۱۶۷۳۳۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

برنده ها و بازنده های بوندس‌لیگا

بوندسليگا در حال حاضر در تعطبلات زمستانى به سر مى برد و بيشتر تيم ها در حال برگزارى اردوهاى آمادگى خود در خارج از آلمان مى باشند.

طرفداری: بوندسليگا در حال حاضر در تعطبلات زمستانى به سر مى برد و بيشتر تيم ها در حال برگزارى اردوهاى آمادگى خود در خارج از آلمان مى باشند. در اين يادداشت مرورى بر پنجاه و دومين نيم فصل تاريخ بوندسليگا و برنده و بازنده هاى اين رقابت ها خواهد شد.

برنده ها

بايرن مونيخ: اقتداری متدوام

بعد از پايان ديدارهاى دور ر فت، بايرن مونيخ همانطور كه انتظار مى رفت صدر جدول اين رقابت ها را به خود اختصاص داده است. اما چرا بايد اين تيم را از برنده هاى نيم فصل اخير به حساب آورد؟ بايرن مونيخ موفق شد يازده امتياز اختلاف نسبت به وولفسبورگ نزديك ترين تعقيب كننده خود و هفده امتياز اختلاف نسبت به بايرلوركوزن سومين تيم جدول رده بندى ايجاد نمايند، مونيخى ها به چنين اختلاف امتيازى با كسب چهارده پيروزى و سه تساوى دست پيدا نموده اند.

برنده ها و بازنده های بوندس‌لیگا

اگر دور برگشت نيز با همين روال ادامه يابد، بايرن مونيخ بى ترديد به يك قهرمانى زود هنگام ديگر در بوندسليگا خواهد رسيد. در بازى هاى دور رفت مونيخى ها به طور ميانگين در هر بازى ۷۱ درصد مالكيت توپ را در اختيار داشتند و ۸۷ درصد از پاس هاى بازيكنان اين تيم نيز به مقصد رسيده است. ژابى آلونسو در ميانه ميدان در اكثر ديدارها كارگردان تيم بوده و نحوه بازى مونيخى ها بر طبق ايده هاى پپ گوارديولا سرمربى تيم و بر اساس پاس هاى كوتاه و سريع استوار بوده است. داشتن كادرى قوى و در نظر گرفتن سيستم چرخشى كارآمد از ديگر نقاط قوت بايرن مونيخ در اين فصل با وجود مصدومان فراوان بوده است.

پر گل ترين برد بايرن مونيخ در اين نيم فصل با پيروزى پر گل ۶:۰ مقابل وردربرمن حاصل شده است و تيم هاى شالكه، بايرن مونيخ و مونشن گلادباخ تنها موفق به توقف شاگردان گوارديولا در هفده بازى گذشته شده اند. اين تيم در اين هفده ديدار تنها چهار گل دريافت نموده و آرين روبن با ده گل زده بهترين گل زن بايرن مونيخ بوده است، به همين دليل بايرن مونيخ شايسته ايستادن در رده اول برنده هاى دور رفت رقابت هاى بوندسليگا است.

وولفسبورگ: مهمترين تعقيب كننده بايرن مونيخ

گرگ ها با وجود اختلاف يازده امتيازى با بايرن مونيخ، خود را به مهمترين شكارچى بايرن مونيخ تبديل نموده اند، اين تيم توانسته در تابستان ۲۰۱۴ با خريد بازيكنانى نظير هونت،‌يونگ و بنتنر كادر خود را به خوبى تقويت نمايد. از نظر ديترهكينگ سرمربى تيم با توجه به شرايط جدول رده بندى جذب بازيكنان جديد در فرصت نقل و انتقالات زمستانى ضرورى به نظر نمى رسد. اين تيم در نيم فصل اخير با كسب ده پيروزى، چهار تساوى و سه شكست و با كسب ۳۴ امتياز در رده دوم جدول رده بندى قرار گرفته است.

برنده ها و بازنده های بوندس‌لیگا

بيشتر حملات اين تيم از كناره ها برنامه ريزى مى شود و كوين دى بروين بلژيكى با ارسال ده پاس منجر به گل در اين زمينه ركورددار بوندسليگا است. در ضربات ايستگاهى و كرنر نيز با وجود رودريگوئز و نالدوى سرزن وولفسبورگ براى همه حريفان خطرناك به نظر مى رسد. اين تيم در نيم فصل اخير ۳۳ گل به ثمر رسانده كه ايويكا اوليچ با ۳۵ سال سن، پنج گل را به نام خود ثبت نموده است. در زمينه دفاعى گرگ ها در نيم فصل اخير هفده گل دريافت نموده اند و نفوذ حريفان از كناره ها از مهمترين نقاط ضعف اين تيم به حساب مى آيد. كسب قهرمانى بوندسليگا در اين فصل براى گرگ ها كمى دور از دسترس به نظر مى رسد، اما ايستادن در رده دوم بوندسليگا در پايان فصل كاملا سزاوار اين تيم مى باشد.

آوگزبورگ: تيمى مستعد و فراتر از انتظار

در ابتداى فصل همه چيز براى آوگزبورگى ها مطابق برنامه پيش نرفت، بعد از حذف از رقابت هاى DFB Pokal با قبول شكست مقابل تيم نه چتدان مطرح مگدبورگ و كسب دو شكست متوالى در دو بازى ابتداى فصل، كمتر كسى فصل خوبى براى اين تيم در بوندسليگا پيش بينى مى نمود. اما در پايان نيم فصل اين تيم با كسب ۲۷ امتياز رده ششم جدول رده بندى را به خود اختصاص داده است، در واقع چنين نتايج قابل قبولى با توجه به جدايى آندره هان و برخى ديگر از مهره هاى كليدى اين تيم در فصل گذشته تا حدودى غير قابل انتظار بوده است.

برنده ها و بازنده های بوندس‌لیگا

درخط حمله اين تيم با وجود ورنر و بابا خطرناك ظاهر شده و در مجموع در هفده بازى موفق به ثمر رساندن ۲۲ گل و دريافت ۲۱ گل شده اند. سيستم دفاعى مورد نظر ماركوس واينتسيرل سرمربى اين تيم بر مبناى دفاع از زمين خودى است و در درون دروازه آلكس مانينگر اتريشى، عملكرد قابل قبولى از خود به نمايش گذاشته است. از نكات بارز آوگزبورگ در اين فصل، پيروزى در ديدارهايى است كه اين تيم گل اول را در آنها به ثمر سانده و تغيير نتيجه در بيشتر ديدارهايى است كه اين تيم از حريف خود عقب مانده است.

پر گل ترين پيروزى اين تيم با برد ۳:۰ مقابل پادربورن به ثبت رسيده و سنگين شكست را اين تيم با قبول نتيجه۰:۴ مقابل بايرن مونيخ تجربه نموده است. پاول فرهائگ با زدن پنج گل از روى نقطه پنالتى موفق ترين گل زن اين تيم به حساب مى آيد و اين تيم با كسب نه پيروزى، بدون تساوى و قبول هشت شكست رده ششم جدول بوندسليگا را به خود اختصاص داده و با توجه به داشته هاى آوگزبورگ، اين يكى از برندگان نيم فصل اخير بوندسليگا به حساب مى آيد.

پادربورن: شگفتى سازى از بوندسليگا دو

هنگامى كه پادربورن به بوندسليگا صعود نمود، شايد كمتر كسى اين احتمال را مى داد كه پادربورن بتواند خود را از منطقه خطر دور نگه دارد و بسيارى از كارشناسان اين تيم را از شانس هاى اصلى سقوط به بوندسليگاى دو مى دانستند، در حالى كه پادربورن در پايان نيم فصل اخير با كسب ۱۹ امتياز در رده دهم جدول رده بندى قرار گرفته است.

برنده ها و بازنده های بوندس‌لیگا

بيشتر حملات اين تيم بر روى پاس هاى بلندى كه به ويژه از سمت راست ارسال مى گردد، شكل مى گيرد.از گل هاى فراموش نشدنى اين تيم در نيم فصل اخير مى توان به گل موريتس اشتوپل كمپ بازيكن اين تيم به هانوفر از محوطه جريمه خودى ياد نمود. عملكرد اين تيم در زمينه دفاعى نيز قابل قبول بوده و اين تيم با دريافت ۲۶ گل خورده از وضعيت مناسبى برخوردار است. در زمينه تهاجمى اما اين تيم با ۲۱ گل زده همچنان نياز به تقويت دارد. پادربورن در هر بازى به طور ميانگين ۱۴.۱ ضربه به سمت دروازه حريفان ارسال داشته است اما مهاجمين اين تيم از موقعيت هاى به دست آمده، به خوبى استفاده نمى نمايند. با اين وجود در رقابت هاى هفته پنجم اين تيم حتى به طور موقتى صدرنشين بوندسليگا شد، از پادربورن تيمى كه در اين فصل به بوندسليگا صعود نموده با كسب چهار پيروزى، هفت تساوى و شش باخت و با قرار گرفتن در رده دهم جدول رده بندى مى بايست علاوه بر تيم شگفتى ساز بوندسليگا به عنوان يكى از برندگان نيم فصل نيز ياد نمود.

بازنده ها

هامبورگ: بحران پشت بحران

فصل مايوس كننده ۲۰۱۳/۱۴ در نيم فصل اخير نيز ادامه پيدا نموده است و هامبورگ با وجود سرمياه گذارى فراوان در تابستان گذشته و خريد بازيكنانى نظير لوئيز هولتبى، نيكولاى مولر و والون بهرامى نتوانسته خود را همچنان از بحران نجات دهد. شاگردان سين باوئر سرمربى هامبورگ با مالكيت توپ ۵۱ درصدى در اين نيم فصل و دقت پاس هاى ۷۱ درصدى، عملكردى ضعيف از خود بر جاى گذاشته اند، اما از لحاظ دفاعى اين تيم با دريافت ۱۹ گل خورده عملكردى قابل قبول داشته است، هر چند كه اين عملكرد بيشتر مديون درخشش ياروسلاو دروبنى سنگربان اين تيم است.

برنده ها و بازنده های بوندس‌لیگا

در خط حمله اما هامبورگى ها تنها با به ثمر رساندن نه گل ضعبف ترين تيم بوندسليگايى به حساب مى آيند و رافائل فن در فارت هلندى با زدن سه گل بهترين گل زن تيم بوده است. بازيكنان هامبورگ به طور ميانگين در هر بازى دوازرده ضربه به سوى دروازه حريفان ارسال داشته اند كه تنها سه ضربه از آنها درون چارچوپ دروازه بوده است. هامبورگ با كسب هفده امتياز و تفاضل گل منفى ده، در رده چهاردهم جدول رده بندى قرار گرفته و همانند فصل گذشته يكى از كانديداهاى سقوط به دسته پايين تر به حساب مى آيد و بى ترديد از بازنده هاى دور رفت به حساب مى آيد.

اشتوتگارت: به دنبال موفقيت سال ۲۰۰۷

قهرمانى در سال ۲۰۰۷ بى ترديد همچنان در ذهن همه هواداران اشتوتگارت باقى مانده است. هنگامى كه در تابستان گذشته اعلام شد كه آرمين فه سرمربى آن زمان تيم بار ديگر هدايت اشتوتگارت را بر عهده خواهد گرفت، براى بسيارى از هواداران اين تيم علاوه بر زنده شدن خاطرات قهرمانى، اميدها براى درخششى دوباره نيز احيا شد، اما هرگز چنين اتفاقى رخ نداد. اولين نا آرامى در تيم هنگامى كه هواداران خواستار اخراج فردى بوبيچ مدير ورزشى تيم شدند، به چشم خورد. چون از نظر هواداران، وى مسئول ناكامى اشتوتگارت در فصل نقل و انتقالات تابستانى اين تيم بوده است. در انتهاى سپتامبر باشگاه اشتوتگارت قطع همكارى خود با بوبيچ را به صورت رسمى اعلام نمود و با توجه به عدم موفقيت تيم، آرمين فه نيز از سمت خود استعفا داد.

برنده ها و بازنده های بوندس‌لیگا

هوب استيونز ناجى اشتوتگارت در فصل گذشته بار ديگر هدايت اشتوتگارت را عهده دار شد. با اين وجود تغيير خاصى در روند موفقيت اين تيم حاصل نشده است و اشتوتگارت در پايان دور رفت با كسب چهار پيروزى، پنج تساوى و هشت شكست با اختلاف گل بهتر در رده پانزدهم جدول رده بندى قرار گرفته است. اين تيم تنها موفق به ثمر رساندن ۲۰ گل شده كه مارتين هارنيك اتريشى با به ثمر رساندن پنج گل بهترين گل زن تيم بوده است، در خط دفاعى اما عملكرد اين تيم با دريافت ۳۲ گل فاجعه بار بوده است و در چندين مقطع دروازه بان هاى اين تيم در طول نيم فصل اخير تغيير يافته اند. هواداران اشتوتگارت تصور بهتر و انتظار بيشترى از عملكرد تيم خود در اين فصل داشته اند و بى ترديد اين تيم يكى از بازندگان اصلى نيم فصل اخير بوندسليگا به حساب مى آيد. حال بايد ديد در دور برگشت با توجه به اضافه شدن روبين دوت به عنوان مدير ورزشى تيم، تغييرى در روند نتيجه گيرى اشتوتگارت حاصل مى گردد.

وردربرمن: به دنبال پايدارى

وردربرمن نيز همانند هامبورگ ديگر تيم شمالى آلمان، نتوانسته خود را از بحران جند فصل اخير نجات دهد. در نيم فصل اخير اين تيم به طور ميانگين در هر ديدار ۲.۳ گل دريافت نموده است كه آمارى بسيار ضعيف به حساب مى آيد. در خط دفاعى هنوز كادر مربى گرى تيم به چيدمان دلخواه دست پيدا نكرده، به طورى كه در اين هفده بازى ده بازيكن مختلف در خط دفاعى به كار گرفته شده اند. اما در خط حمله تيم با حضور فرانكو دى سانتو جاى اميدوارى زيادى وجود دارد و او توانسته به خوبى جاى خالى آرون هونت كه به وولفسبورگ پيوسته را پر نمايد. علاوه بر اين وردربرمن از حضور داوى زلكه بازيكن جوان و مستعدى برخوردار است كه در تيم ملى جوانان آلمان نيز عضويت داشته و با به ثمر رساندن چهار گل و ارسال دو پاس گل عملكردى اميدوار كننده داشته است. از حضور زلكه مى توان به عنوان ستاره درخشانى در آسمان تيره و تار وردربرمن نام برد.

برنده ها و بازنده های بوندس‌لیگا

زلاتكو يونوزويچ از ديگر بازيكنان موثر وردربرمن در نيم فصل اخير بوده است كه تخصص فوق العاده اى در ارسال ضربات ايستگاهى دارد. بيشتر حملات وردربرمن از سمت چپ تيم پايه گذرى مى شود و آنها معمولا براى نزديك شدن به دروزاه حريف از توپ هاى بلند نيز استفاده مى نمايد. اما بزرگترين مشكل اين تيم همانطور كه اشاره شد در خط دفاعى مى باشد، حتى تغيير سرمربى تيم نيز چندان بهبودى در وضعيت تيم نداشته و حضور حضور ويكتور اسكريپنيك با كمك تورستن فرينگز تنها باعث عملكردى خوب مقطعى در وردربرمن شده است. اين تيم در پايان دور رفت با كسب چهار پيروزى، پنج تساوى و هشت شكست در رتبه شانزدهم جدول رده بندى قرار دارد و از بازنده هاى نيم فصل بوندسليگا محسوب مى شود.

دروتموند: نيم فصلى ناخوشايند و مايوس كننده

انتظار مى رفت كه دورتموند نايب قهرمان فصل گذشته در اين فصل نيز حداقل به موفقيتى مشابه دست يابد كه انتظارات در اين خصوص هرگز برآورده نشده است. اين تيم در تابستان براى پر كردن جاى خالى روبرت لواندوفسكى، چيرو ايموبيله بهترين گل زن سرى آ و آدريان راموس از هرتابرلين را جذب نمود، اما اين دو نيز هرگز درخشش و يا عملكرد قابل قبولى در تيم نداشته اند. دورتموند در انتهاى نيم فصل اخير با كسب پانزده امتياز از هفده بازى و تنها به لطف تفاضل گل بهتر در رده هفدهم قرار گرفته است و با شرايطى بحرانى سال جديد ميلادى را آغاز نموده است.

برنده ها و بازنده های بوندس‌لیگا

بزرگترين مشكل يورگن كلوپ سرمربى تيم موج بالاى مصدومين اين تيم بوده كه سبب شده است در بيشتر بازى ها اين سرمربى بازيكنان كليدى و موثر خود را در اختيار نداشته باشد. اشتباهات فردى به دليل عدم تمركز و عصبى بودن بازيكنان تيم از ديگر نكات منفى تيم به حساب مى آيد كه علاوه بر تضعيف عملكرد دفاعى تيم در نحوه بازى سازى تيم نيز تاثير منفى داشته است.

بازيكنان دورتموند چنين شرايط سختى را تا كنون تجربه نكرده اند و در نبرد براى بقا در بوندسليگا يورگن كلوپ با توجه به تجربه اى كه در اين خصوص با تيم ماينتس كسب نموده، نقشى مهم بر عهده خواهد داشت. در هفده بازى گذشته اين تيم تنها موفق به كسب چهار پيروزى، سه تساوى شده و ده بازى باقى مانده را به حريفان واگذار نموده است، كه سبب شده بدترين و ضعيف ترين دور رفت بوندسليگا در تاريخ دورتموند به ثبت رسد.

در خط حمله اين تيم تنها موفق به ثمر رساندن ۱۸ گل شده كه پير امريك آوباميانگ با زدن پنچ گل بهترين عملكرد را در اين زمينه داشته است. در خط دفاعى نيز عملكرد اين تيم با دريافت ۲۶ گل چندان قابل قبول نمى باشد، مسئله اى كه نيمكت نشينى رومان وايدنفلر در اواخر نيم فصل را نيز به همراه داشته است. دورتموند براى نجات از چنين وضعيتى به انقلابى بزرگ نياز دارد، چون وجود يك دورتموند قدرتمند از نظر بين المللى نيز براى بوندسليگا بسيار حائز اهميت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج