۱۶۸۸۶
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

عکس جالب ناشر برای این کتاب محمود دولت آبادی

میم و آن دیگران از چشم آقا محمود

«میم و آن دیگران» عنوان جدیدترین کتاب «محمود دولت‌آبادی» شامل ۲۳ یادداشت او درباره دوستان نویسنده و برخی هم‌نسلان اوست که به‌زودی از سوی نشرچشمه در کتاب فروشی​ها رویت می​شود.

«میم و آن دیگران» عنوان جدیدترین کتاب «محمود دولت‌آبادی» شامل ۲۳ یادداشت او درباره دوستان نویسنده و برخی هم‌نسلان اوست که به‌زودی از سوی نشرچشمه در کتاب فروشی​ها رویت می​شود.

«میم و ‌آن دیگران» شامل ۲۳ یادداشت است از محمود دولت‌آبادی درباره‌ هم‌نسلان و پیشینیان خودش.

او درباره‌ این کتاب می‌گوید: «این کتاب درباره‌ دوستان نویسنده‌، شاعر، نمایش‌نامه‌نویس و هنرمندی است که آن را درباره‌ آدم‌های همدوره‌ خودم نوشته‌ام و در آن از کسانی چون جلال آل‌احمد، سیمین دانشور‌، اکبر رادی، علی‌اشرف درویشیان‌ و دیگران حرف زده‌ام.»

آنطور که ناشر کتاب گزارش داده در این کتاب ۱۶۰ صفحه‌ای نویسنده‌ نام‌آشنای ایرانی از یک نسل و چهره‌های سرشناسش سخن گفته است.

در «میم و آن دیگران» دولت‌آبادی به‌ترتیب درباره‌ این نام‌ها نوشته شده است: «محمدعلی جمالزاده»‌، «جلال آل‌احمد»، «سیمین دانشور»، «مهدی اخوان‌ثالث»‌، «احمد شاملو»، دو یادداشت درباره‌ «محمدعلی سپانلو»، «جواد مجابی»، «علی‌اشرف درویشیان»، «سهراب شهیدثالث»، «پیتر هانکه»، «آرتور میلر»، «عبدالحسین نوشین»، «بهرام بیضایی»، «اکبر رادی»، «هوشنگ گلشیری»، «رضا براهنی»، «ناصر تقوایی»، «محمدرضا لطفی»، «سارا دولت‌آبادی»، «محمدحسین ماهر»، «فریدون آدمیت» و «جیمز جویس».

میم و آن دیگران از چشم آقا محمود

یادداشت او برای «هوشنگ گلشیری» این‌چنین آغاز می‌شود:

«گفت: "از جاهای عجیب‌وغریبی گذشتم."

جمله کامل بود. پس گفتم "و برگشتی!" به‌شدت ذوق‌زده بودم. در جوابم گفت "آره!" هجای "آ" و سکون "ه" چنان پر بود از دم ریه‌ها که حرف "ر" در آن میان فرسوده شد. گفتم "عبور از آن دهلیزهای تودرتو که حدس می‌زنم تو تجربه کرده‌ای، انگ کار و سبک خودت است.

" حالا باید می‌گفتم بنویس‌شان ــ باید بنویسی‌شان ــ بیرون که آمدی از بیمارستان باید بنویسی‌شان ــ و در بی‌شمار‌ تکرار این معنا در ذهنم، عاقبت توانستم به وجه اثباتی بگویم "می‌نویسی‌شان!" و دیگر مجال ندادم و گفتم "حتماً؛ حتماً می‌نویسی‌شان!" و او با دل انگشت‌های دست راستش، شروع کرد به لمس کردن آن تکه از شیلنگ که مائده‌ی سرم را به رگ‌هایش می‌رسانید و به همان نقطه نگاه کرد.»

«میم و آن دیگران» به‌زودی پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها خواهد نشست. این ‌در حالی است که نشرچشمه از مدت‌ها پیش در انتظار انتشار رمان‌های «زوال کلنل» و «طریق بسمل شدن» این نویسنده است، کتاب‌هایی که همچنان مجوز انتشار دریافت نکرده‌اند.


منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

میم و آن دیگران از چشم آقا محمود


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • manije

      نویسنده بی نظیریست داستان کلیدر از بهترین کتابهاش خدا حفظش کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج