۱۶۹۹۸۷
۱ نظر
۵۰۹۴
۱ نظر
۵۰۹۴
پ

همه نشریات توقیفی در دولت روحانی

من ((شارلی هستم )) نقل قولی از جرج کلونی ستاره ی هالیوودی که در حاشیه گلدن گلوب تیتر یک روزنامه( مردم امروز) شده است.این اتفاقات بهانه ای شد برای مرور توقیف نشریات در یک سال گذشته و در دوره ی حسن روحانی.

همه نشریات توقیفی در دولت روحانی
برترین ها - ایمان عبدلی: من ((شارلی هستم )) نقل قولی از جرج کلونی ستاره ی هالیوودی که در حاشیه گلدن گلوب تیتر یک روزنامه( مردم امروز) شده است ،روزنامه ی کیهان از جمله معترضین این تیتر است ،معترضان اقدام روز نامه (مردم امروز ) را همراهی با موج توهین به اسلام و مسلمانان می دانند که در آخر منجر به توقیف شدن این روزنامه شد.

این اتفاقات بهانه ای شد برای مرور توقیف نشریات در یک سال گذشته و در دوره ی حسن روحانی، گو اینکه دولت اوادعای فراهم کردن فضای آزاد تری را برای عرصه ی فرهنگ و هنر داشته است چه در حوزه ی نشریات چه در برگزاری کنسرت و یا اکران یک فیلم ،آنچه که مشهود است تغییر زیادی در روند توقیفات و لغو شده ها نداشته ایم، روزگار آنهایی که از فرهنگ و هنر نان می خورند همچنان سرد و سخت است، اینکه چقدر از این توقیف ها عادلانه بوده و یا اینکه کدام نهاد و کدام گروه به حق و شایسته اند، در حوصله و سواد ما نیست.

قضاوت این مهم را به عهده ی کارشناسان می سپاریم.امیدواریم هیچ نشریه ای فارغ از اینکه به کدام دسته تعلق دارد مهر توقیف نخورد ،کمی وسواس در انتشار مطالب و رعایت قوانین از سمت رونامه نگاران و همچنین کمی سعه ی صدراز سمت مسئوولین ،فضای مطبوعات را امن تر خواهد کرد.در لیست زیر خوشبختانه به غیر از بهار و اسمان و روزان ،باقی نشریات به کیوسک برگشته اند ...

روزنامه بهار

همه نشریات توقیفی در دولت روحانی

روزنامه بهار تا ۱ آبان ۱۳۹۲ به فعالیت خود ادامه داد تا اینکه در این روز در پی چاپ مقالهٔ توهین‌آمیزی به امام علی ع، مسئولان روزنامه تصمیم به توقف چندروزه انتشار روزنامه گرفتند. این مطلب توهین‌آمیز در مقاله به نام «امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟» به قلم علی‌اصغر غروی نوشته شده بود و مسئولان روزنامه بهار همزمان با توقف داوطلبانه چاپ روزنامه، دیدگاه نویسنده را ناهمسو با دیدگاه روزنامه اعلام کردند و از خوانندگان عذر خواهی کردند، این اتفاق با واکنش بیژن نوباوه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی روبرو شد. او گفته بود:انتشار این مطلب درست در روز عید غدیر نمی‌توانسته اتفاقی انجام شود . این روزنامه در روز ۲ آبان همان سال با رای هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد.محمدرضا عارف این مقاله روزنامه را تقبیح کرد.


روزنامه آسمان

همه نشریات توقیفی در دولت روحانی

فقط شش شماره از انتشار نشریه ی جدید تیم مطبوعاتی محمد قوچانی می گذشت، که نقل خاطره ای از داود هرمیداس باوند در حاشیه ی مراسمی در دانشگاه تهران که انجمن اسلامی دانشگاه تهران با حضور همه ی اعضایش از ابتدای انقلاب تاکنون ترتیب داده بودف دردسر ساز شد. تیتر بیانیه ی اعضای انجمن اسلامی در شماره ی چهارم نشریه چاپ شده بود عامل اصلی توقیف بود، آسمان دیگر منتشر نشد.به طورکلی نشریاتی که به مدیریت محمد قوچانی منتشر می شود عاقبت به خیر نبوده اند ،عدم دقت در رعایت خط قرمزها همیشه برای انان دردسر ساز بوده است.


روزنامه قانون

همه نشریات توقیفی در دولت روحانی

روزنامه ی قانون که از لحاظ پرداخت به طنز جایگاه ویژه ای در میان روزنامه ها دارد در ۱۷ اردیبهشت ماه به دستور دادستانی تهران توقیف شد،چاپ خبری در مورد آزادی یکی از افراد بازداشت شده(رویانیان) در پرونده ستادسوخت، علت توقیف اعلام شده بود، این اتهام به اضافه ی تشویش اذهان عمومی و انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی دلایل توقیف بود، البته اتهامی مثل تشویش که همیشه پای ثابت توقیف است، خیلی مبهم و تفسیر پذیر است ،۵۰ حقوقدان که در میان آنها افرادی چون بهمن کشاورز و نعمت احمدی دیده میشدند، در نامه ای به روحانی خواستار رفع توقیف روزنامه شدند، در نهایت قانون رفع توقیف شد و هم اکنون در حال انتشار است.


روزنامه روزان

همه نشریات توقیفی در دولت روحانی

به دستور دادستانی نمابری به وزیر ارشاد ارسال می شود مبنی بر توقف انتشار روزنامه ی روزان ،روزنامه ای با ۱۵ سال سابقه ی انتشار که از ۵ سال پیش در غالب سراسری منتشر میشد تا قبل از آن روزنامه متعلق به خوزستانی ها بود ،مدیر مسئوول روزان بعدتر در مصاحبه ای گفت وزارت ارشاد موافق توقیف نبوده ،دلیل توقیف هم به طور شفاف اعلام نشد البته گمان ها عکس روی جلد منتظری و ویژه نامه ای که مناسبت پنجمین سالگردش در روزان ترتیب داده شده بود را دلیل توقیف می دانند.متعاقب توقیف این روزنامه خبر بازداشت یغما فشخامی از نویسندگان این نشریه هم به گوش رسید که البته مسوولین امر آن را بی ارتباط به توقیف دانستند.


روزنامه ابتکار

همه نشریات توقیفی در دولت روحانی

۴ اردیبهشت امسال مطلبی با عنوان( برکناری رییس سازمان زندان ها) برای ابتکار دردسر ساز شد ،دادسرای رسانه دستور توقیف ابتکار را داد ،رئیس سازمان زندان ها (غلامحسین اسماعیلی) چند روز پس از درگیری در اوین تغییر کرد و گمانه ها بر این بود که این تغییر در رابطه با اتفاقات اوین بوده است، اما مقام های قضایی اعلام کردند تغییر سمت اسماعیلی بی ارتباط با این مساله بوده است ، در نهایت نهم اردیبهشت ماه ابتکار رفع توقیف شد.


هفته نامه 9 دی

همه نشریات توقیفی در دولت روحانی

هفته نامه ای که متعلق به حمید رسایی نماینده ی خبرساز مجلس می باشد، قبلتر هم به دلیل چاپ کارتونی از محمد خاتمی و انتشار مطالب اقتصادی که در چهارچوب تعریف شده ی این نشریه نیست، توقیف شده است. اما در دی ماه ۹۲ چاپ مطلبی انتقادی از علی لاریجانی، این نشریه بار دیگر توقیف شد و در نهایت ۲ اردیبهشت ۹۳ رفع توقیف شد ،معترضین به توقیف این هفته نامه،انتقادات از حسن روحانی را، دلیل توقیف این نشریه می دانند.


یا لثاراث الحسین

همه نشریات توقیفی در دولت روحانی

ارگان خبری انصار حزب الله به مدیریت عبالحمید محتشم به دلیل آنچه که پخش شایعات و انتشار مطالب خلاف واقع نامیده میشد، توسط هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد، این اتفاق در ۱۷ دی ماه ۹۲ افتاد.البته این نشریه که سابقه ی کمی هم ندارد و در تمام سال های موسوم به اصلاحات به طور مرتب منتشر میشد، در تیرماه امسال رفع توقیف شد واین روزها به حیات خود ادامه می دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آسمان حیف شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج