جاباما
۱۶۷۷۵۵
۱ نظر
۵۰۲۷
۱ نظر
۵۰۲۷
پ

عکس: محل زندگی پاندا ها در چین

محل زندگی خرس پاندا در استان سی چوان با مساحت ۹۲۴۵ کیلومتر مربع شامل سه منطقه وو لونگ، کوهستان سی گونیانگ و کوهستان جیا جین می شود.

رادیو چین: محل زندگی خرس پاندا در استان سی چوان با مساحت ۹۲۴۵ کیلومتر مربع شامل سه منطقه وو لونگ، کوهستان سی گونیانگ و کوهستان جیا جین می شود.

این منطقه یکی از ۲۵ منطقه حفاظت شده و محل زندی چندگونه کمیاب در سراسر جهان است که از سوی بنیاد بین المللی حفاظت از محیط زیست (CI) تعیین شده و یک موزه حیات وحش زنده به شمار می رود و در آن بیش از ۱۰ هزار نوع گیاه رده بالا و بسیاری حیوانات کمیاب از جمله خرس پاندا، میمون طلایی و نوعی بزکوهی زیست می کنند.

منطقه حفاظت طبیعی خرس پاندی "وو لونگ" واقع در شمال غربی استان "سی چوان" یکی از مناطق زندگی پاندا در چین است. این ناحیه نیز تنها جایی است که به گردشگران داخلی و خارجی فرصت می دهد که از نزدیک پانداها را ببینند. منطقه "وو لونگ" با مناظر زیبا و آب و هوای مرطوب برای رشد بسیاری گیاهان از جمله بامبو که خوراک اصلی پاندا است، بسیار مناسب بوده و اینجا نیز به عنوان بهشت پانداها، بانک ژنتیک جانواران و باغستان طبیعی حیوانات و گیاهان شهرت دارد.

کوهستان "سی گونیانگ" از چهار کوه تشکیل می شود. سی گونیانگ به معنای چهار دختر است که از یک افسانه باستانی بومی درباره تبدیل شدن چهار دختر به این چهار کوه سرچشمه گرفت. با توجه به سراشیبی تند و خطرناک و مناظر زیبا، این کوه ها نظر بسیاری از کوهنوردان معروف جهان را به خود جلب کرده و "رشته کوه های آلپ چین" نام گرفته اند. با توجه به ارتفاع زیاد کوه ها، آب و هوا در بخش های مختلف کوه متفاوت بوده و گیاهان و جانوران گوناگون در آن زیست می کنند.

کوهستانی جیا جین با مساحت کل ۲۰ هزار و ۷۰۰ هکتار در واقع بخش فرعی رشته کوه های چیونگ لای بوده و ارتفاع متوسط آن به ۴۱۱۴ متر می رسد. سال ۱۸۶۹، پیر آرماند دیوید، کشیش و زیست شناس معروف فرانسوی به این کوهستان سفر کرده و برای نخستین بار خرس پاندا را یافت و سپس در کتاب خود این خبر را به گوش همه در سراسر جهان رساند. پس از آن، این ناحیه کم کم شهرتی جهانی یافت.

ماه ژوییه سال ۲۰۰۶، محل زندگی خرس پاندا در استان سی چوان چین در سیمین نشست میراث جهانی سازمان ملل به عنوان میراث طبیعی جهانی به ثبت رسید.

تصاویری از محل زندگی پاندا:

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • گندم

      واقعا دوست داشتنی و بامزه ان :)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج