۱۶۷۰۱۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مرد قاتل به‌ دنبال دست قطع‌ شده‌!

نمایش «قطع دست در اسپوکِن» نوشته مارتین مک دونا و کارگردانی دانیال خجسته به ماجرای زندگی یک قاتل زنجیره‌ای می‌پردازد که به دنبال دست گمشده اش می‌گردد.

خبرگزاری مهر: نمایش «قطع دست در اسپوکِن» نوشته مارتین مک دونا و کارگردانی دانیال خجسته به ماجرای زندگی یک قاتل زنجیره‌ای می‌پردازد که به دنبال دست گمشده اش می‌گردد.

دانیال خجسته کارگردان این اثر نمایشی گفت: نمایش «قطع دست در اسپوکِن» اجرای خود را از ۱۱ دی ماه در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان آغاز کرده است. این نمایش نوشته مارتین مک دونا است که خود من آن را ترجمه کرده ام. از میان نمایشنامه هایی که مک دونا نوشته من ۴ - ۵ اثر وی را تاکنون ترجمه کرده ام.

وی ادامه داد: ابتدا قرار بود یکی از فیلمنامه های این نویسنده به نام «در بروژ» را که به نمایشنامه تبدیل کرده بودم، اجرا کنیم که این اتفاق میسر نشد. در نهایت سراغ این نمایشنامه رفتم که اثری کم پرسوناژتر بود و امکان اجرای جمع و جورتری به من می داد. «قطع دست در اسپوکِن» مثل همه آثار مک دونا یک کمدی سیاه است و در عین اینکه فضایی مرعوب کننده دارد و زخم‌زننده است کمدی نیز است.

مرد قاتل به‌ دنبال دست قطع‌ شده‌!

این کارگردان تئاتر یادآور شد: در این نمایش آئدم ها در موقعیت های خطرناکی قرار دارند اما در همین موقعیت هم با یکدیگر شوخی هایی می کنند که ممکن است در شرایط طبیعی نامتعارف به نظر برسد. در حقیقت آدم های نمایش در شرایط ویژه واکنش های وارونه روانشناسانه از خود نشان می دهند. «قطع دست در اسپوکِن» داستان یک قاتل روانی را به تصویر می کشد که ۲۷ سال قبل دستش را به طرز وحشیانه ای قطع کرده اند و الان بعد از این همه سال دارد به دنبال دست گمشده اش می گردد.

خجسته درباره فضاسازی که در نمایش برای القای حس مورد نظر داشته است، توضیح داد: تلاش کردیم در این اجرا به متن وفادار باشیم و در فضاسازی هم با صحبت هایی که با آروند دشت آرای طراح صحنه اثر انجام دادیم سعی شد روی تم شبکه های ارتباطی و کارمایی که افراد در زندگی شان پس می دهند، کار کنیم. به همین دلیل از نورهای نئون گونه که فضای شهری را القا می کنند بهره گرفتیم.

وی در پایان صحبت هایش عنوان کرد: در این اجرا تلاش کردیم به این امر توجه داشته باشیم که اتفاقات نمایش ممکن است در هر کشوری رخ دهد بنابراین از اینکه دیالوگ ها لحن خاصی داشته باشد پرهیز کردیم و فضا را به سمت جهانی بودن سوق دادیم.

نمایش «قطع دست در اسپوکن» به نویسندگی مارتین مک دونا و کارگردانی دانیال خجسته اجراهای عمومی خود را از ۱۱ دی ماه ساعت ۱۸ در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان شروع کرده است.

این نمایش داستان کارمایکل است. او قاتلی روان پریش و سالخورده است که در دوران جوانی دست چپش به صورت وحشیانه ای توسط عده ای بی نام و نشان قطع می شود. او پس از ۲۷ سال جست و جو به دنبال دستش، خود را در هتلی با یک مسئول پذیرش فضول و جان بر کف به نام مروین و یک زوج کلاهبردار ناشی با نام تبی و مرلین که ادعا می کنند دست او را پیدا کرده اند، می یابد.

بازیگران این نمایش نادر فلاح، وحید راد، ندا جبرائیلی و امین طباطبایی هستند.

سایر عوامل این نمایش از این قرار هستند: آروند دشت آرای طراح صحنه، دانیال خجسته مترجم، محمود کیان، المیرا باباخانی گروه کارگردانی، نسیم ملکی طراح لباس ، امیر رجبی طراح پوستر و بروشور، مهدی پارسی مدیر اجرایی و عکاس، الهه حاجی زاده مشاور رسانه، صبا کسمایی طراح نور، مهدی پارسی، امیرحسین بهبهانی نیا ساخت تیزر، آیدا فرشادی طراح گریم، سیاوش میری ساخت دکور، حدیثه جعفری ساخت مولاژ دست، مریم شریعتی تبلیغات مجازی،غزل نعیمی مشاور تبلیغات، بهنام تیلا مدیر صحنه.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج