سوناتا با امکان شارژر الکتریکی + فیلم
مدل جدید سوناتای هیبریدی از تابستان سال آینده با ویژگیهایی جذاب وارد بازار میشود. این خودرو به صورت پلاگین هیبریدی (PHEV) بوده و میتوان از طریق شارژر الکتریکی، باتریهای آن را شارژ کرد.
پدال: مدل جدید سوناتای هیبریدی از تابستان سال آینده با ویژگیهایی جذاب وارد بازار میشود. این خودرو به صورت پلاگین هیبریدی (PHEV) بوده و میتوان از طریق شارژر الکتریکی، باتریهای آن را شارژ نمود.
نکته مهم این است که باتریهای این خودرو در کف آن قرار گرفتهاند تا فضای بار و سرنشینان کمتر دستخوش تغییر شود. به همین دلیل با وجود صندلیهای تاشوی عقب که به صورت اختیاری ارائه میشوند، فضای صندوق عقب با حجم 376 لیتر در این کلاس، بهترین محسوب میشود.
نیروبخش این خودرو یک موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری با تزریق مستقیم سوخت است که ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. یک گیربکس شش سرعته خوکار نیز به این موتور متصل میگردد. بعلاوه یک موتور ۵۱ اسبی الکتریکی نیز با گیربکس به صورت یکپارچه قرار میگیرد. نیروبخش این موتور، باتریهای ۹.۸ کیلووات ساعتی لیتیوم-پلیمر میباشند که باعث میشوند خروجی موتور این خودرو در مجموع به ۲۰۲ اسب بخار برسد.
مصرف سوخت سوناتای پلاگین هیبریدی در شهر ۶.۱۹ و در بزرگراه ۵.۴۷ و بهصورت ترکیبی ۵.۸۸ لیتر در هر صد کیلومتر میباشد. در حالت الکتریکی کامل میتوان ۳۵.۵ کیلومتر مسافت را طی کرد. شارژ باتریها با برق ۲۴۰ ولت به ۲.۵ ساعت زمان نیاز دارد. این خودرو تا اواخر سال ۲۰۱۵ و بهعنوان مدل ۲۰۱۶ روانه بازار خواهد شد.
تغییرات ظاهری سوناتای هیبریدی نسبت به نسخه بنزینی اندک میباشند. سپر و ضربهگیرها و گلگیرهای جلو، چراغها و جلوپنجره اصلاح شدهاند. کابین نیز تا حد زیادی مشابه سایر مدلها میباشد اما نشانگرهای داشبورد با نوع دیجیتالی تعویض شدهاند. یک نشانگر شارژ باتری نیز کنترل میزان انرژی باقیمانده را آسان میکند.
نکته مهم این است که باتریهای این خودرو در کف آن قرار گرفتهاند تا فضای بار و سرنشینان کمتر دستخوش تغییر شود. به همین دلیل با وجود صندلیهای تاشوی عقب که به صورت اختیاری ارائه میشوند، فضای صندوق عقب با حجم 376 لیتر در این کلاس، بهترین محسوب میشود.
نیروبخش این خودرو یک موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری با تزریق مستقیم سوخت است که ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. یک گیربکس شش سرعته خوکار نیز به این موتور متصل میگردد. بعلاوه یک موتور ۵۱ اسبی الکتریکی نیز با گیربکس به صورت یکپارچه قرار میگیرد. نیروبخش این موتور، باتریهای ۹.۸ کیلووات ساعتی لیتیوم-پلیمر میباشند که باعث میشوند خروجی موتور این خودرو در مجموع به ۲۰۲ اسب بخار برسد.
مصرف سوخت سوناتای پلاگین هیبریدی در شهر ۶.۱۹ و در بزرگراه ۵.۴۷ و بهصورت ترکیبی ۵.۸۸ لیتر در هر صد کیلومتر میباشد. در حالت الکتریکی کامل میتوان ۳۵.۵ کیلومتر مسافت را طی کرد. شارژ باتریها با برق ۲۴۰ ولت به ۲.۵ ساعت زمان نیاز دارد. این خودرو تا اواخر سال ۲۰۱۵ و بهعنوان مدل ۲۰۱۶ روانه بازار خواهد شد.
برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.
در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.
پ
ارسال نظر