۱۷۳۲۵۴
۲ نظر
۵۵۶۶
۲ نظر
۵۵۶۶
پ

۵ رازی که لباس هایتان درباره شما فاش می کنند

هر روز صبح که لباسهایتان را می پوشید چه پیامی را به دنیای اطرافتان انتقال می دهید؟

5 رازی که لباس هایتان درباره شما فاش می کنند


برترین ها - ترجمه از نگین فانی نام: هر روز صبح که لباسهایتان را می پوشید چه پیامی را به دنیای اطرافتان انتقال می دهید؟

به تمام آنهایی که صبح برای پوشیدن لباس هایشان وقت گذاشته و فکر کرده اند باید بگوییم: آن چه می پوشید دیدگاه مردم نسبت به شما و دیدگاه شما نسبت به خودتان را تحت تاثیر قرار می دهد. بله، چطور لباس پوشیدن مهم است- آنقدر که باورتان نخواهد شد.

البته درک تاثیر پوشیدن لباس های رسمی ویا برعکس، لباس های غیر رسمی، بر احساسات و رفتار شما کار سختی نیست. اما طرز لباس پوشیدن ما جنبه های جالبی از وجودمان را آشکار می کند و گاهی معنایی انتقال می دهد که ما قصد بیان آن را نداریم.

5 رازی که لباس هایتان درباره شما فاش می کنند

۱. قرمز مهم است! بله، قرمز رنگی بسیار موثر است. فراوانی لوگوهایی که از این رنگ غالب استفاده می کنند مدرکی قوی برای اثبات این نظریه است. ولی قرمز مصارفی فراتر از جلب توجه نیز دارد. در پستانداران شبیه به انسان مانند میمون و گوریل و حتی خود انسان، رنگ قرمز برای جنس مذکر جذاب است. برای همین است که پوشیدن لباس قرمز به خانم ها توصیه می شود. زیرا با این کار باعث می شوند که آقایان فکر کنند این خود آنها هستند که جذابند و نه رنگ لباسی که پوشیده اند. بنا به تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۰۸، آقایان از این اثر رنگ قرمز بر خودشان آگاهی ندارند و همچنین طبق این تحقیق، این رنگ چنین اثری روی خانم ها ندارد و باعث نمی شود آقایان و یا خانم های دیگر به نظر آنها جذاب باشند.

5 رازی که لباس هایتان درباره شما فاش می کنند

۲. طرز لباس پوشیدن اهمیت دارد. اینکه شما چه لباسی می پوشید روی دیدگاهی که دیگران نسبت به شما دارند تاثیر می گذارد، اما این مسئله شخص مهمتری را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و آن شخص کسی نیست جز خود شما. طبق مقاله ای در ژورنال روانشناسی اجتماعی، محققان یافته اند که افراد عادی نیز وقتی لباس افراد متخصص را به تن می کنند با دقت و وظیفه شناسی بیشتری نسبت به آنهایی که با لباس روزانه معمولی هستند، کار می کنند.

دانشمدان می گویند دو عامل مهم مفهوم نمادین پوشیدن این لباس ها و تجربه فیزیکی به دست آمده از پوشیدن آنها باعث بروز این رفتار می شود. به همین دلیل است که گفته می شود پوشیدن یونیفورم در مدارس باعث می شود دانش آموزان فکر کنند شبیه به بقیه هم کلاسی های خود هستند و تفاوتی با دیگران ندارند. البته این مسئله ممکن است برای برخی از آنها ناخوشایند باشد.

۳. پوشیدن لباس های غیرعادی= آماده برای تجربه های تازه. طبق آنچه در کتاب «سم گاسلینگ»، علم گناه، گفته شده است، کسانی که لباس های نا متداول به تن می کنند برای پذیرش چیزهای تازه آمادگی بیشتری دارند. البته این غیر عادی بودن لزوما به معنای پوشیدن لباس های نامناسب نیست.

5 رازی که لباس هایتان درباره شما فاش می کنند

۴. مثل جوان ها لباس بپوشید تا احساس جوانی کنید. هرچند نوجوان ها از اینکه پدر و مادرشان مثل آنها لباس بپوشند متنفرند، ولی خوب باید بدانید که مثل جوان ها لباس پوشیدن باعث می شود شما احساس جوانی کنید و مثل جوان ها رفتار کنید و حتی روی سلامت شما تاثیر می گذارد. البته این روزها به شدت گذشته بین لباس های گروه های سنی مختلف تفاوتی وجود ندارد، ولی باز هم از صحت این مسئله نمی توان چشم پوشی کرد. پس سعی کنید مثل جوانترها لباس بپوشید.

حالا که حرف از پیری و جوانی شد، بد نیست به برخی یافته های علمی نیز اشاره ای بکنیم. طبق تحقیقات روانشناسی گسترده این نکات نیز حقیقت دارند:

• فشار خون زن هایی که پس از کوتاه یا رنگ کردن موی خود احساس جوانی می کردند کاهش یافته و آنها در عکس هایشان به نظر کسانی که آنها را نمی شناختند نیز جوانتر می آمدند.

• کچلی باعث پیری می شود. مردانی که در سن های پایین با مشکل ریزش مو و کچلی مواجه می شوند خودشان را پیرتر از آنچه هستند می بینند و در نتیجه زودتر پیر می شوند. مردانی که در سنین پایین موهای خود را از دست می دهند بیشتر با خطر سرطان پروستات و انسداد شرائین قلب مواجه می شوند.

• زن هایی که دیرتر صاحب فرزند می شوند دیرتر پیر میشوند. امید به زندگی مادرهایی که در سنین بالاتر صاحب فرزند می شوند نسبت به زنانی که در سنین پایین بچه دار می شوند بیشتر است. تفاوت سنی زیاد بین همسرها نیز باعث تسریع روند پیری شده و درنتیجه زوجی که جوانتر است عمر کمتری دارد.

۵. عینک باعث می شود شما باهوشتر به نظر بیایید ولی از جذابیت شما کم می کند. طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۱ صورت گرفته است عینک نگاه بیننده را به ناحیه چشم ها جلب می کند. عینک هایی که فریم دارند چهره شما را متمایز می کنند، در حالی که عینک های بدون فریم تشخص خاصی به چهره شما نمی دهند. علاوه بر این عینک های بی فریم، بسته به نوع عینک، میزان قابل اعتماد بودن فرد را افزایش می دهند بدون اینکه جذابیت او را بکاهند. در نتیجه عینک روی برداشت ما از شخصیت فردی که آن را به چشم می زند تاثیر مستقیم می گذارد. طبق یک باور قدیمی عینک جذابیت افراد را کاهش می دهد ولی باعث می شود آنها باهوش و قابل اعتماد به نظر بیایند. البته نباید فراموش کرد که این تاثیرات به نوع عینکی که به چشم می زنید بستگی دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه لباسای خزی

    • ثریا

      خیلی جالب و مفیده.ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج