۱۷۱۲۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بهانه كوچك خوشبختي

چگونه با شاد بودن روح خود را بزرگ سازیم

«شاد بودن» در ظاهر خيلي ساده به‌نظر مي‌رسد اما آدم‌ها ياد گرفته‌اند به‌جاي اين‌كه براي ناراحتي و دلخوري‌شان دنبال دليلي باشند، براي شاد‌بودن دنبال دليل قانع‌كننده‌اي بگردند

چگونه با شاد بودن روح خود را بزرگ سازیم
چگونه با شاد بودن روح خود را بزرگ سازیم

«شاد بودن» در ظاهر خيلي ساده به‌نظر مي‌رسد اما آدم‌ها ياد گرفته‌اند به‌جاي اين‌كه براي ناراحتي و دلخوري‌شان دنبال دليلي باشند، براي شاد‌بودن دنبال دليل قانع‌كننده‌اي بگردند تا بتوانند لبخند بزنند اما ساده‌ترين جمله‌اي كه مي‌توانيد با آن در زندگي‌تان يك شاهكار بزرگ به‌وجود بياوريد اين است: «شادماني دليل نمي‌خواهد» همين! «استريم‌پائولين» نويسنده مشهور موفقيت، در مقاله‌اي به اسم «شادي را انتخاب كن» به شما ياد مي‌دهد چگونه با انتخاب و مديريت درست، شادي را به‌خود هديه كنيد، چگونه آن را بسازيد و از آن براي تعالي روح و جسم خود استفاده كنيد.


شادي به سويت مي‌آيد

در حال حاضر مردم در سراسر دنيا گرايش بسيار زيادي به خواندن كتاب‌هاي روان‌شناسي با معيارهاي مثبت انديشي دارند. بررسي فهرست پرفروش‌ترين كتاب‌هاي نيويورك تايمز نيز نشان مي‌دهد كه كتاب «بازگشت شادي» نوشته توني هسي پرفروش‌ترين كتاب روان شناسي شده است. ما معتقديم آن‌هايي كه اطلاعات خود را بالا مي‌برند و كتاب‌هايي با اين عنوان را مي‌خوانند همان‌هايي هستند كه شادي را انتخاب مي‌كنند. مردمي از اين دست، تصميم مي‌گيرند شاد باشند و حتي در شرايط بد اقتصادي با كمك كردن به يكديگر شادي را به دست مي‌آورند. ما براي شما يك توصيه داريم و آن اين‌كه با كفش آهنين به‌دنبال شادي نگرديد بلكه آن را انتخاب كنيد و با اين انتخاب مطمئن باشيد شادي خودش به سوي شما مي‌آيد.


وقتي شغلت را دوست داري

انسان‌هايي كه شغل‌شان را دوست دارند و محيط كاري خوبي دارند نسبت به آن‌هايي كه از اين مزايا محروم هستند انسان‌هاي شادتري هستند. شايد لازم است اين مورد را نيز به شما يادآوري كنيم كه روان‌شناسان ثابت كرده‌اند موفقيت باعث شادي نمي‌شود اين شادي است كه موفقيت را به همراه دارد. از نظر بيولوژيكي نيز همين كافي است كه بدانيد شادي باعث انتشار دوپامين و سروتونين در مغز مي‌شود. اين مواد ميزان يادگيري مغز را افزايش داده و به سازماندهي، نگه داشتن و بازيابي سريع‌تر اطلاعات كمك مي‌كند.


يك اتفاق ساده

شادي حتما نبايد به خاطر انجام كارهايي بزرگ باشد بلكه اتفاقات ساده زندگي مثل بالا رفتن از يك درخت يا ياد گرفتن سوت زدن مي‌تواند شادي را به شما هديه دهد يعني كارهاي مثبت هر چند هم كوچك باشند اگر هر روز تكرار شوند تغييرات بزرگي را در ساختارهاي عصبي مغز ايجاد مي‌كنند و با ايجاد تغييرات كوچك در روزهاي عادي زندگي است كه شادي به سمت انسان مي‌آيد. به عبارتي شما شادي را انتخاب كرده و براي ماندگار شدنش مديريت كرده‌ايد. فراموش نكنيد كه شادي‌هاي كوچك راندمان كاري را نيز بالا مي‌برد و مديران تجاري باهوش و موفق با درك اين فرآيند و بررسي اهميت آن، زمينه شادي كارمندان خود را فراهم مي‌كنند. آن‌ها همان افرادي هستند كه بهترين‌هاي امروز دنياي تجارت را تشكيل مي‌هند.


ساختار مغزتان را تغيير دهيد

بودا مي‌گويد: «اعصاب از شادي، عشق و خرد تشكيل شده است».نظريه انعطاف پذيري مغز كه ۴۰ سال پيش مطرح شده است ثابت مي‌كند كه با تفكر و به شرط خواستن، مي‌توان ساختارهاي مغز خود را تغيير داد. محققان مي‌گويند با تمركز‌كردن، مي‌توان انرژي و اطلاعات را به‌طور مستقيم به مدارهاي عصبي هدايت كرده و به اين ترتيب مي‌توان فعاليت‌هاي مغز و ساختار آن را تغيير داد. آن‌ها مي‌گويند:‌ «تمركز بر افكار مثبت به جاي تصورات منفي ساختار مغز را تغيير مي‌دهد. به عبارتي هر بار كه فردي مثبت انديشي كند كمي از ساختار عصبي مغزش تغيير مي‌كند. تكرار اين عمل روزي چندبار به‌مدت طولاني مي‌تواند تمام ساختار مغز را تغيير داده و فرد را به انساني شاد كه حس خوشبختي دارد تبديل كند.»

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

چگونه با شاد بودن روح خود را بزرگ سازیم

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج