۱۷۱۶۷۰
۵۰۲۴
۵۰۲۴
پ

پاسخ مثبت رهبر کره شمالی به پوتین

روسیه اعلام کرد که کره شمالی پیامی مثبت را در خصوص دعوت ولادیمیر پوتین از رهبر این کشور به منظور سفر به روسیه فرستاده است.

ایسنا: در صورتی که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دعوت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را برای سفر به این کشور بپذیرد، این نخستین سفر خارجی او از زمان رسیدن به رهبری کره شمالی در سال ۲۰۱۱ خواهد بود.

مسکو و پیونگ یانگ به دنبال بهبود روابط خود بوده و کره شمالی در پی جلب حمایت روسیه برای مقابله با اتهامات مطرح شده علیه این کشور در خصوص مسئله حقوق بشر در سازمان ملل است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به سوالی در خصوص جواب پیونگ یانگ به درخواست پوتین برای سفر رهبر کره شمالی به روسیه گفت:‌ نخستین پیامی که در این خصوص دریافت کردیم مثبت بود.

با این حال سرگئی لاوروف که این اظهارات را امروز (چهارشنبه) در کنفرانسی خبری مطرح کرد درباره این پیام به جزئیات بیشتر اشاره نکرد.

ماه گذشته میلادی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد، رهبر کره شمالی از سوی پوتین به منظور شرکت در جشن سالگرد پیروزی مسکو بر آلمان نازی درجنگ جهانی دوم که هر سال در ۹ مه برگزار می‌شود، به روسیه دعوت شده است.

چندی پیش یک کمیته مسئول حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای خواهان آن شد که شورای امنیت، کره شمالی را به دلیل ارتکاب جرائمی علیه بشریت به دادگاه کیفری بین‌المللی ارجاع دهد. روسیه به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت که امتیاز وتو دارد، می‌تواند جلوی چنین اقدامی را بگیرد. مسکو همچنین برای آنکه صادرات گاز طبیعی خود به کره جنوبی را افزایش دهد به همکاری کره شمالی نیاز دارد.

لاوروف همچنین گفت که کره شمالی آماده از سرگیری مذاکرات بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای این کشور است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج