و سودمند است. یک خنده کوچک شما را به سوی سبک شدن و خلاصی از زیر بار مشکلاتی که با آن مواجه هستید، سوق می دهد، ارتباط آزاردهنده و پرتنش را آسان می کند و می تواند شما را از لحظات سخت زندگی عبور دهد.

اگر می خواهید کاری کنید که فردی احساس راحتی و آسودگی کند می توانید با استفاده از شوخی محبت آمیز از موانعی چون سن، میزان تحصیلات، موقعیت اجتماعی و علایق متفاوت بگذرید. شوخی مناسب نه تنها خوشایند است و روابط افراد را بهبود می بخشد، بلکه از بروز ناراحتی های روحی جلوگیری می کند.

شوخ طبعی به شما کمک می کند تا با ناراحتی های عصبی و روحی برخورد کنید و همچنین این رفتار باعث تقویت قوای روحی و جسمی و نیز دیدی خوشبینانه می شود.

اشخاصی که بر ناراحتی روحی فایق می آیند هنگام مواجهه با استرس دستپاچه نمی شوند، وضعیت را تا اندازه ای به شوخی گرفته و به این ترتیب به جای افزایش فرسودگی هیجانی، تلاش می کنند تا هیجان های خود را فرو بنشانند.

کسی که شوخ طبع باشد، نسبت به مسائل زندگی دریافت درستی دارد و با مردم به نرمی رفتار کرده و بردبار و شکیباست. شوخ طبع های واقعی، افرادی قابل معاشرت، باشخصیت و در عین حال جدی هستند. آنها با رفتار خود، دیگران را به خوبی جذب می کنند و در مقابل عوامل تهدیدکننده سلامتی به آنان نیرو و انرژی می بخشند.

فرد شوخ طبع کسی است که خود را به گونه ای جدا و فراتر از دیگران نمی بیند. اگر قرار است در حضور جمعی حرف بزند، با شوخی کردن آرامش پیدا می کند و موفق به جلب توجه افراد می شود. شوخ طبعی نیز بهترین دارو و درمان برای ناراحتی های جسمی و ذهنی است.

شما می توانید برای کاهش از تنش و هیجان وضع موجود و خنثی کردن پرخاشگری دیگران از آن بهره بگیرید. زندگی خالی از شوخ طبعی، بسیار خشک و غیرقابل تحمل است. قطعا یکی از مهم ترین صفات اساسی و جالب که رابطه مستقیم با بذله گویی و شوخی دارد و خوشرویی و خندان بودن است.

آرامشی که پس از خندیدن به وجود می آید، دارای آثار بسیار مفید و مثبتی در تامین سلامتی انسان است. اگر می خواهید با افرادی رابطه برقرار کنید که گوش شنوا ندارند، شوخی می تواند بی آنکه کسی را برنجاند، توجه آنها را جلب کند.

شوخ طبع ها چه ویژگی هایی دارند و چگونه می توان شوخ طبع بود؟

هر گردی گردو نیست

شوخی بیش از هر چیز باید همراه با خوش اخلاقی و ادب باشد. نیش زدن و کوچک کردن به قیمت رنجاندن دیگران، شاید باعث خنده افراد حاضر شود ولی دور از ادب و اصول اخلاقی و انسانی است.

شوخی های آزاردهنده، متلک های ضداخلاقی که ریشه در ترس یا انتقام جویی از دیگران دارند و شوخی های پوچ و بی ارزش درمورد قومیت یا زبان مخاطبان برای نشان دادن ضعف های آنان، همگی خوشی های منفی هستند.

این موارد همان شوخی طبع ای که موجب سلامتی فرد می شوند، نیستند. شوخی های بد موجب شدت خشم در فرد مقابل می شود و اثرات بسیار بد و منفی ای بر جسم و روان شخص می گذارد.


توصیه هایی برای شوخ طبع بودن

* سعی کنید با لبخند و شوخی های لطیف همیشه روی خوش داشته باشید؛ حتی اگر خود شما موضوع شوخی قرار بگیرید.

* وقتی همراه با خانواده بیرون می روید تمام افکار مربوط به کار یا نگرانی های خانواده را از خود دور کنید و فقط شاد باشید.

* حس شوخ طبعی خود را با خواندن کتاب های خنده دار تقویت کنید.

* به اشتباهاتتان بخندید و دیگران را تشویق کنید تا به اشتباهاتشان بخندند.

* هیچ پیشامد و ناراحتی روحی ای را خیلی سخت نگیرید. اجازه ندهید چیزی شما را مضطرب کند. بسیاری از ناراحتی های روحی قابل پیشگیری و درمان هستند. با خوشرویی، آرامش و شوخ طبعی هیچ وقت اجازه ندهید چیزی اعصباتان را خرد کند.

* هیچ وقت اجازه ندهید کنترلتان را از دست بدهید. به عبارت دیگر در همه حالات و به ویژه هنگام ناراحتی روحی بر خویش تسلط داشته باشید. تسلط بر خویش به معنای دراختیار داشتن خود است. بهتر است آرامش و نزاکت با دیگران را تمرین کنید. به جای خشم موضوع را کم اهمیت تلقی کرده و با خنده و شوخی آن را حل کنید.

* آرامش خود را در زندگی حفظ کنید و با بردباری پیش بروید. بهتر است احساسات خود را در حالت تعادل نگاه دارید و برای آن حدی قائل شوید. هنگامی بردباری با موفقیت همراه است که در برابر فعالیت های انسانی، شوخ طبع باشیم.

چنانچه کسی بتواند این صفت را در خود به وجود آورد، به طور یقین بسیار بیشتر از افراد عصبی، نگران و آشفته از زندگی لذت خواهد برد.

* از درون قلبتان لبخند بزنید. اجازه دهید لبخندی که در قلب شما شکل می گیرد در چشم شما جاری شود و به بیرون از وجودتان تراوش کند. کسانی که لبخندشان از روی غرور است هیچ گاه معنای شادمانی و شوخ طبعی حقیقی را درک نمی کنند.

* خنده و شوخی کردن را آن قدر تمرین کنید تا نسبت به آن دیدی مثبت پیدا کنید؛ به طوری که هرگاه افکار ستیزه جویانه، خشم یا بدبینی به سراغتان آمد، بدون اراده، احساس خوب، مثبت و شادی آور خنده به شما دست بدهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یلدا

      ولی من اصلا اهل شوخی نیستم و خوشم نمیاد کسی باهام شوخی کنه! حتی اگر یکی از نزدیک ترین افراد خانواده ویا دوستام هم باهام شوخی کنند ناراحت میشم همه هم این اخلاق من رو میدونند. هر کسی یه جوریه دیگه

      پاسخ ها

      • shahin

        اه اه... چه لووووووس!!! حالم به هم خورد!

      • یلدا

        بی ادب من هم حالم از تو بهم خورد

      • سمی

        اقا شاهین جنبه نداره
        بیخی......

      • امین

        سلام ،ببخشید شوخ بودن با دلقکی چه فرقی داره؟اخه من همه حرفام حالت شوخی داره دست خودم هم نیست ،ولی بعضی ها یعنی همه مردم جنبه ادم شوخ طبع رو ندارن و دیگه رو ادم شوخ حساب نمیکنن و دیگه فکر میکنن ادم جدی نیست پس نباید کارهای جدی رو به او سپرد،ولی مطمئنم شوخ طبعی خوبه ولی تو این زمونه نباید شوخ طبع بود وگرنه مسخرت هم میکنن،ولی ادم باید به اخلاق هر فردی احترام بذاره مردم اطلاعات روانشناسی ندارن و نباید باهاشون شوخی کرد

    • Sanaz

      آره ! منم اینجوریم ..!

      پاسخ ها

      • جواد

        هر کسی ی اخلاقی داره یلدا خانوم به نظر من ادم اگه شوخ طع نباشه و شوخی نکنی ادم گوشه گیری میشه وبا کسی نمیتونه ارتباط درست برقرار کنه

    • رها

      من یه دوست دارم اصلا شوخ طبعی از تک تک سلول های صورتش می زنه بیرون
      محاله تو یه جمع باشه اون جمع از خنده از حال نره

      پاسخ ها

      • فرهاد

        چقدر خوب
        همیشه به این جور آدماحسودیم میشه

    • سونيا

      شوخ طبعي با لودگي يكي نيست. بعضي اوقات افراد با لودگي باعث خنديدن اطرافيان ميشوند ولي فرد شوخ طبع كسي است كه با طنزهاي موقعيت كه ايجاد ميكند يا عكس العمل هاي جالبي كه از خود بروز ميد هد باعث ايجاد نشاط ميگردد.

    • saeedeh

      man kolan adame shookhi hastam har kas ham baham shookhi kone badam nemiyad

    • مليكاآ

      به نظر من آدم هاي شوخ خيلي باهوش و زرنگ هستند چون باعث ميشوند خود را از هر موقعيت بد ي نجات دهند و اين به خاطر داشتن همين خصوصيتشان هست واينكه با همين خصوصيت ميتوانند با هر آدمي و با هر شخصيتي كنار بيايند.......

    • LAMBERT

      به نظرم آدمای شوخ طبع واقعا جذابن!!آدم همیشه دوس داره کنارشون باشه

    • روزالی

      سلام..

      ام یه سوال برام پیش اومد با خوندن مطلب... ام در واقع من یه مدت پیش شوخی میکردم و زندگی م رو به راه شده بود؛ اما یکی توی چند هفته تمام احساسات مثبت و شوخ طبعی منو گرفت طوری که بدبین شدم!

      خالا سوالم اینجاست برای دوباره شوخ طبع شدن چه می شه کرد؟

      منتظر جواب هستم!


      با تشکر فراوان

      پاسخ ها

      • شیوا

        سلام
        منم همین مشکلو دارم.من قبلا خیلی شوخی میکردم ولی نمیدونم چی شد که همش یادم رفت لطفا کمکم کنین تو کلاس زبان یه دختری اومده با اینکه از من درسش بهتر نیست ولی خب اینطوری دل معلممون رو بدست اورده بعد معلممون مثلا وقتی میخواد مثال بزنه میگهsahar is smart(یعنی سحر باهوشه)همه ی سوالارو من جوابم میدم بعد چون اون شوخی های بی مزه میکنه باهوشه:-(

    • فرهاد

      عالی بود فقط کاش چند تا کتابم معرفی میکردید

      پاسخ ها

      • آذر

        به من میگن چل یک دست
        فلوشیپ شوخ طبعی از دانشگاه هاروارد دارم(شوخی)
        کاری نداره
        دقت کن ببین تعداد کسایی که به خاطر شوخ طبعیت دوستت دارن نسبت به اونایی که میزنن تو پرت چقدره
        اگه طرفدارات بیشتر بودن پس کارت و شوخیات درسته
        همیشه یه عده هستن که به خاطر حسادت یا هر دلیلی دوست دارن آدمو ضایع کنن
        محلشون نذار و شروع کن دوباره با کسایی که همیشه جنبه شوخی هاتو داشتن شروع به شوخی کن
        یاعلی

    • آزگول

      واااااای من خودم یک آدم خرسندیم که نگو
      ولی توی دانشگاه چون توی مقطع ارشد رفتم
      هروقت میخوام خل و چل بازی دربیارم
      دوستام دعوام میکنن که خجالت بکش

      توروخدا ما خل و چل هارو درک کنین
      ما اگه منگل بازی درنیاریم روزمون شب تار میشه

    • آزگول

      واااااای من خودم یک آدم خرسندیم که نگو
      ولی توی دانشگاه چون توی مقطع ارشد رفتم
      هروقت میخوام خل و چل بازی دربیارم
      دوستام دعوام میکنن که خجالت بکش

      توروخدا ما خل و چل هارو درک کنین
      ما اگه منگل بازی درنیاریم روزمون شب تار میشه

    • moh3n

      من تو جمع دوستا و فامیل خیلی شوخ طبعم،ولی تو جاهای دیگه یعنی جاهاییکه غریبه ام خیلی خیلی جدیم.به هیچکس رو نمیدم.
      بالاخره هرکی یه اخلاقی داره واسه خودش.:-)
      09371193352

    • رضا

      سلام دوستان
      ما در ارتش جمهوری اسلامی افغانستان هستیم که در این تیم ما 11نفر میباشد و همه هم تیمی ها انقدر شوخ هستن که هر وقت و هر زمان در هر مکان خوشی و خنده با ما هست حتی در جنگ

      پاسخ ها

      • سحر

        اینکه خیلی خوبه

    • استکی

      ممنون از نویسنده فقط حیف که ایشون اصلا در این زمینه مثالی نزدن تا دوستان فرق بین شوخی کردن را با مسخره کردن متوجه بشن شایدهم گفتن و من نخوندم به هر حال ممنونم زحمت کشیده بودن خدا قوت

    • سارا

      منم مشکل دوتا از دوستای دیگه رو دارم ..

      دبیرستانیم و اسمم ساراست ! پارسال خیلی خوب بود ، ولی نمیدونم امسال چم شد ! اصن گوشه گیر شدم و شوخی نمیکنم ..

      ولی ...

      قبلا قدرت شوخی داشتم ! همه رو میخندوندم ! ..

      یکی بگه من چم شده و چیکار کنم ... :(

    • میلاد09307643672

      یارو نوشته من خیلی لاغرم هر کار میکنم چاق نمیشم
      یکی اومده نظر داده رو تردمیل برعکس بدو!!!
      همچین هموطنان خوشحالی داریم ما

    • پریسا

      سلام
      میشه کمکم کنید من 21سالمه و عاشق پسری هستم ک خواستگارمه ،تا ی مدت همه چی خوب بود اما چندوقته رابطمون بخاطر شوخ طبع نبودن من و خشک بودن رابطمون دچارمشکل شدیم
      من نمیدونم چطوری حرفایی ک بینمون پیش میادوتبدیل ب شوخی کنم
      راهنمایم کنید لطفا

    • negin

      من تقریبا آدم شوخ طبعی هستم ....ینی همیشه چرت و پرت میگم هم خودم ا ته دلم میخندم هم بقیه ....
      گاهی اوقات هم اگع چیزی ناراحتم کنه با شوخی میگم ...
      اما حس میکنم بقیه فکر میکنند که من مغرور نیستم

    • morad

      من کلا آدم شوخ طبعیم یعنی زندگیم ب شوخی وابستست، تو بدترین شرایط روحی و جسمی دست از شوخی کردن بر نمیدارم ، همه اطرافیام هم میشناسنم تو هر جمعی ک میشینم بی کلام هم جذبم میشن ولی هیچوقت مغرور جلوه نمیکنم یا اینکه احساس برتری بهم دست بده، فقط دوس دارم طنز آفرینی کنم تو این زمینه هم استعداد کافی دارم ، ی بار خاب دیدم ی شماره بم زنگ زد، صبحش شماره رو گرفتم ی دختر ورداشت، گفتش شما، گفتم من همونیم ک دیشب خابتو دیدم، داستانو براش تعریف کردم کلی بم خندید، الان شمام بخندید تا خجالتزده نشم!

    • الي

      من كاملا آدم شوخ طبعي هستم واز همه ي مردم شوخ طبع خوشم مي ياد

    • عاطفه

      سلام اسمه من عاطفه اس من اینقدر شوخم که خودمم به حرف های خود م میخندم واقعا شوخ طبعی خوبه برای بالا بردن اعتماد به نفس هم خوبه

    • ZiiiZiii

      سلام ب نظرم انسان بااین لبخند ها و شوخی هاس ک زنده اس من ی دختر شوخ طبعیم و تو‌کلاس یا جاهای دیگه همه رو میخندونم و اینکه باعث میشم دوستام یا کسای دیگه بخندند واقعا احساس رضایت و شادی میکنم

    • بدون نام

      من اصلا ادم شوخی نیستم،یه ادم ساکتم زیاد حرف نمیزنم وقتیم میخوام شوخی کنم(ادم شوخ طبی بشم خیرسرم)یه گندی بالا میارم.اصلا انگاری تو ذاتم شوخ طبی ندارم ولی من میخواام داشته باشم دوست دارم شوخ طب باشم و بقیه رو بخندونم.!:/

    • امیر

      شوخ طبعی خوبه من خودم خیلی ادم شوخ طبعی هستم همه هم حال میکنن

    • بدون نام

      ما تو خونه خیلی شوخی میکنیم البته باید در نظر داشت که با چه شخصی شوخی میکنیم

    • امیر

      شوخ طبعی باید بین افرادی باشد که جنبه شوخی شما را داشته باشند خندیدن به حرف های بد و ناپسند شوخ طبعی نمیششود بلکه بی ادبی میشود

    • بدون نام

      بی خیال دنیابگو و بخند زندگی کن وگرنه سرت کلاه رفته اونم به چه بزرگی......

    • شیوا

      منم خ ادم شادیم ب ترک دیوار میخندم ولی نمیدونم چرا ی مدتیه ک مث قبل شوخ نیستم...یا حداقل بخاطر کمال طلب بودنم میخام بیشتر ازینا حس شوخ طبعی داشته باشم ولی بلد نیستم نمیدونم باید چیکار کنم چجوری شرو کنم...دوستام همه آدمای شادی هستن اما اون کسی ک از دید من واااقن شوخه دور و برم نیس...تو دانشگاه اولا خ شوخی میکردم ک دیدم پسرا پشت سرم میگن سبکه!!حالا خوبه با دخترا شوخی میکردم...ازون موقع جم و جور کردم خودمو ولی پشیمونم زیاااااد...حتی وقتی جدی ح میزنم مامانم غش میکنه از خنده!توروخدا کمکم کنید..کتابی کارگاهی چیزی بگید بم

      پاسخ ها

      • پانته آ

        دقیقاااا دقیقاا منم همینطوریم آدم کمال گراییم و هی دلم میخواد که بیشتر بقیرو بخندونم و واسه همین ارضا نمیشم من از خندوندن مردم کیف میکنم و همیشه ام مدفق بودم و حس میکنم آدم واقعا شوخ طبع دور و ورم نیس حتی وقتی جدی صحبت میکنم خانوادم قهقهه میزنن

      • پانته آ

        عزیزم شوخ طبع بودن مثل متفاوت بودن و جاذبه داشتنه مردم از آدمایی که باعث میشن از روز مرگب در بیان و کسالت سراغشون نیاد خوشحال میشن تو هم یه آدم شوخ کمال طلب هستی مثل خوده من من اوائل تو فضای مجازی و مدرسه و خانواده صد در صد شوخ بودم اما دیدم خیلی فشار رومه و نیروم کم شد تو فقط خیلی خودتو تهت فشار گذاشتی و حس میکنی هر لحظه شوخ طبعیتو از دست میدی یا حس میکنی که اگه شوخی نکنی به چشم بقیه افسرده به نظر میای اگه خودتو رها کنی و از زیر میکروسکوپ هابل در بیای میفهمی شوخ طبعی دنبالت میاد و رهات نمیکنه

    • سارا

      سلام ممنون از این که حال و هوامونو عوض کردین من ادم شوخ طبعی نیستم ولی این موضوع باعث شده تو زندگی موفق نباشم امروز تصمیم گرفتم شروع کنم و یک شخصیت جدید بسازم یعنی میخوام زندگیرو راحت بگیرم و شاد باشم و بقیه رو هم شاد کنم میخوام شوخ طبع بشم

    • مونا

      معمولا ادمهای شوخ طبع فوق العاده باهوشن چون میتونن سریع اطلاعات رو پردازش کنن و تداعی معانیشون خوبه.

    • بهمن

      من خیلی آدم شوخ طبع رو دوس دارم

    • هدیه

      سلام من خیلی دوس دارم شوخ طبع باشم باید چیکار کنم؟دلم میخواد یاد بگیرم،یه سری افراد هستن که واقعا از هرچیزی که پیش میاد یه حرف بامزه میزنن و همه رو شاد میکنن چجوری میشه این مدلی شد یعنی این ذاتیه یا میشه یادش گرفت؟

      پاسخ ها

      • اامین

        سلام هدیه خانم ،من خودم یکی از ادمهای خیلی شوخ طبع هستم یعنی خیلی شوخم و تمام حرفام حالت طنز داره و همیشه خندان و کسانی که پیشم باشن لذت میبرن ،ولی متاسفانه خیلی ها کلا فکر میکنن ادم شوخ فقط باید به حرفاش خندید و چون میفهمن شوخ طبع هستی ،پیش یه جمع که برای تو اشنا نیستن ضایعت میکنن ،به نظرم شوخ طبعی خوبه ولی تو این زمونه به درد نمیخوره مردم رو بخندونی چون مردم جنبه نداره اطلاعات روانشانسی ندارن و فقط ازت برای خنده خودشون استفاده میکنن و چون میدونن اینجوری رفتار میکنی دیگه روت در کارهای جدی حساب نمیکنن،و به نظرم نمیخاد شوخ طبع باشی ،من ذاتی شوخم و نمیتونم این عادت رو ترک کنم،ولی بدبختی اینجاست من همه چی رو به شوخی میگیرم و نمیتونم این عادت رو ترک کنم،یکی بگه من چجوری این عادت رو ترک کنم؟

    • اامین

      من هر حرفی میزنم همه دل و رودشون در میاد میفتن زمین ،احساس میکنم مسخره میشم با این شوخ طبعی،یکی بگه چطور این عادتو ترک کنم؟اصلا نمیدونم چطور حرف بزنم که بقیه خندشون نگیره،بدبختی گیر کردیم

    • چلل

      سلام........
      ایا میدانید روانی بودن چیست
      یعنی مث من بودن....یعنی با کافشن برعکس دویدن یعنی ادای معلما رو در اوردن .یعنی واسه تکتک بچه ها لغب های باحال کذاشتن .یعنی عشقتو کفری کردن.یعنی...
      ما باید ازاد باشیم.تو این دوره زمونه همیچی سیاهه و ما جونا باید به حرچی بدی هست بخندیم.منم یه شوخ مزه پرنم.ولی منو الکی خوش صدا میکنن

    • ژنرال فاطی

      من آدم تقریبا شوخی هستم البته با دوستام وخانواده اما با بقیه ی غریبه ها جوری رفتار میکنم که همه فک میکنن از دماغ فیل که چه عرض کنم ...(ادامش به عهدهی خودتون)نظرات هم عالی بود

    • مینا

      من شوخم واز شوخ بودنم لذت میبرم

    • سمیرا

      منم خیلی طبعم شوخه خخ همه چی رو از دریچه طنز نگاه می کنم. ما خانوادگی شوخ طبعیم و از خنده روده بر می شیم موقع خندیدن. تو جاهایی متل مطب دکتر خندم می گیره و می بینم مامانم داره بهم.چشم غره میره. اون جایی که نباید خندید ادم ناخوداگاه خندش می گیره. ادم.پر انرزی و شادی هستم.و حوصله ادمای جدی و خشک رو ندارم. بعضیا بخاطره این به شوخیامون نمی خندن که فکر می کنن قصد مسخره کردنشونو داریم و حتی می بینم اخم می کنن و بد نگاه می کنن. انوقته که کلی تو زوق ادم می خوره و از اونجایی که روحیم حساسه غمگین می شم. ولی ناخوداگاه دیدن افراد جدی باعت خندم می شه. تو دوره راهنمایی معلمی داشتیم خیلی ادم خشکی بود تا وارد کلاس می شد من و دوستم که اونم ادم شوخ طبعی بود از خنده روده بر می شدیم. الکی خودکارمونو پرتش می کردیم زیره صندلی و به بهانه برداشتن خودکار میرفتیم زیره صندلی و بیصدا انقد می خندیدیم رنگ چهره مونم سرخ می شد یاد ان دوران بخیر خخخ. شوخ طبعی زنتیکی هم میتونه باشه چون من و مامانم و خواهر و برادرم خیلی شوخیم البته من شوخ طبعیم فوق العاده زیاده و با مامانم که بیرون میریم شوخ طبعیم گل می کنه و غش غش می خندم. درکل شوخ طبعی خوبه ادم جوون باقی می مونه و دیر پیر می شه.

    • ميرويس

      تشکر دوست عزیزم رهنمایی بیسیار خوبی بود

    • محمد حسین

      سلام برابچ.خیلی با مطالب موافق نیستم.چون دلم پره مثلا:
      یکی آدم فوق العاده شوخیه ولی قیافه نداره،تا یه چیز میگه همه ضایش میکنن میگن .......
      امایکی خوشتیپه تا یه لودگی میکنه همه از رو چاپلوسی یه جوری عر میزنن که رودشون از هف جا جر میخوره.
      نخواستم انرژی منفی بدما کلا گفتم.
      خلاصه تو شاد باش من که نبودم داش.

    • چبدونم

      سلام . من خودم تقریبا ادم شوخیم . وقتی که خشک باشی یا حرف نزنی اصن انگار کسی نمیشناستت یا شخصیتتو درست نمیشناسن . برای کسایی که میخوان شوخ باشن اینو برید سراغ ادمای مغرور یا اونایی که خیلی خودشونو میگیرن خیییلییی حال میدههههه

    • زهرا بانو

      سلااامم...واقعا از مطالب لذت بردم و کاملا موافقم شوخ بودن خوب هستش اما یه بدی داره خدا نکنه یکم دلت گرفته باشه همه بهت گیر میدن!!!حتی زمانی که میخوام با خواهرم دردو دل بکنم یک دل سیر بهم میخنده و میگه اینجوری تو تا به حال ندیده بودم!..دوستدارم همیشه همه رو شاد ببینم چون فکر میکنم از هر لحظه زندگی باید استفاده کرد☺

    • یکی

      من ادم شوخ طبعیم ولی یه مشکل اساسی با این شوخ طبعیم دارم اونم اینه که هر چقدر ادم بیشتر شوخ طبع باشه همه فکر میکنن دیونه ست من یه دوستی دارم اصلا شوخ طبع نیست من همیشه میخندونمش اونم میخنده ولی مشکل اینه که فکر میکنه من دیونه ام حتی خانواده ام هم همین فکر رو میکنن من تصمیم گرفتم دیگه شوخ طبع نباشم

    • السانا

      من خیلی آدم جدی ام ولی دوس دارم شوخ طبع شم. هر کاری هم امتهان کردم نتونستم از این حالت جدی بودن بیام بیرون

    • * نیلای *

      سایت خوبیه ولی از نظر من احترام مهم تر از هر چیزه. بلا نسبت متاسفم برای کسایی که از شوخ طبعیشون برای مسخره کردن دیگران استفاده میکنن ..... ممنون از سایت خوبتون :)

    • * نیلای *

      السانا جون همین جدی بودن بعضی وقتا بدجوری کمکت میکنه درضمن زیاد با جماعت شوخ طبع نباش وگرنه فکر میکنن خبریه. نمیگم شوخ طبع نباش نه اصلا به من ربطی نداره ولی توصیه میکنم هر جایی و با هر کسی شوخ طبعی نکن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج