۱۶۷۴۸۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تجارت چمدانی ایرانی ها رکورد شکست

صادرات به طریق تجارت چمدانی در ۹ ماهه سال جاری با افزایش ۲۶.۵ درصدی نسبت به سال گذشته به بیش از ۶۰ میلیون دلار رسید.

خبرگزاری ایسنا: صادرات به طریق تجارت چمدانی در ۹ ماهه سال جاری با افزایش ۲۶.۵ درصدی نسبت به سال گذشته به بیش از ۶۰ میلیون دلار رسید.

در کنار مبادلات تجاری ایران با کشورهای عضو CIS تجارت محدود و کوچک دیگری نیز در گمرکات مرزی مستقر در شمال، شمال شرق و شمال غرب کشور از طریق مرزنشینان این مناطق با مرزنشینان ساکن کشورهای فوق صورت می گیرد که محدود به اقلام کالایی خاصی بوده و به آن تجارت چمدانی می‌گویند.

بر همین اساس طی ۹ ماهه سال جاری حدود ۶۰ میلیون و ۲۲۰ هزار دلار و در هر روز به طور متوسط حدود ۲۱۸ هزار دلار کالا از طریق تجارت چمدانی از گمرکات مرزی به کشورهای CIS ارسال شده است که این رقم تنها حدود ۰.۲۴ درصد از ارزش کل صادرات کشور را تشکیل می‌دهد.

همچنین مطابق آمار ۹ ماهه سال گذشته، صادرات به طریق تجارت چمدانی در این مدت حدود ۸۱ میلیون و ۹۲۷ هزار دلار بوده است که معادل ۰.۳۵ درصد از ارزش کل صادرات کل کشور شده است.

مقایسه ارزش صادرات در مدت زمان مورد نظر حاکی از کاهش ۲۶.۵ درصدی ارزش تجارت چمدانی در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل است. در این مدت همچنین گمرک آستارا با اختصاص ۱۷ میلیون و ۸۹۵ هزار دلار معادل ۲۹.۷۲ درصد از ارزش تجارت چمدانی رتبه اول، گمرک بیله سوار با اختصاص هشت میلیون و ۸۹۵ هزار دلار معادل ۱۴.۵۱درصد از ارزش تجارت چمدانی رتبه دوم و گمرک باجگیران با اختصاص هشت میلیون و ۱۹۵ هزار دلار معادل ۱۳.۶۱ درصد از ارزش کل تجارت چمدانی رتبه سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

براساس این گزارش در مدت مشابه سال گذشته گمرک‌های باجگیران با ۵۰ درصد، آستارا با ۱۶ درصد و بیله سوار با ۶.۵ درصد رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده بودند.

آمار گمرک ایران حاکی از آن است که طی ۹ ماهه سال جاری صادرات تجارت چمدانی از لحاظ ارزش از گمرک منطقه آزاد بندرانزلی دارای کاهش ۸۸.۶درصدی، از گمرک باجگیران دارای کاهش ۸۰.۱۸ درصدی و از گمرک پلدشت دارای کاهش ۷۸.۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۲ بوده است.

همچنین در این مدت صادرات تجارت چمدانی از گمرک‌های جلفا، نوردوز، بیله سوار، سرو، آستارا و لطف آباد از افزایش قابل قبولی برخوردار بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج