جاباما
۱۶۸۳۷۵
۱۹ نظر
۵۰۰۶
۱۹ نظر
۵۰۰۶
پ

هزینه هنگفت پسران ایرانی برای آرایش!

زمستان به تهران رسیده است. کوه‌های اطراف پایتخت برای اسکی دل دل می‌زنند. کافی است یک پنجشنبه صبح سری به پیست اسکی توچال بزنید تا هم برف را ببینید هم سبک زندگی جوانان را.

جام جم آنلاین: زمستان به تهران رسیده است. کوه‌های اطراف پایتخت برای اسکی دل دل می‌زنند. کافی است یک پنجشنبه صبح سری به پیست اسکی توچال بزنید تا هم برف را ببینید هم سبک زندگی جوانان را.

در لابی هتل نشسته‌اند تا قهوه بخورند و گرم شوند. یکیشان دور سرش را خالی کرده و یک کاکل از موهای پرپشتش را روی سرش باقی گذاشته است؛ کاکلی به رنگ قهوه‌ای روشن که اصلاً سنخیتی با رنگ ابرو و چهره اش ندارد و دیگری خطی عمودی انگار ابرو‌هایش را نصف کرده و توی چشم می‌زند. کنجکاو می‌شوم و آنقدر نگاه‌شان می‌کنم تا بالاخره بپرسم از مدل مو‌هایش راضی است؟ می‌خندد و می‌گوید: راضی نبودم که این شکلی درستشان نمی‌کردم!

فراز ۲۳ ساله و دانشجوی گرافیک دانشگاه علمی و کاربردی است. در مورد آرایش پسر‌ها و مدل مو‌هایش می‌گوید: من برای پوست و مو‌هایم ارزش قائلم. به نظرم زیبایی یک مرد به زیبایی مو‌ها و پوستش است، برای همین هر دوهفته یک بار آرایشگاه می‌روم و مو‌هایم را کراتینه می‌کنم که هزینه‌اش در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان می‌شود. کراتینه برای تقویت مو اهمیت دارد، مخصوصاً من که مو‌هایم را رنگ کرده‌ام!

جیب بابا برای همین موقع است

از پسرجوانی می‌پرسم چرا مو‌هایت را مش می‌کنی؟ دانشجوی بازیگری است. دوست دارد خاص باشد. دانشگاه آزاد درس می‌خواند. می‌پرسم هزینه‌اش زیاد نیست؟ می‌خندد: جیب بابا برای همین مواقع است!.

فراز آرایشگاه مخصوص دارد؛ جایی در شمال شهر که حداقل دوسال است فقط به آنجا می‌رود. می‌پرسم وقتی مو‌هایت را رنگ کردی، واکنش دوستانت چه بود؟ با اندکی تعجب می‌گوید: هیچی! مگر زیبایی واکنش دارد؟!

دوستش که ابرو‌هایش را انگار از وسط نصف کرده‌اند، می‌گوید: من چندسال است آرایشگرم ابرو‌هایم را تمیز می‌کند ،یعنی از وقتی که دبیرستانم تمام شد. ۶ ماه پیش هم از روی مدل ابروی یکی از خواننده‌ها، دادم توی ابروی چپم را آرایشگرم خالی کرد. وقتی می‌پرسم به چه دلیل داخل ابرویت را تیغ زدی؟ می‌گوید: تنوع که دلیل نمی‌خواد، برای تنوع!

آرایشگاهی برای مردان خاص!

انگار زیبایی آقایان خیلی مهم است که در تبلیغاتش استفاده از کار‌شناسان زیبایی را به رخ می‌کشد و شعارش همین است: «با ما، خاص‌ترین مرد شهر خواهید بود!»

یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های آرایشی مردان است و در چهار نقطه پایتخت شعبه دارد. جایی که به پکیج‌ها و مرکز فوق تخصصی داماد معروف است. در تبلیغاتش، چهره مردان با صورت‌های برنزه، ابروهای مرتب و لب‌های صورتی کمرنگ و چشم‌های عسلی به چشم می‌خورد. از خدماتش، کراتینه مو، اسپای مو، رفع موهای زائد گونه، سرویس پوست، ماساژ و اصلاح و طراحی ابرو است.

آرایشگاه بعدی در کرج است. سالنی بزرگ که حتماً باید یک مرد شما را به داخل همراهی کند. به محض ورود، فردی که جلوی در ورودی نشسته است از شما می‌پرسد چه کارهایی دارید تا زود‌تر به بخش مورد نظر مراجعه کنید. اینجا سالنی است که می‌گویند بیشتر بازیکنان فوتبال و خواننده‌ها با وقت قبلی برای آرایش مدل مو‌هایشان و دیگر خدمات به آنجا می‌آیند. هرکس کیف مخصوص به خودش را در کمد مخصوصش دارد. در کیف هر فرد، وسایل شخصی مانند حوله، ژیلت و ژل بعد از اصلاح و سایر موارد وجود دارد و هر دفعه که می‌آیند مسئول خدمات، ساکشان را ارائه می‌دهد.

تغییر سبک آرایشگری

یکی از آرایشگران که تاکید دارد نام سالن و خودش را در گزارش ذکر نکنیم ،درباره کارشان توضیح می‌دهد: «سبک آرایشگری تغییر کرده است. در گذشته ماهی یک بار برای اصلاح سر به آرایشگاه مراجعه می‌کردند اما من این روز‌ها مشتریانی دارم که گاهی هر روز برای سشوار مو‌هایشان می‌آیند و روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان هم هزینه می‌کنند که در ماه تقریبا در حدود ۴۵۰ هزار تومان می‌شود. عده‌ای دیگر برای پاکسازی پوست می‌آیند که شامل جوان سازی و ماساژ صورت هم می‌شود و بستگی به موادی که استفاده می‌شود دارد و قیمت پایه از ۳۰ هزار تومان است و تا ۵۰ هزار تومان هم می‌رسد. ماسک صورت با توجه به چربی پوست باید دوبار در هفته استفاده شود».

وقتی از این آرایشگر می‌پرسیم که آیا مردان هم از پاکسازی پوست استقبال می‌کنند؟ می‌گوید: اتفاقاً پسران جوان به خصوص سنین ۱۸ تا ۲۰ سال، مشتریان دائم ما هستند به دلیل اینکه در سن بلوغ قرار دارند و زیاد جوش می‌زنند.

این آرایشگر در مورد اصلاح ابرو که مدل‌هایش برروی دیوار وجود دارد، می‌گوید: برداشتن ابرو توسط ابروکار انجام می‌شود که از ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان هزینه ابروبرداشتن است. البته عده‌ای ابرو را فقط تمیز می‌کنند که از تیغ و قیچی استفاده می‌شود ولی اگر بخواهند زیر ابرو خط بیندازند موچین هم استفاده می‌شود که هزینه‌اش بیشتر است. در ضمن بند هم داریم که موهای روی گونه تا زیر پلک پائین را برمی دارند.

در گذشته ماهی یک بار برای اصلاح سر به آرایشگاه مراجعه می‌کردند اما من این روز‌ها مشتریانی دارم که گاهی هر روز برای سشوار مو‌هایشان می‌آیند و روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان هم هزینه می‌کنند که در ماه تقریبا در حدود ۴۵۰ هزار تومان می‌شود.

پسری با موهای بلند فر که تا کمرش می‌رسد به داخل آمده و می‌خواهد مو‌هایش را مش نقره‌ای دربیاورد یا به قول خودش جوگندمی. کش را باز می‌کند و مو‌هایش را در هوا تکان می‌دهد تا هم آرایشگر جنس مو را ببیند و هم قیمت بدهد. آرایشگر پنجه در موهای پسر می‌اندازد و می‌پرسد تا به حال رنگ نکرده‌ای؟ این صحنه‌ها آشناست. با آرایشگاه زنانه فرقی ندارد! پسر می‌گوید: نه، موی طبیعی خودم است. فقط مش که فر مو‌هایم را از بین نمی‌برد؟ آرایشگر سری تکان می‌دهد و می‌گوید: نه، فقط در حدود ۸۰۰ هزار تومان هزینه‌اش می‌شود چون هم مو‌هایت بلند و پرپشت است و اینکه باید دکلره روی مو‌هایت جواب بدهد!

از آرایشگر اولی خداحافظی می‌کنم. می‌گوید: تمام مشتری‌های ما هم این شکلی نیستند. بعضی فقط روی مدل مو‌هایشان کار می‌کنند و بسیار مردانه تیپ می‌زنند. سر تکان می‌دهم. خودش نه ابرو برداشته و نه مو‌هایش را رنگ کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لعنت ب ذائقه فاسد و جديد و غربي ك وارد زندگي جوونامون كردن

      پاسخ ها

      • sara

        من ایران زندگی نمیکم واصلا ندیدیم پسرودخترای تو خیابون ازاین کارا کنن همه ساده هستن ساده ی ساده و این چیزا چه ربطی به فرهنگ غربی داره ؟؟ اگرهم باشن خیلی کم هتن ویا ممکنه جزو گروهای موسیقی باشن که اصلا به چشم نمیان .لطفا ربطش ندین به فرهنگ غربی

      • بدون نام

        من با سارا موافق هستم.

    • سیما

      خاک علام بر سرتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منظورت عالم بوده !؟

    • sara

      الان بخندیم یا گریه کنیم؟؟؟ بند میندازین؟؟؟!!!!!!!!!

    • حسین

      _من موندم اداره اماکن نیروی انتظامی چطور به این افراد مجوز فعالیت میده باید نیروی انتظامی در این مورد پاسخگو باشد
      _این چهره بعضی پسرها در جامعه واقعا تهوع آور
      _خاک بر سر آن دختری که آینده خودش به دست چنین پسرهائی می دهند

    • هلن

      چقدر چندش آور...
      این مدل پسرا واسه همون مدل دخترای خوبن...

    • فروزان

      واااااااای باورم نمیشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! مش نقره ای؟؟؟ بعد تازه هم ناراحتم هست که فر موهاش خدای نکرده آسیب نبینه

      پاسخ ها

      • چشمه

        اگه یه مدت صبر کنه دست روزگار خودش موهاشو مش نقره ای می کنه

    • سمیه

      وای خدا از این به بعد باید بخاطر پسرهای محل که ناموس ما حساب میشن چاقو کشی کنیم؟ فکر کنید دختر های محل دیگه بیان به پسرهای محل ما تیکه بندازن ... ها ها ها...

    • محمد رضا

      به جان خودم یسری از این اقایونو باید ابجی صدا کرد ....بیشرفا ابرویه هر چی مردو بردن ....من موندم اینجا چجوری میخوان از ناموسشون دفاع کنن...والااااا....

    • علی

      خروس های این زمانه با غیرت تر از پسرهای این زمانه هستند.

      پاسخ ها

      • ارسلان

        علی جان البته همه رو که نمیگی

    • مهدی

      احمق ها....زننده ترین چیزی هستش که میبینم همیشه ...مرد باس ابهت داشته باشه..ابهت هم تو ابروهای برداشته و صورت آرایشی غلیظ پیدا نمیشه..احمقا صداشونم نازک میکنن همش جون جون و جونم جونم میکنن...اوووووووووووووق

    • بدون نام

      از نشونه هاي آخر الزمان يكيش همينه كه مردها برنگ زنها ميشن.

    • بدون نام

      لااقل عکس 4 تاشونو می زاشتید ببینیم حال کنیم یه کم!!!

    • jamshid

      زنده باد خروس چی بگم ما قراره با اینا بریم به جنگ داعش ؟خبری خوندم داعش پسری را که ژ ل زده بود گردن زد !!!!!!!

    • اعظم

      خیلی جالبه!!!
      آقایون همیشه به آرایش کردن زنها به دیده ی حقارت نگاه می کردن و می کنن. همیشه هم با طعنه می گفتن: زنها فقط بلدن به خودشون برسن و ...
      حالا نگاه کنید نذاشتن هیچی تو دل خودشون بمونه.
      از خوندن هزینه ها سرم سوت کشید!!!!!!
      اصلاح صورت 20 یا 30 هزار تومن!!!
      آرایشگاههای زنانه خیلی که بخوان گرون بگیرن، 12 تومن اصلاح صورت میشه.
      مش مو هم انقد بالا نیست که اینجا نوشته!!!
      بابا من که دخترم انقد به موهام و صورتم نمیرسم!
      چه خبره آقایون ؟! خیلی دارین تند میرین!!!
      نه به اون شوری مردسالارانه که ازتون موجوداتی بی منطق و زن ستیز ساخته بود و نه به این بی نمکی که روی هر چی نامرده سپید کردین!!!!!!!!!!!!!!!
      کی می خواید میانه روی رو در پیش بگیرید؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج