جاباما
۱۶۷۸۰۲
۲ نظر
۵۰۲۶
۲ نظر
۵۰۲۶
پ

گران ترین خودروهای وارداتی از آلمان می آیند

بی ام و ۵۲۸، بی ام و ایکس ۳ در بین خودروهای وارداتی ۹ ماه گذشته از نظر ارزش در رتبه های اول قرار می گیرند

روزنامه هفت صبح: براساس جدیدترین آمارهای رسمی، تولید انواع خودروهای سواری در آذرماه امسال با رشد ۳۶.۴ درصد از ۶۵ هزار و ۶۰۳ دستگاه در آذرماه پارسال به ۸۹ هزار و ۵۱۴ دستگاه در سال جاری افزایش یافته است. ارزش خودروهای وارداتی به کشور نیز بیش از یک میلیارد و ۴۵۷ میلیون دلار بوده و ارزش ریالی آن نیز بیش از سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است. با این حساب، ارزش ریالی واردات خودرو به کشور طی ۹ ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵۶ درصد رشد را تجربه می کند. براساس این آمار، در ۹ ماه سال گذشته، حدود ۴۵ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده بود که ارزش آن به ۹۲۸ میلیون دلار (دو هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان) رسید. هرچند واردات خودرو در ۹ ماه امسال و نسبت به سال گذشته رشد داشته است، اما آمار واردات طی آذرماه سال جاری، از این موضوع حکایت دارد، که در مقایسه با آذرماه پارسال، ورود خودروهای خارجی به کشور ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است. در میان این خودروها در آذرماه بی ام و ۵۲۸ با ارزش گمرکی ۶۹ هزار و ۵۶۱ دلار و بی ام و ایکس ۴ با ارزش وارداتی ۶۹ هزار و ۴۵۶ دلار گران ترین خودروها لقب می گیرند. در ادامه این مطلب به بررسی گران ترین خودروهای وارداتی در ۹ ماهه نخست امسال خواهیم پرداخت.

۱- BMW ۵۲۸

ارزش واردات: ۶۹ هزار و ۵۶۱ دلار

BMW۵۲۸ موتوری چهار سیلندر با حجم ۲۰۰۰ سی سی دارد که در کنار نیروی ۲۴۵ اسب بخار، گشتاوری معادل ۳۵۰ نیوتن تولید می کند. این خودرو مجهز به یک گیربکس هشت دنده اتوماتیک تیپ ترونیک بوده و حداکثر سرعتش به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

گران ترین خودروهای وارداتی از آلمان می آیند

بی ام و ۵۲۸ شتاب صفر تا ۱۰۰ خود را در شش ثانیه می پیماید. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۶.۵ لیتر بنزین است. BMW۵۲۸ ۲۰۱۵ در نمایندگی ها در دو مدل M package و full option عرضه می شود. در نمایندگی ها مدل M package این خودرو ۴۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد. البته full option به قیمت ۴۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ارائه می شود.

۲- BMW X۴

ارزش واردات: ۶۹ هزار و ۵۶۱ دلار

گران ترین خودروهای وارداتی از آلمان می آیند

BMW X۴ موتور چهار سیلند ۲.۰ لیتری توربو دارد که ۲۴۰ اسب بخار نیرو و ۳۴۹ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این خودرو دارای یک گیربکس هشت دنده اتوماتیک است. حداکثر سرعت X۴ ۲۱۲ کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ را در شش ثانیه طی می کند. میانگین مصرف سوخت این خودرو برای رانندگی درهر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۱ لیتر است. BMW X۴ ۲۰۱۵ در نمایندگی ها در سه مدل (X Line, X Line LED) و M package عرضه می شود که قیمت مدل X Line ۴۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، مدل (X Line LED) ۴۵۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت مدل M package ۴۷۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

۳- BMW X۳

ارزش واردات: ۶۹ هزار و ۸۲ دلار

گران ترین خودروهای وارداتی از آلمان می آیند

BMW X۳ دارای موتوری چهار سیلند است که با حجم دو لیتری خود می تواند نیروی ۲۴۵ اسب بخاری به همراه ۳۵۰ نیوتن تولید کند. این خودرو به یک گیربکس هشت دنده تیپ ترونیک مجهز بوده و حداکثر سرعت آن به ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. شتاب صفر تا ۱۰۰ در این خودرو در هفت ثانیه طی می شود. این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی به صورت ترکیبی مصرف ۷.۶ لیتر می سوزاند. ۲۰۱۵ BMW X۳ در نمایندگی ها در دو مدل M package و بدون LED عرضه می شود. مدل M package این خودرو در نمایندگی ۴۴۹ میلیون تومان و مدل بدون LED، ۴۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

۴- BMW ۳۲۸

ارزش واردات: ۶۲ هزار و ۴۳۳ دلار

گران ترین خودروهای وارداتی از آلمان می آیند

موتور BMW ۳۲۸ نیز چهار سیلندر بوده و ۲۰۰۰ سی سی گنجایش دارد. موتور این خودرو قادر است ۲۴۵ اسب خبار نیرو و ۳۵۰ نیوتن گشتاور تولید کند. حداکثر سرعت در BMW ۳۲۸ ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ را نیز در شش ثانیه طی می کند. سیکل ترکیبی مصرف سوخت برای این خودرو ۵.۱ لیتر است. BMW ۳۲۸ ۲۰۱۵ در نمایندگی ها در مدل های GTM Sport، Package و M package عرضه می شود که به ترتیب ۳۹۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ۴۰۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۴۱۹ میلیون تومان قیمت دارند.

۵- BMW ۴۲۸

ارزش واردات: ۵۹ هزار و ۴۳۵ دلار

BMW ۴۲۸ با موتوری دو لیتری، چهار سیلندر و مجهز به توربوشارژر عرضه می شود. این موتور توانایی تولید ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس این خودرو نیز یک گیربکس هشت دنده اتوماتیک است. این خودرو در بالاترین سرعت خود به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و شتاب صفر تا ۱۰۰ را نیز در ۵.۷ ثانیه طی می کند.

گران ترین خودروهای وارداتی از آلمان می آیند

BMW ۴۲۸ به صورت تکریبی ۶.۶ لیتر بنزین می سوزاند. BMW ۴۲۸ ۲۰۱۵ در نمایندگی ها در مدل های Sport، M package و Luxury عرضه می شود. مدل M package در نمایندگی ها ۴۱۴ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. مدل های Sport و Luxury نیز هرکدام ۳۹۹ میلیون تومان قیمت دارند.

۶- بنز e۲۵۰

ارزش واردات: ۵۳ هزار و ۷۶۳ دلار

گران ترین خودروهای وارداتی از آلمان می آیند

بنز ۲۵۰e دارای موتوری ۲.۱ لیتری توربوی چهار سیلندر است. این موتور توان تولید ۱۹۵ اسب بخار نیرو به همراه ۳۶۹ نیوتن گشتاور دارد. حداکثر سرعتی که ۲۵۰e به آن می رسد ۲۴۳ کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز در ۷.۱ ثانیه طی می شود. این خودرو همچنین برای هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی به صورت ترکیبی ۶.۱ لیتر بنزین مصرف می کند. از دیگر مشخصات این خودرو مجهز بودن به یک گیربکس هفت دنده تیپ ترونیک است. این خودرو در نمایندگی ها ۴۰۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

۷- BMW ۳۲۰

ارزش واردات: ۵۰ هزار و ۷۶۱ دلار

گران ترین خودروهای وارداتی از آلمان می آیند

پیشرانه بی ام و ۳۲۰ یک موتور چهار سیلندر با حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی بهره می برد. این پیشرانه قادر به تولید نیروی ۱۸۴ اسب بخاری و گشتاور ۲۷۰ نیوتنی است. بی ام و ۳۲۰ مانند همه خودروهایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم به یک گیربکس هشت دنده اتوماتیک مجهز است. این خودرو در حداکثر سرعت خود به ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت می رسد و شتاب صفر تا صد آن نیز در هفت ثانیه طی می شود. بی ام و ۳۲۰ برای هر صد کیلومتر رانندگی به صورت ترکیبی ۵.۹ لیتر بنزین مصرف می کند. ۲۰۱۵ ۳۲۰BMW در نمایندگی ها در دو مدل Luxury و M package عرضه می شوند. نمایندگی ها برای مدل Luxury این خودرو ۳۳۹ میلیونو ۴۰۰ هزار تومان و برای مدل M package ۳۴۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت گذاشتند.

۸- لکسوس ۲۵۰ GS

ارزش واردات: ۴۵ هزار و ۲۲ دلار

گران ترین خودروهای وارداتی از آلمان می آیند

لکسوس GS۲۵۰ موتور شش سیلندر ۲۴ سوپاپ دارد. حجم موتور GS۲۵۰ ۲۴۹۹ سی سی بوده و توان تولید ۲۰۷ اسب بخار نیرو در کنار گشتاور ۲۵۴ نیوتنی دارد. نوع گیربکس این خودرو شش دنده خودکار ECT-i است. حداکثر سرعت در این خودرو ۲۲۹ کیلومتر برساعت بوده و شتاب صفر تا صد را در ۸.۶ ثانیه می پیماید. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۸۰۹ لیتر است. GS۲۵۰ ۲۰۱۵ در نمایندگی ها در دو مدل Platinum و Sport عرضه می شود. در نمایندگی ها برای مدل Platinum ۳۷۵ میلیون تومان و برای مدل Sport ۳۷۰ میلیون تومان قیمت گذاشته اند.

۹- BMW Z۴

ارزش واردات: ۴۳ هزار و ۱۵۶ دلار

گران ترین خودروهای وارداتی از آلمان می آیند

موتور دو لیتری BMW Z۴ توان تولید ۲۴۵ اسب بخار نیرو به همراه ۳۵۰ نیوتن گشتاور را دارد. این خودرو به یک گ یربکس هشت دنده اتوماتیک تیپ ترونیک تجهیز شده است. Z۴ در بالاترین سرعت خود به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و شتاب صفر تا صد را در شش ثانیه طی می کند. این خودرو به ازای هر صد کیلومتر رانندگی به صورت ترکیبی ۶.۸ لیتر بنزین می سوزاند.

BMW Z۴ ۲۰۱۵ در نمایندگی ها در مدل های iZ۴۲۰ با قیمت ۳۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و iZ۴۲۸ با قیمت ۴۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ارائه می شود.

۱۰- لکسوس ES۲۵۰

ارزش واردات: ۴۳ هزار و ۱۹ دلار

لکسوس ES۲۵۰ دارای موتور چهار سیلند ۱۶ سوپاپه است. لکسوس ES۲۵۰ با موتور ۲۴۹۴ سی سی خود می تواند نیروی ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور ۲۳۵ نیوتنی تولید کند. این خودرو به یک گیربکس شش دنده اتوماتیک مجهز است.

گران ترین خودروهای وارداتی از آلمان می آیند

ES۲۵۰ در بیشترین سرعت خود به ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت می رسد. ES۲۵۰ شتاب صفر تا صد را نیز در ۹.۵ ثانیه طی می کند. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو به ازای هر صد کیلومتر رانندگی ۷.۹ لیتر است. ES۲۵۰ ۲۰۱۵ در نمایندگی ها قیمتی معادل ۳۱۰ میلیون تومان دارد.

۱۱- لکسوس IS۲۵۰

ارزش واردات: ۴۲ هزار و ۲۱۰ دلار

گران ترین خودروهای وارداتی از آلمان می آیند

لکسوس IS۲۵۰ نیز همچون GS۲۵۰ دارای موتور شش سیلندر ۲۴ سوپاپه است. پیشرانه این خودرو با حجم ۲.۵ لیتری خود توان تولید ۲۰۷ اسب بخار نیرو ۲۴۹ نیوتن گشتاور را دارد.این خودرو همچنین از یک گیربکس شش دنده اتوماتیک بهره می برد. بالاترین سرعتی که IS۲۵۰ به آن می رسد ۲۲۴ کیلومتر در ساعت است. این خودرو در هشت ثانیه می تواند از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. سیکل ترکیبی سوخت در این خودرو نیز ۶.۵ لیتر است. ۲۰۱۵ IS۲۵۰ در نمایندگی ها در دو مدل شش سیلندر با قیمت ۳۰۵ میلیون تومان و Sport با قیمت ۳۳۰ میلیون تومان عرضه می شود.

۱۲- BMW X۱

ارزش واردات: ۳۸ هزار و ۱۸۷ دلار

گران ترین خودروهای وارداتی از آلمان می آیند

موتور چهار سیلندر و دو لیتری BMW X۱ قادر به تولید نیروی ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۹ نیوتنی است. این خودرو به گیربکس شش دنده اتوماتیک تیپ ترونیک مجهز بوده و در حداکثر سرعت خود به ۲۰۲ کیلومتر بر ساعت می رسد. این خودرو همچنین شتاب صفر تا صد را در ۱۰ ثانیه طی می کند. سیکل ترکیبی مصرف سوخت X۱ برای صد کیلومتر رانندگی ۷.۹ لیتر است.

BMW X۱ ۲۰۱۵ در نمایندگی ها در دو مدل i۱۸ و ۲۸i M Package عرضه می شود که به ترتیب ۲۷۹ میلیون و ۳۶۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده اند.

۱۳- تویوتا Rav ۴

ارزش واردات: ۲۷ هزار و ۶۱۳ دلار

گران ترین خودروهای وارداتی از آلمان می آیند

رافور دارای موتوری چهار سیلندر با حجم ۲.۵ لیتر است که ۱۷۶ است بخار قدرت و ۲۳۳ نیوتن گشتاور تولید می کند. این خودرو به یک گیربکس شش دنده مجهز شده است. حداکثر سرعت در رافور ۲۰۰ کیلومتر بوده و در ۹.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد می رسد.

این خودرو همچنین دارای مصرف سوخت ترکیبی ۹.۱ لیتر است. رافور ۲۰۱۵ در نمایندگی ها در دو تیپ به قیمت ۲۱۰ میلیون تومان و تیپ ۳ به قیمت ۲۲۵ میلیون تومان عرضه می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      راو 4 تويوتا است و خودروي ‍ژاپني مي باشد كه امروزه در استراليا مونتاژ مي گردد...
      لطفااصلاح بفرماييد

    • یوزر

      نمیدونم چرا همه ی این ماشینا تو حیاط ما هست هر ماشینی میبینم قدیمیه!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج