۱۷۰۵۶۱
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

Lenovo YOGA Tablet ۲ Pro و Lenovo Yoga Tablet ۲

لنوو این بار با «یوگا»ها دلتان را می برد!

در این مطلب، دو مدل Tablet ۲ Pro و Yoga Tablet ۲ را انتخاب کرده‌ایم تا زیر ذره‌بین ببریم و ببینیم نتیجه هیجانات لنوو چه از آب در آمده است.

لنوو این بار با «یوگا»ها دلتان را می برد!
برترین ها - ترجمه از فروغ بیداری: لنوو مجموعه‌ای از تبلت‌هایی که پلتفورم ویندوز دارند تولید و عرضه کرده است اما این بار خیلی تهاجمی و پرحرارت به سراغ اندروید رفته و خودش را با ساخت انواع تبلت‌های اندرویدی سرگرم کرده است. یکی از آنها خانواده تبلت‌های یوگا است که در مدل‌ها و با امکانات متفاوت ساخته شده‌اند. در این مطلب، دو مدل Tablet ۲ Pro و Yoga Tablet ۲ را انتخاب کرده‌ایم تا زیر ذره‌بین ببریم و ببینیم نتیجه هیجانات لنوو چه از آب در آمده است.

کم هستند تبلت‌هایی که از طراحی معمولی دست برداشته و نوآوری به خرج داده باشند. عموما همه تبلت‌ها یک طراحی مستطیلی ساده با لبه‌های گرد و خمیده دارند. شاید کلیدهای فیزیکی هم در بخشی از قاب جلوی خود داشته باشند و شاید هم نداشته باشند. اما لنوو از چهارچوب‌های همیشگی خارج شده است.

طراحی

Lenovo YOGA Tablet ۲ Pro

به طور عجیبی این تبلت با بقیه تبلت‌ها فرق دارد. لنوو Yoga Tablet ۲ Pro از نظر طراحی کاملا با بقیه تبلت‌ها متفاوت است. البته این تفاوت در همه خانواده «یوگا» لنوو مشاهده می‌شود. این خانواده به طور کلی با همه فرق دارند و از این نظر هم باید همه‌شان را تحسین کرد. البته به دلیل بدنه بزرگی که دارد، حجم زیادی از کیف را اشغال می‌کند اما در عوض تصاویر بزرگ‌تر و واضحی ارائه می‌دهد و کار کردن را برای کاربر آسان می‌کند. بدنه این دستگاه به صورت ترکیبی از فلز و پلاستیک ساخته شده است.

لنوو این بار با «یوگا»ها دلتان را می برد!

تبلت یوگا Tablet ۲ Pro در پشت قاب خود پایه نگهدارنده دارد و تا ۱۸۰ درجه چرخش را پشتیبانی می‌کند. به لطف همین پایه کوچک، می‌توانید به صورت ایستاده از تبلت استفاده کنید. برای تماشای فیلم یا عکس به صورت دسته‌جمعی این ایده بسیار کاربردی و خوب است و بدون شک همه کاربران از آن استقبال می‌کنند.

در قسمت جلوی بدنه، بلندگوهای باکیفیت Wolfson Master قرار دارند که صدای دالبی و فراگیر دارند. در پشت دستگاه نیز ساب‌ووفر ۵ واتی قرار دارد که بر کیفیت بهتر صدا می‌افزاید.

Lenovo Yoga Tablet ۲

جعبه بسته‌بندی لنوو یوگا ۲ همانند نسخه‌های پیشین است و تغییر خاصی در آن دیده نمی‌شود. با توجه به قیمتی که این تبلت دارد، نباید انتظار داشته باشید جنس آن مثلا از فلز باشد. اما پلاستیکی که در ساخت آن استفاده شده است طرح فلزی دارد و چهره مستحکم و باکلاسی به تبلت داده است. البته با اینکه پلاستیکی است، کمی سنگین به نظر می‌رسد. اما به طور کلی، بدنه آن کاملا ارگونومیک است و استفاده آسانی دارد. حتی با یک دست هم می‌توان از این تبلت استفاده کرد.

لنوو این بار با «یوگا»ها دلتان را می برد!

در اطراف این دستگاه همان کلیدها و پورت‌هایی که در نسخه نخست یوگا دیده بودیم، حاضر هستند. البته یک پایه فلزی هم به آنها اضافه شده است که اجازه می‌دهد تا دستگاه به صورت عمودی هم روی یک سطح صاف قرار بگیرد. این پایه تا ۱۸۰ درجه می‌چرخد.

این پایه بسیار کاربردی است و می‌توانید هنگامی که قرار است با دوستان فیلم یا عکسی را تماشا کنید، از آن استفاده کنید. دیگران لازم نیست کلی وسیله پشت دستگاه بگذارید تا در یک جا ثابت شود. همین که پایه را باز کنید، در هر فرمتی می‌توانید تبلت را قرار دهید. حتی برای برداشتن عکس هم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

یوگا تبلت ۲، بلندگوهای بسیار باکیفیت و های‌دفینیشنِ Wolfson Master نیز دارند که صدای فراگیر دالبی پخش می‌کند.

صفحه نمایش

Lenovo YOGA Tablet ۲ Pro

تبلت‌های اندرویدی اصولا ۱۰ اینچ هستند. اما لنوو این بار یک اندرویدی بزرگ با نمایشگر ۱۳.۳ اینچ عرضه کرده است که رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ پیکسل دارد. این نمایشگر کیفیت Quad HD دارد و از نوع IPS است. این نمایشگر وضوح و کیفیت خوبی دارد. همه جزئیات تصویر در آن عالی دیده می‌شوند و می‌توانید از زنده بودن تصاویر لذت ببرید. بزرگ بودن نمایشگر این لطف را دارد که خیلی واضح‌تر و بزرگ‌تر تصاویر را مشاهده کنید.

لنوو این بار با «یوگا»ها دلتان را می برد!

دمای رنگ‌ها در این نمایشگر ۷۷۵۵ کلوین است. این کمک می‌کند تا رنگ‌ها طبیعی دیده شوند. البته کمی تصاویر سرد دیده می‌شوند اما به دلیل اشباع بودن رنگ‌ها خیلی آزاردهنده نیست. شاید اصلا برخی کاربران این مساله را متوجه نشوند. پسوند Pro که در این نام این تبلت آمده است بیهوده نیست و امکانات و نسبت به نسخه معمولی ویژگی‌های بیشتری دارد.

Lenovo Yoga Tablet ۲

یکی از ایرادهایی که به نسخه اول تبلت یوگا لنوو وارد شده بود، رزولوشن پایین صفحه نمایش بود. خوشبختانه لنوو در طراحی و ساخت نسخه دوم، این شکایت‌ها را لحاظ کرده و یک نمایشگر باکیفیت برای نسخه دوم «یوگا» در نظر گرفته است. نمایشگر ۱۰.۱ اینچ یوگا تبلت ۲، رزولوشن ۱۹۲۰×۱۲۰۰ پیکسل دارد و از نوع IPS LCD است.

لنوو این بار با «یوگا»ها دلتان را می برد!

گرمای رنگ‌ها نسبتا خوب هستند و حدود ۷۳۰۰ کلوین است. البته رنگ قرمز در مقایسه با رنگ‌های سبز و آبی، کمی خلوص و عمق کمتری دارد. این موجب می‌شود که تصاویر تا اندازه‌ای سرد دیده شوند. اما در کل بد نیست. درجه نور این نمایشگر ۳۹۸ نیت است که در لبه‌های قاب صفحه کمتر می‌شود. اما به صورت کلی، کاربر نارضایتی خاصی از این مساله نخواهد داشت.

حافظه و پردازنده

Lenovo YOGA Tablet ۲ Pro

در زیر بدنه این دستگاه، پردازنده چهارهسته‌ای ۱.۸۶ گیگاهرتز با تراشه اینتل اتم مدل Z۳۷۴۵ قرار دارد که معماری آن ۶۴ بیتی است. این پردازنده ۲ گیگابایت رم دارد و پردازنده گرافیکی آن نیز Intel HD Graphics است. سرعت و عملکرد این پردازنده خوب است و حتی کاربر می‌تواند بازی‌های سه‌بعدی را هم در آن اجرا کند.

لنوو این بار با «یوگا»ها دلتان را می برد!

حافظه داخلی تبلت یوگا دو پرو، ۳۲ گیگابایت است. این حافظه به نظر کافی است اما دستگاه از کارت حافظه میکرو اس‌دی هم پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند آن را افزایش دهد.

Lenovo Yoga Tablet ۲

در دل تبلت یوگا ۲، پردازنده اینتل جای خوش کرده است. این پردازنده، ۴ هسته‌ای با سرعت ۱.۳۳ گیگاهرتز از نوع اینتل Atom Z۳۷۴۵ است و بر اساس معماری ۶۴ بیتی ساخته شده است. رم داخلی دستگاه نیز ۲ گیگابایت است. پردازنده گرافیکی تبلت نیز Intel HD Graphics است.

لنوو این بار با «یوگا»ها دلتان را می برد!

بدون شک با این سخت‌افزار به راحتی می‌توان تشخیص داد که تبلت با سرعت و کیفیت خوب همه کارها را مدیریت و اجرا می‌کند. این پردازنده و تراشه برای بازی هم عالی هستند. کاربر می‌تواند از کیفیت و سرعت بسیار خوب تبلت لذت ببرد. از همه بهتر اینکه که دستگاه فناوری صرفه‌جویی در مصرف باتری هم دارد.

حافظه داخلی دستگاه ۱۶ گیگابایت است. خیلی خوب است که لنوو قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه خارجی را نیز در این تبلت ارزان‌قیمت گنجانده است و کاربر می‌تواند با کمک کارت حافظه میکرو اس‌دی، این میزان را افزایش دهد.

دوربین

Lenovo YOGA Tablet ۲ Pro

با اینکه واژه Pro را در انتهای نام این تبلت می‌بینیم اما دوربین آن تغییری نکرده است و همان دوربین ۸ مگاپیکسل که در یوگا ۲ لنوو وجود داشت در این نسخه نیز وجود دارد. این دوربین امکانات خوبی دارد. انواع گزینه‌ها و حالت‌های مختلف دوربین در اختیار کاربر قرار دارد و می‌تواند برخی از آنها را به صورت دستی تنظیم کند و تغییر دهد.

لنوو این بار با «یوگا»ها دلتان را می برد!

به عنوان ایراد می‌توان به سرعت پایین فوکوس دوربین اشاره کرد. دوربین خیلی کند فوکوس می‌کند به طوری که شاید بی‌خیال فوکوس کردن بشوید. خوشبختانه رزولوشن عکس‌ها در این دوربین بالا است و کمک می‌کند تا تصاویر با جزئیات بیشتر ثبت شوند. البته در محیط‌های تاریک نویز تصاویر زیاد است اما در محیط‌های روشن کیفیت تصاویر خوب هستند. به طور کلی، تراز نور سفید، رنگ‌ها و جزئیات تصویر خوب و راضی کننده هستند.

این دوربین توان فیلم‌برداری با کیفیت خوب هم دارد. کیفیت صدا و تصویر ویدئوها عالی نیستند اما خوب هستند. در حالت فیلم‌برداری این دوربین‌ قابلیت فوکوس خودکار مداوم دارد اما سرعت آن پایین است.

Lenovo Yoga Tablet ۲

تا یکی دوسال گذشته، به دوربین تبلت‌ها توجه خاصی نمی‌شد و عموما بیشتر از ۵ مگاپیکسل نبودند. اما در سال‌های اخیر همه روی دوربین ۸ مگاپیکسل سوئیچ کرده‌اند. یوگا ۲ هم دوربینش ۸ مگاپیکسل است. این در حالی است که دوربین نسخه اول این تبلت، فقط ۵ مگاپیکسل بود. کیفیت عکس‌ها و تصاویر این دوربین خوب هستند. رابط‌کاربری دوربین نیز امکانات و گزینه‌های متنوعی برای عکاسی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. حتی در برخی موارد کاربر امکان تنظیمات دستی دوربین را نیز دارد.

لنوو این بار با «یوگا»ها دلتان را می برد!

به عنوان نخستین ایراد می‌توان به سرعت پایین فوکوس دوربین اشاره کرد. دوربین به قدری کند فوکوس می‌کند که شاید دلتان بخواهد بی‌خیال فوکوس کردن بشوید. خوشبختانه رزولوشن بالاتر دوربین در این نسخه جدید، کمک می‌کند تا تصاویر با جزئیات بیشتر ثبت شوند. عکس‌ها نیز شفافیت بیشتری دارند. البته در محیط‌های تاریک نویز تصاویر زیاد است و در مقایسه با دوربین‌های هم‌تراز نمی‌توان گفت که عکس‌های خیلی خوبی دارد. اما تراز نور سفید، رنگ‌ها و جزئیات تصویر خوب و راضی کننده هستند.

این دوربین توان فیلم‌برداری با کیفیت خوب هم دارد. کیفیت صدا و تصویر ویدئوها عالی نیستند اما خوب هستند. در حالت فیلم‌برداری این دوربین‌ قابلیت فوکوس خودکار مداوم دارد اما سرعت آن پایین است.

باتری

Lenovo YOGA Tablet ۲ Pro

قاتل باتری موبایل‌ها و تبلت‌ها، صفحه نمایش است. این مساله در تبلت ۱۳ اینچی لنوو Yoga Tablet ۲ Pro بیشتر نمود دارد. اما خوشبختانه، لنوو باتری ۹۶۰۰ میلی آمپر ساعتی برای آن در نظر گرفته است که تا ۶ ساعت و ۴۳ دقیقه استفاده را پشتیبانی می‌کند. اگر به صورت عادی از دستگاه استفاده کنید، تا یک روز استفاده را دوام می‌آورد.

لنوو این بار با «یوگا»ها دلتان را می برد!

Lenovo Yoga Tablet ۲

در مقایسه با نسخه اول تبلت یوگا، یوگا دو لنوو باتری بزرگ‌تر ۹۶۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که تا ۱۰ ساعت و ۲۸ دقیقه استفاده را پاسخ‌گو است. این اندازه از حد متوسط بالاتر است و می‌توان به عنوان یک مزیت از آن نام برد. از این نظر می‌توان آن را با گوگل نکسوس ۸ ، آمازون Fire HDX ۸.۹ یا اپل Air ۲ مقایسه کرد. با یک بار شارژ کامل، این دستگاه تا ۲ روز استفاده معمولی را پشتیبانی می‌کند.

لنوو این بار با «یوگا»ها دلتان را می برد!

ویژگی های خاص

Lenovo YOGA Tablet ۲ Pro

لنوو این بار با «یوگا»ها دلتان را می برد!

Pico Projector

تبلت یوگا ۲ پرو لنوو یک ویژگی متفاوت و بسیار جالب دارد و آن پروژکتوری است که روی دستگاه نصب شده است. این پروژکتور هر آنچه در نمایشگر پخش می‌شود را در روی هر سطح صافی پخش می‌کند. این ویژگی در هر دو حوزه کاربردی بودن و چندرسانه‌ای بسیار ارزشمند و جالب توجه است. با فشار دادن و نگه داشتن کلید، ۴۰ تا ۵۰ لومن (معيار سنجش‌ ميزان‌ پخش‌ نور) نور پخش می‌کند که تا سطح ۵۰ اینچی را پشتیبانی می‌کند. رزولوشن این تصاویر ۸۵۴×۴۸۰ پیکسل است که گاهی بی کیفیت به نظر می‌رسد. این گزینه امکان تنظیم فوکوس را دارد.

همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، این تبلت برای بیزینس بسیار مناسب است. این پروژکتور نیز مزید بر علت است. یعنی وقتی می‌خواهید پروژه‌ای را پرزنت کنید، می‌توانید از این قابلیت بهره بگیرید و لازم نیست همه سرهایشان در یک نمایشگر کوچک باشد. البته برای اینکه بهترین بهره را از امکانات این پرژکتور ببرید باید محیط تاریک باشد. هر چه تاریک‌تر، بهتر. در فضاهای روشن نور تصویر کم می‌شود و نمی‌توانید تصاویر را به وضوح ببینید.

یکی دیگر از اشکالاتی که به این ویژگی وارد است، این است که برای استفاده از پروژکتور باید تبلت را جابه‌جا کنید تا موقعیت درست آن را بیابید. در این حالت هم استفاده از تبلت دیگر تقریبا ناممکن می‌شود زیرا کوچک‌ترین جابه‌جایی موجب تغییر جای پروژکتور می‌شود.

این ویژگی لنوو Yoga Tablet ۲ Pro بسیار نادر است و این سوال پیش می‌آید که آیا وجود پروژکتور در این تبلت واقعا کاربردی هست یا خیر. پاسخ این است که این امکانِ خاص، نه وزنی به دستگاه افزوده و نه موجب خدشه‌دار شدن زیبایی آن شده است، پس چه اشکالی دارد که حضور داشته باشد. بودن امکانات اضافه - حتی اگر کاربرد کمی هم داشته باشند - بسیار بهتر از نبودنشان است.

Lenovo Yoga Tablet ۲

لنوو این بار با «یوگا»ها دلتان را می برد!

چند رسانه‌ای

تنها اپلیکیشن موجود برای موسیقی در این دستگاه، گوگل Play Music است که به هیچ وجه تازه و جدید نیست و کاربران بسیاری تجربه استفاده از آن را دارند. در قاب جلوی تبلت دو یوگا بلندگوهایی قرار دارد که صدای ۷۴.۶ دسی‌بل منتشر می‌کنند. بدون فعال کردن سیستم دالبی، صداها ظریف و کم‌جان هستند، اما وقتی روی حالت دالبی بگذارید، صدا بسیار خوب و رسا می‌شود.

تماشای فیلم نیز در تبلت لنوو Yoga Table ۲ بسیار لذت‌بخش است. کاربر با کمک پایه‌ای که در پشت دستگاه قرار داده شده است، می‌تواند همانند یک نمایشگر کوچک در این تبلت فیلم تماشا کند. نمایشگر گزینه‌ای به نام Smart Switch دارد که به کاربر اجازه می‌دهد تصاویر با کیفیت و رزولوشن بیشتر تماشا کند. تصاویر در این حالت زنده و شفاف هستند.

کلام آخر

Lenovo YOGA Tablet ۲ Pro

لنوو این بار با «یوگا»ها دلتان را می برد!

پیش از اینکه بخواهیم نظر آخر خود را در مورد تبلت لنوو Yoga Tablet ۲ Pro بیان کنیم، این نسخه، ۵۰۰ دلار قیمت دارد. با این قیمت می‌توان تبلت‌هایی همانند آی‌پد Air ۲ و سامسونگ گلکسی Tab S ۱۰.۵ خریداری کرد که امکانات بسیار خوبی هم دارند. اما لنوو هم در بین آنها حرفی برای گفتن دارد. یوگا Tablet ۲ Pro، نمایشگر ۱۳.۳اینچ و پروژکتور دارد.

Lenovo Yoga Tablet ۲

لنوو این بار با «یوگا»ها دلتان را می برد!

تبلت ۱۰ اینچ Yoga Tablet ۲ لنوو، نه تنها زیبا که ارزان‌قیمت هم هست. قیمت این تبلت، ۲۹۹.۹۹ دلار آمریکا است. درست است که تبلت‌های زیاد دیگری با امکانات بیشتر و بهتر در بازار هست اما این تبلت هم ویژگی‌های خاص خود را دارد که موجب می‌شود کاربران جذب آن شوند. یکی از ساده‌ترین و مشهودترین ویژگی‌هایش، طراحی زیبایی است که دارد. یا مثلا می‌توان به پایه پایین دستگاه اشاره کرد. با اینکه در ظاهر با نسخه سال پیش تفاوت چندانی ندارد، اما در باطن اصلاح شده و تغییرات خوبی در آن صورت گرفته است. از جمله می‌توان به دوربین ۸ مگاپیکسل، یا باتری بزرگ‌تر با میزان شارژدهی بیشتر اشاره کرد.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      عاليه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج