۱۶۷۷۴
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

توضیحات محمدرضا رحيمي

ایران چقدر ذخایر طلا دارد؟

معاون اول رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: به مردم بزرگ ايران مژده مي‌دهيم كه تحريم‌ها هيچ مشكلي براي روند توسعه كشور ايجاد نكرده است؛ البته زحمت‌هاي زيادي را درست كرده اما مانع پيشرفت و توسعه كشور نخواهد شد.

معاون اول رييس‌جمهور با بيان اين‌كه مجموع هزينه‌هاي كشور در بخش ارزي بين ۹۰ تا ۱۰۰ ميليارد دلار است، گفت:‌ با توجه به درآمدهاي ارزي پيش‌بيني شده، كشور امسال۳۰ تا ۳۵ ميليارد دلار ارز مازاد خواهد داشت و با توجه به وجود منابع كافي در كشور تحريم‌هاي احتمالي دشمن تاثيري نخواهد داشت.

محمدرضا رحيمي كه در حاشيه نشست ملي صادرات كالاها وخدمات دانش بنيان در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت، خاطرنشان كرد: پيش‌بيني مي‌شود در سال ۹۰ بيش از ۹۰ ميليارد دلار صادرات داشته باشيم. همچنين برنامه‌ريزي شده كه تا پايان سال جاري ۴۵ ميليارد دلار صادرات غير نفتي در كشور داشته باشيم كه با توجه به اين‌كه مجموع هزينه‌هاي كشور در بخش ارزي بين ۹۰ تا ۱۰۰ ميليارد دلار است، ۳۰ تا ۳۵ ميليارد دلار ارز مازاد خواهيم داشت.

رحيمي با بيان اين‌كه ايران حداقل براي ۱۵ سال طلا ذخيره دارد، گفت: در حال حاضر با وجود ۳۰ ميليارد دلار ارز اضافي در كشور نگراني از حمايت از توليدكنندگان، دانشگاه‌ها و محصولات دانش بنيان وجود ندارد.

معاون اول رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: به مردم بزرگ ايران مژده مي‌دهيم كه تحريم‌ها هيچ مشكلي براي روند توسعه كشور ايجاد نكرده است؛ البته زحمت‌هاي زيادي را درست كرده اما مانع پيشرفت و توسعه كشور نخواهد شد.

وي با بيان اين‌كه دانشمندان و پژوهشگران كشور در سال‌هاي اخير در بخش‌هاي علم و فن‌آوري جهش‌هاي بزرگي را به وجود آورده‌اند، گفت: نتيجه زحمات آن‌ها ارمغان بزرگي براي سرافزاري ملت ايران داشته و دولت وظيفه دارد همه جانبه از دانش، فكر و محصولات علمي آن‌ها حمايت كند.

منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

ایران چقدر ذخایر طلا دارد؟




پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران می تواند پول های که به کشور های که به او صادرات دارند را از طریق کشور های مثل هند که نمی تواند پول ایران را به پر دازد پر داخت کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج