۱۷۳۲۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

دفاع جنجالی از دیکتاتور حاشیه ساز شد

مبارك به اتهام شركت در كشتار تظاهركنندگان به دادگاه تحويل داده شده است و اين اقدام به دنبال اعمال فشار مردم و همچنين درخواست‌هاي تحريك‌آميز انجام شده است.

در حالي كه وكيل مدافع حسني مبارك وي را فردي مخلص براي خدمت به مردم مصر معرفي كرد، درگيري‌هاي لفظي ميان وكلاي مدافع مبارك و خانواده شهداي انقلاب مصر، جلسه محاكمه رئيس‌جمهور سابق اين كشور را به امروز (چهارشنبه) موكول كرد.

فريد الديب، يكي از وكلاي مدافع حسني مبارك، رئيس‌جمهور سابق مصر در جلسه دادگاه وي مدعي شد: عمر سليمان، مدير سابق سازمان اطلاعات، عنوان داشته است كه ممكن است برخي از افراد نفوذي ميان تظاهركنندگان و همچنين عوامل بيگانگان به سمت مردم طي انقلاب اين كشور شليك كرده باشند.

وي در ادامه افزود: مبارك به اتهام شركت در كشتار تظاهركنندگان به دادگاه تحويل داده شده است و اين اقدام به دنبال اعمال فشار مردم و همچنين درخواست‌هاي تحريك‌آميز انجام شده است.

الديب همچنين تاكيد كرد: حتي اگر قتل به صورت عمدي صورت پذيرد، قاتل بايد قصد انجام اين كار را داشته باشد، اما دادستان دادگاه مبارك نتوانسته است تاكنون اين مساله را در خصوص مبارك اثبات كند.

پيشتر دادستان دادگاه مبارك اعلام كرده بود كه وي با كشتار تظاهركنندگان موافق بوده، چراكه دستوري براي توقف شليك به سمت آنها صادر نكرده بود.

در زماني كه وكيل مبارك دفاعيه‌هاي خود را ارائه مي‌داد، وكلاي خانواده شهداي انقلاب مصر عصباني شده و نظم دادگاه به هم خورد، بدين ترتيب جلسه محاكمه مبارك به امروز (چهارشنبه) موكول شد.

قرار است الديب تا پنج روز آينده دفاعيه‌هاي خود را در جلسات اين دادگاه ارائه دهد.

الديب در اين جلسه مدعي شد: مبارك به صورت مخلصانه و جدي براي مصر تلاش كرده است، نبايد در اخلاص او شك كرد. مبارك كسي است كه به قانون احترام مي‌گذارد و فردي عادل است.

وي در ادامه افزود: دادستان دادگاه مبارك وي را با عباراتي نادرست خطاب مي‌كند. ما بايد دستاوردهاي مردي كه ۶۰ سال از عمر خود را در خدمت مصر گذرانده، بررسي كنيم.

الديب همچنين ادعا كرد: مبارك به هيچ وجه دستور شليك به تظاهركنندگان را نداده بود، بلكه درخواست‌هاي آنها را تائيد مي‌كرد. دادستان نيز هيچ مدرك و دليلي در اين خصوص ندارد.


منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

دفاع جنجالی از دیکتاتور حاشیه ساز شد


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج