۱۶۸۸۶۰
۵۰۲۴
۵۰۲۴
پ

گوزن‌یالدار یوزپلنگ را غافلگیر کرد +عکس

یوزپلنگ ماده ای که تصور می کرد گوزن یالدار جوان را با یک حمله غافلگیر و شکار می کند خود از عکس العمل شکارش غافلگیر شد.

فرارو: یوزپلنگ ماده ای که تصور می کرد گوزن یالدار جوان را با یک حمله غافلگیر و شکار می کند خود از عکس العمل شکارش غافلگیر شد.

"مانجو شاه" عکاس حیات وحش که برای عکاسی به پارک ملی "ماسایی مارا" در کنیا رفته بود به شکل غیرمنتظره ای توانست لحظات شگفت انگیز از حمله و گریز این یوزپلنگ ماده و یک گوزن یالدار افریقایی را شاهد باشد و به تصویر بکشد.

او که همراه با یک گروه از گردشگران و چند اتومبیل به این منطقه رفته بود زمانی که همه مشغول تماشای عبور یک گله گوز یالدار از دشت های "ساوانا" بودند متوجه حضور آرام یک یوزپلنگ در کنار اتومبیل‌ها شد. یوزپلنگ که بوی گاوها به مشامش رسیده بود بی توجه به گردشگران از یکی از خودروها بالا رفت و از آنجا گله را زیر نظر گرفت.

کل‌یالدار یا گوزن یالدار افریقایی از دسته گاوسانان است که معمولا برای محافظت از خود به صورت گروهی زندگی می‌کند و این باعث می‌شود حتی گله‌های شیر هم نتوانند به راحتی آن را شکار کنند. با این حال شکارچیان گوشتخوار با ترساندن آنها یکی را از گله دور کرده و بعد به او حمله می کنند. یوزپلنگی که خود را به نزدیک عکاس رسانده بود هم در همین خیال بود که یکی از کل های جوان از گروه عقب ماند.

عکاس که شاهد این لحظات بوده در ذیل عکس ها نوشته که این چیتا در یک چشم بر هم زدن خود را به او رساند و حمله کرد. شکارچی تصور می کرد شکار را غافلگیر کرده اما با عکس العمل غیرمنتظره ای روبرو شد.

کل یالدار با هوشیاری خود را چرخاند و نگذاشت یوزپلنگ چنگال هایش را در بدنش فرو کند. در یک لحظه گاو با شاخ های تیز و خطرناکش رو در روی یوزپلنگ قرار گرفت و حالا این یوزپلنگ بود که ابتکار عمل را از دست داده و پا به فرار می گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج