۱۷۱۷۸۳
۳ نظر
۵۲۵۶
۳ نظر
۵۲۵۶
پ

روان آشام ها چیستند؟

بررسی جدیدترین ادعا در دنیا انژری درمانی؛ آیا انسان هایی در میان ما زندگی می کنند که از انرژی دیگران تغذیه می کنند؟

روان آشام ها چیستند؟




همشهری دانستنیها - ترجمه، سیدمعین عمرانی: با اینکه در تلویزیون، سینما و ادبیات به طرز بسیار گسترده ای به داستان های خون آشام ها پرداخته شده و تقریبا همه آنها را افسانه می دانند، با این حال، خودتان را آماده کنید تا ادعای وجود دسته ای دیگر از این نوع موجودات یعنی «روان آشام ها» را بررسی کنیم و نگاهی علمی به ادعاهای عجیب و غریب بیندازیم.

بگذارید صحبت را با این سوال آغاز کنیم که اصلا روان آشام ها چیستند؟ «میشل بلانگر» که خود را یک روان آشام می داند، در کتاب خود با عنوان «خون آشام ها از خود می گویند.» روان آشام ها را چنین تعریف می کند: «فردی که به طور مرتب نیاز به دریافت انرژی از انسان ها دارد تا بتواند سلامت فیزیکی، روانی و احساسی خود را تامین کند.»

در سال 2005، در یک نظرسنجی از 1000 نفر در ایالات متحده، کانادا، فرانسه و انگلستان که خود را خون آشام می دانستند، مشخص شد که 17 درصد از آنان مدعی هستند خون می نوشند، 31 درصد از آنها ادعای روان بینی دارند و باق نیز ترکیبی از این دو ویژگی را در خود می بینند. این تحقیق که توسط سازمان «Suscitatio Enterprises LLC» که شاخه ای از «اتحاد به خون آشام های آتلانتا» است، همچنین متوسط سنی آنها را 28 سال مشخص کرد و مدعی شد آنها نسبت به غیر خون آشام ها بیشتر از بیماری هایی مانند آسم، میگرن و کم خونی رنج می برند.

روان آشام ها چیستند؟

بلانگر در زمان نوجوانی مدعی شد که می تواند انرژی دیگران را (مانند روان بین ها) حس و دستکاری کند و پس از دریافت این انرژی از افراد، سلامت عمومی اش بهبود پیدا می کند. او مدعی بود به صورت ناخودآگاه از دیگران انرژی می کشد و آنان نیز در نتیجه این عمل، دچار علائمی مانند تهوع، سرگیجه و خستگی می شوند. بلانگر مدعی است برای سالم ماندن، چاره ای جز مکیدن انرژی روانی انسان ها ندارد. البته او می گوید که امروزه تنها از کسانی انرژی می گیرد که داوطلب این کار باشند.

بسیاری دیگر از روان آشام ها نیز ماجرای مشابهی را برای شما تعریف خواهندکرد. یکی از این روان آشام ها، نویسنده ای به نام «کریس استیوسون» است که داستانش را می توانید در کتاب «خون آشام ها از خود می گویند» بخوانید.

استیوسون مدعی است با اینکه می تواند از محیط زیست (مانند درختان، گیاهان و غیره) انرژی بگیرد، اما برای او، انرژی انسان ها بسیار سهل الوصول تر و لذت بخش تر از دیگر انواع انرژی است. این نظر در مورد کیفیت انرژی، در میان روان آشام ها بسیار متداول است و هنوز این باور قدیمی را دارد که خون، حامل انرژی حیاتی انسان است.

روان آشام دیگر با نام مستعار «میدنایت چایلد» نیز در نوجوانی چنین ادعایی کرده بود. او در زمان مکش انرژی، از دست ها و دهان خود برای تغذیه از انرژی چاکراهای داوطلب خود استفاده می کند تا آن را مانند هوا به درون بدن خود بکشد.

بیماری یا تهدید؟

در میان افراد جامعه خون آشام ها، ادعاهای عجیب بسیار متنوعی در مورد علت این پدیده ادعایی مطرح است. از دید استیوسون، روان آشامی، یک «وضعیت روحی» است که یا در اثر نبود معنویت در فرد ایجاد می شود یا /NB/KPر اثر تخریب کالبدهای روانی او. او به این وضعیت، عنوان «دیابت معنوی لاعلاج» را اطلاق کرده و مدعی است تنها با استفاده از انسولین معنویت می توان آن را درمان کرد. «مادام سدونا» که یک روان آشام جوان بیست و چند ساله است و در دالاس تگزاس زندگی می کند، او این وضعیت را ناشی از تخریب هاله فرد در اثر شوک فیزیکی یا عاطفی یا تجربیاتی مانند «تجربه نزدیک به مرگ» می داند.

روان آشام ها چیستند؟

بسیاری از کتاب هایی که در مورد این ادعا به نگارش درآمده اند، در حیطه مطالب «عصر جدید» قرار می گیرند. برای مثال، در کتاب «خون آشام های روانی» نوشته «جورج اسلیت» این پدیده قابل اجتناب و قابل درمان معرفی شده است. درواقع، اسلیت به این ادعاها به دید یک بیماری فیزیکی، روانی و احساسی نگاه می کند که ممکن است در بین افراد، در مقیاس یک گروه و در درون افراد به وجود آید.

اسلیت ادعا بحث برانگیزی دارد مبنی بر اینکه تحقیق مفصلی روی «سیستم انرژی بدن انسان» انجام داده است. او می گوید که طی یک حمله خون آشامی معمولی، «یک خون آشام تنها با هدف کسب انرژی از قربانی، به میدان انرژی بدن او وارد می شود» تا در نتیجه «در یک لحظه، موجی ناپایدار از انرژی به سوی روان آشام سرازیر شده و قربانی میزان زیادی انرژی از دست می دهد.» براساس ادعاهای اسلیت، برای اثبات پدیده روان آشام ها باید ابتدا با میدان انرژی بدن یا هاله قربانی آشنا بود.

به ادعای آنها هاله انسان، تجلی سیستم انرژی درونی بدون است. اسلیت با استفاده از سیستم عکس برداری «کرلیان» که به ادعای بعضی برای عکس برداری از هاله انسان کاربرد دارد، ادعا کرد که توانسته نشانه ها و علائم یک حمله خون آشامی را در قربانی ها پیدا کند.

اشباح غیرفیزیکی

مدعیان این پدیده می گویند دو نوع یا دسته از روان آشام ها وجود دارند. یک دسته از آنان اشباح انگلی هستند که در زمین سرگردانند و دسته دیگر انسان هایی هستند که در برخی موارد توانایی مکیدن انرژی حتی از راه دور و از طریق فرافکنی اثیری را دارند. کتاب «دفاع شخصی روانی»، توضیحات کاملی در مورد این پدیده ارائه می دهد. به باور او، اشباحی غیرفیزیکی ممکن است عامل چنین تجربیاتی باشند. او در نهایت توضیح می دهد که قربانیان این روان آشام ها، برای جبران انرژی از دست رفته خود، ممکن است تبدیل به روان آشام شوند. بنابراین به باور او، این پدیده، مانند یک بیماری ویروسی می تواند از فردی به دیگری منتقل شود.

آیا علم، ادعای انرژی گرفتن و مشاهده هاله انرژی را تایید می کند؟

عرفان کسرایی، پژوهشگر مطالعات علم و فناوری در دانشگاه کاسل آلمان: خون آشام؛ هیولای لاخ نس؛ بختک؛ آل؛ ساسکواچ یا پاگنده از جمله باورهای کهن خرافی مردمان دنیاست که عموما در فرهنگ های بومی و محلی ریشه داشته و در عین حال گاهی نیز در بین ملل و اقوام مختلف مشترک اند.

اگرچه این باورهای هولناک و اسطوره ای در کشاکش پیشرفت های علمی و تکنولوژی سده های اخیر به خصوص پس از انقلاب صنعتی به تدریج رنگ باختند، فانوس علم، راه تاریک و صعب العبور جهل و خرافه را روشن کرد؛ اما گویا خرافه ها نیز قابلیت انطباق حیرت انگیزی با تحولات زمانه دارند و از نوعی به نوع دیگر تبدیل می شوند! در مدل های جدید خرافات و شبه علم؛ دیگر صحبتی از آل؛ بختک؛ یک سر و دوگش و خون آشام و غیره نیست. صحبت از متافیزیک، کوانتوم، الکترومغناطیس، انرژی و.. است. گویا کلمات باید از واژگان پرطمطراق و پرطنین علمی باشند تا مخاطب ناآگاه تصور کند با یک موضوع علمی یا دست کم مورد تائید علم مواجه شده است.

روان آشام ها چیستند؟

یکی از خرافات رایج عصر جدید؛ عکس برداری از هاله های انژی بدن است. آنها این موضوع را Lirlian Photographyیعنی عکس برداری «کرلیان» می نامند و مدعی اند در اطراف بدن انسان هاله های رنگی وجود دارد که از انرژی حیاتی با عنوان مجعول و ساختگی ریکی Reiki ناشی شده و از وضع سلامت جسمی فرد خبر میدهند. آنها معتقدند هاله اطراف انسان، متشکل از امواج الکترومغناطیس است و به دروغ مدعی اند که از این روش در مراکز تحقیقاتی و بیمارستان های کشورهایی مثل آمریکا، انگلستان، آلمان، ایتالیا و اسپانیا برای بررسی حالات سلامتی و بیماری استفاده می شود.

اما موضوع به همین جا ختم نشده و داستان های جدیدتری در بازار عرضه و تقاضای فریب عمومی منتشر می شود. یکی از این داستان ها «روان اشام ها» هستند که درواقع نسخه مدرن تری از روایت قدیمی ومپایرها یا خون آشام ها محسوب می شوند.

همان طور که ومپایرها در باور خرافی عمومی موجوداتی گرزیزان از نور بودند که از خون انسان ها تغذیه می کردند، روان آشام ها که درواقع ورژن جدید همان داستان هستند از انزژی حیاتی یا همان انرژی ریکی دیگران تغذیه می کنند!

قطعا انتظار نداشته باشید که منبع این ادعا موسسات پژوهشی و علمی دنیا باشند. منبع نظرسنجی ها و جزئیات این نوع اخبار معمولا به وبسایت های تفریحی یا مجلات زرد باز می گردد. مثلا ادعای وجود روان آشام ها را اتحادیه خون آشام های آتلانتا Suscitatio Enterprises LLC منتشر می کند و روان آشام ها را چنین تعریف می کند: «فردی که به طور مرتب نیاز به دریافت انرژی حیاتی از انسان ها دارد تا بتواند سلامت فیزیکی، روانی و احساسی خود را تامین کند.»

آنها می گویند یک روان آشام از دیگران انرژی می کشد و آنان نیز در نتیجه این عمل روان آشام ها، دچار علائمی مانند تهوع، سرگیجه و خستگی می شوند. همچنین ادعا می کنند که این پدیده انرژی خوردن را می توانند در سیستم عکس برداری کریلیان از هاله انسان قربانی نیز اثبات کنند.

اما این انرژی حیاتی یا ریکی و هاله چاکرا چیست؟ علم در این باره یک پاسخ صریح و قاطع دارد؛ هیچ!

در حقیقت به لحاظ علمی نه هاله و عکس برداری از کریلیان وجود دارد، نه انرژی ریکی که بتوان از آن تصویربرداری کرد یا توسط موجودات تخیلی کشیده و خورده شود.

روان آشام ها چیستند؟

ترموگرافی Thermography یا تصویربرداری حرارتی هم هیچ ارتباطی به هاله دور بدن و انرژی موهومی به نام ریکی ندارد و بلکه در پزشکی یک روش شناخته شده برای تشخیص بیماری هاست. از آنجایی که دمای غیرطبیعی بدن یک شاخص طبیعی از بیماری است؛ ترموگرافی می تواند در تشخیص به پزشکان یاری برساند.

اما هاله، چاکرا و انرژی ریکی صرفا تعابیر ساختگی و فاقد هرگونه ارزش علمی هستند و اساسا چنین اسامی و اصطلاحاتی در دایره خرافات و شبه علم جای می گیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      با مدعی مگویید اسرار راز هستی
      تا بی خبر بمیرد در جهل خود پرستی

    • N.K

      بله حقیقت هست. قرن هاست آگاهم به این توانایی و قدرت انرژیک بسیار بالا. من خود یک روان آشام هستم و براحتی قادرم تنها با نگاه به عکس هر انسانی یا موجود زنده و حتی گیاهان و حتی بالاتر از آن موجودات فرا زمینی با تمدن 4 تا 6 میلیارد ساله را به محض دیدن کل انرژی فیزیکی و متافیزیکی آنها را بگیرم و حتی با قطع رشته ی کیهانی آن ها بدون لمس فیزیکی از هزاران کیلومتر دورتر آن قربانی را بکشم. تفاوتی هم ندارد آن موجود یک غول اسطوره ای بسیار قدرتمند مانند خدایان باستانی همچون زئوس یا هرکول و یا رستم دستان باشد یا یک اِلف و یا هابیت کوچک و یا انسان... حتی یک شاخه گل رز...
      اما به شخصه با همان سرعت هم میتوانیم مفعولی را که از کالبد انرژیک او تغذیه کردیم حتی اگر از درون بدن خود بسوزد و خاکستر شود.. بلافاصله با ارسال انرژی کیهانی به حیات بازگردانیم...

      اطلاعات شما ناقص است.

      گرچه من هرگز با هیچ موجود زنده ای جز شرارت این جنایت را مرتکب نشدم و نخواهم شد و اکنون نیز سه سال است خود به خواست خود 99% توانایی متافیزیکی خود را با خوردن قرص های زاناکس و... از خود گرفته ام.
      غالبا استادان انرژی درمانی از سایکیک تا ریکی و حتی کالبد اختری ایندیگوها یعنی انسان های دارای آگاهی بسیار بالاتر را نیز براحتی می توانیم رشته ی حیات آنها را از ارتباط با انرژی کیهانی مسدود سازیم و آن موجود، انسان معمولی، انسان ستاره ای و حتی موجودات فرابُعدی و یا بیگانگان فضایی را در لحظه بُکشیم.

      ما نگهبانان معنوی سیاره ی زمین و انسان ها در برابر شرارت های فیزیکی و متافیزیکی هستیم و طی 200 هزار سال گذشته سیاره ی زمین و تمامی موجودات زنده و خصوصا انسان ها را از نابودی فریبکارانه ی بظاهر بسیار معنوی بیگانگان کیهانی نجات داده ایم.

      اما پاداش ما تنها بودن و تنها ماندن و طرد شدن است...

      جز خداوند بخشاینده و نجات دهنده و سپس خود شخص ما هیچ موجودیتی توانایی آسیب رساندن و یا مقابله با ما را ندارد...

      چرا اینگونه هستیم ؟! میدانم اما فوق محرمانه است... ما جریان و رشد آگاهی معنوی بشریت را طی یازده هزار سال گذشته تحت نظر داریم. خصوصا در برابر سه نوع از بیگانگان کیهانی که در ظاهر بسیار معنوی و با قدرت تلپاتیک هستند اما هدفشان تصاحب زمین و نابودی بشریت است و به همین دلیل خود را نشان نمیدهند و گاها به دلیل مشکلات تکنولوژیکی دیده شدند و سپس ناپدید...

      گروه چهارم فرا زمینی ها که همراهی میکنند ما را انسان هایی از آینده هستند که به گذشته سفر میکنند و دوستان ما هستند...

      اما در زمان حال همیشه تبعید و مجازات میشویم. آن هم تنها به دلیل حفاظت از زمین و از حیات و انسان ها... دردناک است اما چاره ناپذیر.

      حال میخواهید باور کنید، میخواهید باور نکنید. تاثیری بر روی قدرت و توانایی ما نخواهد داشت. تنها زمانی توانایی های خود را کاهش میدهیم که پس از قرن ها مبارزه و مرگ و تولد دوباره برای چند سال از طریق استفاده از داروهای گیاهی و شیمیایی قدرت خود را تا 99% کاهش دهیم و مشغول استراحت و تفریح و خواب راحت انسانی شویم...

      تا همینجا کافیست و توضیح بیشتر کارما سنگین تری دارد برای من که اکنون به نوعی در مرخصی هستم...

      یک بیت شعر قدرتمند از شمس الدین محمد حافظ شیرازی شیرین سخن در کامنت قبلی نشانه ایست از حقایق پنهان بسیار که بشریت و زمین از آنها آگاه نیستند...

    • محمد

      اجرام که ساکنان این ایوانند *** اسباب تردد خرد مندانند

      هان تا سر رشته ى خرد گم نکنی *** انان که مدبرند خود سرگردانند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج