جاباما
۱۷۲۷۱
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

آموزش ساخت جاجورابی

بي شك شما هم با ديدن روبان‌هاي رنگارنگ و زيبايي كه در فروشگاه‌هاي لوازم خياطي وجود دارد، به اين فكر افتاده‌ايد كه با روبان‌هاي رنگي چگونه خانه‌تان را تزئين كنيد.

آموزش ساخت جاجورابی
آموزش ساخت جاجورابی

بي شك شما هم با ديدن روبان‌هاي رنگارنگ و زيبايي كه در فروشگاه‌هاي لوازم خياطي وجود دارد، به اين فكر افتاده‌ايد كه با روبان‌هاي رنگي چگونه خانه‌تان را تزئين كنيد. براي اين كار لازم نيست كه حتما خياطي بلد باشيد يا يك خياط حرفه‌اي باشيد. تنها چيزي كه لازم است اين است كه بتوانيد با پارچه‌هايي كه در خانه‌تان مانده و با خريد كمي روبان چيزهاي جالبي را براي خانه‌تان درست كنيد.يكي از چيزهايي كه خيلي در خانه لازم مي‌شود داشتن جايي براي جوراب‌هاست. اگر اهل سليقه باشيد و نخواهيد كه جا‌جورابي را از مغازه‌هاي بيرون تهيه كنيد مي‌توانيد به راحتي اين كار را خودتان انجام دهيد.

وسایل مورد نیاز
  • ‌قيچي ‌سوزن و نخ كوك
  • ‌متر خياطي ‌سوزن ته‌گرد
  • ‌روبان ساتني 2‌سانتي: 3‌متر
  • ‌پارچه:‌50 سانت
  • روبان حريري
  • ‌صابون خياطي يا مداد


برش بزنيد

پارچه را يك لا كرده و در 2 اندازه تكه زيري 45×35 و تكه رويي 60×27 سانتي‌متر برش بزنيد. سعي كنيد حتما 2 پارچه غيرهمرنگ برداريد تا تضاد رنگ جاجورابي‌تان را زيبا‌تر كند.


آموزش ساخت جاجورابی

پيلي بدوزيد

لبه بالايي تكه رويي را به وسيله روبان(روبان را تا مي‌زنيم)پاكدوزي مي‌كنيم. وسط تكه‌رويي و تكه‌زيري را با خط‌كش پيدا مي‌كنيم و از بالا تا پايين خط مي‌كشيم. بعد از اين كار وسط تكه رويي را به اندازه ۵ سانتي‌متر پيلي مي‌دوزيم. ارتفاع پيلي بهتر است بيشتر از ۵سانتي‌متر نباشد. لازم به ذكر است كه پيلي براي اين است كه تكه رويي اندازه تكه زيري شود.


روي هم بچينيد

تكه رويي را روي تكه زيري گذاشته به‌طوري كه خط وسطي كه براي هركدام كشيديم روي هم بيفتد. سپس تكه رويي را روي تكه زيري مي‌گذاريم و دور‌تا‌دور آن را به جز سر جا‌جورابي كوك مي‌زنيم. تكه‌رويي كوتاه‌تر از زيري مي‌شود زيرا در جاجورابي است. خط وسط جاجورابي را نيز با ساتن 2‌سانتي كوك مي‌زنيم، سپس به وسيله چرخ خياطي 2طرف روبان وسط را مي‌دوزيم.


آموزش ساخت جاجورابی

دور جاجورابي را با روبان بدوزيد

روبان ۲ سانتي را طوري دور جاجورابي مي‌گذاريم كه يك‌سانتي‌متر آن روي جاجورابي و يك‌سانتي‌متر ديگر آن پشت جاجورابي باشد. در گوشه‌هاي جاجورابي روبان ۲ سانتي را بايد زاويه بدهيم تا بتوانيم جهت آن را تغيير بدهيم. هنگام دوخت روبان به دور جاجورابي در ۲ گوشه بالاي جاجورابي بايد ۲ حلقه ايجاد كنيم تا بتوانيم آن را به جاجورابي اضافه كنيم. حلقه به اين صورت است كه وقتي به گوشه كار رسيديم روبان همچنان تا مي‌خورد و آن را از وسط لايه زيري به سمت انتهاي سر جاجورابي مي‌دوزيم و در انتها يك حلقه ايجاد مي‌كنيم، انتهاي حلقه را به زير مي‌بريم، دوباره روبان را برمي‌گردانيم و تا پايين مي‌دوزيم.مسير دوخت‌ها را چرخكاري مي‌كنيم. در نهايت جاجورابي را اتو مي‌كنيم تا اين‌كه دور‌تا‌دور آن صاف شود.


آموزش ساخت جاجورابی

ساخت گل با روبان حريري

۶۰ سانتي متر روبان حريري يك سانتي را برمي‌داريم و شروع به كوك زدن آن مي‌كنيم. هرچه كوك‌ها ريزتر باشد گل قشنگ‌تر مي‌شود. آن‌قدر كوك مي‌زنيم تا ۱۰‌تا ۱۵‌سانتي‌متر از آن بماند. سپس آن را بست مي‌زنيم، يعني چند كوك روي هم مي‌زنيم تا انتهاي آن بسته شود.نخ را جدا نمي‌كنيم و وقتي كه روبان را از داخل به سمت بيرون پيچيديم از پشت‌كار چند كوك مي‌زنيم تا محكم شود. وقتي آماده شد براي برگ گل روبان سبز را از بالا تا مي‌زنيم و ادامه آن را آويزان مي‌كنيم. ۲بار اين كار را انجام مي‌دهيم، آن را زير گل قرار مي‌دهيم و كوك مي‌زنيم. در آخر گل را به بالاي جاجورابي وصل مي‌كنيم. مي‌توانيد از گل‌ها بيشتري براي تزئين جاجورابي استفاده كنيد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

آموزش ساخت جاجورابی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • داود

      بابا خسته نباشید . مردم موشک میسازند شما جا جورابی یاده ما میدی . چه چیز جدید ، یه فکر نو ، یه ابتکارجدید . موفق باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج