جاباما
۱۶۹۳۲۷
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

اصل ماجرای «شیار ۱۴۳» چه بود؟

نرگس آبیار نویسنده و کارگردان در مراسم رونمایی از کتاب «شیار ۱۴۳» بیان کرد: ما قربانی جنگ بوده‌ایم. باید به دنیا نشان دهیم که چه اتفاقی در این هشت سال رخ داده است و نشان دادن تبعات جنگ به معنای ضد جنگ بودن آن اثر نیست.

خبرآنلاین: کتاب «شیار ۱۴۳» نوشته نرگس آبیار عصر امروز در فرهنگ‎سرای اندیشه رونمایی شد. آبیار درباره کتاب «شیار ۱۴۳» توضیح داد: تحقیقات این کتاب سال ۸۰ تا ۸۱ به اتمام رسید و سال ۸۵ نسخه‌ای از آن منتشر شد. همان سال بهترین رمان سال دفاع مقدس معرفی شد. اما کمی نادیده گرفته شد و در حال حاضر با نام شیار ۱۴۳ منتشر شده است.

وی در ادامه افزود: این کتاب در حقیقت ماجرای ۱۳ رزمنده نوجوان است که به جنگ می‌روند. اما مادر یکی از آنها برای من شخصیت جالبی بود که دلم می‌خواست پررنگش کنم.

آبیار با بیان اینکه زنانی از این دست یعنی زنان چشم‌به راه، مادران واقعی‌ هستد، گفت: ‌در اطرافم، یعنی در خیابان‌ها، همسایه‌ها، فامیل،‌ کوچه و همشهری‎هایمان زنانی از این دست زیاد دیدم؛ سعی کردم به شخصیتی که از او شناخت دارم، بپردازم.

وی با بیان اینکه کاش در کشور ما تعریف درستی درباره اثر داستانی ضدجنگ داده می‌شد، بیان کرد: کاش این تعریف ارائه شده بود تا هر اثری که به تبعات جنگ می‌پردازد ضد جنگ معرفی نشود ما قربانی جنگ بوده‌ایم. باید به دنیا نشان دهیم که چه اتفاقی در این هشت سال رخ داده است و نشان دادن تبعات جنگ به معنای ضد جنگ بودن آن اثر نیست.

این نویسنده و کارگردان در پایان اظهار کرد: ما شخصیت‌ها و قهرمانان بسیاری داریم که باید آنها را به تصویر بکشیم. برای من دعا کنید چون دوست دارم این مسیر را ادامه دهم و یکی از آرزوهایم این است که برای قهرمانان کشورم فیلم بسازم.

کتاب «شیار ۱۴۳» را انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا خدا بهشون صبر بده اون مادرانی ک هنوز چشم براه بچه هاشون هستن...خیلی سخته ...من با یکیشون تو ی سفر آشنا شدم..از اون موقع از فکرش بیرون نمیام واقعن بهشت زیر پای مادران ست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج