۱۶۷۹۷۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

«بینوش» درهای جشنواره برلین را باز می‌کند

فیلم «هیچ‌کس شب را نمی‌خواهد» با بازی «ژولیت بینوش» آغازگر شصت‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین خواهد بود.

ایسنا: شصت‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین پنجم ماه فوریه با نمایش فیلم «هیچ‌کس شب را نمی‌خواهد» ساخته‌ی «ایزابل کواکست» کارگردان اسپانیایی شروع به کار می‌کند.

بینوش که یک‌بار جایزه اسکار را برای «بیمار انگلیسی» به دست آورد،‌ در این فیلم با «رینکو کیکوچی» و «گابریل بایرن» همبازی شده است. کیکوچی در آثار مطرحی چون «بابل» و «حاشیه اقیانوس آرام» ظاهر شده‌ است. بایرن هم «مظنونین همیشگی» و «تقاطع میلر» را در کارنامه سینمایی‌اش دارد.

«هیچ‌کس شب را نمی‌خواهد» محصولی مشترکی از کشورهای فرانسه‌، بلژیک و بلغارستان است و در بلغارستان‌، نروژ و اسپانیا تصویربرداری شده است. داستان این فیلم که در سال ۱۹۰۸ گرینلند واقع شده، درباره دو زن شجاع و جسور و عملکردشان در موقعیت‌های چالش‌برانگیز است.

تاکنون شش فیلم از کواکست در بخش‌های مختلف دوره‌های پیشین جشنواره برلین به نمایش درآمده که از آن میان می‌توان به «زندگی من بدون من» (۲۰۰۳) و «مرثیه» (۲۰۰۸) اشاره کرد.

به گزارش ورایتی‌، وی یکی از اعضای هیات داوران بین‌المللی این رویداد هنری هم بوده است. «هیچ‌کس شب را نمی‌خواهد» اولین فیلمی است که با فناوری «دالبی اتموس» نمایش داده می‌شود. این اولین مرتبه است که فیلمی از یک کارگردان زن اسپانیایی جشنواره برلین را کلید می‌زند.

بینوش بازیگر سرشناس فرانسوی در سال ۱۹۹۶ برای ایفای نقش «هانا» در فیلم «بیمار انگلیسی» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد و بازی در فیلم «کپی برابر اصل» ساخته عباس کیارستمی، کارگردان سرشناس ایرانی در سال ۲۰۱۱ برای او جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن را به ارمغان آورد. بینوش در سال ۲۰۰۰ با بازی در نقش «وین روشه» در فیلم «شکلات» نامزد دریافت اسکار بازیگر نقش اول زن نیز شده بود. از جمله دیگر فیلم‌های مهم «ژولیت بینوش» می‌توان به «آبی» ساخته «کریستوف کیشلوفسکی»، «شیرین» به کارگردانی «عباس کیارستمی» و «پنهان» از «میشل هانکه» اشاره کرد.

شصت‌وپنجمین فستیوال بین‌المللی فیلم برلین از روز پنجم ماه فوریه سال ۲۰۱۵ آغاز می‌شود و تا پانزدهم همان ماه ادامه خواهد داشت. جشنواره امسال با حضور «دارن آرنوفسکی» به عنوان رئیس هیئت داوران بخش رقابتی برگزار می‌شود.

امسال هفت فیلم «۴۵ سال» ساخته «آندرو های» (انگلیس)، «همانطور که رویا می‌دیدیم» به کارگردانی «اندراس درسن» (آلمان و فرانسه)، «سیندرلا» ساخته «کنت برانا» (آمریکا)، «آیزنشتاین در گواناجوتو» ساخته «پیتر گرینوری» (مکزیک، بلژیک و فنلاند)، «آتشفشان Ixcanul» به کارگردانی «جایرو بوستامانت» (گواتمالا و فرانسه)، «شوالیه فنجان‌ها» به کارگردانی «ترنس مالیک»، کارگردان صاحب‌نام آمریکایی و «زیر ابرهای الکتریکی» به کارگردانی «آلکسی جرمن» (روسیه، اوکراین، لهستان) به مرحله نخست نامزدی دریافت خرس طلای برلین راه یافته‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج