۱۶۸۷۶۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نویـر، رقیب سرسخت مسی و رونالدو

شش سال است کریستیانو رونالدو و لیونل مسی اجازه نداده‌اند دست بازیکن دیگری به توپ طلا برسد اما امسال مانعی بزرگ مثل مانوئل نویر سر راه‌شان قرار گرفته.

خبر ورزشی: شش سال است کریستیانو رونالدو و لیونل مسی اجازه نداده‌اند دست بازیکن دیگری به توپ طلا برسد اما امسال مانعی بزرگ مثل مانوئل نویر سر راه‌شان قرار گرفته.

دروازه‌بان تيم‌ملي آلمان سومين فيناليست نامزدهاي دريافت جايزه بهترين بازيكن فوتبال جهان است و مي‌خواهد هر طور شده، دو رقيب بزرگ خودش را كنار بزند. البته رونالدو دو بار در سال‌هاي ۲۰۰۸ و ۲۰۱۳ توانسته از مسي جلو بزند و در سال‌هاي ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ هم رقيب اصلي ستاره بارسا بود. از سال ۱۹۹۱ كه فيفا جايزه توپ طلا را براي بهترين بازيكن در نظر گرفته تا الان، هيچ دروازه‌باني موفق نشده اين جايزه را از آن خود كند اما حالا نوير مي‌خواهد تلافي همه آن سال‌ها را دربياورد و هر طور شده، توپ طلا را به خانه ببرد.

يواخيم لو، مربي تيم‌ملي آلمان در اين مورد به روزنامه بيلد گفته: «مانوئل در اين چند سال گذشته نشان داده كه هيچ‌كس در دروازه‌باني به پاي او نمي‌رسد.» با اينكه نوير باعث شد آلمان در جام‌جهاني‌ قهرمان شود اما همچنان بعد از رونالدو و مسي قرار گرفته چون اين دو ستاره فوتبال در سال‌هاي اخير ركوردهاي خوبي از خودشان به‌جا گذاشته‌اند. درست همان زمان كه كاپيتان‌ها، مربيان و خبرنگاران داشتند رأي خود را براي برنده توپ طلا داخل صندوق مي‌انداختند، مسي ركورد گلزني در ليگ قهرمانان و لاليگاي اسپانيا را زد اما با اين حال هيچ‌كدام از تيم‌هايش (ملي و باشگاهي) نتوانستند قهرمان شوند. آرژانتين كه در فينال جام‌جهاني‌ از آلمان شكست خورد و در يك‌چهارم نهايي و قهرماني لاليگا هم بارسا مغلوب اتلتيكو شد حتي وقتي مسي در جام‌جهاني‌ جايزه توپ طلاي بهترين بازيكن را گرفت، سپ بلاتر، رئيس فيفا حسابي شوكه شد. اما نوير هم كم طرفدار ندارد و مربي‌اي مثل اوتمار هيتسفلد، مربي سوئيس هم از جمله طرفداران اوست. اين مربي آلماني در مصاحبه‌اي به فيفا گفته: «نوير نمونه يك دروازه‌بان مدرن است و حالا ديگر وقت آن شده كه بازيكني مثل او توپ طلا را بگيرد.» مراسم توپ طلا بزرگترين افتخاري است كه يك بازيكن مي‌تواند در طول دوران ورزشي‌‌اش در آن شركت كند. اين مراسم باشكوه هر ساله در زوريخ برگزار مي‌شود. در بخش مربيان هم رقابت اصلي بين لو، مربي تيم‌ملي آلمان، كارلو آنچلوتي، مربي ايتاليايي رئال و ديگو سيمئونه، مربي آرژانتيني اتلتيكو است.

سپ ماير: فقط نوير مستحق دريافت جايزه است

سپ ماير، دروازه‌بان اسطوره‌اي بايرن‌مونيخ، در مورد مراسم امشب توپ طلا گفت كه مانوئل نوير مي‌تواند اولين دروازه‌بان در اين ‏عصر مدرن باشد كه اين جايزه را كسب مي‌كند: «زمان آن رسيده كه يك دروازه‌بان، اين جايزه را ببرد. زماني كه من بازي مي‌كردم، ‏اوليوركان، بسيار آماده بود اما نمي‌توانست صاحب توپ طلا شود. براي همين، ‏زمان طلسم‌شكني نوير فرا رسيده است. به نظر من، او مستحق دريافت اين جايزه است نه رونالدو و مسي. اگر رونالدو برنده شود، همه چيز براي من معني خود را از دست خواهد داد. مسي هم در لاليگا ركورد افسانه‌اي«تلمو ساررا» را شكسته اما به نظر من او هم نبايد اين جايزه را بگيرد. مسي را مي‌شناسم و فكر كنم بچه خوبي است اما رونالدو را نمي‌شناسم اما با مانوئل كاملاً آشنا هستم. او به معناي واقعي يك بازيكن خوب است». او در مورد شرايط نوير درون دروازه گفت: «در زمان من، بارها در مسابقات حتي ۲۰ متر هم از دروازه خارج مي‌شدم اما اين يك چيز عادي ‏بود. شايد به اندازه نوير نه، اما يك دروازه‌بان هميشه بايد در ذهن خود همه چيز را بررسي كند و سپس واكنش نشان دهد». پيش‌بيني شما از مراسم امروز چيست: «آنها نبايد در اين مراسم سليقه‌اي عمل كنند چون در آينده، اعتبار خود را از دست خواهند داد اما يك چيز بايد در مورد انتخاب بهترين بازيكن جهان بگويم‌؛ انتخابات امسال، انتخاب مرد سال فوتبال جهان در سال ۲۰۱۴ است، همان سالي كه مانوئل قهرمان جهان شد. به نظر من گلزني در يك ديدار هميشه اتفاق مي‌افتد اما قهرماني در جهان هر ۴ سال يك‌بار!».

گوارديولا: من راهكار حل مشكل بارسا نيستم

پپ گوارديولا سرمربي سابق بارسلونا كه در حال حاضر هدايت بايرن‌مونيخ را در دست دارد، روز شنبه در كنفرانسي خبري شركت كرد و گفت او راه حل مشكل كنوني بارسلونا نيست. او اين روزها همراه با شاگردانش در دوحه قطر در اردوي زمستاني به سر مي‌برد. پپ با اشاره به مشكلات روزهاي اخير بارسلونا گفت: «من راهكار حل مشكل بارسا نيستم. راهكارهاي زيادي وجود دارد و افراد مناسب صحيح‌ترين و بهترين تصميمات را خواهند گرفت تا بارسلونا همچنان يكي از بهترين باشگاه‌هاي دنيا باقي بماند.» او در ادامه در مورد توپ طلا صحبت كرد و مانوئل نوير دروازه‌بان تيمش را شايسته فتح اين جايزه دانست: «مانوئل نوير شايسته دريافت توپ طلاي سال ۲۰۱۴ است. او در ۴ فصل اخير شرايط فوق‌‌العاده‌اي داشته.» اين جايزه روز دوشنبه در شهر زوريخ اهدا مي‌شود. البته گوارديولا در ادامه يادآوري كرد دو نامزد ديگر، يعني مسي و كريستيانو هم شايستگي كسب اين جايزه را دارند: «هر ۳ نامزد بازيكنان بزرگي هستند. البته بازيكناني كه گل مي‌زنند، شانس بيشتري براي فتح اين جايزه دارند‌؛ چون گلزني تماشايي‌تر از مهار گل است. نوير همين حالا هم جايزه را برده‌؛ چون همين حالا هم نامزد فتح جايزه‌اي است كه اعتبار زيادي دارد. دروازه‌بان ما بايد به زوريخ برود تا از قرار گرفتن نامش در بين نامزدهاي نهايي لذت ببرد. هر ۳ آنها فوق‌‌العاده‌اند. مانو بايد احساس غرور كند‌؛ چون خيلي سخت است كه در بين ۳ نامزد نهايي قرار بگيري.»

لاپورتا چنين حرفي نزده

او با اشاره به انتشار اخباري مبني بر بازگشت احتمالي لاپورتا به صندلي رياست باشگاه و تلاش او براي متقاعد كردن پپ در راستاي پذيرش پست مدير ورزشي تيم گفت: «لاپورتا چنين چيزي نگفته. شما چنين چيزي را خوانده‌‌ايد ولي لاپورتا چنين حرفي نزده.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج