۱۶۹۷۷
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

استان فارس رکورددار پرهزینه ترین شهر

تهران دیگر گران ترین شهر ایران نیست

اگر تا دیروز تصور می کردید که چون در پایتخت ایران زندگی می کنید پس در گران ترین شهر، روزگار را به سختی می گذرانید باید بدانید این تصور شما نادرست است؛ زیرا بنا بر آمارهای رسمی کشور، استان فارس از نظر هزینه خانوار رکورددار شده و در مقام نخست قرار گرفته است.

برترین ها به نقل از تماشا : اگر تا دیروز تصور می کردید که چون در پایتخت ایران زندگی می کنید پس در گران ترین شهر، روزگار را به سختی می گذرانید باید بدانید این تصور شما نادرست است؛ زیرا بنا بر آمارهای رسمی کشور، استان فارس از نظر هزینه خانوار رکورددار شده و در مقام نخست قرار گرفته است.

این درحالی است که تمام مردم بر این باورند که تهران به دلیل اجاره بالای منزل و کمرشکن بودن هزینه های رفت و آمد به عنوان گران ترین شهر مطرح است؛ اما آمار ارائه شده از سوی نهاد متولی آمار ثابت کرد که نه تنها تهران در مقام اول قرار نمی گیرد بلکه در مقام سوم بعد از استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد قرار می گیرد.

به گزارش برترین ها مطابق این آمار که ایسنا آن را منتشر کرده است بعد از تهران در مقام سوم، مازندران، خوزستان، اصفهان، آذربایجان غربی، اردبیل، مرکزی، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، لرستان، گیلان، آذربایجان شرقی، زنجان، هرمزگان، قزوین، ایلام، همدان، خراسانرضوی، گلستان، بوشهر، کردستان، کرمان، سمنان، خراسان شمالی، یزد، خراسان جنوبی، قم و سیستان و بلچوستان در مقام های دیگر قرار می گیرند.

البته این رتبه بندی به هزینه های شهری اختصاص دارد و در بخش روستایی نآمار با آن متفاوت است؛ به گونه ای که در بخش هزینه های روستایی این رتبه ها جا به جا می شود.

باتوجه به رتبه بندی هزینه های خانوار روستایی؛ فارس بازهم در مقام اول قرار گرفته و البته تهران در ردیف شانزدهم.

بنابراین آمار به ترتیب بعد از فارس استان های آذربایجان غربی، اردبیل، مازندران، زنجان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، خوزستان، آذربایجان شرقی، ایلام، گیلان، قزوین، کردستان، قم، تهران، بوشهر، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، همدان، کرمان، سمنان، گلستان، خراسان رضوی، لرستان، خراسان شمالی، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان قرار می گیرند.

هزینه های کمرشکن

بسیاری این سوال را مطرح می کنند که چرا باید هزینه زندگی کردن در فارس از تهران بیشتر شود؟ این درحالی است که به گفته منتقدان هزینه مسکن و رفت و آمد در تهران به قدری بالاست که درآمد نیمی از خانوارها را می بلعد و همین حتی باعث شد تا بسیاری عطای زندگی در تهران را به لقایش ببخشند و به شهرهای دیگر کوچ کنند.

مهم ترین نکته ای که منتقدان مطرح می کنند هزینه کمرشکن اجاره بها در تهران است که بخش قابل توجهی از درآمد خانواده ها را به خود اختصاص می دهد.

البته برخی هم بر این نظرند که هرچند در تهران باید هزینه زیادی را به مسکن اختصاص داد اما از نظر هزینه مواد غذایی بسیار ارزان است و چون مرکز ورود اقلام غذایی و... به کشور است بنابراین به راحتی می توان جنس ارزان در آن پیدا کرد.

این دغدغه که انتقادات تا چه حد به واقعیت نزدیک است و تقسیم بندی شهرها براساس هزینه خانوار تا چه حد درست است سوالی است که باید از مسئولان امر پرسید. چون مطابق این آمار و ارقام تهران دیگر شهر گران کشور نیست و حالا باید اهالی استان فارس به جای مردم تهران هر شب کابوس زندگی در گران ترین شهر ایران را ببینند.


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

تهران دیگر گران ترین شهر ایران نیست

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mahsa

      چیه با این کارتون میخواید بگید که تهران هیچ مشکلی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      ارزونیه؟؟؟
      گل و بلبله؟؟؟؟؟

    • ardalan

      droooghe baba, ma bche shirazam, kheily ahm tehroon miramo miam, aslan ghabele moghaiese nis, hazine tehran ba shiraz

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج