۱۷۰۱۷۷
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

کدام آنتی ویروس در ایران بیشتر فروش دارد؟

افزایش استفاده از کامپیوترهای شخصی همره، تبلت و گوشی هوشمند در نار افزایش سطح اطلاع رسانی در رابطه با خطر ویروس های رایانه ای موجب شده است که بازار نرم افزارهای آنتی ویروس بیش از پیش بزرگ شده و به این ترتیب شاهد افزایش تنوع در بازار این کالا باشیم.

کدام آنتی ویروس در ایران بیشتر فروش دارد؟





هفته نامه عصر ارتباط - مریم عسگری: افزایش استفاده از کامپیوترهای شخصی همراه، تبلت و گوشی هوشمند در نار افزایش سطح اطلاع رسانی در رابطه با خطر ویروس های رایانه ای موجب شده است که بازار نرم افزارهای آنتی ویروس بیش از پیش بزرگ شده و به این ترتیب شاهد افزایش تنوع در بازار این کالا باشیم.

علاوه بر این، تنوع بالای محصول، برند و قیمت در کنار حضور قوی شرکت های مطرح و نمایندگان رسمی فروش و خدمات پس از فروش و البته افزایش آگاهی خریدارانس ازمانی و کاربران شخصی، موجب شده است که محصولات اورجینال آنتی ویروس نسبت به سال های قبل، بازاری پرمخاطب داشته باشند و در مقابل قفل شکسته ها به حاشیه فرستاده شوند.

البته این موضوع به معنای از دور رقابت خارج شدن نرم افزارهای قفل شکسته یا همخان کرک شده های معروف نیست و آنتی ویروس های قفل شکسته همچنان برخی از مخاطبان وفادار خود را حفظ کرده اند اما در هر حال بخش بزرگی از بازار در تسخیر اورجینال ها است که این موضوع بسیار امیدوارکننده خواهد بود.

کدام آنتی ویروس در ایران بیشتر فروش دارد؟

۶۰ درصد کاربران آنتی ویروس اصل می خرند

به گفته کارشناسان و فعالان بازار آنتی ویروس، در سال های اخیر در پی تلاش نمایندگی های فروش و رسانه ها برای تغییر رفتار مصرف کنندگان و کاهش اعتماد به نمونه های قفل شکسته، وضعیت بازار آنتی ویروس با سال های قبل بسیار متفاوت است و می توان گفت بیش از ۶۰ درصد از کاربران رایانه های شخصی به سراغ آنتی ویروس های اورجینال می روند.

سالارمنش، یکی از فعالان بازار نرم افزار در این باره می گوید: «افزایش تعداد کاربران و همچنین رشد استفاده از کامپیوترهای شخصی همراه در کنار رشد ضریب نفوذ اینترنت و از همه مهمتر افزایش شدید قیمت کالاهای کامپیوتری و دیجیتال موجب شده است که کاربران به دلیل نگرانی از آسیب دیدن سیستم های گرانقیمت خود به فکر استفاده از نرم افزارهای اورجینال آنتی ویروس بیفتند.»

وی افزود: «درحال حاضر نرم افزارهای اصل یا اورجینال جای خود را در بازار باز کرده اند و بسیاری از کاربران حتی حاضرند سیستم های عامل خود را از نمونه های غیراصل انتخاب کنند اما وقتی به انتی ویروس می رسند ترجیح شان نرم افزارهای اصل است. به هر حال نمونه های غیراورجینال نیز همچنان مخاطبان خود رادارند.»

یکی دیگر از فعالان بازار هم با تایید گفته های همکارش می گوید: «امروزه امنیت بحث مهمی است که اکثر کاربران رایانه های شخصی، از پی سی گرفته تا تبلت و حتی گوشی های همراه برای حفاظت از دستگاه خود در مقابل ویروس های مخرب به سراغ راهی مطمئن می روند؛ و انتخاب آنتی ویروس مناسب ساده ترین راه است.»

به گفته وی، حضور نمایندگی های رسمی فروش در کشور و ارائه تسهیلات ویژه و همچنین خدمات یکی دیگر از دلایل رشد بازار آنتی ویروس های اورجینال است. وی افزود: «علاوه بر این موضوع، در سال های اخیر شرکت های عرضه کننده آنتی ویروس تمام تلاش خود را کرده اند تا استفاده از آنتی ویروس های اورجینال را در میان مصرف کنندگان فرهنگ سازی کنند و این تلاش هم نتیجه داده است؛ چرا که طی سال های اخیر حدود ۹۵ درصد از ارگان های دولتی، نظامی و انتظامی و ... به سمت نمونه های اورجینال کشیده شده اند و همچنین کاربران خانگی و شرکتی و ... نیز با توجه به خطراتی که ویروس های مخرب برای سیستم و اطلاعات آنها ایجاد می کند به سمت استفاده از نرم افزارهای امنیتی اورجینال رفته اند.»

به گفته این فعال بازار، رشد تنوع در بازار آنتی ویروس طی سال های اخیر و همچنین عرضه نمونه های تک کاربره، دو کاربره و چند کاربرده باعث شده است تا کاربران در رده های درآمدی گوناگون به خرید نمونه های اورجینال روی آورند. همچنین با توجه به رشد سطح اطلاعات کاربران کامپیوتر و افزایش استفاده از کامپیوترهای شخصی و همچنین اهمیت یافتن حفظ اطلاعات شخصی کاربران روی دستگاه های شخصی، اکثر کاربران کامپیوتر به سراغ نمونه های اورجینال رفته و با خرید نمونه های غیراورجینال اطلاعات خود را به خطر نمی اندازند.»

برندهای محبوب بازار

کسپرسکی، نود ۳۲، نورتون، آویرا، بیت دیفندر، پاندا و مک آفی از برندهای شناخته شده بازار آنتی ویروس هستند که برخی از برندها همچنان به دلیل وجود برخی از مسائل دارای نمایندگی رسمی فروش و خدمات پس از فروش در ایران نیستند اما شرکت های واسطه این مشکل را حل کرده و نمایندگان فروش برخی از این برندها در کشور خدمات خوبی به خریداران ارائه می کنند.

برخی از برندها نیز دارای نمایندگی رسمی در کشور بوده و در ضمن از حمایت یا حتی طرح های تشویقی که شرکت مادر برای برخی خریداران در برخی از کشورها قائل می شود، بهره مند می شوند. علی سیامی، یکی از فعالان بازار آنتی ویروس بازار کامپیوتر پایتخت در مورد برندهای مطرحو پرفروش بازار این نرم افزارها می گوید: «رقابت شدید است و سهم فروش برندها در بازارنزدیک به هم است اتما شاید بتوان گفت که برخی از برندها به دلیل ارائه خدمات پس از فروش مطلوب تر فروش بیشتری دارند.»

به گفته وی، کسپرسکی از برندهایی است که خدمات پس از فروش گسترده ای دارد و سهم فروش بالایی نیز در بازار به خود اختصاص داده است. یکی دیگر از فعالان بازار هم در این باره گفت: «کسپرسکی و نود ۳۲ بیشترین سهم فروش را در بازار آنتی ویروس به خود اختصاص داده اند.»

وی ارائه خدمات پس از فروش مناسب، ارائه راهنمایی و مشاوره ور فع عیب آنلاین یا حتی در محل به مشتریان را از دلایل موفقیت برندهایی نظیر کسپرسکی در ایران دانست.

باشگاه فعالان آی تی سی نیز در آخرین گزارش خود از بازار آنتی ویروس اعلام کرده است که در بازار ایران، آنتی ویروس های برند نود ۳۲ با کسب ۳۴.۳ درصد از سهم محبوبیت بازار در رتبه نخست محبوب های بازار آنتی ویروس ایستاده اند. پس از این برند نیز کسپرسیک با کسب ۲۲.۷ درصد در رتبه دوم محبوب ترین آنتی ویروس بازار ایران قرار گرفته است.

پس از این ۲ برند نیز آویرا با کسب ۱۷ درصد، مک آفی با کسب ۱۰.۳ درصد، نورتون با کسب ۸ درصد و بیت دیفندر با کسب ۷.۲ درصد در رتبه های بعدی محبوبیت بازار آنتی ویروس ایستده اند. براساس این گزارش، سایر برندهای بازار آنتی ویروس نیز تنها ۱.۲ درصد از سهم محبوبیت بازار را به خود اختصاص داده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج