جاباما
۱۶۹۱۶۰
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

تفاوت های امروز را با سال های گذشته لمس کنید

محصولات جدید ایران خودرو و رنو

نام و نشان «رنو» را در ایران با مدل دوست داشتنی رنو ۵ می شناسند. این خودروی نوستالژیک که احتمالا هر یک از ما تجربه یک بار سوار شدن بر آن را داریم، میهمان ۳۰ ساله خیابان های ایران است.

محصولات جدید ایران خودرو و رنو





مجله سرزمین پویا: نام و نشان «رنو» را در ایران با مدل دوست داشتنی رنو 5 می شناسند. این خودروی نوستالژیک که احتمالا هر یک از ما تجربه یک بار سوار شدن بر آن را داریم، میهمان 30 ساله خیابان های ایران است که به واسطه عملکرد فنی مناسب در زمان عرضه و قیمت رقابتی در مقابل رقبا به خوبی توانست نگاه مثبت ایرانی ها را به این برند فرانسوی جلب کند. رنو 5 یکی از خودروهای نوستالژیک بود که در سرما و گرما روی مالکان خود را زمین نمی انداخت.

شرکت 115 ساله رنو 127 هزار پرسنل دارد و در چندین شرت بزرگ خودروسازی دنیا از جمله نیسان (44 درصد)، آوتوواز (25 درصد)، داچیا (99 درصد)، رنو سامسونگ موتورز (80 درصد) و رنو اسپرت صددرصد سهامدار است.

محصولات جدید ایران خودرو و رنو

محصولات رنو در ایران اکنون به ۹ مدل سواری و چندین مدل سنگین باری بالغ می شود اما تولید رسمی و تقریبا تیراژدار آنها متعلق به تندر ۹۰ و مگان است. جذابیت های بازار خودروی ایران بسیاری از خودروسازان بزرگ اروپایی از جمله بنز، فیات، فولکس، پژو و رنو را به ایران کشانده است. پیش بینی می شود با توافق نهایی هسته ای بیشتر شرکت های خودروسازی معتبر دنیا برای حضور در بازار ایران سر و دست بشکنند.

توسعه محصول

گروه صنعتی ایران خودرو به منظور پاسخگویی به سلایق مصرف کنندگان و افزایش سهم بازار، تصمیم به توسعه همکاری با شرکت رنو فرانسه برای عرضه محصولات جدید این شرکت در بازار ایران گرفت. قرار شد دو محصول جدید به نام رنو کلیو و رنو کپچر در ایران خودرو تولید شود.

خودروی رنو کپچر و کلیو در نمایشگاه بین المللی تبریز به بازار ایران معرفی شد. این خودرو در سال ۲۰۱۳ میلادی به بازارهای جهانی معرفی شده است و در آینده ای نزدیک و با استقبال بازار، خط تولید آن در شرکت ایران خودرو راه اندازی خواهد شد.

ایران خودرو از سال گذشته حرکت منسجم و مداومی را در جهت جوانگرایی تولید و طراحی آغاز کرده است، بدین خاطر با اطمینان می توان گفت که ایران خودروی امروز با ایران خودروی سال های قبل متفاوت است، همانطور که ایران خودروی فردا با ایران خودروی امروزی، تفاوت های چشمگیری خواهد داشت.

رنو کلیو

خودروی رنو کلیو با شعار نفسگیر «الهام بخشیدن اطمینان و زیبایی» به بازارهای جهانی معرفی شده است. این خودرو در سال ۲۰۰۵ موفق به دریافت رتبه ۵ ستاره از موسسه Euro N'CAP شد. همچنین دو بار در سال های ۱۹۹۱ و ۲۰۰۶ به عنوان «خودروی سال» انتخاب شد.

محصولات جدید ایران خودرو و رنو

محصول کلیو ۴ در کلاس B و به صورت هاچ بک طراحی شده است. حجم موتور آن ۱.۲ لیتر و توربوشارژ چهار سیلندر خطی است. قدرت موتور ۱۲۰ اسب بخار و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور بوده که در نوع خود بی نظیر محسوب می شود. گیربکس آن نیز شش دهنده و اتوماتیک و دبل کلاچ است.

این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ بوده و مصرف سوخت آن ۵.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است.

کلیو ۴ طولی کمی بیشتر از چهار متر یعنی چهار هزار و ۶۲ میلیمتر و پهنای یک هزار و ۷۳۲ میلیمتر دارد. ارتفاع آن یک هزار و ۴۴۸ میلی متر و وزن آن نیز ۹۸۰ کیلوگرم است. فاصله بین محور جلو و محوب عقب آن نیز دو هزار و ۵۸۹ میلیمتر است.

از تجهیزات ایمنی این محصول می توان به سیستم ترمز ای بی اس، چهار ایربگ و کروز کنترل اشاره کرد. همچنین محصول کلیو ۴ مجهز به سیستم کنترل پایداری الکتریکی است که با تکنولوژی بالایی پایداری خودرو را تحت نظر دارد.

از دیگر تجهیزات و تزیینات این خودرو می توان به تهویه اتوماتیک، زاپاس فولادی R۱۵، حالت مصرف بهینه، رادیو ردیاب، کامپیوتر اطلاعات سفر، آیینه های برقی قابل تنظیم، آیینه های جانبی تاشو، شیشه های جانبی برقی، روشن کننده خودرو بدون کلید، فرمان برقی و ... اشاره کرد.

کلیو ۴ دارای سیستم کمک برای سربالایی و سیستم هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی است. فاصله کف خودرو با زمین هم با ارتفاع بالا طراحی شده. رینگ های این خودرو ۱۶ اینچ آلومینیومی در نظر گرفته شده و این محصول مجهز به چراغ روشنایی در روز است. همچنین لامپ های مه شکن آن نیز با قاب دور کرومی تزیین شده است که برای افزایش زیبایی بصری این خودرو برای روی پنل درها نیز نوار کرومی تعبیه شده است.

رنو کپچر

خودروی رنو کپچر یک خودروی کراس اوورو دارای بالاترین امتیاز استاندارد ایمنی ۵ ستاره اروپایی است. سال ۲۰۱۳ شروع تولید خودروی کپچر در شرکت رنو است که در این سال با گذشت تنها چهار ماه از تولید، تعداد ۲۰۰ هزار دستگاه از این خودرو در کلیه بازارهای رنو به فروش رسیده است.

در آغاز شروع فروش این محصول در کشور کره فقط هزار دستگاه در هفت دقیقه به فروش رسیده است. در نظرسنجی نمایشگاه خودرو سئول در سال ۲۰۱۳ نیز محصول کپچر عنوان بهترین خودرو را از آن خود کرده است.

محصولات جدید ایران خودرو و رنو

این محصول با حجم موتور ۱.۲ لیتر و توربو چهار سیلندر خطی بوده و با گیربکس شش دنده اتوماتیک و کلاچ دوبل دارای ۱۲۰ اسب بخار قدرت در هر چهار هزار و ۹۰۰ دور و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور در هر دو هزار دور است.

این محصول سازگار با محیط زیست و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ بوده و در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۵.۴ لیتر سوخت مصرف می کند.

طول محصول کپچر چهار هزار و ۱۲۲ میلیمتر یعنی کمی بیشتر از چهار متر و وزن آن نیز ۱۱۸۰ کیلوگرم است. فاصله بین محور جلو و محور عقب آن نیز دو هزار و ۶۰۶ میلیمتر طراحی شده است. پهنای این محصول یک هزار و ۷۷۸ میلیمتر و ارتفاع آن نیز دو هزار و ۳۱ میلیمتر یعنی کمی بیشتر از دو متر است.

محصول کراس اوور کپچر دارای سیستم ترمز ای بی اس است. همچنین سیستم تهویه اتوماتیک در آن تعبیه شده و رینگ آن آلومینیومی ۱۷ اینچی و دارای چراغا روشنایی در روز است. این محصول مانند کلیو ۴ دارای سیستم کنترل پایداری الکتریکی است که از تکنولوژی بالایی برخوردار بوده و رانندگی ایمنی را به ارمغان می آورد.

برای افزایش ایمنی راننده و سرنشین ها، علاوه بر ایربگ های جلو، ایربگ های جانبی نیز برای آن طراحی شده است. برای راحتی سرنشینان سه عدد استراحتگاه سر ویرگول شکل برای صندلی های عقب در نظر گرفته شده و سهولت در رانندگی با طراحی آیینه های جانبی همچنین شیشه های عقب به صورت برقی تامین می شود.

کپچر دارای سیستم کروز کنترل و محدود کننده سرعت است. رادیو ره یاب و کامپیوتر اطلاعات سفر نیز از دیگر امکانات موجود در این خودرو است. کپچر از قابلیت های دیگری همچون سیستم مصرف بهینه، سنسور و دوربین عقب، سیستم کمک برای سربالایی، مدیریت انرژی هوشمند، صندلی های قابل تنظیم عقب و ... بهره مند است.

کلام آخر

شرکت ایران خودرو در یک و نیم سال اخیر که بحران تولید را پشت سر گذاشته، بر موضوع توسعه محصول توجه زیادی دارد. همانطور که مهندس هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بارها به آن اشاره کرده، ایران خودرو دیگر دغدغه تولید نداشته و توان و تمرکز خود را معطوف به خدمات پس از فروش، کیفیت، صادرات و توسعه محصول کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میلاد

      شرط میبندم شکست خورده هستن این دوتا!
      تا وقتی هیوندا و کیا و تویوتا هستن کسی نگاهم به ماشینای همقیمت رنو نمیکنه!
      مگه رنو کولیوس که پارس خودرو آورد عبرت نشد واسه بقیه شرکتا؟؟؟؟

    • بدون نام

      بهترین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج