۱۶۸۲۹۴
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

شبکه های اجتماعی پرکاربردترین نرم افزارهای موبایلی

مهم ترین آمار و ارقام شبکه های اجتماعی

با پایان یافتن سال ۲۰۱۴ میلادی، مرکز Social Media Today مهم ترین آمار و ارقام مربوط به شبکه های اجتماعی در یک سال گذشته را به قرار زیر منتشر کرده است.

مهم ترین آمار و ارقام شبکه های اجتماعی

هفته نامه عصر ارتباط: از نخستین باری که کاربران تمایل به حضور در شبکه های اجتماعی پیدا کردند، مدت زیادی نمی گذرد. اما در فاصله همین چند سال شبکه های اجتماعی به مهم ترین هدف و عامل اصلی حضور کاربران در دنیای مجازی تبدیل شده اند و کارشناسان در پایان یک بررسی جدید دریافتند پرکاربردترین نرم افزار در دستگاه های موبایلی را ابزارهای مخصوص شبکه های اجتماعی تشکیل می دهند. به همین دلیل با پایان یافتن سال ۲۰۱۴ میلادی، مرکز Social Media Today مهم ترین آمار و ارقام مربوط به شبکه های اجتماعی در یک سال گذشته را به قرار زیر منتشر کرده است.

آمارهای کلی

بیش از ۹۷ درصد جست و جوهای کاربران در شبکه های اجتماعی به کسب و کارها و فروشگاه های آنلاین مربوط می شود.

۶۸ درصد مشترکان شبکه اجتماعی Google+ مذکر هستند و در مقابل ۸۰ درصد مشترکان Pinterest را زنان تشکیل می دهند.

۸۰ درصد مدیران بر این باورند که شبکه های اجتماعی نقش بسیار مهمی در بازاریابی و معرف برند آنها ایفا می کنند.

۷ درصد مردم آمریکا تاکنون نام فیس بوک را هم نشنیده اند و ۴۱ درصد آنها اعلام کردند حتی یک بار هم نام LinkedIn را نشنیده اند.

۸۲ درصد کاربران بزرگسال اینترنتی در آمریکا دست کم در یک شبکه اجتماعی عضو هستند که این رقم در سال ۲۰۱۲ میلادی ۶۷ درصد و در سال ۲۰۰۵ هم ۸ درصد اعلام شده بود.

۷۱ درصد مشتریانی که روی شبکه اجتماعی از برند محبوب خود پاسخ دریافت می کنند، استفاده از خدمات آن را به دیگر کاربران هم توصیه می کنند.

۶۵ درصد مدیران ارشد شرکت ها اعلام کردند سازمان آنها از ابزارهای مخصوص رسانه های اجتماعی برای فهم هرچه بهتر بازار استفاده می کند، ۴۵ درصد برا ارتقای فعالیت های عملیاتی خود به واسطه شبکه های اجتماعی تاکید کردند و ۴۵ درصد هم گفتند که حضور کارمندان در این قبیل فضاها هوش آنها را ارتقا می دهد. به طور میانگین هر دقیقه ۷۰۰ لینک ویدیویی در یوتیوب روی شبکه اجتماعی توییتر منتشر می شود و مشترکان فیس بوک در مجموع روزانه به اندازه ۵۰۰ سال تصویر ویدیویی تماشا می کنند.

مهم ترین آمار و ارقام شبکه های اجتماعی

۶۰درصد مشترکان LinkedIn روزانه روی یک آگهی تبلیغاتی کلیک می کنند و ۴۱۷ درصد مراکز بازاریابی دست کم توانسته اند یک مشتری روی LinkedI پیدا کنند.

۷۰ درصد برندها روی Google+ صفحه شخصی دارند که این رقم در فصل آخر ۲۰۱۲ چهاردرصد گزارش شده بود.

۶۹ درصد برندها روی Pinterest حضور دارند که این رقم در فصل آخر ۲۰۱۲، ۱۰ درصد بود.

۹۳ درصد تحقیقات آنلاین از داخل جست و جوگرهای اینترنتی آغاز می شود و ۶۸ درصد مشتریان قبل خرید کالا محصول مورد نظر خود را روی شبکه اجتماعی بررسی می کنند.

۸۶درصد شرکت ها شبکه اجتماعی را ابزاری آسان برای بازاریابی می دانند و ۴۱ درصد ابزارهای اجتماعی مخصوص ارتباط با مشتری به کار می روند.

۴۰ درصد بازاریابان Google+ استفاده می کنند، ۷۰ درصد قصد دارند چیزهای بیشتری از این شبکه اجتماعی یاد بگیرند و ۶۷ درصد هم برنامه هایی برای افزایش فعالیت های خود در این فضا دارند.

۴۲ درصد کاربران به صورت مرتب مشخصات خود در LinkedIn را به روز می کنند.

هر ثانیه ۸ هزار کاربر یک لینک یا عکس را در اینستاگرام لایک می کنند.

شبکه های اجتماعی حجم فعالیت مراکز بازاریابی را ۲ برابر کرده اند و در افزایش سود آنها هم دخیل بودند.

شبکه های اجتماعی حجم فعالیت مراکز بازاریابی را ۲ برابر کرده اند و در افزایش سود آنها هم دخیل بودند.

زنان بیش از مردان صفحات مربوط به برندها در شبکه های اجتماعی را نگاه می کنند.

آمارهای سازمانی

۷۷ درصد از ۱۰۰ شرکت برتر جهان که نام آنها در فهرست Fortune Global ۱۰۰ منتشر شده است روی توییتر صفحه اختصاص دارند.

۴۷ درصد از ۱۰۰ شرکت برتر جهان در فهرست مذکور روی Google+ حضور دارند.

بیش از یک سوم شرکت های حاضر در فهرست Fortune ۵۰۰ حساب کاربری خود در Google+ را فعال کردهاند.

۷۰ درصد شرکت های حاضر در Fortune ۵۰۰ روی فیس بوک صفحه اختصاصی دارند و ۹ مورد از ۱۰ شرکت برتر جهان فیس بوکی هستند.

پنج شبکه اجتماعی برتر برای سازمان های جهان به ترتیب LinkedIn، توییتر، فیس بوک، یوتیوب و Google+ هستند.

از ۵۰۰ شرکت برتر در کشور آمریکا تنها ۲۸ مورد در توییتر صفحه اختصاصی دارند و فقط ۱۹ درصد آنها به صورت فعال این صفحه را مورد استفاده قرار می دهند.

۶۸ درصد مدیران شرکت هایی که نام آنها در فهرست Fortune ۵۰۰ موجود است هیچ سیاستی برای آنچه در صفحه خود در شبکه اجتماعی منتشر می شود در اختیار ندارند.

در محور امتیازبندی ۱ تا ۱۰ نیمی از شرکت ها به میزان فعالیت خود در شبکه های اجتماعی امتیاز ۳ دادند، ۴۱ درصد امتیاز ۴ تا ۶ را برای خود مناسب دانستند و ۱۷ درصد هم امتیاز بالای ۷ درصد را صلاح دیدند.

از نظر بخش های مختلف سازمان، کارمندان بخش بازاریابی با ۷۸ درصد بیش از بقیه در شبکه اجتماعی حضور دارند و پس از آن کارمندان بخش IT با ۶۴ درصد، کارمندان بخش فروش با ۶۳ درصد، کارمندان مربوط به خدمات مشتری با ۴۶ درصد، کارمندان بخش عملیاتی با ۴۶ درصد و کارمندان چرخه توزیع کالا با ۳۶ درصد قرار می گیرند.

بیش از ۴۰ درصد سازمان ها موفقیت خود نزد مشتریان را مدیون حضور در شبکه های اجتماعی می دانند.

مهم ترین آمار و ارقام شبکه های اجتماعی

آمارهای موبایلی

۵۰ درصد کلیک های روی تبلیغات شبکه های اجتماعی در دستگاه های موبایلی به صورت تصادفی انجام می شود.

تصاویر ویدیویی موبایلی بیشترین مطلبی هستند که در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند.
35 درصد سازمان ها قصد دارند بودجه خود برای تبلیغات در نسخه موبایلی شبکه های اجتماعی را افزایش دهند.

فیس بوک 13 درصد از درآمدهای تبلیغات موبایلی در سال 2014 را به خود اختصاص داده است.
۴.۲ میلیارد نفر از دستگاه موبایلی خود برای ورود به شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

آمارهای فیس بوکی

۷۹ درصد ورود به شبکه های اجتماعی در طول روز مربوط به فیس بوک می شود. ۱۲ درصد مخصوص Google+ و ۴ درصد هم مربوط به توئیتر می شود.

مشترکان فیس بوک روزانه بیش از ۲.۵ میلیارد محتوای جداگانه روی این شبکه اجتماعی منتشر می کنند.

۷۰ درصد مراکز بازیابی از روی فیس بوک مشتریان موردنظر خود را پیدا می کنند.

مهم ترین آمار و ارقام شبکه های اجتماعی

۲۰ درصد از تمام صفحات اینترنتی که در طول روز مشاهده می شود، مربوط به فیس بوک است. محتوای منتشر شده روی فیس بوک کمتر از ۲۵۰ حرف ۶۰ درصد بیشتر مخاطبان را جذب می کند.

اگر تعداد حروف مطلبی را که روی فیس بوک می نویسید به کمتر از ۸۰ حرف برسانید، بیشترین لایک را می گیرید.

تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد ابزار کاربردی مربوط به فیس بوک ساخته شده است.

سه چهارم مشترکان فیس بوک معادل ۷۵۰ میلیون نفر از طریق دستگاه موبایلی وارد این شبکه اجتماعی می شوند.

حدود ۲۰۰ میلیون نفر از مشترکان فیس بوک فقط گوشی هوشمند دارند.

۲۳ درصد مشترکان این شبکه اجتماعی روزانه بیش از پنج بار به صفحه شخصی خود سر می زنند.

بیش از ۱.۲ میلیارد نفر از مردم جهان در فیس بوک حضور دارند.

روزی ۳۵۰ هزار عکس روی فیس بوک منتشر می شود.

آمارهای توییتری

۳۴ درصد مراکز بازاریابی موفقیت خود را مدیون توییتر هستند.

برای آنکه کلیک بیشتری روی توییت شما شود، متن خود را با کمتر از ۱۰۰ حرف تنظیم کنید و آن را بین ساعت ۱ تا ۴ عصر به اشتراک بگذارید.

توییتر ۳۲ درصد ترافیک در شبکه های اجتماعی را از آن خود کرده است.

۱۸ درصد بزرگسالان آمریکایی در توییتر عضو هستند که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۰ دو برابر شده است.

۸۱ درصد مشترکان توییتر همان روز که از طرف دوست خود پیغام دریافت می کنند، به آن پاسخ می دهند.

مهم ترین آمار و ارقام شبکه های اجتماعی

روزانه بیش از ۴۰۰ میلیون توییت منتشر می شود.

۵۰ درصد از شرکت های فناوری بزرگ جهان در توییتر صفحه اختصاصی دارند.

برای توییت هایی که یک لینک اینترنتی هم شامل می شوند تنظیم متن با ۱۲۰ حرف بهترین حالت است.

توییت هایی که هشتگ (#) دراند، ۲۱ درصد بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

حدود ۲۰ میلیون حساب کاربری در توییتر جعلی است.

از هر حساب کاربری به طور معمول ۲۰۸ توییت منتشر می شود.

توییتر محبوب ترین شبکه اجتماعی برای افراد ۵۵ تا ۶۴ سال محسوب می شود.

آمارهای Google+

بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در Google+ عضو هستند و یک چهارم آنها کاربر فعال هستند.

بیش از ۶۷ درصد مشترکان این شبکه اجتماعی مرد هستند.

۸۰ درصد مشترکان Google+ دست کم هفته ای یک بار به حساب کاربری خود سر می زنند و ۶۰ درصد آنها کاربر فعال هستند.

تصاویر متحرک مبتنی بر پسوند GIF بیشترین محبوبیت را دارند و پست ها معمولا چنین عکس هایی را شامل می شوند.

مهم ترین آمار و ارقام شبکه های اجتماعی

آمارهای LinkedIn

این شبکه اجتماعی حدود ۳۰۰ میلیون عضو فعال دارد.

تاکنون بیش از ۱.۵ میلیون گروه کاری فعال در LinkedIn راه اندازی شده است.

۷۲ درصد مشترکان LinkedIn از طریق دستگاه موبایلی وارد این پلتفرم می شوند.

۵۰ درصد مشترکان LinkedIn مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد دارند.

بیش از سه میلیون صفحه اجتماعی در LinkedIn مربوط به شرکت ها و سازمان ها می شود.

مطالب منتشرشده در این شبکه اجتماعی بیش از یک میلیارد بار مورد تایید قرار گرفته اند.

مهم ترین آمار و ارقام شبکه های اجتماعی

آمارهای اینستاگرام

هم اکنون حدود ۱۵۰ میلیون نفر از مردم جهان در این شبکه اجتماعی عضو هستند.

تاکنون بیش از ۱۶ میلیارد عکس در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است.

به طور میانگین هر مشترک اینستاگرام ۴۵ عکس به اشتراک می گذارد.

در اینستاگرام هر ثانیه ۱۰۰۰ کامنت گذاشته می شود.

در ۲۴ ساعت نخست راه اندازی اینستاگرام بیش از پنج میلیون تصویر ویدیویی روی آن منتشر شد.

در هر روز بیش از پنج میلیون عکس روی این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.

مهم ترین آمار و ارقام شبکه های اجتماعی

آمارهای یوتیوب

هر دقیقه بیش از ۷۰۰ لینک ویدیویی یوتیوب در توییتر به اشتراک گذاشته می شود.

روزانه بیش از ۵۰۰ سال تصویر ویدیویی یوتیوب در فیس بوک تماشا می شود.

هر دقیقه معادل ۱۰۰ ساعت تصویر ویدیویی جدید در یوتیوب منتشر می شود.

۹۹ درصد کاربران آنلاین آمرکیا از یوتیوب استفاده می کنند که این رقم در سال ۲۰۱۲ حدود ۹۳ درصد بود.

مهم ترین آمار و ارقام شبکه های اجتماعی

آمارهای Pinterest

۹۰ درصد کاربران آنلاین آمریکایی به خصوص فروشندگان و صاحبان مشاغل در این شبکه اجتماعی حضور دارند.

۸۳.۸ درصد از برندهای لوکس یک صفحه اختصاصی در Pinterest دارند.

۶۹ درصد تمام برندهای جهان در Pinterest حضور دارند که این رقم در پایان سال ۲۰۱۲ میلادی ۱۰ درصدبود.

مهم ترین آمار و ارقام شبکه های اجتماعی

یک چهارم زنان و پنج درصد مردان آمریکایی در این شبکه اجتماعی حضور دارند. این ها آمار و ارقام جالبی به نظر می رسند که مرور آنها میزان فعالیت مردم در دنیای مجازی را بازگو می کند. اما اگر اندکی دقیق تر به این مساله نگاه کنیم درخواهیم یافت که شبکه اجتماعی این روزها به رکن اصلی زندگی مردم تبدیل شده است و با دقت کافی می تواند به نفع کاربران جهانی مورد استفاده قرار گیرد و مزایای فراوانی را برای آنها به همراه بیاورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان چهری

      پینترست عشقه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج