۱۷۰۸۷۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

عکس: هالیوود، پیش از هالیوود شدن

کاشفان اسپانیایی اولین کسانی بودند که به منطقه ای که امروزه هالیوود نام گرفته وارد شدند؛ جایی که سرخپوستان ساکنان بومی آن محسوب می شدند.

فرارو: کاشفان اسپانیایی اولین کسانی بودند که به منطقه ای که امروزه هالیوود نام گرفته وارد شدند؛ جایی که سرخپوستان ساکنان بومی آن محسوب می شدند.

پس از آن این منطقه از سوی دولت اسپانیا به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد و در سال ‌١٨٨٦ مردی با نام«ویلکاکس» بخش شرقی را خریداری کرد و همسرش نام «هالیوود» را برای ان انتخاب کرد. طی چند سال «ویلکاس» با جمع آوری بودجه‌ کافی کلیسا، مدرسه و کتابخانه در این شهر ساخت آن را در سال ۱۹۰۳ به ثبت دولتی و رسمی رساند؛ اما هالیوود به دلیل کمبود آب زیاد دوام نیاورد و در سال ‌١٩١٠ به اجبار به لس‌آنجلس ملحق شد.

اما زندگی هنری این شهر زمانی آغازشد که «دیوید وارک گریفیث» کارگردان مشهور امریکایی همراه گروهی از عوامل فیلمش به ساحل غربی فرستاده شدند تا جایی در نزدیک مرکز لس آنجلس را به لوکیشن فیلم خود تبدیل کنند. اما کمپانی فیلمسازی وی بعد از چند روز تصمیم گرفت محدوده جدید را برای برپایی لوکیشن خود انتخاب کند و از آنجا به دهکده ای در نزدیکی هالیوود امروزی رفت و فیلمبرداری را آغاز کرد.

سال ‌١٩١١ شرکت نستور اولین استودیوی فیلم هالیوود را در یک گوشه این منطقه ساخت و پس از آن «سسیسل دومیل» در کنار «گریفیث» اولین کارگردانانی شدند که در هالیوود فیلم ساختند.
انتخاب این منطقه به عنوان شهرک سینمایی از آن جهت اهمیت داشت که این منطقه از نظر لوکیشن بی‌نظیر بود و با یک ساعت حرکت می‌توانستند به ساحل دریا بروند، همچنان‌که کویر، کوه پربرف و تصویر سرسبز نیز در اختیار فیلمسازان قرار می‌گرفت و به واسطه وجود آب و هوای خشک منطقه، امکان فیلمبرداری نیز در بیشتر روزهای سال فراهم بود.

از سال ۱۹۱۳ فیلمسازان بسیاری برای فیلم ساختن به این منطقه آمدند و صنعت سینما در این منطقه متولد شد تا آنجا که در خلال جنگ جهانی اول هالیوود تبدیل به پایتخت سینمای جهان شد.

مجموعه عکس های زیر منطقه ای که بعدها به هالیوود مشهور شد را در سال های 1880 تا 1910 یعنی پیش از تولد صنعت سینما در آن نشان می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج