۱۶۷۶۹۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

برنامه گالری‌ های تهران برای هنردوستان

گالری‌ها و مراکز هنری تهران با برگزاری نمایشگاه‌هایی از هنرمندان مختلف، میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.

خبرگزاری ایسنا: گالری‌ها و مراکز هنری تهران با برگزاری نمایشگاه‌هایی از هنرمندان مختلف، میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.

«فرهاد اعراضی» آثاری از چوب و بافت‌های معرق‌گونه‌ی ‌خود را با المان‌هایی از ایران باستان به‌نمایش می‌گذارد. نمایشگاه «میراث ماندگار» شامل ۱۵ تابلو از آثار این هنرمند است. تمام این آثار تلفیقی از نقاشی و حجم‌سازی است که با الهام از منبت و معرق و با چوب ساخته شده‌اند.

این نمایشگاه ۱۹ دی‌ماه ساعت ۱۶ افتتاح خواهد شد و تا ۲۵ دی در گالری «عقیلی» به نشانی شهرک قدس (غرب)، خیابان سیمای ایران، روبه‌روی بیمارستان لاله، خیابان پنجم، گذر فروردین، پلاک ۱۲ ادامه خواهد داشت.

گالری شلمان

نمایشگاهی از عکس‌های «بنیامین بال» - عکاس استرالیایی - با موضوع آوارگی مردم مناطقی از کلمبیا در گالری «شلمان» افتتاح می‌شود.

«ریشه‌کنی: جابه‌جایی اجباری در کلمبیا» مستندی است که در آن حفظ فرهنگ سنتی دهقانی زاغه‌نشینان بزرگ‌ترین شهرهای کلمبیا و مشاغل مبتکرانه و قلب‌شکنی که آوارگان برای خود در اقتصاد غیررسمی اختراع کرده‌اند، مورد بررسی قرار گرفته است.

این نمایشگاه به‌مناسبت چهارمین سالگرد تأسیس گالری «شلمان» با همکاری و سخنرانی دکتر احمد نراقی، مدیر موسسه‌ی فرهنگی ایران و استرالیا، روز جمعه (۱۹ دی‌ماه) از ساعت ۱۶ تا ۲۰:۳۰ در این گالری به نشانی خیابان میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، شماره ۲۷، افتتاح می‌شود و تا ۲۴ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

گالری ماه

نمایشگاه آثار رضا پناهی با عنوان «روان‎گردان» در گالری «ماه» برپا می‌‏شود. در این نمایشگاه ۱۸ اثر با تکنیک رنگ روغن روی بوم به‌نمایش گذاشته خواهد شد که بزرگ‌ترین آن‌ها ۱۸۵ در ۳۴۵ سانتی‌متر و کوچک‌ترین این آثار ۲۵ در ۴۵ سانتی‌متر است.

رضا پناهی در این آثار بیش از یک مضمون خاص به روابط انسان با فضا، زمان و مسائل درونی و پیرامونی انسان را در نظر گرفته و از نظر شیوه‌ی اجرایی نیز این آثار چندساحتی هستند.

نمایشگاه آثار رضا پناهی با عنوان «روان‎گردان» از ساعت ۱۶ روز جمعه، ۱۹ دی‌ماه افتتاح می‌شود و تا هفتم بهمن‌ماه در گالری «ماه» به نشانی خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره ۲۶ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری اعتماد

پروژه‌ی مشارکتی چیدمان «تجربه» با مدیریت و اجرای مهران رحیم‌زاده راد در گالری «اعتماد» افتتاح می‌شود.

این پروژه پس از گذشت دو سال از مرحله‌ پیش تولید، به مرحله‌ اجرا رسید و با همکاری ۸۰ نفر و با چیدمان فانوس‌ها در سالن یک و دو گالری «اعتماد» کار خود را از ۲۴ دی‌ماه در سطح بین‌المللی آغاز می‌کند.

این پروژه قصد دارد در قالب فانوس‌هایی که روی آن‌ها اشعاری درباره‌ صلح و همزیستی نوشته شده است، مردم دیگر کشورها را به یک هم‌فکری عمومی فراخواند.

پروژه‌ مشارکتی «تجربه» ۲۴ دی‌ماه ساعت ۱۶ در گالری «اعتماد» به نشانی خیابان باهنر (نیاوران)، سه‌راه یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان، دوراهی سمت راست، شماره ۴ افتتاح می‌شود.

گالری «اُ»

سومین نمایشگاه گالری «اُ» با نمایش آثاری از افشین چیذری افتتاح می‌شود. این نمایشگاه با عنوان «تاکسیدرمی» عصر روز جمعه (١٩ دی‌ماه) آغاز به کار می‌کند. «تاکسیدرمی» شامل ۱۱ کار چاپ فلز با حکاکی روی مس و ۱۰ اثر نقاشی رنگ روغن روی بوم است که نتیجه‌ی سه سال کار این هنرمند جوان در شیراز و بندرانزلی است.

«تاکسیدرمی» ۱۹ دی‌ماه در گالری «اُ» به نشانی خیابان نجات‌اللهی (ویلا)، کوچه خسرو، شماره ۴۶ افتتاح می‌شود و تا ۱۳ بهمن میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری شیلا

نمایشگاهی از تابلوهای آبرنگ کامیار صادقی با موضوع طبیعت و گل در گالری «شیلا» برگزار می‌شود. در این نمایشگاه ۳۵ تا ۴۰ تابلوی آبرنگ در ابعاد مختلف به سبک رئال و با موضوع طبیعت و گل به‌نمایش گذاشته می‌شود. صادقی تعدادی از این آثار را در گذشته کار کرده‌ و بخش دیگر نیز از آثار جدید اوست.

نمایشگاه نقاشی‌های کامیار صادقی از ۱۹ تا ۲۴ دی‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «شیلا» به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از طالقانی، کوچه گیلان، پلاک ۲، واحد ۱، میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری ایده پارسی

لیلا علوی تابلوهای آبرنگ خود را که تلفیقی از نقوش گلیم ایرانی و هنر مدرن هستند، در گالری «ایده پارسی» به‌نمایش می‌گذارد.در این نمایشگاه، تابلوهایی با تکنیک تلفیقی اکریلیک و کلاژ نقوش گلیم ایرانی به‌نمایش گذاشته شده است. سبک کارها آبستره و موضوع کل مجموعه «صلح» است.

نمایشگاه «صلح درون» از ۱۹ تا ۲۴ دی‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در گالری «ایده پارسی» به نشانی خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز، کوچه الهه‌وردی آذر، شماره ۲۸ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری سیحون

گالری «سیحون» میزبان نمایشگاهی از آثار نقاشی‌ علی فرامرزی است که تلاش کرده انسان را در حال گذار به تصویر بکشد. این مجموعه‌ شامل ۱۰ اثر نقاشی‌ این هنرمند است که آن‌ها را در سال‌های ۹۲ و ۹۳ کشیده است. این آثار با گرافیت یا مغز مداد روی مقوا کشیده شده‌اند و ابعاد آن‌ها یک متر در یک‌ونیم متر است. سبک این کارها نیز اکسپرسیونیسم است.

این نمایشگاه از ۱۹ تا ۲۴ دی‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «سیحون» به نشانی واقع در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱، برپا است.

گالری بهزاد

گالری «بهزاد» میزبان نمایشگاهی از پوسترهای دانشجویانی است که از میوه‌های مختلف برای طراحی آثارشان بهره گرفته‌اند. ۱۱ دانشجوی دانشگاه علمی‌ - کاربردی با نظارت نادیا چمنی - یکی از اساتید دانشگاه - ۳۶ اثر پوستر خود را در سالن اصلی گالری کمال‌الدین بهزاد به‌نمایش گذاشته‌اند. این ۳۶ اثر در موضوعات مختلفی مانند تبلیغات، سینما و فرهنگ تهیه شده‌اند و در سبک‌های امپرسیونیسم، اکسپرسیونیسم و رئالیسم هستند.

نمایشگاه پوستر این دانشجویان از ۱۳ تا ۱۹ دی‌ماه در گالری «بهزاد» واقع در بلوار کشاورز، نبش خیابان ۱۶ آذر برپاست.

گالری جرجانی

گالری «جرجانی» به مدت ۱۰ روز میزبان نمایشگاهی از تابلوهای آبرنگ با سبک مدرن و انتزاعی مهرداد پرمان است. در این نمایشگاه ۱۶ تابلو با تکنیک آبرنگ و برگرفته از طبیعت روی دیوار رفته است. این نقاشی‌های حالت انتزاعی و مدرن دارند. نقاشی‌های این مجموعه، ذهنی هستند و هنرمند آن‌ها را از روی مدل زنده نکشیده است.

نمایشگاه این هنرمند از ۱۲ تا ۲۲ دی‌ماه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در گالری «جرجانی» به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی، کوچه خیام، شماره ۴، زنگ اول، میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری آریانا

نمایشگاه نقاشی‌های جلال شباهنگی با عنوان «دشت‌ها و کویرها» در گالری «آریانا» گشایش یافته است. این نمایشگاه شامل آثار نقاشی شباهنگی در ۱۰ سال گذشته است. در این نمایشگاه ۳۱ تابلو که به دو شیوه مختلف کار شده‌اند، به‌نمایش گذاشته می‌شود. یک شیوه رنگ روغن روی بوم است و شیوه دوم رنگ‌های تینری روی مقواهای سخت. این آثار اندازه‌های مختلف دارند و سبک آن‌ها رئال است.

نمایشگاه «دشت‌ها و کویرها» از ۱۲ دی تا ۱۶ بهمن‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری «آریانا» به نشانی الهیه، انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای خیابان فرشته (شهید فیاضی)، شماره ۹، میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

گالری افرند

شیدا آذری مجموعه‌ای از نقاشی‌های خود را که ترکیبی از خیال و واقعیت هستند، در گالری «افرند» به‌نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه حدود ۱۰ تابلوی نقاشی در ابعاد مختلف و با تکنیک رنگ روغن و پاستل گچی در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این کارها از روی مدل‌های مختلفی خلق شده‌اند و سبک خاصی ندارند. در این تابلوها، واقعیت و خیال درهم آمیخته و ترکیبی از این دو پیش روی مخاطب قرار گرفته است.

این نمایشگاه از ۱۲ تا ۱۹ دی‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «افرند» به نشانی یوسف‌آباد، خیابان جهان‌آرا، خیابان نوزدهم (جلال حسینی)، شماره ۴۸ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

نگارخانه ژیوار

نگارخانه «ژیوار» از ۱۲ دی‌ماه میزبان نمایشگاهی از نقاشی‌های آبستره‌ی مهستی نوایی است. حدود ۲۳ تابلوی نقاشی با تکنیک اکریلیک روی بوم در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته و سبک همه‌ی کارها، آبستره و انتزاعی است. این نمایشگاه و تمام تابلوهای آن بدون عنوان هستند و در ابعاد مختلف کار شده‌اند.

این نمایشگاه از ۱۲ تا ۱۷ دی‌ماه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در نگارخانه «ژیوار» به نشانی خیابان شریعتی، خیابان ظفر، خیابان آقازاده فرد، کوچه بنفشه، شماره ۱۴ میزبا علاقه‌مندان است. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

گالری هور

آثار ۱۶ هنرمند چاپ دستی در یک نمایشگاه ارائه شده است. از این آثار ۱۲ تیراژ گرفته و برای نمایشگاه، آرشیو گالری و چاپ کتاب از آن‌ها استفاده شده است. در کل ۳۱ اثر چاپ دستی در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

احمد وکیلی، مهرداد خطایی، مسعود غفاری، یوسف شریف کاظمی، رضا هدایت، زهرا حسینی، الهه مقدمی یعقوب امدادیان، شکوفه فلاح، همایون سلیمی، مجید فتحی‌زاده، فائزه احمدی، الهام پارسیان، همایون موسوی، نازیلا مقدم و آیدین خانکشی‌پور هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه گروهی چاپ دستی از ۵ تا ۲۶ دی‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «هور» به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۶، میزبان علاقه‌مندان است.

خانه‌ی هنرمندان ایران

سومین رویداد «ده روز با عکاسان» دی‌ماه ۹۳ با مشارکت هفت انجمن‌ تخصصی عکاسی در تمام گالری‌های خانه‌ی هنرمندان برگزار می‌شود.

«ده روز با عکاسان» که از سوی انجمن عکاسان ایران برگزار می‌شود، این دوره را با مشارکت انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی عکاسی برگزار کرده و از این طریق زمینه‌ی مشارکت طیف‌های مختلف جامعه‌ی عکاسان و معرفی ظرفیت‌های شاخه‌های متفاوت این رشته‌ی هنری را ایجاد کرده است.

سومین دوره‌ی «ده روز با عکاسان» از ۲۱ تا ۳۰ دی‌ماه سال ۹۳ در خانه هنرمندان به نشانی خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر برگزار می‌شود.

گالری شکوه

تازه‌ترین مجموعه نقاشی‌های محمد طباطبایی در گالری «شکوه» به‌نمایش گذاشته شده است. «عجیب‌تر از بهشت» عنوان این نمایشگاه است که طباطبایی در آن ۱۲ اثر را با تکنیک اکریلیک روی بوم و اکریلیک و کریستال روی بوم ارائه کرده که همچنان شاخصه‌های بازری مانند شوک به مخاطب، خلق فضای پرتنش، القای حس تعلیق و ارائه‌ی لحظه‌ای دراماتیک در هریک از آن‌ها وجود دارد.

نمایشگاه نقاشی‌های محمد طباطبایی از ۱۲ تا ۲۴ دی‌ماه ۱۳۹۳ در گالری «شکوه» واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره ۱۹ برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز (به‌جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج