۱۶۶۸۳
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

سرکوب کودکان بیش‌ فعال‌، درست یا غلط؟

بیش‌فعالی مشکلی است که ۳ تا ۷ درصد کودکان و خانواده آن‌ها را آزار می‌دهد و البته بیشتر گريبان پسربچه‌ها را می‌گیرد. معمولا این مشکل به درستی شناخته نمی‌شود و برخورد مناسبی با آن نمی‌شود.

سرکوب کودکان بیش‌ فعال‌، درست یا غلط؟
سرکوب کودکان بیش‌ فعال‌، درست یا غلط؟

بیش‌فعالی مشکلی است که ۳ تا ۷ درصد کودکان و خانواده آن‌ها را آزار می‌دهد و البته بیشتر گريبان پسربچه‌ها را می‌گیرد. معمولا این مشکل به درستی شناخته نمی‌شود و برخورد مناسبی با آن نمی‌شود. به گزارش برترین ها بیش‌فعالی به طور عمده بعد از ۳ سالگی بروز می‌کند ولی علائم وجود آن را مي‌توان از‌‌ همان شیرخوارگی تشخیص داد. این کودکان معمولا به محرک‌ها حساسند، ‌ در مقابل نور و حرارت به شدت ناراحت می‌شوند‌، خواب کمتری دارند، پرتحرک‌ و از نظر هیجانی بی‌ثبات‌ هستند. با بالا رفتن سن، این کودکان ممکن است پرخاشگر و مضطرب شوند و اعتماد به نفس کمی داشته و در یادگیری هم مشکل داشته باشند. آن‌ها معمولا آرامش ندارند، مرتب تکان می‌خورند، دست به رفتارهای خطرناک می‌زنند، پرحرف هستند و نمی‌توانند بی‌سرو صدا کارشان را انجام دهند و سرکلاس نظم را بر هم می‌زنند. حواس‌پرتی یکی دیگر از بارز‌ترین نشانه‌های بیش فعالی است. این افراد مدام وسایل‌شان را گم می‌کنند و چیزهایی که در ذهن دارند را از یاد می‌برند. به گزارش برترین ها آخرین تحقیقات پژوهشگران در استرالیا نشان داده که معلم‌ها و خانواده‌ها در مواجهه با این کودکان نباید به آن‌ها سرکوفت بزنند و آن‌ها را ناآگاهانه تنبیه کنند زیرا مشکلات روانی دیگری به وجود می‌آورد. باید هرچه بیشتر زمینه بازی‌ و ورزش برای آن‌ها فراهم شود تا انرژی‌شان را در راه درستی تخلیه کنند. این متخصصان می‌گویند خانواده‌ها باید از مصرف زیاد شکلات، کافئین و غذاهای تند که تحرک را افزایش می‌دهند توسط این کودکان جلوگیری کنند. باید توجه داشت که اگر این معضل غیرقابل مهار و خطرناک است حتما به متخصص مراجعه شود.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

سرکوب کودکان بیش‌ فعال‌، درست یا غلط؟


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج