۱۶۸۳۹۷
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

عکس: حیوانات برگزیده سال ۲۰۱۵

همه‌ساله سازمان‌های حمایت حیوانات در آلمان طی مراسمی جانورانی را انتخاب می‌کنند که نسل‌شان با انقراض روبروست و به حمایتی ویژه نیاز دارند. فهرست حیوانات برگزیده سال ۲۰۱۵ در یک گالری عکس.

عکس: حیوانات برگزیده سال 2015
برترین ها: به گزارش دویچه وله؛ همه‌ساله سازمان‌های حمایت حیوانات در آلمان طی مراسمی جانورانی را انتخاب می‌کنند که نسل‌شان با انقراض روبروست و به حمایتی ویژه نیاز دارند. فهرست حیوانات برگزیده سال ۲۰۱۵ در یک گالری عکس.

سنجاقک زردبال

عکس: حیوانات برگزیده سال 2015

سنجاقک زردبال در فهرست گونه‌های در خطر انقراض قرار گرفته است. دلیل این امر نیز از میان رفتن تدریجی تالاب‌ها در آلمان ذکر شده است. مشخصه این سنجاقک‌ها لکه‌های زردرنگ بر روی بال‌های آن‌هاست.

خرگوش صحرایی وحشی

عکس: حیوانات برگزیده سال 2015

"انجمن حامیان حیوانات وحشی در آلمان" خرگوش صحرایی وحشی را در فهرست حیواناتی قرار داده که نسل‌شان در این کشور با انقراض روبروست. مکان زندگی این خرگوش‌ها به خاطر توسعه استفاده فشرده از زمین‌های کشاورزی بسیار محدود شده است. جثه خرگوش صحرایی وحشی بزرگ‌تر از خرگوش‌های اهلی است و انتهای گوش‌های بلندش گرد و سیاه رنگ است.

آزادماهی رود دانوب

عکس: حیوانات برگزیده سال 2015

آزادماهی رود دانوب به خانواده آزادماهیان (Salmonidae) تعلق دارد. توزیع طبیعی این نوع ماهی در آلمان تنها به حوضه آبریز دانوب محدود می‌شود. در دهه‌های اخیر از جمله در پی ساخت و سازها در حوضه آبریز دانوب امکان تخم‌ریزی مطمئن آزادماهی به شدت محدود شده است. بی سبب نیست که این ماهی در بخش‌های وسیعی از دانوب ناپدید شده است.

زیبای پرنده

عکس: حیوانات برگزیده سال 2015

هیئت داورانی که انتخاب حشره سال ۲۰۱۵ را به عهده داشت، سرانجام این نوع پروانه را انتخاب کرد. بال‌های نقره‌ای مایل به آبیِ این پروانه زیبایی خیره‌کننده‌ای دارند. جنس مذکر این نوع پروانه (تصویر) رنگ‌های متنوعی دارد. این نوع پروانه در همزیستی با مورچه‌ها زندگی می‌کند. کرم ابریشم با ترشح ماده‌ای شیرین غذای مورچه‌ها را تامین می‌کند و مورچه‌ها نیز در ازای این خدمت، دشمنان کرم ابریشم را دور می‌کنند.

زره‌پوشِ درخطر

عکس: حیوانات برگزیده سال 2015

لاک‌پشت برکه‌های اروپا به عنوان خزنده سال ۲۰۱۵ انتخاب شده است. زندگی این خزندگان خون‌سرد که لکه‌های زردی بر لاک استخوانی پشت خود دارند، در آلمان تنها به ایالت براندنبورگ محدود شده است. شکار و فروش این لاک‌پشت‌ها و همچنین تغییرات جدی در زیستگاه‌شان این تنها لاک‌پشتان اروپای مرکزی را با خطر انقراض روبرو کرده است.

پروانه سال ۲۰۱۵

عکس: حیوانات برگزیده سال 2015

پروانه سال ۲۰۱۵ نوعی پروانه‌ است که وسط بال‌هایش سرخ رنگ است. رنگ قرمز بال‌ها تنها به هنگام احساس خطر و وقتی بال‌ها کاملا بازمی‌شوند، دیده می‌شود. این نوع پرنده نیز میتواند به زودی در فهرست حیوانات در خطر انقراض قرار گیرد. کرم‌های این پروانه از برگ درختانی تغذیه می‌کنند که به شدت کمیاب شده‌اند.

برنده خجالتی

عکس: حیوانات برگزیده سال 2015

باز به عنوان پرنده سال ۲۰۱۵ انتخاب شده است. این پرنده شکاری دیگر به ندرت در آسمان‌ها دیده می‌شود. گاهی چرخ زدن‌های او در آسمان به هنگام شکار نظرها را به خود جلب می‌کند. انتخاب این پرنده از آن جهت بود که انسان‌ها به شدت در پی شکار باز هستند. این امر در حالی است که شکار باز از دهه ۱۹۷۰ در آلمان ممنوع اعلام شده است.

حلزون

عکس: حیوانات برگزیده سال 2015

این نوع حلزون یکی از رده‌های جانوری از شاخه نرم‌تنان است و چون پرنده سال ۲۰۱۵ کم‌تر دیده می‌شود. نسل این حیوان نیز در خطر انقراض قرار دارد. این حلزون خاک‌زی در سوراخ‌هایی در کوه‌ها، جنگل‌ها و دیگر مناطق طبیعی زندگی می‌کند. این حیوان به مکانی مطمئن برای زندگی احتیاج دارد که دور از سرمای شدید باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      و یوز ایرانی..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج