۱۶۶۸۰۵
۱۸ نظر
۵۰۰۵
۱۸ نظر
۵۰۰۵
پ

ازدواج با افغان ها برای ویزای آمریکا!

یکی ازمتداول ترین و راحت ترین راه های ایرانیان برای کسب اقامت دایم از کشورهای پشرفته دنیا ازدواج با اتباع کشور های خارجی است.

روزنامه قانون: یکی ازمتداول ترین و راحت ترین راه های ایرانیان برای کسب اقامت دایم از کشورهای پشرفته دنیا ازدواج با اتباع کشور های خارجی است.

طی چند دهه اخیر تعداد مردانی که تن به این نوع ازدواج های صوری می دادند بیش از زنان بود، اما این روزها سودای غرب نشینی به جان زنان هم افتاده و دیگر مهاجرت زن و مرد نمی شناسد.

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم هر ایرانی یک بار رویای زندگی در کشورهای اروپایی، آمریکایی را در سر پرورانده، اما تعداد کمی تحقق این رویا را به معنای مهم ترین هدف زندگی در نظر گرفته اند تا خود را به آب و آتش بزنند و مهاجرت کنند، آن هم به هر قیمتی.

تا دیروز اگر از ازدواج زنان با اتباع افاغنه داستانی مملو از مشکلات این ازدواج ها و دردسرهای نداشتن هویتی شناخته و ثبت نشده برای فرزندان حاصل از این ازدواج ها بود اما امروز زنان و مردانی هستند که آگاهانه تن به ازدواج با افاغنه می دهند. مشکلات دریافت ویزای کشورهایی چون آمریکا،انگلیس و بسیاری از کشورهای دیگر باعث شده ایرانیان به دنبال میانبرهایی برای رسیدن به آرزوی خود باشند.

ویزای کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری جزو همین راهکارها است که در زمان کوتاه می شود پروسه قانونی دریافت ویزا را طی کرد، اما این نوع ویزاها شرایط علمی، فنی و اقتصادی خاص خود را می طلبد و تعداد کمی توانایی ورود به این پروسه را دارند.هرچند در این بین هستند کسانی که تن به مهاجرت غیر قانونی می دهندو جان به دریای متلاطم سوداگران قاچاق انسان می سپارند این مهاجران غیر قانونی اگراز توفان و سقوط هواپیما نجات یابند در کمپ هایی با کمترین امکانات، اسیر زندگی سخت و مشقت بار خواهند شد و رسیدن به مرحله دریافت اقامت کشورهای میزبانی چون استرالیا تقریبا غیر ممکن است.

با همه این مشکلات و سختی ها رویای مهاجرت یک راه جدید برای ایرانیان گشوده است و استقبال چشمگیری هم از ان شده. اوایل مردان بودند و این روزها زنان هم به جرگه اضافه شده اند. ازدواج با مردان افاغنه و دریافت تابعیت این کشور و بعد اقدام برای دریافت ویزای کشور های مقصد راهی کوتاه مطمئن وکم هزینه در این سال ها بوده است.

طبق قانون، بسیاری از کشورها ازدواج با اتباع بیگانه تابعیت را برای زوجین به همراه دارد، البته در کشوری مانند هلند صوری یا واقعی بودن این نوع ازدواج ها خیلی مهم نیست و در آمریکا طبق قوانین باید اثبات شود ازدواج صوری نیست.

البته در این مورد ایران جزو استثناهاست زیرا اگر مردی غیر ایرانی با زنی ایرانی ازدواج کند طبق ماده ۹۷۶ قانون مدنی هرگز نمی تواند تابعیت ایران را دریافت کند حتی فرزندان حاصل از این ازدواج هم تا۱۸ سالگی تابعیت ایران را نخواهند داشت و متعاقب آن ازحق کار و تحصیل و برخورداری از بیمه سلامت و ... نیزمحروم خواهند بود. اگر زنی خارجی با مردی ایرانی ازدواج کند مشکلی در بحث تابعیت برای زن و فرزندان وجود نخواهد داشت.

بهرحال آنچه این روزها قابل تامل است تغییر رویه مهاجرت از افغانستان به ایران است که سبب افزایش مهاجران ایرانی درافغانستان شده است. تعداد کثیری از این مهاجران هم زنان و مردانی هستند که در سودای مهاجرت به اروپا و آمریکا تن به ازدواج سوری با افاغنه می دهند و با دریافت اقامت افغانستان به عنوان یک افغانی برای ورود به این کشورها اقدامات لازم را انجام می دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sadeghi

      واه

    • ایراندخت

      فقط همین مون مونده بود !

    • باربد

      زن افغانی بگیریم میشه تابعیت افغانی بگیریم؟

    • یاشار

      یعنی تابعیت افغانی داشتن در دنیا معتبر تر از تابعیت ایرانی هستش که افغانی ها راحت تر از ایرانی ها تابعیت یا ویزای غرب را می گیرن این یعنی فاجعه برای ایران و ایرانی !!!!!

      پاسخ ها

      • محمد

        ایرانو هیچ کجای دنیا قبول ندارن

      • بدون نام

        نه بابا! ایرانی مورد احترام نیست ولی افغان همه جا رسما تروریست به حساب می آد به دلایل موجه! من خودم دیدم تو هر فرودگاهی افغان باشه یه تیم امنیتی صدا می کنن که ببینن این چه نوع جانییه! این خبر به نظرم چندان معتبر نیست.

    • بدون نام

      سانسورچی متچکریم

    • بدون نام

      حالا بشينيد هي بگيد مرگ بر آمريكا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • محمد

      با مرگ بر آمریکا و ... ببین به کجا رسیدین!!!!!!ارزشمون از این افغانیهای بربرم کمتر شد

      پاسخ ها

      • زهرا

        اره دیگه مااین افتخارنصیبمون شده ک ترامپ ماروبزاره کشورش اماتویی ک بربربودن لیاقتت نبوده موندی اینجا

    • بدون نام

      منم زن افغانی میخوام

    • بدون نام

      مچکریم

    • بدون نام

      یه زمانی پاسپورت ایرانی ارزش داشت اما حالا چی

    • سینا

      از افغان جماعت متنفرم

      پاسخ ها

      • زهرا

        چ.وجه مشترکی منم افغانم وازت متنفرم درضمن ب خودت افتخارنکن همینکه ترامپ ادم حسابت نمیکنه بسته

    • firooz

      پسر افغان استم با یک دختر خوب و با خدا قست دارم ازدوج کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خو اینجا چیکا می کنی؟ فکر کردی ایرانی ننگ ازدواج با افغانو می پذیره؟ برو از دهات خوتون زن بگی! چه رویی پیدا کردن این..........

    • زهرا

      منم.افغانم.ودخترم.اول اینکه همه ب یک دینیم وانسانیم دوم اینکه همینطور ک شمامارو داخل کشورتون تحقیرمیکنید کشورهای اروپایی هم همین رفتارو باشمامیکنند اونی ک میشینه میگه افغانی تروریسته ی نگا ب فاجعه های داخلی خودشون بندازه بعداندازه دهنش حرف بزنه وکسی ک تکامل عقلی نداره میشینه میگه ایرانی وافغانی وهندی ماداخل کشورشمامهاجریم وشماکشورهای اروپایی واینجا رفتارمشابهی باهردومیشه هرکسی هم بامیل خودش باهرکی بخادازدواج میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج