۱۶۷۶۷۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بررسی گروه سوم جام ملت های آسیا

در این گروه، ایران، تنها تیمی که در گروه درجام جهانی ۲۰۱۴ حضور داشته است برای صدرنشینی می جنگد و سایر تیم ها نیز به دنبال صعود هستند.

طرفداری: ایران - استرالیا پس از انتخابی رقابت های جام جهانی ۱۹۹۸ به رقبایی سنتی تبدیل شدند. بازی ای که در آن ایران در ملبورن به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف راهی جام جهانی شد و استرالیا از این مهم باز ماند. حالا بار دیگر، این بار هم در استرالیا تیمی ملقب به "تیم ملی" قصد دارد خودنمایی کند و در این جام با هدایت سرمربی پرتغالی خود یعنی کارلوس کی روش موفق باشد. قهرمانِ سه دوره آسیا، اول از همه اما باید در برابر قهرمان جام خلیج فارس یعنی قطر و تیم هایی نظیر امارت متحده عربی و بحرین خود را بیازماید.

بررسی گروه سوم جام ملت های آسیا

شانس های صعود

ایران

هرچند شاگردان کی روش در جام جهانی موفق به صعود از گروه خود نشدند، اما بازی های قابل قبولی را در آمریکای جنوبی به نمایش گذاشتند. پس از تساوی بدون گل در برابر نیجریه، آن ها با گل کاپیتان لیونل مسی در دقایق تلف تلف شده قلب ایرانیان را شکست مغلوب آرژانتین شدند و در بازی آخر خود نیز با نتیجه ۳-۱ در برابر بوسنی و هرزگوین شکست خوردند. ایران هم اکنون دارای رنک ۵۱ فیفاست و پس از جام جهانی تنها در دو بازی دوستانه شرکت کرده است که هر دو این بازی ها با پیروزی این تیم به پایان رسیده است. همچنین یکی از بازی های آن ها در تاریخ ۲۸ دسامبر به علت مشکلاتی که فنی ذکر می شد، کنسل شد.

علیرغم مشکلات در آمادگی و البته جدایی بد موقع مربی این تیم یعنی علی کریمی، ایرانیان در در پی آن هستند که در استرالیا مانند دهه های ۶۰ و ۷۰ بدرخشند. دهه هایی که در آن، ایران موفق شد میان سال های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۶ به قهرمان بی بدیل آسیا تبدیل شود و سه جام آسایی را به خانه ببرد.

قطر

قطری ها با انگیزه ای بالا و با شکست ۲-۱ عربستان در جام کشورهای حوزه خلیج فارس به این رقابت ها می آیند. گل های ال مهدی علی و بلعلم باعث شد تا قطری ها به عنوان یک تیم قدرتمند شناخته شوند و پا به این رقابت ها بگذارند. این تیم اما هم اکنون در جایگاه ۹۵ ام فیفا قرار دارد و در چهار بازی اخیر خود موفق به پیروزی شده است. از جمله یک پیروزی غیرقابل انتظار در برابر استرالیا.

سایر تیم ها

امارات

شاگردان مهدی علی در امارات متحده عربی هرچند چندان به چشم نمی آیند، اما می توانند آهسته آهسته برای تیم های آسیایی دردسر ساز شوند. شاگردان مهدی علی اخیراً در برابر استرالیا موفق به کسب یک تساوی ۰-۰ شده اند و همچنین موفق به صعود به نیمه نهایی جام خلیج فارس شدند. آن ها هم اکنون در جایگاه ۸۵ ام فیفا قرار دارند، اما شانس صعود آن ها کمتر از تیم های دیگر گروه است.

بحرین

تنها سالی که بحرین توانست در آسیا شگفتی ساز شود، مربوط به حضور آن ها در جام ملت های آسیای سال ۲۰۰۴ بود، جایی که آن ها با شکست در برابر ایران چهارم شدند. هرچند آن ها می توانند به عنوان یک گربه سیاه در گروه عمل کنند و به کمک یاران عرب خود بیایند، اما انتظار نمی رود بتوانند از گروهی که در آن تیم های ایران، قطر و امارات حضور دارند صعود کند.

ستاره گروه

عمر عبدالرحمن

شاید او در میان ستاره های ایرانی یا قطری نباشد، اما هافبک تیم ملی امارات احتمالاً به ستاره این جام تبدیل خواهد شد. این هافبک ۲۳ ساله تا کنون ۲۶ بار برای تیم ملی خود به میدان رفته است. همچنین وی با پیراهن العین به مصاف چندین تیم مطرح اروپایی از جمله منچسترسیتی رفته است. او هم اکنون توسط برخی از باشگاه های اروپایی رصد می شود و این جام می تواند فرصت خوبی برای نمایش باشد.

بررسی گروه سوم جام ملت های آسیا

بازی حساس گروه

ایران - قطر

جدال میان دو تیم ایران و قطر در ۱۵ ژانویه که در سیدنی برگزار می شود، می تواند یکی از تاثیر گذارترین بازی های گروه سوم رقابت ها باشد. پیروزی در این بازی می تواند تیم برنده را به صدرنشینی امیدوار کند و صدرنشینی در این گروه نیز به منزله عدم برخورد با ژاپن در مرحله بعد و راهی بازتر برای نیمه نهایی است.

برنامه بازی ها

بررسی گروه سوم جام ملت های آسیا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج