۱۶۶۸۰۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

بررسی گروه اول جام ملت های آسیا

شاید خبرسازترین گروه جام ملت های آسیا همین گروه اول باشد. هم گروهی کره جنوبی و استرالیای میزبان، دو مدعی کسب عنوان قهرمانی، اتفاق جالب توجهی برای رسانه ها خواهد بود.

طرفداری: تمام چشم ها به میزبان مسابقات است. استرالیایی که برای بار سوم و پس از پیوستنش به قاره آسیا در این جام شرکت می کند. باید دید این میزبانی برای زرد و سبز پوشان خوش یمن خواهد بود یا خیر. مردان آنج پاستکوگلو، آماده یک تورنومنت جذاب خواهند بود. اما هم گروهی با کره جنوبی، کویت و عمان، نشان می دهد که از همین ابتدای کار راه سختی در پیش است.

بررسی گروه اول جام ملت های آسیا

شانس های صعود: استرالیا و کره جنوبی

کره جنوبی یک جام جهانی بد را تجربه کرد. در حالی که چشم بادامی ها به عنوان یکی از شانس های صعود برای دفاع از حیثیت قاره آسیا نام برد می شود. قعرنشینی تک امتیازه این تیم در گروه H جام جهانی، منجر به استعفای هونگ میونگ بو و شروع به کار اشتیلیکه، سرمربی سابق آلمان غربی در کره جنوبی شد. کره در ۶ بازی دوستانه خود پیش از آغاز تورنمنت، سه برد و سه باخت را تجربه کرد که یکی از آنها، باخت به تیم ملی کشورمان در تهران بود.

کی سونگ یونگ، لژیونر کره ای ها در سوانسی و سونگ هیونگ مین که در بایرلورکوزن توپ می زند، ستاره های این تیم برای حضور در جام ملت ها خواهند بود.

در آخرين دوره رقابتهاي جام ملتهاي آسيا تا يک قدمی فينال پيش آمدند، اما با قبول ناکامی در مرحله نيمه نهايي در قطر رؤيای قهرماني را از دست دادند، اما حالا دوباره می خواهند شانس خود را برای کسب عنوان قهرمانی امتحان کنند، هرچند که در گروه سختی قرار گرفته اند.

اما استرالیا که در گروه مرگ جام جهانی با اسپانیا، شیلی و هلند هم گروه بود، هر چند با سه شکست اما با غرور به کشورش بازگشت. بازی درخشان این تیم در برابر هلند و شیلی تحسین همه منتقدین را برانگیخت. حالا استرالیایی ها به دنبال نتیجه بهتر در آسیا هستند.

ميزبان بدون عنوان در سومين دوره حضور خود در جام ملتهاي آسيا به دنبال نخستين عنوان قهرمانی است. تجربه دو دوره حضور در سالهاي ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ حالا می تواند به کمک استراليايي‌ها بيايد تا اين دوره در خانه و با حمايت هواداران خود جام را بالای سر ببرند. هر چند مردان پاستکوگلو نتوانستند در بازی های دوستانه و آماده سازی خوب عمل کنند، اما سرمربی استرالیا عقیده دارد که شاگردانش شانس اول قهرمانی جام ملت ها هستند و آماده میزبانی قدرتمند از تمام مدعیان خواهند بود.

شگفتی سازان احتمالی: عمان و کویت

عمان در رنکینگ فیفا، ۷ پله بالاتر از استرالیا قرار گرفته است. این تیم با ۱۴ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه A مقدماتی پا به جام ملت ها گذاشته است. کویت نیز پس از ایران ۱۶ امتیازی، با ۹ امتیاز به عنوان تیم دوم گروه B راهی دور بعد شد. عمان در آخرین دیدار با کویت، این تیم را با ۵ گل در هم کوبید. اما نتایج اخیر استرالیا در برابر قطر و امارات، هر دو تیم را امیدوار نگاه داشته است. چرا که استرالیا در مقابل تیم های غرب آسیا هم واره مشکل داشته است.

بررسی گروه اول جام ملت های آسیا

شاگردان پولو گان فرانسوی به دنبال خلق يک موفقيت بزرگ هستند تا در بين تيم هاي غرب آسيا نام خود را ماندگار کنند. عمانی ها با در اختيار داشتن يک مربی طراز اول اروپايی اميدوارند با استفاده از پتانسيل بازيکنان جوان خود در جام شانزدهم در گروه اول مسابقات در کنار استراليا و کره جنوبی بازی های قابل قبولي به نمايش بگذارند.

کويتی ها در آستانه شروع رقابت های جام ملت های آسيا کادر فنی خود را تغییر دادند تا شايد با يک مربی ديگر بتوانند در مهمترين رويداد فوتبالی قاره کهن موفقيتی بزرگ به دست آورند

ستاره گروه: تیم کیهیل

ستاره ۳۵ ساله تیم ملی استرالیا و بازیکن حال حاضر ردبول آمریکا، در کنار مارک برشیانو، از ملی پوشان با تجربه و کلیدی کانگوروها به حساب می آیند. وی که در جام جهانی دو بار در برابر هلند و شیلی گلزنی کرد، یکی از تماشایی ترین گل های آن تورنمنت را با یک ضربه والی بسیار زیبا به ثمر رساند. استرالیایی ها روی هنر بازیسازی کیهیل در جام ملت های آسیا حساب ویژه ای باز کرده اند.

بررسی گروه اول جام ملت های آسیا

بازی حساس گروه: استرالیا - کروه جنوبی

قطعا حساس ترین جدال این گروه که به احتمال فراوان جدال صدرنشینی نیز خواهد بود، دیدار استرالیا و کره جنوبی است. ۱۷ ژانویه و در ورزشگاه سانکراپ میزبان در سخت ترین محک خود به مصاف کره می رود. صدرنشینی در این گروه وقتی مهم می شود که قرار باشد تیم های اول و دوم این گروه به صورت ضربدری با تیم های اول و دوم گروه B بازی کند. گروهی که ۴ تیم مدعی صعود در آن با یکدیگر به رقابت می پردازند.

برنامه بازی های این گروه

استرالیا - کویت (۱۹ دی ساعت ۱۲:۰۰)

کره - عمان (۲۰ دی ساعت ۸:۳۰)

کویت - کره (۲۳ دی ساعت ۱۰:۳۰)

عمان - استرالیا (۲۳ دی ساعت ۱۲:۳۰)

استرالیا - کره (۲۷ دی ساعت ۱۲:۳۰)

عمان - کویت (۲۷ دی ساعت ۱۲:۳۰)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج