۱۷۱۱۸۳
۳۲ نظر
۶۰۵۷
۳۲ نظر
۶۰۵۷
پ

آدری هپبورن؛ آخرین معصوم سینما

سادگی و بی‌ریایی و مهربانی و اصالت و وقار، همراه همیشگی زندگی هپبرن بود و بی‌دلیل نبود که پیتر باگدانویچ او را با لقب «آخرین معصوم سینما» توصیف می‌کرد.

برترین ها : آدری هپبرن در همۀ فیلم‌هایش آن‌قدر خوب و کامل است که برای تماشاگر چاره‌ای جز دوست داشتن‌اش باقی نمی‌گذارد. اما چیزی ورای افسون حضور این ستاره بر روی پردۀ نقره‌ای وجود دارد که او را بین نسل‌های مختلف تبدیل به یک شمایل تکرارنشدنی و ماندگار کرده است. سادگی و بی‌ریایی و مهربانی و اصالت و وقار، همراه همیشگی زندگی هپبرن بود و بی‌دلیل نبود که پیتر باگدانویچ او را با لقب «آخرین معصوم سینما» توصیف می‌کرد.

آدری هپبورن؛ آخرین معصوم سینما

ظاهر نمادین هپبرن از نگاه پسرش این‌گونه است: «مادرم مثل همۀ خانم‌ها حدود سی-چهل تا روسری داشت. عینک آفتابی بزرگ و روسری شیوۀ خوبی برای تغییر چهره‌اش بود و او گاهی اوقات می‌توانست به تنهایی و بدون همراهی دیگران به خرید برود.» دوتی در ادامه می‌گوید: «مادرم ترکیب زیبایی از عیب و نقص بود. او فکر می‌کرد که بینی بزرگی دارد و بیش از حد لاغر و استخوانی است. در آینه به خودش نگاه می‌کرد و می‌گفت: «نمی‌فهمم چرا همه من را این‌قدر زیبا می‌بینند.»

پسر هپبرن و دوتی دربارۀ مشکلات والدینش می‌گوید: «البته این حدس و گمان من است؛ اما فکر می‌کنم حقیقت دارد. مادرم زمان ازدواج با پدرم چهل ساله بود؛ اما همان زمان به خاطر همۀ موفقیت‌ها و اتفاقاتی که پشت سر گذاشته بود خیلی پیرتر به نظر می‌رسید. و پدرم ده سال از مادرم جوان‌تر بود؛ یک پزشک جوان که می‌بایست ستارۀ زنی را که سال‌های زیادی یک شمایل بود همراهی می‌کرد. بین آن دو تفاوت‌های بسیاری وجود داشت. اگر این معادله معکوس می‌شد، مثلا اگر پدرم ده سال مسن‌تر از مادرم بود و یک ذره شخصیت محکم‌تر و مطمئن‌تری داشت، احتمالا رابطۀ آن‌ها خیلی بهتر پیش می‌رفت.»

آدری هپبورن؛ آخرین معصوم سینما

آدری هپبورن در ۴ می ۱۹۲۹ در شهربروسلس بلژیک متولد شد. پدرآدری بانکدار بود و به همین خاطر مجبور بود بین انگلیس، بلژیک و هلند در سفر باشد.

آدری در ۵ سالگی به یک مدرسه شبانه روزی در انگلیس فرستاده شد. سال بعد پدرش برای همیشه خانواده را ترک کرد و از این پس آدری با مادرو دو برادرخوانده­اش به هلند رفتند. اما بدترین دوران زندگی آدری در همین ایام کودکی و در کشور هلند رقم خورد. در سال ۱۹۳۹ هلند تحت تصرف آلمان نازی قرار گرفت و دوران بسیاری بدی برای مردم به وجود آمد. سوتغذیه بسیار شدید و لاغری غیر عادی اندام آدری ماحصل همین دوران بود که بعدها به یکی از مشخصه‌های بارز بازیگری او و یکی از دلایل معصومیت عجیب او تبدیل شد.

بعدها که اوضاع کمی بهتر شد خانواده به آمستردام نقل مکان کرد و آدری فرصت پیدا کرد در کنسرواتوآر آرنهم ثبت نام کند و بعد از سه سال در ۱۹۴۸ به لندن رفت و آموزش­های خود را ادامه داد. در سال ۱۹۴۸ برای بازی در فیلم سینمایی «هلندی در هفت جلسه» تست داد و پذیرفته شد و برای نقشی کوتاه جلوی دوربین رفت. همین حضور کوتاه کافی بود تا دنیای تازه ای به روی او گشوده شود.

آدری هپبورن؛ آخرین معصوم سینما

در همان سال در دو نمایش موزیکال «کفش­های پاشنه بلند» و «سس تارتار» به روی صحنه رفت و این روند با نمایش های دیگر ادامه یافت .

فیلم «تعطیلات رمی» در سال ۱۹۵۳ به کارگردانی ویلیام وایلرنوید ورود ستاره ای جدید را به هالیوود داد. پرنسس اروپایی فیلم «تعطیلات رمی» با شیطنت ها و ملاحت رویایی آدری هپبورن قلب میلیون ها تماشاگر سینما را تسخیر کرد و باعث شد آدری راه صد ساله را یک شبه طی کند.

آدری هپبورن؛ آخرین معصوم سینما

کمپانی پارامونت که به هیچ وجه انتظار نداشت در حضور اسطوره هایی همچون گریگوری پک و ادی آلبرت، آدری جوان و نسبتا گمنام در مرکز توجه قرار بگیرداز فروش بسیار مناسب فیلم خوشحال بود و انتخاب ویلیام وایلر را مورد تحسین قرار داد. شاید به همین دلیل بود که جلوه بی نظیر آدری هپبورن از نظر اعضای آکادمی دور نماند و او اولین جایزه معتبر زندگی هنری خود را دریافت کرد.

در سال ۱۹۵۴ آدری که دیگر بازیگر معروفی بود در کنار همفری بوگارت و ویلیام هولدن قرار گرفت.«سابرینا»، کمدی رمانتیک دل انگیز بیلی وایلدر فیلم تحسین شده بعدی او بود. اما فیلم بعدی او «جنگ و صلح» در سال ۱۹۵۶ بود .

آدری هپبورن؛ آخرین معصوم سینما

وی در این فیلم با مِل فرر هم بازی بود. بازی در این فیلم سه ساعت و نیمه باعث ازدواج این دو با هم شد . ازدواجی که پانزده سال هم دوام داشت. این زوج هنری در چند فیلم دیگر از جمله " با نمک " (۱۹۵۷) و" داستان راهبه" با هم همبازی بودند. وی سپس در دو فیلم تقریبا فراموش شده "خانه های سبز"و"نابخشوده" حاضر شد. آدری در سال ۱۹۶۱ و با فیلم «صبحانه در تیفانی» به کارگردانی بلیک ادواردز مجددا به صحنه اول سینما بازگشت. وی با این فیلم برای بار چهارمین بار نامزد اسکار شد. این فیلم یکی از متفاوت ترین فیلم های پرونده کاری آدری محسوب می شود.

آدری هپبورن سال های آخر عمر خود را به عنوان سفیر ویژه یونیسف به فعالیت های بشردوستانه می پرداخت و از اولین موسسین بنیاد کودک بود. آخرین نقش سینمایی آدری در فیلم «همیشه» ( ۱۹۸۹ ) تصویری حقیقی از او را برای هوادارانش بود، آرام و بشاش با سرزندگی و نشاطی که قدرت و وقار ذاتی اش را جلوه گر می سازد.

یادش گرامی باد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرزاد

      شبیه هانیه توسلیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دماغ دهنش شاید اما چشم بروی آدری زیباتره

    • پاييز

      زيباييش واقعا طبيعيه. چقدر جاي اين زيبايي هاي طبيعي تو دنياي امروز ما خاليه. در ضمن آقاي فرزاد من شباهت زيادي بين اين زن و هانيه توسلي نمي بينم ضمن اينكه هانيه توسلي جراحي زيبايي هم داشته.

      پاسخ ها

      • sara

        یا حسودی یا طرفدار پاشایی

      • پاييز

        نه حسودم نه طفدار پاشايي. دارم ميگم زيبايي طبيعي اين خانم اصلا با چهره هانيه توسلي قابل مقايسه نيست. هانيه توسلي هم بسيار زيباست ولي شبيه آدري نيست. معصوميت و شيريني آدري رو نداره. مثل اينه كه بگيم تمام اين دختراي لب پروتزي لنز گذاشته تو خيابون شبيه آنجلينا جولين.

      • نانا

        سارا جان کاش میشد ادبٍ آدمهایی عین تو رو ، مثل دماغ هانیه توسلی عمل کرد، بلکه بهتر بشه!

    • گندم

      قیافش دوست داشتنیه :)

    • dina

      تمام فیلمهاش را دیدم .عاشق فیلم تعطیلات رمی و سابرینا هستم.

    • niloo

      به نظر من بیشتر شبیه ترلان پروانه س

    • فرشته

      مجله " من وتو " دیگه ؟

    • حسین

      من که عاشقش شدم تنها کسیه که حاضرم مرده بودم ولی الان پیشش بودم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واااا

    • بدون نام

      خخخیلی جیگره

    • ترانه

      به نظر من اگه کسی قرار باشه به عنوان زیباترن زن قرن شناخته بشه ایشون هستن.
      در ضمن ، هانیه توسلی اصلا قابل قیاس با ایشون نیست.

    • نسا

      پس شمامنوندیدید!عین ادریم.اصلا مونمیزنم ایکاش میشدعکسمومیدیدید.شوهرم که میگه عین خودشم

    • بدون نام

      به نظر من ترانه علیدوستی در چهره معصوم و زیبا ,هم ردیف با این بازیگر باشه!!

      پاسخ ها

      • رویا

        میخواسم بگم

      • بدون نام

        نازنین بیاتی از ترانه علیدوستی هم معصوم تره

    • بدون نام

      هانيه توسلي؟!!!! اون كه چشم هاش كوچيكه و دماغش جراحي شده!

    • golbahar

      چهرش معصومیت داره واقعا :) آدم دلش میگیره ک این چهره هم پیر و شکسته میشه و در نهایت از دنیا میره :(

    • لیدا

      چه سطحی نگر! هانیه توسلی یک دهم جذابیت آدری رو نداره.

    • disni

      شباهت زیادی با خانوم توسلی دارن چشاشو دوس دارم

    • pariya

      واااای عاشقشم، ی معصومیت خاصی تو چشماشه، بی عیب ونقص، ی خورده هم شبیه هانیه توسلیه

    • بدون نام

      حالا شبیه هرکی هست. موافقم,اخرش پیر و چروکیه.

    • بدون نام

      باز خوبه خودش رو زیبا نمیدونسته میگفته من دماغم بزرگه, کاش هالیوودیای الانم یکم ازش یاد میگرفتن, همشون فکر میکنم مرکز ثقل زمین اند.

    • رها

      منم شبیه یانگومم جدی میگم اینو همه میگن حالا بگین یانگوم هم زشته

    • بدون نام

      هانیه توسلی چهره گوشتی و زمختی داره چجوری با همچین ظرافت و زیبایی مقایسش میکنید؟!تازه ایشون بازی های خیلی خوبی هم دارن ولی هانیه توسلی همه بازیاش دقیقا شبیه همه . خداوکیلی این هم زیبا بود هم طبیعی هم معصوم هم با استعداد چرا مرلین مونرو باید بشه زیباترین زن تاریخ هالیوود فقط چون شهوت انگیزه اونم به زور عمل غضروف بینی و تغییر رنگ مو و عکسای خیلی لخت و لیزر پیشونی؟!

    • بدون نام

      ازش خيلي خوشم مياد ولي اونقدرا هم معصوم نبود

    • نازنین

      چه اصراری دارید آدمهارو باهم قیاس کنید, هر گلی بوی خودش رو داره, هرچه رنگ و لعاب الکی و جراحی های افراطی کمتر باشن, زیبایی هم معصومانه تر و اصیل تره, واقعا جذابه

    • 6adi

      دوستان درست میگن ، به هانیه توسلی شباهت داره ، البته کم..

    • هانا

      نمیدونم چرا مریلین مونرو زیبا ترین زن هالیوود بشه این خانم به این زیبایی تازه خیلی طبیعی تر و سرزنده تر از مریلینه

    • یاشار

      بهترین بازیگر مرد سینما استیو مک کویین است و بهترین بازیگر زن سینما آدری هپبورن است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج