۱۶۹۶۱۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تحریم ایران در زمینه مبارزه با اعتیاد

قائم‌ مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: میزان گرایش به مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه نزدیک به ۲۶ درصد است

خبرگزاری مهر: عصر امروز نشست خبری علیرضا جزینی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در کرمانشاه برگزار شد.

بر اساس این گزارش جزینی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیماری ایدز یکی از مهم ترین بیماری هایی است که در میان معتادان به دلیل عدم رعایت برخی از نکات رواج دارد، گفت: آمار ابتلای به ایدز در میان معتادان به دلیل این است که این افراد در زمان مصرف خود از سرنگ های مشترک استفاده می کنند.

وی افزود: در همین راستا به منظور کاهش گسترش این بیماری اقداماتی را انجام داده ایم که توانسته ایم با کمک این اقدامات به کاهش ۴۵ درصدی گسترش این بیماری در میان معتادان دست پیدا کنیم.

به گفته این مسئول تاسیس و راه اندازی مراکزی برای ارائه آموزش ها در راستای کاهش آسیب و همچنین پخش برخی از اقلام بهداشتی موجب شده است که این بیماری در میان معتادان با کاهش روبرو شود.

جزینی در ادامه صحبت های خود همچنین به آمار مصرف کنندگان مواد مخدر صنعتی اشاره داشت و گفت: بر اساس تحقیقاتی که تاکنون انجام داده ایم به میزان گرایش به مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه نزدیک به ۲۶ درصد است.

وی با اشاره به آمار فوت شدگان میان معتادین در کشور، این آمار را ناشی استفاده از مواد مخدر صنعتی و همچنین افزودنی های متعددی دانست که به مواد مخدر اضافه می شود.

افزایش ۳۰ درصدی مرگ معتادان در کرمانشاه

قائم‌ مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزایش آمار فوت شدگان معتاد در کشور در سال جاری در مقایسه با سال پیش خبر داد و تاکید کرد: این میزان در استان کرمانشاه با افزایش ۳۰ درصدی روبرو بوده است.

جزینی تعداد فوت شدگان در کرمانشاه را ۸۵ مرد و ۹ زن اعلام و تصریح کرد: این مسئله نیازمند توجه است.

این مقام مسئول در ادامه صحبت های خود در این نشست خبری از بررسی های متعدد مراکز درمانی فعال در حوزه اعتیاد خبر داد و تاکید کرد: بر اساس بررسی هایی که تاکنون انجام شده است از ابتدای سال ۹۳ تاکنون ۱۴۰۰ مرکز خلاف داشته اند.

وی افزود: در مقابل خلاف های صورت گرفته اقدامات قاطعی انجام شد که در نهایت منجر به پلمپ این مراکز شده است.

به گفته قائم‌ مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر یکی از مهم ترین راه های کمک به درمان اعتیاد ورود سازمان های مردم نهاد است.

وی تاکید کرد: امسال سازمان های مردم نهاد در امر درمان اعتیاد ورود خوبی داشته اند به طوری که با یک رشد ۷۲ درصدی مواجه بوده ایم.

حمایت از انجمن های معتادان گمنام

قائم‌ مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه صحبت های خود در جمع خبرنگاران به راه های مرسوم در کشور برای مبارزه و درمان اعتیاد به مصرف مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: شیوه های دارو درمانی و پرهیز مدار از جمله روش هایی است که برای درمان اعتیاد به کار گرفته می شود.

به گفته جزینی از میان روش های مرسوم روش پرهیز مدار از تاثیر بالاتری برخوردار است.

این مسئول گفت: انجمن های NA یا همان معتادان گمنام از جمله گروه هایی است که توانسته اند در بحث درمان از طریق شیوه پرهیزمدار به موفقیت های خوبی دست پیدا کنند.

وی همچنین از حمایت های ستاد مبارزه با مواد مخدر از انجمن های معتادان گمنام یاد کرد و گفت: همواره سیاست بر این بوده است که این انجمن ها به دلیل تاثیر بالایی که در درمان اعتیاد دارند حمایت شوند.

شیشه درمان دارویی ندارد

وی در ادامه گفته های خود به پایین بودن سن اعتیاد به مواد مخدر در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی حداقل سن اعتیاد در کشور ۱۵ سالگی است.

وی گفت: آمار مورد اشاره بر اساس تحقیقات به دست آمده و جرم شناسان از طرق علمی به این مسئله تاکید دارند.

وی همچنین به اعتیاد به ماده مخدر شیشه اشاره و خاطر نشان کرد: برخی از پزشکان در درمان اعتیاد از شیوه تجوز دارو استفاده می کنند اما این درحالی است که برای شیشه دارویی وجود ندارد.

مدعیان حقوق بشر ایران را در زمینه مبارزه با اعتیاد تحریم کرده اند

این مقام مسئول همچنین با اشاره به تحریم های صورت گرفته علیه جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: کشورهایی که در زمینه حقوق بشر همواره مدعی بوده اند، ایران را در زمینه تجهیزات مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر تحریم کرده اند.

وی به همکاری ایران با سازمان ملل در حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره و خاطر نشان کرد: متاسفانه با وجود همکاری های خوب ما، حمایت هایی مناسبی از ایران صورت نگرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج