مقایسه فنی آلفا رومئو 4 سی و پورشه کیمن
۱۶۸۹۰۶
۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
۲۴۲۰۱ 
دو رقیب جدی در بازار خودروهای اسپورت
در ابتدا باید گفت اینجا با خودروهای اسپورت و البته گرانقیمت سر و کار داریم. آلفا 4 سی در رقابت با نسل دوم پورشه کیمن، هر دو قیمتی بالاتر از کوروت استینگری دارند.

مجله اینترنتی برترین ها




روزنامه هفت صبح: در ابتدا باید گفت اینجا با خودروهای اسپورت و البته گرانقیمت سر و کار داریم. آلفا 4 سی در رقابت با نسل دوم پورشه کیمن، هر دو قیمتی بالاتر از کوروت استینگری دارند. به منظور این مقایسه، مسیری به طول 650 مایل (بیش از 1000 کیلومتر) پیموده شده و تمام آزمایش های عملکرد برای دو مدل انجام شده است. مثل همیشه، هدف شناسایی بهترین خودرو به شکلی همه جانبه و نه تنها عملکرد بهتر در آزمایشی مانند رقابت در یک کیلومتر یا وضعیت بهتر در پیست مسابقه بوده.

محل انجام مقایسه، جاده های شمال ایالت کنتاکی است، جایی که صنعت معدن زغال سنگ در آن گسترش زیاد دارد. فارغ از شرایط این منطقه، مهم این است که با ترافیک سبک و محدودیت های کمتری روبرو خواهیم بود.

مقایسه فنی آلفا رومئو 4 سی و پورشه کیمن

کیمن خودرویی اسپورت است که دکتر پورشه و پسرش رویای ساخت آن را از سال 1939 میلادی در سر داشتند؛ دو صندلی در زیر یک سقف شیب دار، همراه با موتوری در میانه و سیستم تعلیق سفت و سخت.

در توضیح باید گفت استفاده از موتور میانی در یک خودرو موجب بارگذاری بهینه روی تایرها و گشتاور اینرسی کمتر شده و بر شتاب، ترمز و دینامیک هندلینگ تاثیر خواهد گذاشت.

گرانقیمت ها در یک نگاه


قیمت اولیه یک کیمن 53 هزار دلار است که یک بدنه آلومینیومی فشرده، یک موتور 2.7 لیتری شش سیلندر تخت با قدرت 275 اسب بخار و تایرها و چرخ های 18 اینچی را برای شما به همراه خواهد داشت. اضافه کردن پکیج «اطلاعات و سرگرمی» به ارزش 4690 دلار و همینطور صندلی های اسپورت (2220 دلار)، دامپرهای تنظیم شونده (1790 دلار)، سیستم گشتاور برداری مبتنی بر ترمز (1320 دلار) و دیگر آپشن ها، قیمت پورشه آزمایش شده را به 70 هزار دلار رسانده اند.

در مقابل، آلفا رومئو 4 سی از بسیاری جهات زاییده طراحی فراری 458 ایتالیا است. این خودرو نیز مانند خودروهای اسپورت ارائه شده توسط تولیدکننده هایی مانند فراری، لامبورگینی و مک لارن از موتور میانی استفاده کرده و در همین حال، هسته ساختار آن از کامپوزیت فیبر کربنی است که تنها 106 کیلوگرم وزن دارد.

مقایسه فنی آلفا رومئو 4 سی و پورشه کیمن

یک موتور جدید 1.7 لیتری با چهار سیلندر در یک ردیف به همراه پوشش بدنه و رویه آلومینیومی استفاده شده است. همچنین در این موتور بخش های داخلی آلیاژی و انژکتور سوخت مستقیم مورد استفاده قرار گرفته.

توربوهای برگ وارنر فشار اضافی را برای موتور 4 سی ایجاد می کنند و خنک کننده داخلی نیز حرارت ناخواسته موتور را به محیط اطراف کاهش می دهد.

قدرت 237 اسب بخاری این خودرو شاید کمتر از اتومبیل رقیب باشد ولی باید توجه داشت که وزن 4 سی، 1121 کیلوگرم است که از این نظر نسبت به کیمن، 276 کیلوگرم سبک تر است. همچنین فاصله محوری آن نسبت به مدل پورشه 9.4 سانتیمتر کوچکتر و طول کلی آن نیز 37.8 سانتیمتر کمتر است.

رانندگی سخت در محصول ایتالیایی

در خودرو آلفا رومئوی آزمایش شده، تقریبا از تمام آپشن های در دسترس استفاده شده و این آپشن ها قیمت اولیه 55 هزار دلاری آن را به 68 هزار دلار رسانده اند. آپشن هایی مانند پکیج چرم به ارزش 2750 دلار، پکیج «پیست مسابقه» به ارزش 2400 دلار، چرخ های 18 و 19 اینچی با تایرهای چسبان تابستانی به ارزش سه هزار دلار، یک پکیج تجهیزات راحتی به قیمت 1800 دلار، هزار دلار برای صندلی های چرم طرح قرمز و اگزوز مسابقه ای به ارزش 500 دلار، مواردی مانند انبار باتری، چراغ های نور بالای زنون و رنگ قرمز مخصوص روسوآلفا نیز هزینه ای برابر 1850 دلار داشته اند.

تنها گیربکس در دسترس، سیستم اتوماتیک دو کلاچه 6 سرعته بوده. شروع حرکت 4 سی در پیست حسی شبیه یک غرش ایجاد می کنید. وقتی راه می افتید سر و صدای موتور از همه جا به گوش می رسد. صدایی که دلیل اصلی آن نبود عایق بندی صدا یا حرارت درون این خودرو است.
همانند هر خودرو مسابقه ای، هیجان رانندگی، دردسرهایی هم در پی دارد. یک سواری وحشیانه، یک کمربند که گردن شما را خراش می دهد، آفتاب گیرها به کناره ها نمی چرخند، هیچ تکیه گاهی برای دست ها نیست و یک صندلی ارزان قیمت که نیاز به تنظیم ارتفاع و زاویه دارد؛ همه اینها گوشه ای از میهمان نوازی آلفا رومئو داخل 4 سی هستند.

همچنین بدون سیستم دستیار فرمان، مانور در پارکینگ، کار پر زحمتی شده. حتی اگر دوست دارید از رادیو استفاده کنید، باید به خاطر داشته باشید که کیفیت صدا و کنترل آن بسیار پایین است. برخی ابزارها مانند سوییچ کروز کنترل یا نور بیشتر برای چراغ های نور بالا که ممکن است به آنها احتیاج پیدا کنید، در پشت فرمان پنهان شده اند.

رقابتی دشوار در مسیر مسابقه

در جاده، صدای نویز بیرون کابین آنقدر زیاد است که ناخودآگاه شرایط را بررسی می کنیم تا پنجره ای باز نمانده باشد و همینطور پدل شیفترها را فشار می دهیم تا شاید با یک دنده بالاتر حرکت کنیم.

مقایسه فنی آلفا رومئو 4 سی و پورشه کیمن

شرایط 4 سی به گونه ای است که انگار آلفارومئو یک خودرو مسابقه ای را با طراحی چرم و سیستم تنظیم هوا همراه کرده؛ شرایطی که ممکن است برای برخی بسیار راضی کننده باشد.

ترکیب موتور قدرتمند، کنترل شروع به حرکت تهاجمی، تاخیر مناسب در شیفت دنده های گیربکس اتوماتیک دو کلاچه و وزن متعادل، باعث شده تا 4 سی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به 4.1 ثانیه و برای طی کردن مسیر یک کیلومتری به 12.8 ثانیه زمان نیاز داشته باشد. این آمار حدود یک ثانیه نسبت به پورشه کیمن برتری دارد و حتی کوروت سی 7 را نیز تهدید می کند.

سیستم ترمز آلفا 4 سی نیز عملکرد قابل توجهی داشته و حس کنترل خوبی در پدال ترمز وجود دارد. این خودرو از سرعت 112 کیلومتر بر ساعت در مسافتی برابر 43.89 متر متوقف می شود که این مسافت نسبت به پورشه کیمن 1.22 متر کوتاه تر است.

در همین حال عملکرد کیمن در تست لغزش در پیچ و چسبندگی بهتر است. اینکه کیمن و 4 سی هر دو خودروهای اسپورت دو سرنشینه با موتور میانی هستند را نباید به عنوان شباهت این دو مدل در نظر گرفت. در واقع پورشه و کیمن در نقطه مقابل یکدیگر قرار دارند.

4 سی یک خودرو عصبانی و درنده خو است، در حالی که کیمن همیشه محتاط و تحت کنترل است. اولی یک شرور ایتالیایی است و دومی یک اشراف زاده آلمانی. سیستم پیشرانه پورشه همراه با موتور شش سیلندر تخت، از فناوری قدیمی تری نسبت به 4 سی استفاده می کند؛ با اینحال در دور موتور 6000 و زمانی که 4 سی به فکر رفتن به دنده بالاتر است، موتور شش سیلندر کیمن در ابتدای تنفس آرام خود بوده و تا اضافه شدن 1600 دور بر دقیقه، دیگر می توانید از صدای موتور لذت ببرید.

در همین حال، کنترل های مورد نیاز راننده به صورت کامل ساخته و پرداخته شده اند و تمام عملگرها برای راننده داخل کابین راضی کننده است. تنظیم 14 جهته صندلی راننده برای ایجاد یک تکیه گاه مناسب برای مسافرت های طولانی کاملا مفید است.

در پکیج آپشن پرمیوم 1780 دلاری نیز تریم چرمی شرایط را بهتر از قبل می کند. نکته مثبت دیگری که در کابین کیمن نسبت به 4 سی وجود دارد، میدان دید 360 درجه به صورت استاندارد است که شما را از تمامی جوانب آگاه می کند.
مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج