۱۶۸۰۹۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

حضور نخست‌ وزیر انگلیس در تجمع پاریس

نخست‌وزیر انگلیس از ملحق شدن به رئیس‌جمهور فرانسه برای شرکت در راهپیمایی پاریس خبر داد.

خبرگزاری فارس: «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس از برنامه سفر به پاریس برای شرکت در تجمع وحدت برای محکوم کردن حملات تروریستی خبر داد.

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، این سفر روز یک‌شنبه (فردا) انجام خواهد گرفت و مقاماتی از برخی کشورها برای شرکت در این تجمع به نشانه همبستگی علیه حملات تروریستی حضور خواهند داشت.

روز چهارشنبه گذشته سه فرد مسلح با حمله به دفتر روزنامه فکاهی «شارلی ابدو» ۱۲ تن را کشته و شماری را زخمی کردند که در پی آن «فرانسوا اولاند» رییس جمهور فرانسه از رهبران دیگر کشورها برای شرکت در تجمع وحدت علیه تروریست دعوت کرد.

دیلی میل به نقل از کامرون ادامه می‌دهد، سفر وی به فرانسه در پی دعوت اولاند برای یادبود ارزش‌های «شارلی ابدو» است. دیلی میل افزود، «از سوی دیگر این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که با اخطار فرماندهان امنیتی یادآوری شد انگلیس نیز از اهداف حملات القاعده بوده است».

یکی از فرماندهان MI۵، سرویس امنیتی انگلیس، در این باره گفت، این گروهک تروریستی برنامه‌هایی گسترده برای حملات تروریستی با خسارات جانی بالا در انگلیس داشته است.

افزایش ۱۰۰ میلیون پوندی بودجه امنیتی

در پی این هشدار فرماندهان امنیتی به مقامات انگلیس، «جورج اوزبورن» وزیر دارایی این کشور از اختصاص مبلغ صد میلیون پوند اضافه به سرویس‌های امنیتی برای مقابله با تروریسم و ردیابی افراطیون در این کشور خبر داد.

اوزوبورن ادامه داد این مبلغ در طول هفته‌های گذشته و در پی ترس از بازگشت اتباع انگلیسی عضو داعش از سوریه و عراق در اختیار نیروهای امنیتی انگلیس قرار گرفته است.

انگلیس در میان کشورهای غربی بیشترین تبعه عضو داعش را داراست و بعد از عربستان سعودی و تونس، در شمار اعضای داعش، سومین کشور جهان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج