۱۷۱۴۵۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

قیمت طلا افزایش یافت

طلا در بازار جهانی با نشانه‌های کندی اقتصادهای جهان که تقاضا برای این فلز زرد به عنوان پناه مطمئن سرمایه را تقویت کرده، از مرز ۱۳۰۰ دلار عبور کرد.

خبرگزاری ایسنا: طلا در بازار جهانی با نشانه‌های کندی اقتصادهای جهان که تقاضا برای این فلز زرد به عنوان پناه مطمئن سرمایه را تقویت کرده، از مرز ۱۳۰۰ دلار عبور کرد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۶.۱۰ دلار یا ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۳۰۰ دلار رسید. این فلز پیش‌تر به ۱۲۹۷ دلار رسیده بود و به سوی هفتمین صعود روزانه متوالی پیش می‌رود که طولانی‌ترین روند صعود از ۱۸ فوریه سال گذشته است.

ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان و معیار سنجش رضایت سرمایه گذاران است، هفته گذشته ۳.۳ درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش از ماه مه سال ۲۰۱۰ است.

بازارهای مالی با نگرانی منتظر نتایج نشست پنج شنبه جاری بانک مرکزی اروپا هستند. اقتصاددانان در نظرسنجی بلومبرگ پیش بینی کرده اند ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا با اعلام تدابیر محرک مالی جدید در نشست هفته جاری این بانک، بزرگترین گام را در حمایت از اقتصاد منطقه یورو بردارد. تحلیلگران می‌گویند تاثیر هر گونه تدابیر سیاست تسهیل مقداری پول از سوی بانک مرکزی اروپا تاثیر مثبتی بر طلا خواهد داشت. طلا پیش از این هم قبل از اعلام تدابیر محرک مالی از سوی بانک‌های مرکزی غربی صعود داشته است.

سرمایه گذاران پس از دو سال بی‌اعتنایی به طلا، در پی این نگرانی که رشد اقتصاد آمریکا برای جبران ضعف اقتصادهای دیگر کافی نخواهد بود، بار دیگر به سوی طلا بازگشته اند. سیاستگذاران در اروپا و آسیا برای اجرای سیاست‌های محرک مالی جدید در بحبوحه خطر تورم منفی تحت فشار قرار گرفته اند. صندوق بین المللی پول همانند بانک جهانی در گزارش اخیر خود دورنمای رشد اقتصاد جهانی را تنزل داد.

قیمت طلا هفته گذشته پنج درصد رشد کرد که بیشترین رشد در ۱۸ ماه گذشته بود زیرا سرمایه گذاران در پی تصمیم بانک مرکزی سوییس در پایان دادن به کنترل ارزش فرانک در برابر یورو که بازارهای مالی و ارزی را دچار نوسان کرد به بازار طلا روی آوردند. این فلز ارزشمند از ابتدای امسال تاکنون ۹.۳ درصد صعود کرده است.

طلا سال گذشته تحت تاثیر صعود بازارهای سهام و بهبود اقتصاد آمریکا که تقاضا برای این فلز را کاهش داد، ۱.۵ درصد کاهش یافت البته این میزان کاهش در مقایسه با سقوط ۲۸ درصدی طلا در سال ۲۰۱۳ اندک بود.

قیمت طلا در فاصله دسامبر سال۲۰۰۸ تا ژوئن سال ۲۰۱۱ در پی اجرای تدابیر محرک پولی بانک مرکزی آمریکا که با هدف پشتیبانی از رشد اقتصادی این کشور انجام گرفت، جهش ۷۰ درصدی را تجربه کند اما در سال ۲۰۱۳ با اعلام آغاز تعدیل این تدابیر، جذابیتش را به عنوان دارایی مطمئن از دست داد و ۲۸ درصد سقوط کرد که بزرگترین سقوط در بیش از سه دهه گذشته بود.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر هر اونس نقره برای تحویل در مارس ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۷.۹۵۶ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل در مارس در بازار بورس کالای نیویورک ۳.۲ درصد جهش یافت وبه ۷۷۸.۷۵ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل در فوریه ۱.۴ درصد رشد کرد و به ۱۲۸۶ دلار رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج